Hash og dating

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hash og dating

Indlægaf ExCoastal » 11. jun 2019, 23:10

Aragorn skrev:
Maanii skrev:
Velvet-Goldmine skrev:
abcd skrev:
Maanii skrev:Jeg ryger måske en gang eller to om året, så jeg vil bestemt mene at jeg er nærværende nok til at vurdere om min mand, som bestrider en senior stilling i IT branchen og er yderst pligtopfyldende i alle aspekter af sit liv, lider under konsekvenser at ryge et par gange om måneden.


Hvordan forholder han sig til nedenstående:

"Henrik Suhr fra Nordsjællands politi siger: Det er vigtigt for os at advare folk. »Hvis man ryger hash, kan det spores tre uger efter. Der er en nul-grænse. Derfor må du ikke køre bil i tre uger, efter du har røget«, lyder hans advarsel."

https://www.danskmisbrugsbehandling.dk/ ... og-trafik/


Det er forældet!
Folketinget fandt ud af at det var helt i skoven at lave nultolerance siden det kan spores i blodet længe efter at man ikke er påvirket mere - der kom retssager ud af det hvor læger mv. vidnede mod denne praksis.
I dag skal du nok vente til 2. dagen og så er du under grænsen for narkokørsel.

EDIT: Link https://www.bbfadvokater.dk/news/da/story/23_nye-regler-om-hash-k%C3%B8rsel


Det er som Velvet-Goldmine så rigtigt skriver forældet.
Derudover har vi ikke bil, så det giver lidt sig selv.


Er det pot eller skunk? Jeg spørger af ren nysgerrighed. Jeg troede egentlig ikke rigtigt der var nogen der røg pot længere.


Skunk er jo også pot, bare en lidt stærkere type. Jeg bryder mig ikke så meget om skunk, jeg synes at man kommer til at stene for meget. Groft set er der to typer pot, indica og sativa. Indica er den type pot, der får folk til at stene, mens sativa har en meget mere opløftende effekt. Jeg fortrækker en god hybrid, gerne med ca. 50% af hver.

Pot er blevet meget stærkere end, dengang jeg prøvede det første gang sidst i 70erne. I dag indeholder pot helt op til 30% THC, og man kan få vape med helt op til 90% THC. Her i Californien er cannabis jo fuldt legalt, og der bliver gjort meget for at produkterne lever op til, hvad der loves på etiketten.

Edit: Mit sidste indkøb. Økologisk naturligvis :D
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hash og dating

Indlægaf ExCoastal » 11. jun 2019, 23:50

JumboJette skrev:
ExCoastal skrev:Skunk er jo også pot, bare en lidt stærkere type. Jeg bryder mig ikke så meget om skunk, jeg synes at man kommer til at stene for meget. Groft set er der to typer pot, indica og sativa. Indica er den type pot, der får folk til at stene, mens sativa har en meget mere opløftende effekt. Jeg fortrækker en god hybrid, gerne med ca. 50% af hver.

Pot er blevet meget stærkere end, dengang jeg prøvede det første gang sidst i 70erne. I dag indeholder pot helt op til 30% THC, og man kan få vape med helt op til 90% THC. Her i Californien er cannabis jo fuldt legalt, og der bliver gjort meget for at produkterne lever op til, hvad der loves på etiketten.

Edit: Mit sidste indkøb. Økologisk naturligvis :D


Hvad er det - og hvordan bruger man det, vi ser på billedet? :genert: :grønspætte: :nysgerrig:


Det er bare ganske almindelig marijuana pakket i et glas. Glasset er dog tomt :lol:
0
Brugeravatar
Ata
Indlæg: 6297
Tilmeldt: 19. sep 2018, 18:25
Kort karma: 751
Likede indlæg: 14873

Re: Hash og dating

Indlægaf Ata » 12. jun 2019, 06:02

ajnaM skrev:Jeg synes i øvrigt, det er lidt sjovt, at så mange i tråden tager afstand fra folk, der drikker sig i hegnet på regelmæssig basis. Godt, jeg ikke er kæreste med debatten... :genert:

