Taler i om, hvordan et evt utroskab skal gribes an?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9621

Re: Taler i om, hvordan et evt utroskab skal gribes an?

Indlægaf Tanten » 25. okt 2019, 20:30

Jeg siger jo heller ikke, jeg ved, hvordan de fleste har det - jeg konstaterer bare, at du heller ikke gør.

Og jo, du skriver da direkte, at utroskab ikke kan undskyldes eller forsvares.

Utroskab er et forkert valg, og ja, den utro er nok svag i øjeblikket.

Jeg ved Ikke, hvad der skal til for at fortjene betegnelsen dårligt menneske - i min optik skal der i hvert fald mere til end én dårlig gerning.
2
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 8977
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1010
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21796

Re: Taler i om, hvordan et evt utroskab skal gribes an?

Indlægaf Purple Haze » 25. okt 2019, 21:20

Anyhow.

Nu var ikke trådens emne ikke om og hvorfor folk begår utroskab, men:

Taler i i jeres forhold om, hvordan det skal gribes an hvis den ene part skulle gå hen og være utro?

Fx hvis man fx foretrækker uvidenhed, hvis den anden er utro.
Eller
Hvis man vil vide det, hvis den anden gør den slags.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 600

Re: Taler i om, hvordan et evt utroskab skal gribes an?

Indlægaf deliciouscookie » 26. okt 2019, 15:17

milisa skrev:
deliciouscookie skrev:Det er helt normalt at fordømme og begå sig i absolutter, det gør du selv og stort set alle andre også. Det drejer sig kun om hvordan og i hvilke sammenhæng.
Vi kan sikkert hurtigt finde en emne om det er så er racisme, diskrimination af kvinder eller andet hvor du hurtigt bliver fordømmende og absolut.

Det hele handle om følelser. Nogle regerer voldsomt imod utroskab, hvilket viser deres følelser om at blive såret andre gør ikke fordi det betyder minder for dem.

1Men bare fordi utroskab betyder minder for dig end for Dawwty, så gør det hende ikke til mere absolut eller fordømmende.


Alle mennesker har fordomme. Men ikke alle mennesker fordømmer.

Man kan sagtens have stærke meninger, passionerede holdninger, være fast i troen uden at fordømme og være ude af stand til at se og anerkende, at der altid er undtagelser til reglen.

Man kan sagtens have præcis lige så stærke følelser mod utroskab og at blive såret som Dawwty men stadig erkende, at ingen kan svaret på "hvorfor" på forhånd.

Hvad vil det sige at fordømme?
0
make cookies not war
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1953
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 418
Likede indlæg: 4809

Re: Taler i om, hvordan et evt utroskab skal gribes an?

Indlægaf milisa » 26. okt 2019, 16:24

deliciouscookie skrev:
milisa skrev:
deliciouscookie skrev:Det er helt normalt at fordømme og begå sig i absolutter, det gør du selv og stort set alle andre også. Det drejer sig kun om hvordan og i hvilke sammenhæng.
Vi kan sikkert hurtigt finde en emne om det er så er racisme, diskrimination af kvinder eller andet hvor du hurtigt bliver fordømmende og absolut.

Det hele handle om følelser. Nogle regerer voldsomt imod utroskab, hvilket viser deres følelser om at blive såret andre gør ikke fordi det betyder minder for dem.

1Men bare fordi utroskab betyder minder for dig end for Dawwty, så gør det hende ikke til mere absolut eller fordømmende.


Alle mennesker har fordomme. Men ikke alle mennesker fordømmer.

Man kan sagtens have stærke meninger, passionerede holdninger, være fast i troen uden at fordømme og være ude af stand til at se og anerkende, at der altid er undtagelser til reglen.

Man kan sagtens have præcis lige så stærke følelser mod utroskab og at blive såret som Dawwty men stadig erkende, at ingen kan svaret på "hvorfor" på forhånd.

Hvad vil det sige at fordømme?


At dømme forhånd. At bruge sin fordom højlydt så at sige.
0
Tally-ho
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1443
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 600

Re: Taler i om, hvordan et evt utroskab skal gribes an?

Indlægaf deliciouscookie » 27. okt 2019, 13:47

milisa skrev:
deliciouscookie skrev:
milisa skrev:
deliciouscookie skrev:Det er helt normalt at fordømme og begå sig i absolutter, det gør du selv og stort set alle andre også. Det drejer sig kun om hvordan og i hvilke sammenhæng.
Vi kan sikkert hurtigt finde en emne om det er så er racisme, diskrimination af kvinder eller andet hvor du hurtigt bliver fordømmende og absolut.

Det hele handle om følelser. Nogle regerer voldsomt imod utroskab, hvilket viser deres følelser om at blive såret andre gør ikke fordi det betyder minder for dem.

1Men bare fordi utroskab betyder minder for dig end for Dawwty, så gør det hende ikke til mere absolut eller fordømmende.


Alle mennesker har fordomme. Men ikke alle mennesker fordømmer.

Man kan sagtens have stærke meninger, passionerede holdninger, være fast i troen uden at fordømme og være ude af stand til at se og anerkende, at der altid er undtagelser til reglen.

Man kan sagtens have præcis lige så stærke følelser mod utroskab og at blive såret som Dawwty men stadig erkende, at ingen kan svaret på "hvorfor" på forhånd.

Hvad vil det sige at fordømme?


At dømme forhånd. At bruge sin fordom højlydt så at sige.

Ud fra den definition, er det jo så ikke nødvendigvis tale om at fordømme nogen, dvs. at dømme på forhånd - hvilket i øvrigt er fordomme og ikke at fordømme.
0
make cookies not war
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9621

Re: Taler i om, hvordan et evt utroskab skal gribes an?

Indlægaf Tanten » 28. okt 2019, 08:23

https://nyheder.tv2.dk/samfund/2019-10- ... ro-jeg-var

Lidt dum overskrift på artikel, der handler om tilgivelse og udenforstående fordømmelse
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16938
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3549
Likede indlæg: 41157

Re: Taler i om, hvordan et evt utroskab skal gribes an?

Indlægaf LaMariposa » 28. okt 2019, 12:27

Vi har ikke talt om, hvordan vi skal gribe det an, hvis det skulle ske. Vi er rimelig enige om, at man selvfølgelig ikke skal være utro, men om det betyder enden på vores forhold eller ej, hvis det sker, det er jeg ikke sikker på. Det afhænger for meget af situationen til, at jeg kan afgøre det nu.

Og altså, helt ærligt, så har vi været igennem det, der var værre end jeg forestiller mig, at utroskab ville være.
1
:lun: Be brave

Tilbage til "Forhold og sex"