Kærestekilo...Kender I det?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Kærestekilo...Kender I det?

Indlægaf IrmaPigen » 23. feb 2019, 10:43

FletpArkett skrev:
Maanii skrev:Ser I “fede forhold” på DR?

Åh jeg synes det er synd for hende hvor kæresten ikke tænder på hende længere. Ikke at jeg ikke godt kan forstå hvor han kommer fra, han er bare så usympatisk omkring det.


Ja, jeg så lige andet afsnit i går (på nettet) FUCK altså, han er ufølsom. Jeg kunne ikke leve med en mand der ikke tændte på mig. Eller - som "kun tændte på mit indre" som han gør på hende. Jeg ville miste ENHVER lyst til ham også. Hvis en mand kommunikerede sådan der til mig, var han røget ud på røv og albuer forlængst...Det sagt, så har jeg faktisk sagt til min kæreste, at han skal sige, hvis og når han synes jeg bliver for rund (kommer forhåbentligt ikke til at ske, han kan lide mine nye former væsentligt bedre end jeg, og jeg handler rent faktisk på vægtøgningen nu....) fordi jeg vil hellere stoppe mig selv inden det bliver rigtigt uklædeligt og inden det bliver alt for svært. Det handler ikke om at det bliver sagt, men MÅDEN det bliver sagt på!


Men hvad skal den stakkels mand gøre..... Lyve?

Jeg synes egentlig han er ærlig på en relativ sober måde. Han siger jo at det er hendes indre han tænder på, så det er jo ikke ensbetydende med han slet ikke har lyst til hende.

Det er bare ikke hendes ydre der vækker de seksuelle lyster i ham. Og hvad kan man egentlig forvente, når man har spist sig 30 - 40 kilo tykkere?

Derudover så trænger hun ham jo op i en krog, og aftvinger ham det svar hun ved, hun ikke har lyst til at høre. Det er egentlig heller ikke videre smart.

Hun kunne også i stedet vælge at bruge det positivt og som brændstof til hendes kur, og sige "Hey, jeg vil have min kæreste tænder på min krop, så derfor er jeg i gang med at tabe mig, og jeg KOMMER til at veje det samme igen."

I øvrigt er der masser af kvinder der åbenlyst siger, at de tænder på mandens personlighed og ikke på en mands udseende - og det er i øvrigt helt legalt at sige højlydt som kvinde.
Senest rettet af IrmaPigen 23. feb 2019, 10:49, rettet i alt 2 gange.
9
Kaffe
Indlæg: 2541
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4860

Re: Kærestekilo...Kender I det?

Indlægaf Kaffe » 23. feb 2019, 10:47

Jeg kender det godt. Jeg er netop i gang med et vægttab af samme grund. Jeg synes ikke, jeg kan være det bekendt overfor mig selv at falde af på den. Eller overfor min kæreste. Det klæder mig ganske enkelt ikke med ekstra kilo, hvor jeg synes, at det faktisk godt kan klæde andre. Folk bærer ekstra kilo meget forskelligt.

Jeg tror ikke rigtig på, at der er noget, der hedder graviditetskilo, fordi hvis man tager på i den forbindelse, så har man stadig bare spist for meget eller forkert. Jeg tror, en læge ville sige det samme. Men altså jeg synes, det er ok at tage en slapper i den periode og fokusere på noget andet end vægt!
Derimod virker det til, at alder har en betydning for forbrænding, i hvert fald hos nogle. I 20’erne vejede jeg 54 kg fordelt på 170 cm og kunne spise, hvad jeg ville. Det kan jeg ikke længere bare gøre nu som 44-årig og har et andet vægtleje. Og det er altså æv! På den anden side så passer jeg jo bedre på mig selv nu, fordi jeg tænker mere over, hvad jeg spiser.
4
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
Vixen
Indlæg: 1265
Tilmeldt: 16. aug 2015, 08:53
Kort karma: 339
Likede indlæg: 2834

Re: Kærestekilo...Kender I det?

Indlægaf Vixen » 23. feb 2019, 11:15

Nej, ikke rigtig. Vi har været kærester i mange år og faldt aldrig rigtig i hyggefælden. Eller også sætter det sig bare ikke. Jeg vejede 55 før graviditet og vejer 57 nu. De 2 kg generer mig fra tid til anden, men overordnet set er jeg godt tilfreds. Min kæreste ligner også sig selv, synes jeg.
0
What ain't no country I ever heard of. They speak English in What?
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Kærestekilo...Kender I det?