Det handler vel mest om, hvorvidt man deler prioritering og "interesser". Jeg kan ikke rigtig tåle alkohol længere, så det gør mig klart mindre tolerant for min mands brug af det. Hvis man aldrig selv drikker sig i hegnet, er det ikke specielt sjovt at skulle bruge en weekend om måneden på at tage sig af det hele, fordi den anden har tømmermænd. Det gider jeg i hvert fald ikke mere end et par gange om året. Heldigvis er han også vokset fra trangen til at drikke sig i gulvet, så det er vi vist rimeligt enige om.
2
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hash og dating

Indlægaf ExCoastal » 12. jun 2019, 06:28

Jeg har røget pot/hash i over 40 år, da jeg var ung var det helt klart et misbrug, da vi tit røg flere gange om dagen. Og en morgenfed var en typisk ting. Jeg supplerede min SU med at sælge hash, og når man kendte størstedelen af Svendborgs hippier, så var det et temmeligt nemt job :lol:

Hash har på ingen måde ledt mig ind i et misbrug af andre stoffer, jeg har taget heroin, speed, LSD og kokain. Selvom der i nogle tilfælde var en vis WOW effekt (specielt med heroin/kokain mix), så har det ikke givet mig lyst til at fortsætte. Vi var en tæt klike dengang, nok 15-20 mennesker, der alle holdt os til bare at ryge hash. Vi mistede dog nogle venner, der ikke kunne holde sig fra heroinen, de døde allesammen af overdosis.

Efter min eksamen, så blev livet et helt andet. En ansættelseskonktrakt med A.P. Møller, og et godt betalt offshore job, og så endte jeg i København og ud i en IT karriere, som senere tog mig til Silicon Valley. Jeg ryger stadig, men naturligvis ikke på samme niveau. Det bliver til nok 3 eller 4 gange om ugen, nogle gange fordi jeg ikke kan falde i søvn.

Min søn og min papdatter aner intet. Jeg har aldrig været påvirket sammen med dem, jeg fungerer jo som et ganske almindeligt menneske i løbet af dagen, men når alle er gået i seng, så kan jeg gøre, hvad jeg vil.

Er man påvirket i flere dage? Det kan jeg ikke genkende. To, tre timer så er vi back to normal, og efter en yderligere time eller to, så er energien der også. 4-5 timer efter at have røget, er jeg også i stand til at køre bil. Jeg blev stoppet af politiet i Menlo Park i sidste uge, fordi et bremselys var dødt, betjenten så helt klart min vape på passagersædet. Det var pænt nemt at se, at jeg ikke var påvirket overhovedet, så det blev ikke nævnt :D

Jeg ved udmærket godt, at jeg måske er kontroversiel i denne tråd, so be it. Jeg har et afslappet forhold til stoffer, dog vil jeg aldrig tage kemiske stoffer som f.eks. MDMA. Jeg er okay med kokain, fordi det trods alt er en yderst sjælden ting for mig og det ville aldrig være noget, som jeg ville fortsætte. Colombia var nærmest mit andet hjem i en periode over 4 år, så efter at have prøvet det helt rene stof, så er der svært at finde noget som helst tilsvarende.

Drug fiend. Yes. Ability to function as a normal person. Yes. Fiend. Not Friend.
2
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4365

Re: Hash og dating

Indlægaf Q-beben » 12. jun 2019, 06:28

Velvet-Goldmine skrev:Der er ingen af dem der har røget foran deres børn - modsat mange vokse der drikker alkohol i festligt lag til vejfesten eller parmiddagen og bliver 'selskabeligt overrislede' som man siger. Ingen af delene er trygt for børn men hvor det ene er udbredt og accepteret er det andet nærmest lige til en indberetning. Men som sagt ryger ingen af dem pot foran børnene. Som jeg pointerede i mit indlæg, så afhænger det hele af bruges omfang og omstændigheder.
Jeg kan af gode grunde ikke udtale mig om din kollegas oplevelse med hendes fars forbrug og opførsel, men som en generel betragtning er et ultimatum sjældent en god vej at gå ned af uanset dets beskaffenhed hvis man gerne vil ændre på en adfærd, så hans respons undrer mig ikke omend den er ulykkelig for både ham og de børnebørn.


