Min mands "videnstrang"

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1846
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Min mands "videnstrang"

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 1. jan 2016, 17:08

Der er en særlig ting ved min mand som irriterer mig enormt meget. Jeg bliver nødt til at finde ud af om jeg skal acceptere at det er sådan han er, eller "kæmpe imod". Det er latterligt, men det irriterer mig :cuss:

Et eksempel: torsdag fortæller jeg ham X. Dagen efter siger jeg, "forresten så.. Nå nej, det fortalte jeg dig i går".
Herefter kan han ikke bare lade det ligge- jeg skal simpelthen sige hvad det var jeg ville fortælle, på trods af at jeg har fortalt ham det dagen før, og han egentlig ikke går glip af noget nyt. Eller hvis jeg nu sidder og prøver at regne noget ud, og siger, "hvis man nu.. Nå nej, det var en tanketorsk", så kan han blive helt hidsig hvis jeg ikke fortæller hvad min tanketorsk var.

Jeg ved godt at det er en lille ting at blive irriteret over, men jeg synes simpelthen det er så irriterende at han ikke bare kan være ligeglad, når nu det ikke er vigtigt.

Hvad synes du? Lade det ligge og fortælle det samme to gange, eller lade ham brænde op af frustration?
1
Modesty Blame
Indlæg: 4358
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 521
Likede indlæg: 9487

Re: Min mands "videnstrang"

Indlægaf Modesty Blame » 1. jan 2016, 17:15

Jamen, hvad sker der, hvis du bare nægter at genoplyse ham?
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15466

Re: Min mands "videnstrang"

Indlægaf HappyPaww » 1. jan 2016, 17:15

Sig det dog bare - der er da ingen grund til at optrappe en konflikt og irritationsmoment pga stædighed...

Ej, kan virkelig ikke se problemet...!
23
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Min mands "videnstrang"

Indlægaf Tibbler » 1. jan 2016, 17:16

Jeg er på din mands side, tænker jeg sådan lige umiddelbart :gruble:

Jeg tror slet ikke situationen ville kunne opstå hjemme hos os; for hvis han bad om at få noget fortalt, også selvom det var noget han havde hørt før, eller det var noget ligegyldigt, så ville jeg da bare gentage det. Det tænker jeg også, at min mand ville.
7
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Min mands "videnstrang"

Indlægaf Panton » 1. jan 2016, 17:19

Hvis det bare er en lille ting hvorfor fortæller du det så ikke bare? Det er da dig der opfører dig sært og fordi du glemmer du har fortalt ting, så skal du da ikke udelade info når du kommer i tanke om det. Jeg var også blevet sur ligesom din mand.

Det ligger hos dig at rette ind, eller få tændt lysene i lagkagen så du kan huske hvad du har sagt dagen før.
8
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8936
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25598

Re: Min mands "videnstrang"

Indlægaf Madam Pomfrey » 1. jan 2016, 17:23

Jeg ville også brænde helt af på det der, hvis en person begynder at tanke dele, så vil jeg ha en afrunding på det.
Jeg synes ikke det er at være videnstrængende.
6
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Kommodedyret
Indlæg: 3908
Tilmeldt: 28. aug 2015, 13:23
Kort karma: 782
Likede indlæg: 9161

Re: Min mands "videnstrang"

Indlægaf Kommodedyret » 1. jan 2016, 17:50

Mon ikke løsningen er at I begge forsøger at moderere jeres adfærd en smule, for at imødekomme den anden parts behov?

Du kan jo eventuelt blive lidt bedre til at tænke før du taler, og han kan arbejde lidt med sin nysgerrighed. :)
2
Closure, closure, closure closure closure
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14721
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19072

Re: Min mands "videnstrang"

Indlægaf Flora » 1. jan 2016, 17:55

Jeg synes du skal acceptere at det er sådan han er. Jeg ville også selv blive irriteret over halve sætninger man ikke kan få afslutningen på og jeg kan ikke se problemet i lige at fortælle hvad det var man var ved at sige.
2
JoyNips
Indlæg: 12084
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33981

Re: Min mands "videnstrang"

Indlægaf JoyNips » 1. jan 2016, 17:58

Jeg synes egentlig, din opførsel er mere irriterende end hans.
6
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Fuck.exe
Indlæg: 579
Tilmeldt: 13. aug 2015, 21:53
Kort karma: 171
Likede indlæg: 2024

Re: Min mands "videnstrang"

Indlægaf Fuck.exe » 1. jan 2016, 18:06

Jeg har en veninde der er slem til at gøre det samme, altså, starte på et sætning og så pludselig stoppe med et "nå nej...", og så sidder jeg dér og aner ikke hvad der lige fløj gennem hovedet på hende, men nu er jeg forstyrret i det jeg selv tænkte, så jeg vil egentligt gerne vide hvad det lige drejede sig om.
Jeg synes det er skide hamrende irriterende når folk ikke bare med en enkelt sætning kan sige "det var bare det om xxx vi snakkede om i går" eller "jeg troede bare at man kunne xxx, men det er da noget fjol". Det tager ingen tid og så er begge videre.