Indlægaf avdotja » 23. feb 2019, 12:27

Marioneta skrev:
Maanii skrev:Jeg synes han generelt er helt vildt usympatisk i sin tilgang til hende.

Én ting er at han ikke tænder seksuelt på hendes fysiske krop længere, fair nok.
Men hele måden han formidler det på, kombineret med at han ikke bryder sig om fysisk nærhed, ikke bryder sig om at give udtrykke følelser og generelt ikke rigtig viser interesse for hende. Der er bare zero ømhed at ane.

Jeg ville seriøst dø langsomt hvis jeg var hende.


Jeg så også programmet og var chokeret over hans måde at behandle hende på. Da de står og skal kramme, fordi de er med i et eksperiment, vil han ikke engang sige nogle søde ord til hende. Ikke engang bare et enkelt "du er sød" eller "du gør mit liv dejligere". Da hun "trænger ham op i et hjørne", som Irmapigen nævner, er det jo i et forsøg på at fortælle ham, at det han sagde ved parterapeuten (som hun ikke havde haft indflydelse på) havde gjort hende ked af det og hun derfor ikke var klar til hvad parterapeuten havde foreslået. Da havde hun brug for et eller andet mere fra hans side og det fik hun ikke. Tværtimod virkede det som om han slet ikke fattede problematikken. Da hun sagde til ham, at hun var blevet ked af hvad han sagde, sad han bare og flakkede med øjnene og ventede på at hun stoppede. Jeg tror virkelig ikke, at han fattede, hvad hun egentligt sagde.

Han var i øvrigt meget hård ved sig selv og de 10 kilo han selv havde taget på og det virkede som om han overførte noget af den frustration på sin kone. Før han mødte hende og de fik familie, var han jo vældig fit og løb meget. Måske synes han inderst inde, at det er hendes/familiens skyld, at han ikke er fit mere, fordi han ikke har tid til at motionere som før og det er derfor, at han opfører sig sådan :gruble:

Jeg tror også der er noget projektering der.

Men ellers er jeg lidt splittet omkring hvad jeg synes. Jeg er enig i at han fremstod lettere usympatisk i afsnittet (især sammenlignet med manden fra det tykkeste par; han virkede så glad for og tilfreds med sin kæreste), men omvendt så er hans følelser jo 100% valide. Og hvis man samtidig ikke er en specielt fysisk person, så tror jeg hurtigt at man kommer til at virke kold i sådan en situation.
3
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Kærestekilo...Kender I det?

Indlægaf IrmaPigen » 23. feb 2019, 12:47

Marioneta skrev:
Maanii skrev:Jeg synes han generelt er helt vildt usympatisk i sin tilgang til hende.

Én ting er at han ikke tænder seksuelt på hendes fysiske krop længere, fair nok.
Men hele måden han formidler det på, kombineret med at han ikke bryder sig om fysisk nærhed, ikke bryder sig om at give udtrykke følelser og generelt ikke rigtig viser interesse for hende. Der er bare zero ømhed at ane.

Jeg ville seriøst dø langsomt hvis jeg var hende.


Jeg så også programmet og var chokeret over hans måde at behandle hende på. Da de står og skal kramme, fordi de er med i et eksperiment, vil han ikke engang sige nogle søde ord til hende. Ikke engang bare et enkelt "du er sød" eller "du gør mit liv dejligere". Da hun "trænger ham op i et hjørne", som Irmapigen nævner, er det jo i et forsøg på at fortælle ham, at det han sagde ved parterapeuten (som hun ikke havde haft indflydelse på) havde gjort hende ked af det og hun derfor ikke var klar til hvad parterapeuten havde foreslået. Da havde hun brug for et eller andet mere fra hans side og det fik hun ikke. Tværtimod virkede det som om han slet ikke fattede problematikken. Da hun sagde til ham, at hun var blevet ked af hvad han sagde, sad han bare og flakkede med øjnene og ventede på at hun stoppede. Jeg tror virkelig ikke, at han fattede, hvad hun egentligt sagde.