Der blev heller ikke røget foran eller i nærheden af børnene... Men børnene kan jo alligevel mærke, at forældrene ryger... Fordi de bliver mindre nærværende....
1
Brugeravatar
lillebjoern
Indlæg: 5391
Tilmeldt: 13. aug 2015, 15:39
Kort karma: 703
Likede indlæg: 10408

Re: Hash og dating

Indlægaf lillebjoern » 12. jun 2019, 06:43

Jeg har aldrig været kærester med én, der var afhængig af hash, men har nogle venner der røg en del engang. Hvis en potentiel kæreste nævnte, at han røg et par gange om året/en gang om måneden ville jeg ikke have noget problem med det. Mange kan godt styre det, så det ville jeg ikke smide væk pga. det (jeg kan godt forstå at andre vil, med de historier der er i tråden). Min nuværende kæreste kan finde på at tage nogle hvæs af en joint 1-2 gange om året hvis det er der, men han (og jeg) har aldrig selv købt noget eller aktivt opsøgt det.
0
If you love something, set it free. Unless it’s a tiger.
:danse:
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4365

Re: Hash og dating

Indlægaf Q-beben » 12. jun 2019, 06:44

Maanii skrev:Min mand ryger selvfølelig ikke forean sine børn, og jeg kan med sikkerhed sige at de hverken er bevist omkring hans forbrug eller lider under det.

Ja, hash kan spores i systemet i længere tid end alkohol, men det betyder ikke at der er en mærkbar negativ effekt i hele den periode - af samme årsag er der en bagatel grænse i forhold til THC og kørsel.
Hvor ofte, hvor meget og hvilken slags hash er heller ikke uden betydning.

Jeg synes dine betragtninger er helt ude af proportioner, og de situationer du beskriver er ikke konsekvens af er mindre forbrug.

Jeg ryger måske en gang eller to om året, så jeg vil bestemt mene at jeg er nærværende nok til at vurdere om min mand, som bestrider en senior stilling i IT branchen og er yderst pligtopfyldende i alle aspekter af sit liv, lider under konsekvenser at ryge et par gange om måneden.

Tilføjelse:

Jeg er i øvrigt stort set stoppet med at drikke vin - som jeg ellers ELSKER - fordi jeg kan mærke det har en negativ effekt på min krop og mit sind.

Vi er stoppet med at ryge cigaretter, vi drikker ikke sodavand, vi spiser overvejende økologisk.

Vi er bare ikke mennesker som ikke forholder sig til hvordan vi bliver påvirket af de ting vi gør og indtager.

Hvis jeg oplevede negative konsekvenser af pot i det omfang vi indtager det, så gjorde vi det ikke.


Jeg sender dig en PB besked i stedet for...
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16945
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21064

Re: Hash og dating

Indlægaf Misantropen » 12. jun 2019, 06:58

ExCoastal skrev:Jeg har røget pot/hash i over 40 år, da jeg var ung var det helt klart et misbrug, da vi tit røg flere gange om dagen. Og en morgenfed var en typisk ting. Jeg supplerede min SU med at sælge hash, og når man kendte størstedelen af Svendborgs hippier, så var det et temmeligt nemt job :lol:

Hash har på ingen måde ledt mig ind i et misbrug af andre stoffer, jeg har taget heroin, speed, LSD og kokain. Selvom der i nogle tilfælde var en vis WOW effekt (specielt med heroin/kokain mix), så har det ikke givet mig lyst til at fortsætte. Vi var en tæt klike dengang, nok 15-20 mennesker, der alle holdt os til bare at ryge hash. Vi mistede dog nogle venner, der ikke kunne holde sig fra heroinen, de døde allesammen af overdosis.

Efter min eksamen, så blev livet et helt andet. En ansættelseskonktrakt med A.P. Møller, og et godt betalt offshore job, og så endte jeg i København og ud i en IT karriere, som senere tog mig til Silicon Valley. Jeg ryger stadig, men naturligvis ikke på samme niveau. Det bliver til nok 3 eller 4 gange om ugen, nogle gange fordi jeg ikke kan falde i søvn.

Min søn og min papdatter aner intet. Jeg har aldrig været påvirket sammen med dem, jeg fungerer jo som et ganske almindeligt menneske i løbet af dagen, men når alle er gået i seng, så kan jeg gøre, hvad jeg vil.