Jeg kan ikke se hvorfor der skal gøres et problem ud af det :gruble:
14
Gulvaber er også mennesker.
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15361
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1249
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25707

Re: Min mands "videnstrang"

Indlægaf Delfin » 1. jan 2016, 18:10

I kunne jo prøve ... nå nej det dur nok ikke alligevel
25
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Min mands "videnstrang"

Indlægaf Fillie » 1. jan 2016, 18:20

Jeg kan slet ikke forstå, det er et problem. Og hvad kan du bruge det til? Måske tænke at det er så lille en ting, at den simpelthen ikke er værd at bruge krudt på, forsøge at begrænse hvor ofte du tænker højt, og giv din mand en kort forklaring, hvis du alligevel gør det, og han spørger. Sådan noget må i min optik bare ikke være en kilde til decideret frustration men blot et skuldertræk i erkendelsen af, at man er forskellige, og harmløs irritation aldrig må få lov at fylde andet end i et øjeblik.
2
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15361
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1249
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25707

Re: Min mands "videnstrang"

Indlægaf Delfin » 1. jan 2016, 18:28

Det er jo svært at svare på, når vi ikke sidder hjemme i din dagligstue.

Hvis du har for vane at sige halve sætninger tit og ofte, ville jeg også blive temmelig træt af konstant at skulle involveres i en halv tankerække uden at kunne få svar på, hvad det handlede om. Men selvfølgelig vil det i samme omfang gøre sig gældende for dig, at det er irriterende at blive spurgt 117 gange om dagen, når man nu bare går der i sine egne cirkler.
Løsningen på det må være:
1. At du lærer at tænke før du taler (lettere sagt end gjort :D )
2. Din kæreste lærer at begrænse sin spørgetrang lidt.

Hvis det ikke er noget, der sker så tit, er det vel bare at svare kort, og så er den skid slået, og I sparer tiden på en masse snak frem og tilbage om, hvorvidt du skal sige, hvad du tænker på, og hvem der er mest irriterende.
2
14 11 14
02 05 22
30 08 23
Brugeravatar
Fillie
Indlæg: 2415
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:54
Kort karma: 1023
Likede indlæg: 8154

Re: Min mands "videnstrang"

Indlægaf Fillie » 1. jan 2016, 18:38

Skumfidusen skrev:
Fillie skrev:Jeg kan slet ikke forstå, det er et problem. Og hvad kan du bruge det til? Måske tænke at det er så lille en ting, at den simpelthen ikke er værd at bruge krudt på, forsøge at begrænse hvor ofte du tænker højt, og giv din mand en kort forklaring, hvis du alligevel gør det, og han spørger. Sådan noget må i min optik bare ikke være en kilde til decideret frustration men blot et skuldertræk i erkendelsen af, at man er forskellige, og harmløs irritation aldrig må få lov at fylde andet end i et øjeblik.


Joooh - det har du jo sådan set ret i. Men hvis manden bliver decideret hidsig over ikke at få at vide hvad man tænker, så ville jeg også blive irriteret. Og hvis jeg selv får startet på en sætning og så pludselig selv kan høre at da for resten er komplet tumpet, så vil jeg også gerne have lov til at slippe for at skulle indvie en anden i dybden af den idioti jeg fik tænkt frem og heldigvis nåede at få stoppet mig selv i at lukke helt ud.


Det kan jeg godt følge, men det skyldes jo, at der allerede er opstået en konflikt, og det synes jeg ikke, der burde have været til at starte med, fordi jeg er en type, som virkelig ikke trives med spændinger over småting. Og når konflikten nu er der, foreslår jeg, at man begynder at opføre sig, som om den ikke findes; når den i mine øjne netop er så ligegyldig, tænker jeg, at den går væk af sig selv. Det er så svært at mundhugges med nogen, som ikke gider.

Men jeg ville uden tvivl have spurgt min mand, hvorfor han gerne ville vide, hvad jeg tænkte. Ved du det, TS? For hvis det var min mand, der insisterede på, at jeg gjorde en eller anden lille ting, jeg fandt ligegyldig og lidt irriterende, men den gjorde ham tilpas, ville jeg bare gøre det. Mine grænser for, hvad jeg vil gå med til, ligger slet ikke her - ikke i nærheden.
0
"This is my world, and I'm your rock and roll sherpa."

- Francine Smith
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Min mands "videnstrang"

Indlægaf Hunkat » 1. jan 2016, 18:41

Jeg ville altså også blive irriteret over en adfærd hvor min mand plagede indtil jeg bøjede mig, hver gang. Så er det sådan set ligegyldigt om det handler om at morgenbollen skal være med birkes eller om jeg skal forklare ham hvor jeg pludselig blev forvirret over hvilken hånd var højre.

Det er da op ingen måde optimalt at TS føler sig presset til at fortælle det, især det med ting hun har fortalt burde informationen "jeg fortalte det igår" være slutningen på den samtale. Og det kan godt være det er en super lille ting men mange bække små gør som bekendt en røvirriterende å.

Fair nok at manden har det som mange af jer, sådan har jeg det også selv, jeg er sindsygt nysgerrig. Men jeg gider da ikke fører mine samtaler på baggrund af at jeg skal presse ordene ud af folk. Hvis det er så vigtigt for TS's mand så må han jo forklare at sådan er tingene for ham istedet for at fare frem med at blive 'hidsig' (jeg ved ikke præcis hvad der ligger i det ord men jeg ville føle det som ubehageligt).

Og mon ikke løsningen burde være et kompromis af en art, som det jo som regel er i et parforhold.
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen

Tilbage til "Forhold og sex"