Han var i øvrigt meget hård ved sig selv og de 10 kilo han selv havde taget på og det virkede som om han overførte noget af den frustration på sin kone. Før han mødte hende og de fik familie, var han jo vældig fit og løb meget. Måske synes han inderst inde, at det er hendes/familiens skyld, at han ikke er fit mere, fordi han ikke har tid til at motionere som før og det er derfor, at han opfører sig sådan :gruble:


Hun siger direkte "sig 5 søde ting til mig" og han forklarer det kan han ikke lige på kommando. På vej ind til eksperimentet siger hun selv han ikke vil være god til at kramme, fordi "sådan er Morten ikke". Det er ikke eneste sted i programmet hun åbent erkender, at hendes mand er en knudemand. Hun ved faktisk godt, at hun har giftet sig med en knudemand der ikke er god til at være fysisk, til nærhed og at han ikke er særlig kærlig anlagt.

Mht til hun ikke har haft indflydelse, så kommer det af, at de begge sidder og taler om de ikke har noget forspil og at sex er noget hurtigt under bruseren og hvor de ikke skal kigge for meget på hinanden. Man kan faktisk heller ikke vide, om han er blevet spurgt direkte af terapeuten.

Man hører ham faktisk ikke sige i programmet, at han ikke tænder på hendes ydre, men man hører ham sige i programmet, at han tænder mere på hendes indre.

Da de senere drøfter det hjemme siger han også, at det er noget han har sagt en gang til parterapien og nu føler han lidt det bliver hevet frem flere gange og brugt mod ham.

Hvis man går til parterapi, må man jo også være åben over for, at begge i forholdet må komme ud med deres reelle følelser. Ellers har terapien ingen effekt, og ideen er jo netop at man skal lære at tale om de svære ting, så man kan lære at håndtere dem. Derfor synes jeg ikke det med hun ingen indflydelse har haft på han siger det, kan bruges til noget. Vi må gå ud fra, der har været konsensus om at deltage i programmet og dermed også om parterapien. I øvrigt kan man aldrig styre hvad andre siger - men man kan styre sine egne tanker og reaktioner på det.

Da hun siger hun ikke er klar til at være nøgen med ham til forspil, så accepterer han faktisk med det samme og ubetinget at hun ikke har lyst til det. Han anerkender altså hendes følelser med det samme - mens at hun ikke rigtigt anerkender hvordan han har det, og at hendes udseende betyder noget for hans lyst til hende.

Jeg synes på ingen måde han er en et ufølsomt røvhul, som han her bliver udråbt til.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59511

Re: Kærestekilo...Kender I det?

Indlægaf DetSorteCirkus » 23. feb 2019, 13:41

Jeg er gået i gang med at se programmet, og umiddelbart virker det ikke på mig, som om parrenes livsstilsproblemer skyldes kærestehygge og dårlige vaner, der er kommet snigende. Jeg får mere et indtryk kedsomhed og kompensation for ikke at sige hinanden det store.
Dermed ikke sagt, at det ikke kan blive godt, men måske er det dårlige(re) samliv ikke et resultat af vægtstigning, men mere den anden vej rundt.
0
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Kærestekilo...Kender I det?

Indlægaf IrmaPigen » 23. feb 2019, 14:49

Marioneta skrev:
IrmaPigen skrev:
Marioneta skrev:
Maanii skrev:Jeg synes han generelt er helt vildt usympatisk i sin tilgang til hende.

Én ting er at han ikke tænder seksuelt på hendes fysiske krop længere, fair nok.
Men hele måden han formidler det på, kombineret med at han ikke bryder sig om fysisk nærhed, ikke bryder sig om at give udtrykke følelser og generelt ikke rigtig viser interesse for hende. Der er bare zero ømhed at ane.

Jeg ville seriøst dø langsomt hvis jeg var hende.