Er man påvirket i flere dage? Det kan jeg ikke genkende. To, tre timer så er vi back to normal, og efter en yderligere time eller to, så er energien der også. 4-5 timer efter at have røget, er jeg også i stand til at køre bil. Jeg blev stoppet af politiet i Menlo Park i sidste uge, fordi et bremselys var dødt, betjenten så helt klart min vape på passagersædet. Det var pænt nemt at se, at jeg ikke var påvirket overhovedet, så det blev ikke nævnt :D

Jeg ved udmærket godt, at jeg måske er kontroversiel i denne tråd, so be it. Jeg har et afslappet forhold til stoffer, dog vil jeg aldrig tage kemiske stoffer som f.eks. MDMA. Jeg er okay med kokain, fordi det trods alt er en yderst sjælden ting for mig og det ville aldrig være noget, som jeg ville fortsætte. Colombia var nærmest mit andet hjem i en periode over 4 år, så efter at have prøvet det helt rene stof, så er der svært at finde noget som helst tilsvarende.

Drug fiend. Yes. Ability to function as a normal person. Yes. Fiend. Not Friend.

Jeg spørger måske dumt, men du lyder til at vide en del om det og jeg er nysgerrig :D

Jeg går ud fra at det hash du ryger er noget du får ordineret af en læge? Det produceres vel under særlige forhold og er underlagt skarp kontrol? Det kan man jo ikke just sige om det man kan anskaffe sig i Danmark. Der er ikke altid en garanti for at det du bliver lovet når du bestiller/køber er det du får. Derfor kan det du kan få på lovlig vis vel også være mildere eller have færre bivirkninger og eftervirkninger.

Hvordan fungerer det når man skal have fornyet sin recept? Hvis man kan tale om det, jeg ved ikke hvordan det fungerer i USA :D Gælder sådan en recept som udgangspunkt for evigt eller skal man forbi lægen engang imellem for at få den fornyet?
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7577
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1899
Likede indlæg: 24630

Re: Hash og dating

Indlægaf LaScrooge » 12. jun 2019, 07:03

Misantropen skrev:Jeg spørger måske dumt, men du lyder til at vide en del om det og jeg er nysgerrig :D

Jeg går ud fra at det hash du ryger er noget du får ordineret af en læge? Det produceres vel under særlige forhold og er underlagt skarp kontrol? Det kan man jo ikke just sige om det man kan anskaffe sig i Danmark. Der er ikke altid en garanti for at det du bliver lovet når du bestiller/køber er det du får. Derfor kan det du kan få på lovlig vis vel også være mildere eller have færre bivirkninger og eftervirkninger.

Hvordan fungerer det når man skal have fornyet sin recept? Hvis man kan tale om det, jeg ved ikke hvordan det fungerer i USA :D Gælder sådan en recept som udgangspunkt for evigt eller skal man forbi lægen engang imellem for at få den fornyet?


Lige en hurtig kommentar: det er ret nemt at gro sin egen pot, så som forbruger er man ikke nødvendigvis med til at fodre et kriminelt miljø og man ryger ikke noget fuld af sprøjtegifte eller blandet med bly.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16945
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21064

Re: Hash og dating

Indlægaf Misantropen » 12. jun 2019, 07:13

Mavis skrev:Jeg synes det er virkelig grineren, at folk hellere vil have at man ryger hash mellem 16-19 end når man er 30, fordi så “sidder man fast”. Mig bekendt er det både sundere og sikrere at indtage sådan cirka alle rusmidler når hjernen er færdigudviklet.

Jeg kunne sagtens date en med et forbrug af hash. Til gengæld ville jeg ikke have det nemt ved at date en med et virkelig rigidt og strengt syn på rusmidler, og slet ikke hvis alkohol var uforklareligt undskyldt -vi ville bare være for forskellige, tror jeg. Men jeg går i princippet også ind for at så godt som alle ulovlige rusmidler skal legaliseres, så jeg er nok lidt kedelig at spørge.

Jeg har haft en kæreste, som efter at have været gået fra mig begyndte at ryge for meget hash (efter hans eget udsagn), og efter at været blevet snuppet i det tog noget lightergas (som er voldsomt usundt, men jo ligesom lovligt). Var jeg stadig kærester med ham ville jeg som udgangspunkt prøve at være støttende, men fast om at han skulle hjælp, indtil han enten fik det eller jeg ville gå fra ham for at passe på mig selv. Som ven er jeg støttende og spørger til de samtaler han nu er begyndt at gå til. Jeg tror ikke det hjælper nogen i en lignende situation bare at skære dem ud fra sit liv.

