At slå op pga. politisk overbevisning?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: At slå op pga. politisk overbevisning?

Indlægaf Wizzze » 10. maj 2019, 09:02

jeg var solgt og forelsket til langt op over begge ører før jeg vidste noget som helst om hendes politiske ståsted.
Selv hvis hun havde været militant forkæmper for den Marxistiske revolution så tror jeg ikke at jeg ville været gået, men nok brugt en rum tid på at forsøge at overbevise hende om noget andet :gruble:

Heldigvis er vi enige på de store linjer, men vægtningen af detaljer er meget forskellig, tror aldrig vi har stemt ens til de valg vi har deltaget i :gruble:
2
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: At slå op pga. politisk overbevisning?

Indlægaf hotlips » 10. maj 2019, 09:09

Purple Haze skrev:Jeg ville ikke kunne leve med det.

Tænker det vel er meget logisk at man ikke kan/vil være sammen med en som har nogle værdier og et syn på andre mennesker som er direkt modsat af hvad man selv mener.

Ville fx ikke kunne være sammen med en som var voldelig, var voldtægtsmand, udøvende pædofil, racist, homofob, sexistisk og måske også nogle andre ting.
Og jeg ville ikke kunne være sammen med en der støtter, bifalder eller bare synes at dem der gør de ting er OK.

Og lige her ville det falde under den kategori. Det kan godt være han ikke selv går ud og slår muslimer ihjel, men han støtter op om en der synes det er en god løsning.


Det er jo sådan nogle ting der er udover det politiske, ligesom hvis det var en af dem der syntes det var noget pjat at offentligheden gik så meget op i at blekingegadebanden slog en betjent ihjel.
0
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: At slå op pga. politisk overbevisning?

Indlægaf Hunkat » 10. maj 2019, 09:14

Jeg ville nok starte med at spørge lidt mere ind til hans holding før han røg ud på bagdel og albuer. Altså som han reelt synes at apartheid er en fed ide og noget der bør indføres ASAP. Den slags ville jeg ikke kunne accepterer men jeg ville måske bedre kunne snakke mig til rette hvis det i virkeligheden dækkede over noget frygt eller en enkelt episode hvor der er sket noget grimt.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: At slå op pga. politisk overbevisning?

Indlægaf Straniera » 10. maj 2019, 09:14

JoyNips skrev:Hvis min kæreste pludselig sympatiserede med Stram Kurs, Ny Borgerlige eller Dansk Folkeparti, så ville vores forhold stoppe.


x 2. Og det ville ikke være en svær beslutning for mig at træffe.
0
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: At slå op pga. politisk overbevisning?

Indlægaf billiebean » 10. maj 2019, 09:30

Haha, Paludan er jo skør. Faktuelt. Og jeg kan godt garantere, at jeg ikke skulle være kærester med een, der kunne stemme på en halvretarderet racist.
9
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: At slå op pga. politisk overbevisning?

Indlægaf Zombie » 10. maj 2019, 10:09

Stram Kurs er et nazistisk parti. Jeg er af jødisk afstamning, min morfar sad i lejr under 2. Verdenskrig.

Så der er ikke så meget at rafle om. Det ville betyde et brud.
0
aka Forbies

:gammel:
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: At slå op pga. politisk overbevisning?

Indlægaf Jedi » 10. maj 2019, 11:18

Ved valg af partner (og venner) lægger jeg vægt på, hvordan vedkommende behandler sine nærmeste (inklusiv mig), om der er empati og sympati at spore eller det er egotrip hele vejen, om vi har fortrolighed, er der plads til os begge osv.
Politisk ståsted er meget lidt relevant i den sammenhæng. Specielt set i det lys, at jeg har oplevet flere have "de rigtige holdninger", som slet ikke blev reflekteret i deres opførsel.
3
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: At slå op pga. politisk overbevisning?

Indlægaf Slettet bruger » 10. maj 2019, 11:27

Mistermor skrev:Hvis min kæreste ændrede sig så meget, ville jeg først overveje, om han fejlede noget. Han kunne jo rent faktisk have en svulst i hjernen. (Eller have slået hovedet, som Paludan jo har)
Så ville jeg tænke over, om han havde oplevet noget, der kunne forklare, at han ændrede sig så meget.
Og hvis der ikke var en meget god forklaring, som vi kunne arbejde med, så jeg kunne få min gamle kæreste tilbage, ville vi ikke kunne være sammen.

Det handler jo ikke om selve krydset til valget. Det handler om det menneskesyn, der ligger bagved. Min kæreste behøver ikke være perfekt eller enig med mig i alt, men han skal være ordentlig over for andre mennesker og miljøet ellers kan jeg ikke synes så godt om ham, at jeg kan være i forhold med ham.