Jeg så også programmet og var chokeret over hans måde at behandle hende på. Da de står og skal kramme, fordi de er med i et eksperiment, vil han ikke engang sige nogle søde ord til hende. Ikke engang bare et enkelt "du er sød" eller "du gør mit liv dejligere". Da hun "trænger ham op i et hjørne", som Irmapigen nævner, er det jo i et forsøg på at fortælle ham, at det han sagde ved parterapeuten (som hun ikke havde haft indflydelse på) havde gjort hende ked af det og hun derfor ikke var klar til hvad parterapeuten havde foreslået. Da havde hun brug for et eller andet mere fra hans side og det fik hun ikke. Tværtimod virkede det som om han slet ikke fattede problematikken. Da hun sagde til ham, at hun var blevet ked af hvad han sagde, sad han bare og flakkede med øjnene og ventede på at hun stoppede. Jeg tror virkelig ikke, at han fattede, hvad hun egentligt sagde.

Han var i øvrigt meget hård ved sig selv og de 10 kilo han selv havde taget på og det virkede som om han overførte noget af den frustration på sin kone. Før han mødte hende og de fik familie, var han jo vældig fit og løb meget. Måske synes han inderst inde, at det er hendes/familiens skyld, at han ikke er fit mere, fordi han ikke har tid til at motionere som før og det er derfor, at han opfører sig sådan :gruble:


Hun siger direkte "sig 5 søde ting til mig" og han forklarer det kan han ikke lige på kommando. På vej ind til eksperimentet siger hun selv han ikke vil være god til at kramme, fordi "sådan er Morten ikke". Det er ikke eneste sted i programmet hun åbent erkender, at hendes mand er en knudemand. Hun ved faktisk godt, at hun har giftet sig med en knudemand der ikke er god til at være fysisk, til nærhed og at han ikke er særlig kærlig anlagt.

Mht til hun ikke har haft indflydelse, så kommer det af, at de begge sidder og taler om de ikke har noget forspil og at sex er noget hurtigt under bruseren og hvor de ikke skal kigge for meget på hinanden. Man kan faktisk heller ikke vide, om han er blevet spurgt direkte af terapeuten.

Man hører ham faktisk ikke sige i programmet, at han ikke tænder på hendes ydre, men man hører ham sige i programmet, at han tænder mere på hendes indre.

Da de senere drøfter det hjemme siger han også, at det er noget han har sagt en gang til parterapien og nu føler han lidt det bliver hevet frem flere gange og brugt mod ham.

Hvis man går til parterapi, må man jo også være åben over for, at begge i forholdet må komme ud med deres reelle følelser. Ellers har terapien ingen effekt, og ideen er jo netop at man skal lære at tale om de svære ting, så man kan lære at håndtere dem. Derfor synes jeg ikke det med hun ingen indflydelse har haft på han siger det, kan bruges til noget. Vi må gå ud fra, der har været konsensus om at deltage i programmet og dermed også om parterapien. I øvrigt kan man aldrig styre hvad andre siger - men man kan styre sine egne tanker og reaktioner på det.

Da hun siger hun ikke er klar til at være nøgen med ham til forspil, så accepterer han faktisk med det samme og ubetinget at hun ikke har lyst til det. Han anerkender altså hendes følelser med det samme - mens at hun ikke rigtigt anerkender hvordan han har det, og at hendes udseende betyder noget for hans lyst til hende.

Jeg synes på ingen måde han er en et ufølsomt røvhul, som han her bliver udråbt til.


Nu har jeg heller ikke kaldt ham et røvhul, så den står du selv for. Men jeg er stadig chokeret over hans tilgang til hende på forskellige måder. Fx hans manglende forståelse for, at hans ord efterlader en effekt på hende, som han så ikke helt kan forstå, at hun gerne vil snakke om. Som du selv siger, så må man forvente, at man snakker om ting, når man går til parterapeut, og det må han jo også ligesom hun må.

Hvis jeg husker korrekt, så sagde han til parterapien, at han ikke tændte på hendes krop længere. Det synes jeg så også er fair nok at sige, hvis han har det sådan, men spørgsmålet er mere, om han ikke burde arbejde med hvorfor han ikke tænder på noget som helst ved hendes krop, fremfor at hun skal ændre sin krop (det er så ganske fornuftigt at tabe sig, når man er overvægtig, men spørgsmålet er om BMI 25 er nok for ham). Terapeuten spurgte endda om der ikke var et eller andet ved hendes krop, som han kunne fremhæve som noget han kunne tænde på og han sagde intet. Der kunne han da have sagt, at hun havde en god barm eller søde øjne og et dejligt smil. Et eller andet, kunne han havde sagt, men han lod være. Så jeg forstår godt, at hun har brug for et eller andet fra ham for at komme videre, for der kom virkeligt intet fra ham.


