Gift mand, men bi og utro. Hvordan ville I reagere?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1190

Re: Gift mand, men bi og utro. Hvordan ville I reagere?

Indlægaf Dawwty » 12. aug 2019, 06:36

hotlips skrev:
deliciouscookie skrev:
kidkomb skrev:
deliciouscookie skrev:
Jedi skrev:
Kaffe skrev:Hvis jeg skal prøve at forstå TS, så kan jeg faktisk godt sætte mig ind i den der med ‘lykkelig uvidenhed’. For det tror jeg godt kan gælde i nogle tilfælde. Hvis man tager to scenarier:

A. Mand er utro ind imellem og siger ikke noget. Utroskaben er ren sex og er derfor ingen konkurrent til ægteskabet, som også indholder en lang række andre og mere dyrebare sider. Der er kærlighed. Konen bliver elsket, børnene bliver elsket, og familien fungerer godt. Dette kunne godt fungere, i mine øjne.
B. Mand er utro ind imellem og fortæller det til konen. Hun bliver opløst i sorg, smider ham ud, familien splittes, børnenes liv ændres fra trygt til omstilling, der bliver had og nag. Alle parter er ulykkelige. Det fungerer ikke.

Der er en løgn i scenarie A. Løgn er skidt, men resultatet er ikke skidt. I det andet scenarie er der sandhed. Sandhed er godt, men resultatet i B er ikke godt.

Hvad er argumentet for, at sandheden er bedre end løgnen? Fordi sandhed er godt og løgn er skidt?


Hvis man vælger at lyve, så bør man også gøre sig lidt umage med ikke at blive opdaget; ellers holder dit resultat ikke i scenarie A. Og siden folk er begyndt at sladre, så har TS ikke gjort sig umage nok. Og så ender det jo som en B´er.


Resultater er heller ikke godt i A, dels kan man hive sygdomme med hjem og dels begår man personlig forræderi. Dermed så er konen reelt ikke elsket, familien fungerer ikke fordi det er på en løgn.

Det er en overreaktion at påstå at konen ikke er elsket og familien ikke fungerer.
Nu må I altså holde op.
Familien fungerer indtil konen finder ud af det og SÅ er det slut. Så kan man diskutere hvorvidt det er ok og så videre. Men at påstå at familien ikke fungerer er langt ude.


Det afhænger af hvordan man definere kærlighed, om den kan være uselvisk eller ej, er medlidenhedsdrab også et udtryk for kærlighed så?

Om familien fungerer eller ej, er også et spørgsmål definition, når det baseret på en løgn og på falske præmisser og kun fungere på overfladen fordi de ikke kender sandheden, kan den så siges at fungere!!!

Det er jeg helt og aldeles uenig med dig i.


Man skulle tro det var et eller andet forum i sydstaterne når man læser her.
"du har syndet, herren er sandheden og kun han, uanset om du tror på ham så venter der dig helvedes flammer og torden og lynild vil ramme din sorte sjæl"

Hvis de der er i den familie synes den fungerer, så gør den det, det er ikke noget der er lagt ud til offentlig høring.


Så kommer fordommene frem, har du nogen sinde selv besøg de sydlige stater i USA?

Det er nemlig selv ikke det indtryk man får, når man taler med lokale.

Desuden er Danmark i princippet et kristent land, hvor de kristne værdier ikke burde være fremmede og nedgjort.
2
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Gift mand, men bi og utro. Hvordan ville I reagere?

Indlægaf Planten » 12. aug 2019, 08:11

Dawwty skrev:Desuden er Danmark i princippet et kristent land, hvor de kristne værdier ikke burde være fremmede og nedgjort.

Men heldigvis er domstole ikke underlagt religion her i landet.
Det er heller ikke et princip, at Danmark er et kristent land. Det ER et kristent land, men igen, heldigvis dømmes der ud fra verdslig magt.
1
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1190

Re: Gift mand, men bi og utro. Hvordan ville I reagere?

Indlægaf Dawwty » 12. aug 2019, 08:18

Planten skrev:
Dawwty skrev:Desuden er Danmark i princippet et kristent land, hvor de kristne værdier ikke burde være fremmede og nedgjort.