Jeg synes ikke folk her i tråden giver udtryk for at de hellere vil have man er mellem 16-19 år når man ryger.
Der gives udtryk for at det er noget mange forbinder med at gå i gymnasiet og lignende, men det er jo ikke lig med at det er et ønskescenarie eller at hashrygning i den alder er at foretrække :gruble:
10
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16945
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21064

Re: Hash og dating

Indlægaf Misantropen » 12. jun 2019, 07:13

LaScrooge skrev:
Misantropen skrev:Jeg spørger måske dumt, men du lyder til at vide en del om det og jeg er nysgerrig :D

Jeg går ud fra at det hash du ryger er noget du får ordineret af en læge? Det produceres vel under særlige forhold og er underlagt skarp kontrol? Det kan man jo ikke just sige om det man kan anskaffe sig i Danmark. Der er ikke altid en garanti for at det du bliver lovet når du bestiller/køber er det du får. Derfor kan det du kan få på lovlig vis vel også være mildere eller have færre bivirkninger og eftervirkninger.

Hvordan fungerer det når man skal have fornyet sin recept? Hvis man kan tale om det, jeg ved ikke hvordan det fungerer i USA :D Gælder sådan en recept som udgangspunkt for evigt eller skal man forbi lægen engang imellem for at få den fornyet?


Lige en hurtig kommentar: det er ret nemt at gro sin egen pot, så som forbruger er man ikke nødvendigvis med til at fodre et kriminelt miljø og man ryger ikke noget fuld af sprøjtegifte eller blandet med bly.

Ja, det kan man.
0
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hash og dating

Indlægaf ExCoastal » 12. jun 2019, 07:15

Misantropen skrev:
ExCoastal skrev:Jeg har røget pot/hash i over 40 år, da jeg var ung var det helt klart et misbrug, da vi tit røg flere gange om dagen. Og en morgenfed var en typisk ting. Jeg supplerede min SU med at sælge hash, og når man kendte størstedelen af Svendborgs hippier, så var det et temmeligt nemt job :lol:

Hash har på ingen måde ledt mig ind i et misbrug af andre stoffer, jeg har taget heroin, speed, LSD og kokain. Selvom der i nogle tilfælde var en vis WOW effekt (specielt med heroin/kokain mix), så har det ikke givet mig lyst til at fortsætte. Vi var en tæt klike dengang, nok 15-20 mennesker, der alle holdt os til bare at ryge hash. Vi mistede dog nogle venner, der ikke kunne holde sig fra heroinen, de døde allesammen af overdosis.

Efter min eksamen, så blev livet et helt andet. En ansættelseskonktrakt med A.P. Møller, og et godt betalt offshore job, og så endte jeg i København og ud i en IT karriere, som senere tog mig til Silicon Valley. Jeg ryger stadig, men naturligvis ikke på samme niveau. Det bliver til nok 3 eller 4 gange om ugen, nogle gange fordi jeg ikke kan falde i søvn.

Min søn og min papdatter aner intet. Jeg har aldrig været påvirket sammen med dem, jeg fungerer jo som et ganske almindeligt menneske i løbet af dagen, men når alle er gået i seng, så kan jeg gøre, hvad jeg vil.

Er man påvirket i flere dage? Det kan jeg ikke genkende. To, tre timer så er vi back to normal, og efter en yderligere time eller to, så er energien der også. 4-5 timer efter at have røget, er jeg også i stand til at køre bil. Jeg blev stoppet af politiet i Menlo Park i sidste uge, fordi et bremselys var dødt, betjenten så helt klart min vape på passagersædet. Det var pænt nemt at se, at jeg ikke var påvirket overhovedet, så det blev ikke nævnt :D

Jeg ved udmærket godt, at jeg måske er kontroversiel i denne tråd, so be it. Jeg har et afslappet forhold til stoffer, dog vil jeg aldrig tage kemiske stoffer som f.eks. MDMA. Jeg er okay med kokain, fordi det trods alt er en yderst sjælden ting for mig og det ville aldrig være noget, som jeg ville fortsætte. Colombia var nærmest mit andet hjem i en periode over 4 år, så efter at have prøvet det helt rene stof, så er der svært at finde noget som helst tilsvarende.

Drug fiend. Yes. Ability to function as a normal person. Yes. Fiend. Not Friend.