Man hører ham faktisk ikke sige, at han ikke tænder på hende. Det er hendes udlægning af det - to steder i afsnit 2 af programmet. Til parterapien siger han, at han har svært ved at sige, at hun står knivskarpt, fordi han har set hende se helt anderledes ud.

Derudover så siger han ikke noget om hvad han godt kan lide ved hendes krop, fordi parterapeuten taler videre og hopper direkte over det med forspillet, så han beder ham egentlig ikke om at svare på det nu og her, og terapeuten hopper direkte over i et andet emne.

Og så - man kan altså ikke selv styre, hvad man tændes af seksuelt. Det ville være det samme som at bede en homoseksuel om stoppe med at tænde på sit eget køn, og i stedet tænde på det modsatte køn.
3
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Kærestekilo...Kender I det?

Indlægaf Wunder8 » 23. feb 2019, 17:41

Marioneta skrev:
Maanii skrev:Jeg synes han generelt er helt vildt usympatisk i sin tilgang til hende.

Én ting er at han ikke tænder seksuelt på hendes fysiske krop længere, fair nok.
Men hele måden han formidler det på, kombineret med at han ikke bryder sig om fysisk nærhed, ikke bryder sig om at give udtrykke følelser og generelt ikke rigtig viser interesse for hende. Der er bare zero ømhed at ane.

Jeg ville seriøst dø langsomt hvis jeg var hende.


Jeg så også programmet og var chokeret over hans måde at behandle hende på. Da de står og skal kramme, fordi de er med i et eksperiment, vil han ikke engang sige nogle søde ord til hende. Ikke engang bare et enkelt "du er sød" eller "du gør mit liv dejligere". Da hun "trænger ham op i et hjørne", som Irmapigen nævner, er det jo i et forsøg på at fortælle ham, at det han sagde ved parterapeuten (som hun ikke havde haft indflydelse på) havde gjort hende ked af det og hun derfor ikke var klar til hvad parterapeuten havde foreslået. Da havde hun brug for et eller andet mere fra hans side og det fik hun ikke. Tværtimod virkede det som om han slet ikke fattede problematikken. Da hun sagde til ham, at hun var blevet ked af hvad han sagde, sad han bare og flakkede med øjnene og ventede på at hun stoppede. Jeg tror virkelig ikke, at han fattede, hvad hun egentligt sagde.

Han var i øvrigt meget hård ved sig selv og de 10 kilo han selv havde taget på og det virkede som om han overførte noget af den frustration på sin kone. Før han mødte hende og de fik familie, var han jo vældig fit og løb meget. Måske synes han inderst inde, at det er hendes/familiens skyld, at han ikke er fit mere, fordi han ikke har tid til at motionere som før og det er derfor, at han opfører sig sådan :gruble:


Jeg tænker det samme. Han virker bitter over, at han ikke længere har den aktive livsstil, han havde engang. Og fordi de begge har taget på, så bliver det til et fælles problem, selvom kæresten egentlig ikke virker til at være så ked af sin vægtøgning som enkeltstående ting. Hun er ked af, at HAN er ked af den, og ikke længere tænder på hende. Taget i betragtning, at hans overvægt ikke er særligt stor, så forstår jeg faktisk ikke, at han ikke bare får de 10 kilo smidt, hvis det vitterligt er så stort et issue for ham.

Mit problem med det program er i øvrigt, at det kobler overvægt direkte sammen med manglende sex, hvilket i mange tilfælde nok er noget af en forsimpling. Det er ligesom dét, der bliver fokus for vægttabet, og på den måde bliver det sådan en underlig hellig gral, der vil løse alle deres problemer. Parrene var normalvægtige og alt var godt, nu er de tykke og alt er DÅRLIGT-agtigt. Som en anden i tråden siger, så kan overvægten jo meget vel være et symptom mere end problemet i sig selv.
2
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Kærestekilo...Kender I det?

Indlægaf HappyHippo » 23. feb 2019, 18:05

Pandesteg skrev:Jeg tror faktisk jeg ville leve mere usundt hvis jeg var alene, så er der jo ingen til at bevidne hvor meget junk og kage jeg kører ind :lol:
Har haft yoyovægt lige så længe jeg kan huske, kæreste eller ej.


