Kunne I tilgive?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Kunne I tilgive?

Indlægaf Wizzze » 28. dec 2015, 17:59

Mand og kvinde får 2 børn sammen, men kvinde udvikler fødselsdepression, kvindes søster flytter ind for at hjælpe, ting bliver bedre og alle tager på ferie for at fejre. Mand og søster "hygger" sig, og det ender med gravid søster. Der bliver ballade, men kvinde tilgiver og får da lige en ekstra med manden også. :8: :stoned: :tie:

Nej det er ikke den næste reality tv serie, its real!
http://www.bt.dk/udland/kvinde-blev-gra ... -som-er-fa

Kunne I være lige så "rummelige" ?
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Kunne I tilgive?

Indlægaf Wizzze » 28. dec 2015, 18:02

Jeg synes det lyder meget middelalderligt, eller nok nærmere som meget langt ude på landet redneck-agtigt :tie:

Men det bliver en interessant fætter kusine fest :lol:

Og nej, jeg kunne ikke være en del af sådan et setup
1
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Kunne I tilgive?

Indlægaf Pjeps » 28. dec 2015, 18:02

Nej
0
:ninja:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Kunne I tilgive?

Indlægaf Moxy-lady » 28. dec 2015, 18:03

Nej. En ting var hvis mand og søster forelskede sig i hinanden, mand og kone gik fra hinanden og mand og søster starter et forhold og får barn sammen. Det ville være nogle helvedes akavede familiemiddage, og jeg ville være dybt ulykkelig. Men det der illoyale, lusken rundt og være uærlig gennem længere tid. Nej. Det vil jeg ikke være med til, slet ikke i en grad hvor jeg ville hooke op med den hattenål af en mand igen.

Stakkels, stakkels børn. Det lader ikke til at være en specielt velfungerende eller ressourcestærk familie. Man véd bare at det bliver drama på drama, med børnene i orkanens øje. :trist:
3
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24405

Re: Kunne I tilgive?

Indlægaf Moxy-lady » 28. dec 2015, 18:07

Nu har jeg også læst artiklen. Føj for satan, hvor har de været skruppelløse: Knalde i deres hus i flere måneder, efter at konen/søsteren var gået i seng.
De var begge røget ud af mit liv på røv og albuer. Jeg elsker mig selv mere end at ville finde mig i sådan noget douchebaggery.
0
My world 12-10-18 :lun:
JoyNips
Indlæg: 12053
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Kunne I tilgive?

Indlægaf JoyNips » 28. dec 2015, 18:08

Nej.
Det sagt, så har jeg faktisk været sammen med brødre, dog ikke samtidig.
Senest rettet af JoyNips 28. jun 2017, 16:25, rettet i alt 2 gange.
0
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Kunne I tilgive?

Indlægaf Rapfisk » 28. dec 2015, 18:15

Jeg tror, jeg ville have sværest ved at tilgive søsteren.

Når det er sagt, er det egentlig mest synd for søsteren. Hun flytter ind og hjælper sin søster i en svær tid, får vel en form for følelser for manden, bliver gravid, og så går manden tilbage til konen. Så kan hun stå der med en lang næse og være enlig mor, hvilket i sig selv er temmelig stigmatiseret derovre.
1
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Kunne I tilgive?

Indlægaf kidkomb » 28. dec 2015, 18:22

Aldrig. Heller ikke selvom de var forelskede.
Nogle ting kan bare ikke tilgives. Heller ikke selvom de så var hinandens eneste ene og det ville være bedst at tilgive.
Jeg ville bryde med dem. Sorry. Jeg er ikke så stort et menneske.
Der er børn involveret kan jeg se. Det ville gøre det svært. Men ikke desto mindre...
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Kunne I tilgive?

Indlægaf Hunkat » 28. dec 2015, 18:31

Nej. Det kunne jeg ikke.

Hvis de virkelig elskede hinanden så havde de gjort det ordentligt, altså holdt sig i skindet indtil han havde lade sig skille og så kunne de gå i gang.

Jeg ville nok stadig ikke kunne tilgive men så havde resten af verden måske kunne.
1
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Kunne I tilgive?

Indlægaf Rapfisk » 28. dec 2015, 18:37

adagio skrev:Jeg forstår ikke rigtigt hvorfor det er en historie der er i medierne? Er det kendte mennesker?

Jeg tror såmænd godt jeg kunne tilgive det, men forholdet ville være slut, den romantiske interesse ville være væk.

Vinter-agurketid :s
Senest rettet af Rapfisk 28. dec 2015, 18:37, rettet i alt 1 gang.
2
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
Tibbler
Indlæg: 4645
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 248
Likede indlæg: 8390

Re: Kunne I tilgive?

Indlægaf Tibbler » 28. dec 2015, 18:37

Nej, absolut ikke. Der havde været brud både i forhold og familie.


