Single efter fem år - hvordan føles det?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Hendedér
Indlæg: 31
Tilmeldt: 28. jan 2018, 19:19
Kort karma: 2
Likede indlæg: 10

Single efter fem år - hvordan føles det?

Indlægaf Hendedér » 3. jul 2019, 12:17

Jeg slog endeligt op med min kæreste gennem fem år for nogle måneder siden, får lejligheden i næste uge, og føler mig både fuldkommen klar på at møde andre spændende folk og helt rundt på gulvet :panik:

Faktisk føler jeg mig ikke bare klar, jeg føler decideret et behov for at møde en ny og mærke hvordan søde fyre også kan være (jeg føler ikke at jeg har haft en kæreste i flere år - mere end rommate). Og mærke spændingen ved at være sammen med en ny og flirte løs med en der faktisk gider at snakke og give ligeså meget opmærksomhed som han får. Faktisk har jeg allerede planlagt at dyppe tæerne en smule og bare forsigtigt mærke af. Jeg skal nemlig på en date om to uger med en der ikke bor i Danmark (så virker det ikke så "farligt" og "seriøst" i mine øjne). :blomst:

Så, er der nogen der vil dele deres første forsøg på at træde ud i verdenen igen efter et længerevarende forhold?
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Single efter fem år - hvordan føles det?

Indlægaf Ladysparrow » 3. jul 2019, 12:27

Jeg blev i foråret 2016 skilt fra min mand gennem 15 år. Jeg synes det var vildt at stå alene i en alder af 35 - jeg var lettet og at jeg endelig havde turede tage beslutningen for os, selvom det var hårdt - var og er det den rigtige beslutning. Vi var også endt som roommates uden nogen ting til fælles og jeg var aldrig glad mere.

Jeg hoppede på Tinder et par måneder senere, det var skræmmende, jeg var på et par forskellige dates - som ikke var noget for mig. Men så matchede jeg med en herboende englænder - det var MATCHET! Vi flyttede sammen efter et halvt år i hans hus på landet, vi blev forlovede på min fødselsdag sidste år, skal giftes næste år i august og nu er der sneget sig en graviditet ind i mellem. :) Min single"karriere" var meget kort - men det var en tid hvor jeg turde tage springet og møde nye mennesker - jeg havde aldrig været på en date og er ret genert, men jeg havde lovet mig selv at have det sjovt og møde nye mennesker og det lykkedes.

Jeg håber din date bliver god og at i hygger jer. :)
3
Hendedér
Indlæg: 31
Tilmeldt: 28. jan 2018, 19:19
Kort karma: 2
Likede indlæg: 10

Re: Single efter fem år - hvordan føles det?

Indlægaf Hendedér » 3. jul 2019, 12:39

Ladysparrow skrev:Jeg blev i foråret 2016 skilt fra min mand gennem 15 år. Jeg synes det var vildt at stå alene i en alder af 35 - jeg var lettet og at jeg endelig havde turede tage beslutningen for os, selvom det var hårdt - var og er det den rigtige beslutning. Vi var også endt som roommates uden nogen ting til fælles og jeg var aldrig glad mere.

Jeg hoppede på Tinder et par måneder senere, det var skræmmende, jeg var på et par forskellige dates - som ikke var noget for mig. Men så matchede jeg med en herboende englænder - det var MATCHET! Vi flyttede sammen efter et halvt år i hans hus på landet, vi blev forlovede på min fødselsdag sidste år, skal giftes næste år i august og nu er der sneget sig en graviditet ind i mellem. :) Min single"karriere" var meget kort - men det var en tid hvor jeg turde tage springet og møde nye mennesker - jeg havde aldrig været på en date og er ret genert, men jeg havde lovet mig selv at have det sjovt og møde nye mennesker og det lykkedes.

Jeg håber din date bliver god og at i hygger jer. :)


Tusind tak! Det gør jeg også. Og her går jeg og formoder at det er sikkert og useriøst at gå på date med en udlænding :gruble: :lol:
Hvad fandt du var godt at lave på første date?
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6981

Re: Single efter fem år - hvordan føles det?

Indlægaf Ladysparrow » 3. jul 2019, 13:13

Hendedér skrev:
Ladysparrow skrev:Jeg blev i foråret 2016 skilt fra min mand gennem 15 år. Jeg synes det var vildt at stå alene i en alder af 35 - jeg var lettet og at jeg endelig havde turede tage beslutningen for os, selvom det var hårdt - var og er det den rigtige beslutning. Vi var også endt som roommates uden nogen ting til fælles og jeg var aldrig glad mere.

Jeg hoppede på Tinder et par måneder senere, det var skræmmende, jeg var på et par forskellige dates - som ikke var noget for mig. Men så matchede jeg med en herboende englænder - det var MATCHET! Vi flyttede sammen efter et halvt år i hans hus på landet, vi blev forlovede på min fødselsdag sidste år, skal giftes næste år i august og nu er der sneget sig en graviditet ind i mellem. :) Min single"karriere" var meget kort - men det var en tid hvor jeg turde tage springet og møde nye mennesker - jeg havde aldrig været på en date og er ret genert, men jeg havde lovet mig selv at have det sjovt og møde nye mennesker og det lykkedes.

Jeg håber din date bliver god og at i hygger jer. :)


Tusind tak! Det gør jeg også. Og her går jeg og formoder at det er sikkert og useriøst at gå på date med en udlænding :gruble: :lol:
Hvad fandt du var godt at lave på første date?


De dates jeg var på var en kop kaffe efter arbejde. Jeg er ikke god til at lave en masse med nogen jeg ikke kender - og en kop kaffe er uforpligtende. Jeg ville havde det svært med at tage ud at spise eller i biffen - men jeg er også rigtig genert og har let til at føle mig akavet og genert. :) Jeg tror der en overgang fandtes en tråd hvor der blev beskrevet dates, den var ret god synes jeg.