Jeg har det på samme måde. Som single kunne jeg jo leve af junk i flere uger og bare ligge under dynen og se dårlige tvserier. Ingen vidner! :lol:
1
FindNemon
Indlæg: 40
Tilmeldt: 25. okt 2015, 16:15
Kort karma: 3
Likede indlæg: 59

Re: Kærestekilo...Kender I det?

Indlægaf FindNemon » 23. feb 2019, 20:37

Ingen kærestekilo her.. Jeg havde mere problemet, da jeg startede på mit nuværende arbejde. Gud, hvor er der meget brød, kage og chokolade hver uge :genert:
1
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Kærestekilo...Kender I det?

Indlægaf avdotja » 23. feb 2019, 22:01

Wunder8 skrev:...
Mit problem med det program er i øvrigt, at det kobler overvægt direkte sammen med manglende sex, hvilket i mange tilfælde nok er noget af en forsimpling. Det er ligesom dét, der bliver fokus for vægttabet, og på den måde bliver det sådan en underlig hellig gral, der vil løse alle deres problemer. Parrene var normalvægtige og alt var godt, nu er de tykke og alt er DÅRLIGT-agtigt. Som en anden i tråden siger, så kan overvægten jo meget vel være et symptom mere end problemet i sig selv.

Jeg synes godt nok også der var lige lovligt stort fokus på manglende sex/lyst. Man sad lidt tilbage med en følelse af at det eneste (eller i hvert fald det absolut største!) problem ved fedme var den manglende sex.

Jeg tænker for det første at fedme kommer med konsekvenser der er noget mere alvorlige end et ikke-ideelt sexliv og for det andet, at selv et helt normaltvægtigt par, formentlig kunne fortælle samme historie efter 8-12 års parforhold (samt et par børn).
1
Jegvilgerneheddenogetnyt
Indlæg: 1843
Tilmeldt: 26. dec 2015, 11:24
Kort karma: 92
Likede indlæg: 2192

Re: Kærestekilo...Kender I det?

Indlægaf Jegvilgerneheddenogetnyt » 23. feb 2019, 22:20

Smiling_Goat skrev:
Marioneta skrev:
Maanii skrev:Jeg synes han generelt er helt vildt usympatisk i sin tilgang til hende.

Én ting er at han ikke tænder seksuelt på hendes fysiske krop længere, fair nok.
Men hele måden han formidler det på, kombineret med at han ikke bryder sig om fysisk nærhed, ikke bryder sig om at give udtrykke følelser og generelt ikke rigtig viser interesse for hende. Der er bare zero ømhed at ane.

Jeg ville seriøst dø langsomt hvis jeg var hende.


Jeg så også programmet og var chokeret over hans måde at behandle hende på. Da de står og skal kramme, fordi de er med i et eksperiment, vil han ikke engang sige nogle søde ord til hende. Ikke engang bare et enkelt "du er sød" eller "du gør mit liv dejligere". Da hun "trænger ham op i et hjørne", som Irmapigen nævner, er det jo i et forsøg på at fortælle ham, at det han sagde ved parterapeuten (som hun ikke havde haft indflydelse på) havde gjort hende ked af det og hun derfor ikke var klar til hvad parterapeuten havde foreslået. Da havde hun brug for et eller andet mere fra hans side og det fik hun ikke. Tværtimod virkede det som om han slet ikke fattede problematikken. Da hun sagde til ham, at hun var blevet ked af hvad han sagde, sad han bare og flakkede med øjnene og ventede på at hun stoppede. Jeg tror virkelig ikke, at han fattede, hvad hun egentligt sagde.

Han var i øvrigt meget hård ved sig selv og de 10 kilo han selv havde taget på og det virkede som om han overførte noget af den frustration på sin kone. Før han mødte hende og de fik familie, var han jo vældig fit og løb meget. Måske synes han inderst inde, at det er hendes/familiens skyld, at han ikke er fit mere, fordi han ikke har tid til at motionere som før og det er derfor, at han opfører sig sådan :gruble:


Jeg syntes primært, det så ud til, de var nogle nødder til at tale sammen.
Han tænder ikke på hendes ydre lige nu, og det tror jeg egentligt, at de fleste kan have forståelse for, når der er tale om så mange ekstra kilo. Han er et skøvl til at få det sagt.