Men heldigvis er domstole ikke underlagt religion her i landet.
Det er heller ikke et princip, at Danmark er et kristent land. Det ER et kristent land, men igen, heldigvis dømmes der ikke ud fra religion.


Danmark er kun i princippet kristent, fordi det store flertal ikke længere er troende. Men derfor brude man måske kunne respekteret de kristne værdier i steder for konstant at nedgøre dem og de som tror på dem.

Domstolene dømmer udfra lovende, så det har intet med religion at gøre så længe vi ikke indføre religiøse love.

Selv burka forbudet nærmere sig det punkt.
1
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Gift mand, men bi og utro. Hvordan ville I reagere?

Indlægaf Planten » 12. aug 2019, 08:21

Dawwty skrev:
Planten skrev:
Dawwty skrev:Desuden er Danmark i princippet et kristent land, hvor de kristne værdier ikke burde være fremmede og nedgjort.

Men heldigvis er domstole ikke underlagt religion her i landet.
Det er heller ikke et princip, at Danmark er et kristent land. Det ER et kristent land, men igen, heldigvis dømmes der ikke ud fra religion.


Danmark er kun i princippet kristent, fordi det store flertal ikke længere er troende. Men derfor brude man måske kunne respekteret de kristne værdier i steder for konstant at nedgøre dem og de som tror på dem.

Domstolene dømmer udfra lovende, så det har intet med religion at gøre så længe vi ikke indføre religiøse love.

Selv burka forbudet nærmere sig det punkt.

Statsreligionen i Danmark er kristendom. Der er intet i princippet.

Og så tænker jeg lidt, at det ikke rigtig vedkommer denne tråd. Men du kunne måske oprette en ny tråd til det? :)
1
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4866

Re: Gift mand, men bi og utro. Hvordan ville I reagere?

Indlægaf Kaffe » 12. aug 2019, 17:36

Jumbojette: Vel er jeg da ej altid i opposition. Kun i at jeg altid er i opposition......

Jeg har bare en leveregel, der handler om at prøve at se en sag fra flere sider - og at antage, at folk har okay hensigter og ræsonnementer - indtil andet er bevist. Det er ikke opposition. Det er nysgerrighed og tillid til, at (næsten) alle har noget godt at byde på. Når jeg laver en modvægt i en tråd er det også for at afprøve og udfordre min egen, umiddelbare tankegang. Ofte er mine indlæg jo heller ikke udtryk for min egen holdning, som jeg synes kan være lige meget, men i stedet en præsentation af en måde, man k-a-n se noget på.
7
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4866

Re: Gift mand, men bi og utro. Hvordan ville I reagere?

Indlægaf Kaffe » 12. aug 2019, 20:16

SAGA skrev:
Kaffe skrev:Jumbojette: Vel er jeg da ej altid i opposition. Kun i at jeg altid er i opposition......

Jeg har bare en leveregel, der handler om at prøve at se en sag fra flere sider - og at antage, at folk har okay hensigter og ræsonnementer - indtil andet er bevist. Det er ikke opposition. Det er nysgerrighed og tillid til, at (næsten) alle har noget godt at byde på. Når jeg laver en modvægt i en tråd er det også for at afprøve og udfordre min egen, umiddelbare tankegang. Ofte er mine indlæg jo heller ikke udtryk for min egen holdning, som jeg synes kan være lige meget, men i stedet en præsentation af en måde, man k-a-n se noget på.


Hvorfor er dine egne holdninger lige meget? Du er på et debatforum. Er det ikke lige meget hvordan du mener andre kan se tingene? For mig er det i hvert fald uinteressant, hvordan du mener at andre kan opfatte det. Det er derimod interessant, hvordan du opfatter det eftersom du skriver indlæg.
Du kan jo alligevel ikke skrive indlæg på andres vegne.


Ja, undskyld forresten at jeg svarer på et kort i tråden. Jeg svarer lige på dit indlæg og så ikke mere om det for ikke at afspore yderligere.