Forudsætningen her lader til at være at han ændrer sig når han stemmer Stram Kurs, og at det er en identificerbar ændring. Hvad vil du gøre hvis han ikke fortæller hvad han har stemt, men efter yderligere 10 lykkelige år i jeres parforhold kommer I til at tale om det politiske landskab omkring 2020, og han nævner at han da for resten stemte på Stram Kurs til et folketingsvalg? Ville det stadig kræve en forklaring?
0
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: At slå op pga. politisk overbevisning?

Indlægaf Animi » 10. maj 2019, 11:33

Jeg ville hverken være kærester eller venner med en, der stemte på Stram Kurs
2
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: At slå op pga. politisk overbevisning?

Indlægaf D.itsen » 10. maj 2019, 11:50

Jedi skrev:Ved valg af partner (og venner) lægger jeg vægt på, hvordan vedkommende behandler sine nærmeste (inklusiv mig), om der er empati og sympati at spore eller det er egotrip hele vejen, om vi har fortrolighed, er der plads til os begge osv.
Politisk ståsted er meget lidt relevant i den sammenhæng. Specielt set i det lys, at jeg har oplevet flere have "de rigtige holdninger", som slet ikke blev reflekteret i deres opførsel.

Jeg dømmer faktisk lige så meget på hvordan vekommende behandler fremmede. Jeg synes det siger meget om en person, hvordan de opfører sig over for folk, hvor de ikke har noget at miste, eller hvad man skal sige
Senest rettet af D.itsen 10. maj 2019, 12:30, rettet i alt 1 gang.
7
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: At slå op pga. politisk overbevisning?

Indlægaf Artem » 10. maj 2019, 11:55

Jeg har meget svært ved at se mig selv sammen med en der stemmer på EL eller Alternativet. Ikke at Stram kurs er bedre. Det vil nu også være for langt i den modsatte retning.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: At slå op pga. politisk overbevisning?

Indlægaf Jedi » 10. maj 2019, 11:56

D.itsen skrev:
Jedi skrev:Ved valg af partner (og venner) lægger jeg vægt på, hvordan vedkommende behandler sine nærmeste (inklusiv mig), om der er empati og sympati at spore eller det er egotrip hele vejen, om vi har fortrolighed, er der plads til os begge osv.
Politisk ståsted er meget lidt relevant i den sammenhæng. Specielt set i det lys, at jeg har oplevet flere have "de rigtige holdninger", som slet ikke blev reflekteret i deres opførsel.

Jeg dømmer faktisk lige så meget på hvordan vekommende bahandler fremmede. Jeg synes det siger meget om en person, hvordan de opfører sig over for folk, hvor de ikke har noget at miste, eller hvad man skal sige


Jeg er helt enig, hvis der er tale om tjenere, folk på gaden, i supermarkedet etc. Det siger meget om en persons værdier. Hvad folk stemmer siger selvfølgelig også noget, blot ikke så meget (for mig).
3
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: At slå op pga. politisk overbevisning?

Indlægaf Aima » 10. maj 2019, 12:04

Hvis nogen af mine allernærmeste, uanset om det var kæreste, venner eller veninder kom og fortalte, de var blevet Stram Kurs-sympatisører og fik mig overbevist om det ikke var en joke, ville jeg frygte de på en eller anden måde havde fået en hjerneskade. Jeg ville seriøst overveje, om de var væltet på cykel eller sådan noget.

Det ville være en voldsom ændring i personlighed og karakter, og dét ville isoleret set være nok til at gøre mig utryg.
8
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
achillaxedprune
Indlæg: 3665
Tilmeldt: 4. jan 2016, 18:38
Kort karma: 1203
Likede indlæg: 12178

Re: At slå op pga. politisk overbevisning?

Indlægaf achillaxedprune » 10. maj 2019, 13:15

En stemme til folketingsvalget ville aldrig få mig til at forlade min mand.
2
Hvis man vil behandle folk ens, skal man behandle dem forskelligt.
Citat: Ukendt morfar.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: At slå op pga. politisk overbevisning?

Indlægaf Zombie » 10. maj 2019, 13:23

achillaxedprune skrev:En stemme til folketingsvalget ville aldrig få mig til at forlade min mand.


Hvad hvis den stemme indikerede, at han ikke anså 1/3 af dine venner for mennesker med krav på samme rettigheder som andre, endsige at blive behandlet som mennesker?

(Spørger fordi jeg synes, det er lidt forsimplet.)
3
aka Forbies

:gammel:

Tilbage til "Forhold og sex"