Hun bliver ked af det, over den måde han får det sagt på, og mister (helt forståeligt) lysten til forspil med ham, men er et skøvl til at forklare hvorfor.

Han respekterer hendes ønsker (hun forklarer jo ikke hvad det hele går ud på) og hun sidder formentligt med en ret flad fornemmelse og en følelse af at have fået bekræftet, at han helst er fri for at se hende nøgen.

De har nærmest brug for en tolk, ser det ud til.

Jeg tror den man er så følelsesforskrækket og ude af stand til at mærke sig selv, at han kun kan tænde på det ydre. Jeg tror ikke dere forhold kommer til at vare ved..
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Kærestekilo...Kender I det?

Indlægaf LaMariposa » 23. feb 2019, 23:04

Smiling_Goat skrev:
Jeg syntes primært, det så ud til, de var nogle nødder til at tale sammen.
Han tænder ikke på hendes ydre lige nu, og det tror jeg egentligt, at de fleste kan have forståelse for, når der er tale om så mange ekstra kilo. Han er et skøvl til at få det sagt.

Hun bliver ked af det, over den måde han får det sagt på, og mister (helt forståeligt) lysten til forspil med ham, men er et skøvl til at forklare hvorfor.

Han respekterer hendes ønsker (hun forklarer jo ikke hvad det hele går ud på) og hun sidder formentligt med en ret flad fornemmelse og en følelse af at have fået bekræftet, at han helst er fri for at se hende nøgen.

De har nærmest brug for en tolk, ser det ud til.


Sorry for off topic, men et skøvl? Er det dialekt? Har aldrig hørt det før :)
2
:lun: Be brave
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Kærestekilo...Kender I det?

Indlægaf Fru Sunshine » 24. feb 2019, 09:04

LaMariposa skrev:
Smiling_Goat skrev:
Jeg syntes primært, det så ud til, de var nogle nødder til at tale sammen.
Han tænder ikke på hendes ydre lige nu, og det tror jeg egentligt, at de fleste kan have forståelse for, når der er tale om så mange ekstra kilo. Han er et skøvl til at få det sagt.

Hun bliver ked af det, over den måde han får det sagt på, og mister (helt forståeligt) lysten til forspil med ham, men er et skøvl til at forklare hvorfor.

Han respekterer hendes ønsker (hun forklarer jo ikke hvad det hele går ud på) og hun sidder formentligt med en ret flad fornemmelse og en følelse af at have fået bekræftet, at han helst er fri for at se hende nøgen.

De har nærmest brug for en tolk, ser det ud til.


Sorry for off topic, men et skøvl? Er det dialekt? Har aldrig hørt det før :)

Heroppe nordpå er det dialekt for at være klodset.
2
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16989
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41305

Re: Kærestekilo...Kender I det?

Indlægaf LaMariposa » 24. feb 2019, 12:53

Fru Sunshine skrev:
LaMariposa skrev:
Smiling_Goat skrev:
Jeg syntes primært, det så ud til, de var nogle nødder til at tale sammen.
Han tænder ikke på hendes ydre lige nu, og det tror jeg egentligt, at de fleste kan have forståelse for, når der er tale om så mange ekstra kilo. Han er et skøvl til at få det sagt.

Hun bliver ked af det, over den måde han får det sagt på, og mister (helt forståeligt) lysten til forspil med ham, men er et skøvl til at forklare hvorfor.

Han respekterer hendes ønsker (hun forklarer jo ikke hvad det hele går ud på) og hun sidder formentligt med en ret flad fornemmelse og en følelse af at have fået bekræftet, at han helst er fri for at se hende nøgen.

De har nærmest brug for en tolk, ser det ud til.


Sorry for off topic, men et skøvl? Er det dialekt? Har aldrig hørt det før :)

Heroppe nordpå er det dialekt for at være klodset.


Det giver mega god mening lige i den her sammenhæng. Tak for forklaring :) Så har jeg også lært et nyt ord i dag :D
1
:lun: Be brave

Tilbage til "Forhold og sex"