Det er altså den måde, jeg fungere på. Andre vil gerne fortælle, hvordan de personligt oplever eller ser ting. Og det er også fint. Det kan dog hurtigt blive meget til een side, hvis mange i en tråd synes det samme. Så er det spændende (for mig) at se på andre vinkler. Hvis man skal forstå noget, som er ukendt for een, må man jo bevæge sig ud af sit eget perspektiv. Det kan forebygge diskrimination. Altså i en samtale holder man jo heller ikke stejlt på sit, men prøver at komme nærmere den anden ved at spørge og forestille sig at være i dennes sko.
Jeg skader næppe nogen ved at vende og dreje ting. Og vil man alligevel helst undgå det og synes det er mærkeligt, så er det da i orden.
Husk på at vi ikke alle er ens og tænker ens. Og det må der være plads til. Så længe man er ordentlig overfor andre, synes jeg det er fint.
8
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Gift mand, men bi og utro. Hvordan ville I reagere?

Indlægaf Jedi » 12. aug 2019, 22:01

Kaffe skrev:
SAGA skrev:
Kaffe skrev:Jumbojette: Vel er jeg da ej altid i opposition. Kun i at jeg altid er i opposition......

Jeg har bare en leveregel, der handler om at prøve at se en sag fra flere sider - og at antage, at folk har okay hensigter og ræsonnementer - indtil andet er bevist. Det er ikke opposition. Det er nysgerrighed og tillid til, at (næsten) alle har noget godt at byde på. Når jeg laver en modvægt i en tråd er det også for at afprøve og udfordre min egen, umiddelbare tankegang. Ofte er mine indlæg jo heller ikke udtryk for min egen holdning, som jeg synes kan være lige meget, men i stedet en præsentation af en måde, man k-a-n se noget på.


Hvorfor er dine egne holdninger lige meget? Du er på et debatforum. Er det ikke lige meget hvordan du mener andre kan se tingene? For mig er det i hvert fald uinteressant, hvordan du mener at andre kan opfatte det. Det er derimod interessant, hvordan du opfatter det eftersom du skriver indlæg.
Du kan jo alligevel ikke skrive indlæg på andres vegne.


Ja, undskyld forresten at jeg svarer på et kort i tråden. Jeg svarer lige på dit indlæg og så ikke mere om det for ikke at afspore yderligere.

Det er altså den måde, jeg fungere på. Andre vil gerne fortælle, hvordan de personligt oplever eller ser ting. Og det er også fint. Det kan dog hurtigt blive meget til een side, hvis mange i en tråd synes det samme. Så er det spændende (for mig) at se på andre vinkler. Hvis man skal forstå noget, som er ukendt for een, må man jo bevæge sig ud af sit eget perspektiv. Det kan forebygge diskrimination. Altså i en samtale holder man jo heller ikke stejlt på sit, men prøver at komme nærmere den anden ved at spørge og forestille sig at være i dennes sko.
Jeg skader næppe nogen ved at vende og dreje ting. Og vil man alligevel helst undgå det og synes det er mærkeligt, så er det da i orden.
Husk på at vi ikke alle er ens og tænker ens. Og det må der være plads til. Så længe man er ordentlig overfor andre, synes jeg det er fint.


Hvad betyder det?
0
Brugeravatar
Dawwty
Indlæg: 2088
Tilmeldt: 6. aug 2019, 11:03
Kort karma: 12
Likede indlæg: 1190

Re: Gift mand, men bi og utro. Hvordan ville I reagere?

Indlægaf Dawwty » 15. aug 2019, 08:42

Kaffe skrev:
SAGA skrev:
Kaffe skrev:Jumbojette: Vel er jeg da ej altid i opposition. Kun i at jeg altid er i opposition......

Jeg har bare en leveregel, der handler om at prøve at se en sag fra flere sider - og at antage, at folk har okay hensigter og ræsonnementer - indtil andet er bevist. Det er ikke opposition. Det er nysgerrighed og tillid til, at (næsten) alle har noget godt at byde på. Når jeg laver en modvægt i en tråd er det også for at afprøve og udfordre min egen, umiddelbare tankegang. Ofte er mine indlæg jo heller ikke udtryk for min egen holdning, som jeg synes kan være lige meget, men i stedet en præsentation af en måde, man k-a-n se noget på.