Jeg spørger måske dumt, men du lyder til at vide en del om det og jeg er nysgerrig :D

Jeg går ud fra at det hash du ryger er noget du får ordineret af en læge? Det produceres vel under særlige forhold og er underlagt skarp kontrol? Det kan man jo ikke just sige om det man kan anskaffe sig i Danmark. Der er ikke altid en garanti for at det du bliver lovet når du bestiller/køber er det du får. Derfor kan det du kan få på calovlig vis vel også være mildere eller have færre bivirkninger og eftervirkninger.

Hvordan fungerer det når man skal have fornyet sin recept? Hvis man kan tale om det, jeg ved ikke hvordan det fungerer i USA :D Gælder sådan en recept som udgangspunkt for evigt eller skal man forbi lægen engang imellem for at få den fornyet?


Cannabis er lovligt. Vi har forrentninger, hvor man bare kan gå ind og købe, hvad hvad man vil have.
0
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16219
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1405
Likede indlæg: 30152

Re: Hash og dating

Indlægaf TinaW » 12. jun 2019, 07:16

ExCoastal skrev:Jeg har røget pot/hash i over 40 år, da jeg var ung var det helt klart et misbrug, da vi tit røg flere gange om dagen. Og en morgenfed var en typisk ting. Jeg supplerede min SU med at sælge hash, og når man kendte størstedelen af Svendborgs hippier, så var det et temmeligt nemt job :lol:

Hash har på ingen måde ledt mig ind i et misbrug af andre stoffer, jeg har taget heroin, speed, LSD og kokain. Selvom der i nogle tilfælde var en vis WOW effekt (specielt med heroin/kokain mix), så har det ikke givet mig lyst til at fortsætte. Vi var en tæt klike dengang, nok 15-20 mennesker, der alle holdt os til bare at ryge hash. Vi mistede dog nogle venner, der ikke kunne holde sig fra heroinen, de døde allesammen af overdosis.

Efter min eksamen, så blev livet et helt andet. En ansættelseskonktrakt med A.P. Møller, og et godt betalt offshore job, og så endte jeg i København og ud i en IT karriere, som senere tog mig til Silicon Valley. Jeg ryger stadig, men naturligvis ikke på samme niveau. Det bliver til nok 3 eller 4 gange om ugen, nogle gange fordi jeg ikke kan falde i søvn.

Min søn og min papdatter aner intet. Jeg har aldrig været påvirket sammen med dem, jeg fungerer jo som et ganske almindeligt menneske i løbet af dagen, men når alle er gået i seng, så kan jeg gøre, hvad jeg vil.

Er man påvirket i flere dage? Det kan jeg ikke genkende. To, tre timer så er vi back to normal, og efter en yderligere time eller to, så er energien der også. 4-5 timer efter at have røget, er jeg også i stand til at køre bil. Jeg blev stoppet af politiet i Menlo Park i sidste uge, fordi et bremselys var dødt, betjenten så helt klart min vape på passagersædet. Det var pænt nemt at se, at jeg ikke var påvirket overhovedet, så det blev ikke nævnt :D

Jeg ved udmærket godt, at jeg måske er kontroversiel i denne tråd, so be it. Jeg har et afslappet forhold til stoffer, dog vil jeg aldrig tage kemiske stoffer som f.eks. MDMA. Jeg er okay med kokain, fordi det trods alt er en yderst sjælden ting for mig og det ville aldrig være noget, som jeg ville fortsætte. Colombia var nærmest mit andet hjem i en periode over 4 år, så efter at have prøvet det helt rene stof, så er der svært at finde noget som helst tilsvarende.

Drug fiend. Yes. Ability to function as a normal person. Yes. Fiend. Not Friend.


Ren nysgerrighed, men er det ikke et misbrug at have brug for hash/pot 3-4 gange om ugen? Og ved du egentligt, om du er back to normal, når du har røget det i 40 år, hvor du vel reelt set ikke nogensinde har været helt upåvirket? Hvis hash bliver i kroppen i x antal dage og du ryger 3-4 gange om ugen, så er kroppen vel altid påvirket på et eller andet niveau?
Jeg må ærligt tilstå, at i min verden ville dit forbrug være det samme som et misbrug.
11
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16945
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21064