Jeg kan i øvrigt tilføje, at der bor nogle interessante charmaine'er i Plymouth, England. Jeg stoppede min facebooksøgning, inden jeg stødte på en, der passede på historien. Men kan fortælle, at jeg bla. stødte på en, som havde en god blanding af børnebilleder og så yderst letpåklædte billeder af sig selv. :D
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Kunne I tilgive?

Indlægaf LadyFox » 28. dec 2015, 18:37

Det hverken ville eller kunne jeg tilgive. Bare tanken om at de to mennesker jeg elsker aller mest ville dolke mig i ryggen i den periode jeg havde det aller sværest, det ville jeg ikke kunne arbejde med.
Et andet problem der ville opstå for mig er at jeg ville føle at hvis jeg tilgav min kæreste, burde jeg også tilgive mine søster, og jeg er bare ikke den der cool type der ville hygge mig til alle fremtidige familiefester hvor vi alle tre var samlet.
0
...
Brugeravatar
Flora
Indlæg: 14712
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:21
Kort karma: 688
Likede indlæg: 19042

Re: Kunne I tilgive?

Indlægaf Flora » 28. dec 2015, 18:38

adagio skrev:Jeg forstår ikke rigtigt hvorfor det er en historie der er i medierne? Er det kendte mennesker?

Jeg tror såmænd godt jeg kunne tilgive det, men forholdet ville være slut, den romantiske interesse ville være væk.


Det er vel ikke anderledes end når Ude & Hjemme f.eks bringer historier om "Stine tabte 40 kg på 6 måneder" eller "Hanne overvandt kræften. Nu er hun frivillig på et plejehjem". Det er dagligdagssladder og det sælger. Derfor bringer de historien.

OT: Nej, jeg kunne ikke tilgive. Og da slet ikke i en grad så jeg ville have sex med manden og blive gravid med ham. Jeg tror jeg ville skære dem begge ud af mit liv.
1
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Kunne I tilgive?

Indlægaf DetSorteCirkus » 28. dec 2015, 18:39

At kvinderne er søstre, og at der også kom et barn ud af affæren, gør historien kuriøs, men ellers ser jeg faktisk ikke noget vanvittigt overraskende eller bizart i, at utroskab kan følge efter lang periode med svær depression, og hvad dertil hører af opførsel. Som den tidligere deprimerede kvinde i øvrigt også selv er inde på i artiklen.

Det gør ikke affæren i orden, og nej, det er ikke den bedragnes egen skyld; jeg kan bare ikke se det heeelt vildt usædvanlige i selve det følelsesmæssige element i historien, som vel må være det centrale. Det er rammerne, der gør sådan et eksempel tabloidt.

I øvrigt opfatter jeg ikke ligefrem en familie, der tilsyneladende er kommet ud på den anden side af en sådan krise, som hverken middelalderlig eller redneck-agtig. Jeg synes hurtigt, at man kan komme til at sætte sig op på en meget høj hest, hvis man helt overser det aspekt, at de fleste mennesker er i stand til at foretage sig irrationelle ting, som de senere hen bitterligt fortryder. Mere usædvanligt er utroskab ikke, selvom det hver gang er forkert at gå bag partnerens ryg, og de fleste udmærket er klar over, hvad de sætter på spil.
4
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Kunne I tilgive?

Indlægaf Wizzze » 28. dec 2015, 18:51

DetSorteCirkus skrev:At kvinderne er søstre, og at der også kom et barn ud af affæren, gør historien kuriøs, men ellers ser jeg faktisk ikke noget vanvittigt overraskende eller bizart i, at utroskab kan følge efter lang periode med svær depression, og hvad dertil hører af opførsel. Som den tidligere deprimerede kvinde i øvrigt også selv er inde på i artiklen.

Det gør ikke affæren i orden, og nej, det er ikke den bedragnes egen skyld; jeg kan bare ikke se det heeelt vildt usædvanlige i selve det følelsesmæssige element i historien, som vel må være det centrale. Det er rammerne, der gør sådan et eksempel tabloidt.

I øvrigt opfatter jeg ikke ligefrem en familie, der tilsyneladende er kommet ud på den anden side af en sådan krise, som hverken middelalderlig eller redneck-agtig. Jeg synes hurtigt, at man kan komme til at sætte sig op på en meget høj hest, hvis man helt overser det aspekt, at de fleste mennesker er i stand til at foretage sig irrationelle ting, som de senere hen bitterligt fortryder. Mere usædvanligt er utroskab ikke, selvom det hver gang er forkert at gå bag partnerens ryg, og de fleste udmærket er klar over, hvad de sætter på spil.


Altså at bt og eb planker engelske medier er jo ingen stor nyhed. De betaler sikkert et eller andet fast beløb, og skal bare have noget ud af pengene. At artiklen er bragt i uk, er vel fordi det stadig er lidt specielt med 2 søstre og 2 graviditeter, men det helt specielle / "nyhedsværdie" er vel tilgivelsen? :gruble:
0
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Forhold og sex"