Hvorfor er dine egne holdninger lige meget? Du er på et debatforum. Er det ikke lige meget hvordan du mener andre kan se tingene? For mig er det i hvert fald uinteressant, hvordan du mener at andre kan opfatte det. Det er derimod interessant, hvordan du opfatter det eftersom du skriver indlæg.
Du kan jo alligevel ikke skrive indlæg på andres vegne.


Ja, undskyld forresten at jeg svarer på et kort i tråden. Jeg svarer lige på dit indlæg og så ikke mere om det for ikke at afspore yderligere.

Det er altså den måde, jeg fungere på. Andre vil gerne fortælle, hvordan de personligt oplever eller ser ting. Og det er også fint. Det kan dog hurtigt blive meget til een side, hvis mange i en tråd synes det samme. Så er det spændende (for mig) at se på andre vinkler. Hvis man skal forstå noget, som er ukendt for een, må man jo bevæge sig ud af sit eget perspektiv. Det kan forebygge diskrimination. Altså i en samtale holder man jo heller ikke stejlt på sit, men prøver at komme nærmere den anden ved at spørge og forestille sig at være i dennes sko.
Jeg skader næppe nogen ved at vende og dreje ting. Og vil man alligevel helst undgå det og synes det er mærkeligt, så er det da i orden.
Husk på at vi ikke alle er ens og tænker ens. Og det må der være plads til. Så længe man er ordentlig overfor andre, synes jeg det er fint.


Åå nej kaffe flere perspektiver det kan man da ikke :)

Du har ret til at skrive som du vil længere er den ikke :)
0
libertá
Indlæg: 854
Tilmeldt: 29. jan 2018, 17:39
Kort karma: 15
Likede indlæg: 346

Re: Gift mand, men bi og utro. Hvordan ville I reagere?

Indlægaf libertá » 21. aug 2019, 12:10

Jeg er ikke kvinde. Men jeg er en mand, som mest ser mig som gay (dog med biside). Derfor ved jeg, at der er rigtigt mange mænd i trådstarters situation. Det er slet ikke unormalt at leve et sådant dobbeltliv.

Jeg kan godt finde på at være sammen med en mand i forhold. Jeg ser sådan på det, at det jo ikke er mig der bedrager nogen. Men HAM.

Selv har jeg nok lidt svært ved at forstå, at folk gider leve et sådant dobbeltliv. Men jeg tror, at man kan blive fanget i det. Især hvis man som teenager og ung har undertrykt sin biseksualitet, så den først spirrer frem måske i 30-40 års-alderen. Så er man måske blevet gift og har fået børn. Og så er det jo svært at give slip på det liv, som et eller andet sted også giver én meget.

Derfor vil jeg ikke dømme nogen. Men det må være en svær situation at være i.

Som jeg ser på det, skyldes hele ballade nok grundlæggende, at de monogame ægteskabers tid er ved at være forbi. Færre og færre bliver gift og holder sammen hele livet. Færre og færre kan holde ud til kun at være sammen med én person gennem en årrække.

Jeg efterlyser nok konstellationer, som er lidt mere moderne og åbne. Det kunne f.eks. være forhold med to koner og to mænd. Ja, man kan også bare leve i åbne forhold, men det kræver jo, at man er ærlig fra starten. Og der har vi så problemet, hvis man er blevet fanget i et heteroseksuelt forhold som ung, inden man opdagede og udlevede sin biside.

Mit forslag er nok alligevel at være åben. Måske koster det dig ægteskabet. Men det tror jeg er bedre end at leve på en løgn resten af dit liv. Og måske finder du en dag en kvinde, der også er biseksuel, så I kan leve i et slags åbent forhold, hvor I begge giver plads til hinanden. Der er jo forhold, hvor man løser problemet ved at tage i swingerklub sammen og så sammen dyrke sex med andre mennesker. Men det kræver selvfølgelig, at din kone også er frisindet.
0

Tilbage til "Forhold og sex"