Re: Hash og dating

Indlægaf Misantropen » 12. jun 2019, 07:18

ExCoastal skrev:
Misantropen skrev:
ExCoastal skrev:Jeg har røget pot/hash i over 40 år, da jeg var ung var det helt klart et misbrug, da vi tit røg flere gange om dagen. Og en morgenfed var en typisk ting. Jeg supplerede min SU med at sælge hash, og når man kendte størstedelen af Svendborgs hippier, så var det et temmeligt nemt job :lol:

Hash har på ingen måde ledt mig ind i et misbrug af andre stoffer, jeg har taget heroin, speed, LSD og kokain. Selvom der i nogle tilfælde var en vis WOW effekt (specielt med heroin/kokain mix), så har det ikke givet mig lyst til at fortsætte. Vi var en tæt klike dengang, nok 15-20 mennesker, der alle holdt os til bare at ryge hash. Vi mistede dog nogle venner, der ikke kunne holde sig fra heroinen, de døde allesammen af overdosis.

Efter min eksamen, så blev livet et helt andet. En ansættelseskonktrakt med A.P. Møller, og et godt betalt offshore job, og så endte jeg i København og ud i en IT karriere, som senere tog mig til Silicon Valley. Jeg ryger stadig, men naturligvis ikke på samme niveau. Det bliver til nok 3 eller 4 gange om ugen, nogle gange fordi jeg ikke kan falde i søvn.

Min søn og min papdatter aner intet. Jeg har aldrig været påvirket sammen med dem, jeg fungerer jo som et ganske almindeligt menneske i løbet af dagen, men når alle er gået i seng, så kan jeg gøre, hvad jeg vil.

Er man påvirket i flere dage? Det kan jeg ikke genkende. To, tre timer så er vi back to normal, og efter en yderligere time eller to, så er energien der også. 4-5 timer efter at have røget, er jeg også i stand til at køre bil. Jeg blev stoppet af politiet i Menlo Park i sidste uge, fordi et bremselys var dødt, betjenten så helt klart min vape på passagersædet. Det var pænt nemt at se, at jeg ikke var påvirket overhovedet, så det blev ikke nævnt :D

Jeg ved udmærket godt, at jeg måske er kontroversiel i denne tråd, so be it. Jeg har et afslappet forhold til stoffer, dog vil jeg aldrig tage kemiske stoffer som f.eks. MDMA. Jeg er okay med kokain, fordi det trods alt er en yderst sjælden ting for mig og det ville aldrig være noget, som jeg ville fortsætte. Colombia var nærmest mit andet hjem i en periode over 4 år, så efter at have prøvet det helt rene stof, så er der svært at finde noget som helst tilsvarende.

Drug fiend. Yes. Ability to function as a normal person. Yes. Fiend. Not Friend.

Jeg spørger måske dumt, men du lyder til at vide en del om det og jeg er nysgerrig :D

Jeg går ud fra at det hash du ryger er noget du får ordineret af en læge? Det produceres vel under særlige forhold og er underlagt skarp kontrol? Det kan man jo ikke just sige om det man kan anskaffe sig i Danmark. Der er ikke altid en garanti for at det du bliver lovet når du bestiller/køber er det du får. Derfor kan det du kan få på calovlig vis vel også være mildere eller have færre bivirkninger og eftervirkninger.

Hvordan fungerer det når man skal have fornyet sin recept? Hvis man kan tale om det, jeg ved ikke hvordan det fungerer i USA :D Gælder sådan en recept som udgangspunkt for evigt eller skal man forbi lægen engang imellem for at få den fornyet?


Cannabis er lovligt. Vi har forrentninger, hvor man bare kan gå ind og købe, hvad hvad man vil have.

Altså lovligt for alle? Jeg troede man skulle have en form for recept :genert:
0
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7577
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1899
Likede indlæg: 24630

Re: Hash og dating

Indlægaf LaScrooge » 12. jun 2019, 07:19

Jeg synes den dér idé om, at det er en illusion at man kan "styre det", er ret spøjs. Som om det er et narkotikum man bare bliver hooked på og uden man opdager det, laver man pludselig ikke andet end at fyre den fede hele tiden mens alt falder sammen omkring én. Jeg kan kun tænke, at det er folk, som enten aldrig har prøvet det eller selv har haft et afhængighedesproblem, der tænker sådan. Ja, ellers selvfølgelig, hvis ens eneste berøring med det er fordi man arbejder i psykiatrien eller med misbrugere (hvilket er inkluderet i den første gruppe).
0
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Forhold og sex"