Hvad skal i lave?
0
Hendedér
Indlæg: 31
Tilmeldt: 28. jan 2018, 19:19
Kort karma: 2
Likede indlæg: 10

Re: Single efter fem år - hvordan føles det?

Indlægaf Hendedér » 3. jul 2019, 19:59

Ladysparrow skrev:
Hendedér skrev:
Ladysparrow skrev:Jeg blev i foråret 2016 skilt fra min mand gennem 15 år. Jeg synes det var vildt at stå alene i en alder af 35 - jeg var lettet og at jeg endelig havde turede tage beslutningen for os, selvom det var hårdt - var og er det den rigtige beslutning. Vi var også endt som roommates uden nogen ting til fælles og jeg var aldrig glad mere.

Jeg hoppede på Tinder et par måneder senere, det var skræmmende, jeg var på et par forskellige dates - som ikke var noget for mig. Men så matchede jeg med en herboende englænder - det var MATCHET! Vi flyttede sammen efter et halvt år i hans hus på landet, vi blev forlovede på min fødselsdag sidste år, skal giftes næste år i august og nu er der sneget sig en graviditet ind i mellem. :) Min single"karriere" var meget kort - men det var en tid hvor jeg turde tage springet og møde nye mennesker - jeg havde aldrig været på en date og er ret genert, men jeg havde lovet mig selv at have det sjovt og møde nye mennesker og det lykkedes.

Jeg håber din date bliver god og at i hygger jer. :)


Tusind tak! Det gør jeg også. Og her går jeg og formoder at det er sikkert og useriøst at gå på date med en udlænding :gruble: :lol:
Hvad fandt du var godt at lave på første date?


De dates jeg var på var en kop kaffe efter arbejde. Jeg er ikke god til at lave en masse med nogen jeg ikke kender - og en kop kaffe er uforpligtende. Jeg ville havde det svært med at tage ud at spise eller i biffen - men jeg er også rigtig genert og har let til at føle mig akavet og genert. :) Jeg tror der en overgang fandtes en tråd hvor der blev beskrevet dates, den var ret god synes jeg.

Hvad skal i lave?


Det er også så dejligt "uforpligtende." Så kan man altid gå hvert til sit efter man har drukket koppen, eller fortsætte med en til. Jeg er så super snaksagelig og kan godt lide at lave noget aktivt sammen. Vi har drillet hinanden lidt med hvem der er bedst til diverse, så jeg tror faktisk at vi blev enige om at tage i Tivoli og konkurrere mod hinanden. Vi har også skrevet over Tinder. :)
1
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Single efter fem år - hvordan føles det?

Indlægaf Annione » 3. jul 2019, 20:10

Jeg blev single efter 14 år i marts sidste år.

Der var hele den omvæltende ting med at flytte, sætte i stand, finde ud af at stå på egne ben - og så oven i købet forholde sig til dating.

Jeg havde i et par måneder op til bruddet kæmpet mod mine begyndende følelser for en ny - én jeg efter bruddet startede et lige dele vidunderligt og forfærdeligt forhold til. Han ville ikke have en kæreste - heller ikke mig - men jeg håbede sådan jeg kunne få ham til at ændre mening.
Jeg slog mig lidt i mit tøjr, ville gerne ikke være så voldsomt forelsket i ham, så jeg datede samtidig på Tinder. Hvis jeg kunne date flere, og bilde mig selv ind, at jeg ikke var forelsket i ham, så ville det jo være fedt...
:sarkasme:
I stedet endte jeg med et knust hjerte i starten af vinteren, og jeg er først ved at komme mig nu.

Ikke desto mindre, så har jeg prøvet at date en del. Kaffe-/vin-/øl-date er min favorit. Man kan smutte efter en kop/et glas eller spørge, om man skal tage en omgang til.

Friheden! Åh, den er berusende. Jeg elsker at være single.
1
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7483
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1762
Likede indlæg: 24474

Re: Single efter fem år - hvordan føles det?

Indlægaf Moxy-lady » 7. jul 2019, 07:53

Nu er det ved at være en del år siden (11,to be exact) men husker det tydeligt. Jeg gik fra en ret forfærdelig kæreste som jeg havde været sammen med i over 5 år og jeg var enormt klar til det. Det blev en tid hvor jeg tog meget i byen og... Testede markedet af, så at sige :lol:
Derudover tog/fik jeg kontakt til gamle flirts og knald og prøvede et par stykker af dem af. Det var faktisk både det mest trygge og det mesg grænseoverskridende, fordi det var mænd jeg kendte og stolede på, men også fordi mit selvværd var ret dårligt efter min eks, så jeg var bange for at de ville blive skuffede. Men jeg havde udelukkende nogle superfede oplevelser ud af det!

Rigtige dates havde jeg ikke så meget af, eller, der var et par stykker med to one night stands der blev til lidt mere.

Jeg var slet ikke klar til noget seriøst, og havde faktisk lige brudt med en af ovenstående, da jeg mødte min kæreste efter et halvt år som single. Måske er det derfor tiden står så klar for mig nu, nåede aldrig at blive træt af det. Det står for mig som en af de fedeste tider i mit liv. Håber at du får samme oplevelse!
0
My world 12-10-18 :lun:
Hendedér
Indlæg: 31
Tilmeldt: 28. jan 2018, 19:19
Kort karma: 2
Likede indlæg: 10

Re: Single efter fem år - hvordan føles det?

Indlægaf Hendedér » 28. aug 2019, 20:59

Tusind tak for svarene alle! Det gik rigtigt godt. :klap:
3

Tilbage til "Forhold og sex"