Hvem betaler? Manden eller Kvinden eller 50/50?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4380
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Hvem betaler? Manden eller Kvinden eller 50/50?

Indlægaf BlueBunny » 7. jan 2019, 10:56

Jeg synes det er en super ide med hotel tæt på det sted i skal være. Så har i meget mere tid til at nyde festen og hinanden. En lille miniferie i hverdagen.

Hvem ser betaler kommer an på omstændighederne og jeres forhold. Jeg vil sagtens tænke han kan forslå det og så forvente 50/50. Alternativt vil i have udgifter til transport og besværet med samme.

Men spørg ham. Som andre foreslår sig du synes det er en god ide, men at du desværre ikke har så mange penge endnu da du jo er studerende. Så se hvad han siger. Han foreslår måske at betale, at finde et billigt sted eller siger ok til at tage hjem til dig. Alt efter hvad han siger, så kan du svare ud fra det. Hvis han tilbyder at betale, så sig endelig tak og at du vil glæde dig, og om han så sørger for at finde et sted og booke.
10
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4380
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Hvem betaler? Manden eller Kvinden eller 50/50?

Indlægaf BlueBunny » 7. jan 2019, 10:58

Wizzze skrev:Ham der inviterer, betaler!
Men jeg synes også det er fjollet med hotel, når han fint kan overnatte hos TS. Brug da hellere pengene på en fællesoplevelse, spise ude eller lign.

Han inviterer ikke. Han foreslår.
Og transporten til/fra festen er 1-2 timer til TS.
Hvis kun de har en weekend så er det da en god fælles oplevelse de kan få
5
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Hvem betaler? Manden eller Kvinden eller 50/50?

Indlægaf thomassneum » 7. jan 2019, 11:06

Jeg er med Blue her. :)

BlueBunny skrev:Jeg synes det er en super ide med hotel tæt på det sted i skal være. Så har i meget mere tid til at nyde festen og hinanden. En lille miniferie i hverdagen.

Hvem ser betaler kommer an på omstændighederne og jeres forhold. Jeg vil sagtens tænke han kan forslå det og så forvente 50/50. Alternativt vil i have udgifter til transport og besværet med samme.

Men spørg ham. Som andre foreslår sig du synes det er en god ide, men at du desværre ikke har så mange penge endnu da du jo er studerende. Så se hvad han siger. Han foreslår måske at betale, at finde et billigt sted eller siger ok til at tage hjem til dig. Alt efter hvad han siger, så kan du svare ud fra det. Hvis han tilbyder at betale, så sig endelig tak og at du vil glæde dig, og om han så sørger for at finde et sted og booke.
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Hvem betaler? Manden eller Kvinden eller 50/50?

Indlægaf Tanten » 7. jan 2019, 14:44

Jeg går ud fra, at den der inviterer, betaler - uanset køn.

Men jeg ville nok foreslå, at vi sov i min lejlighed og så gemte hotelopholdet til senere, så vi evt. kunne opleve en anden by sammen på et weekendophold. Jeg ville nok finde det lidt tamt at overnatte på hotel min egen by og føle, det var lidt spild af ressourcer.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Hvem betaler? Manden eller Kvinden eller 50/50?

Indlægaf Purple Haze » 7. jan 2019, 14:59

Tanten skrev:Jeg går ud fra, at den der inviterer, betaler - uanset køn.

Men jeg ville nok foreslå, at vi sov i min lejlighed og så gemte hotelopholdet til senere, så vi evt. kunne opleve en anden by sammen på et weekendophold. Jeg ville nok finde det lidt tamt at overnatte på hotel min egen by og føle, det var lidt spild af ressourcer.


Men det er jo netop ikke deres egen by.
Han bor i Århus, hun bor i Kbh. og festen er i Roskilde.

Jeg kan godt se at man godt KAN bruge de ca 2 timer på transport midt om natten og så sove hjemme hos hende.
Men hvis han er med på at betale, så ville jeg også foretrække at de går de 10 min til hotellet og sover der i stedet.

Og så tage det som et mini-ophold, evt med en god brunch dagen efter.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1936
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9669

Re: Hvem betaler? Manden eller Kvinden eller 50/50?

Indlægaf Tanten » 7. jan 2019, 15:12

Purple Haze skrev:
Tanten skrev:Jeg går ud fra, at den der inviterer, betaler - uanset køn.

Men jeg ville nok foreslå, at vi sov i min lejlighed og så gemte hotelopholdet til senere, så vi evt. kunne opleve en anden by sammen på et weekendophold. Jeg ville nok finde det lidt tamt at overnatte på hotel min egen by og føle, det var lidt spild af ressourcer.


Men det er jo netop ikke deres egen by.
Han bor i Århus, hun bor i Kbh. og festen er i Roskilde.

Jeg kan godt se at man godt KAN bruge de ca 2 timer på transport midt om natten og så sove hjemme hos hende.
Men hvis han er med på at betale, så ville jeg også foretrække at de går de 10 min til hotellet og sover der i stedet.

Og så tage det som et mini-ophold, evt med en god brunch dagen efter.


Jeg troede, jeg havde slettet mit indlæg - det havde jeg så ikke. Så først bagefter, der var 1-2 timers transport.
1
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Hvem betaler? Manden eller Kvinden eller 50/50?

Indlægaf Ado » 7. jan 2019, 15:15

Bare sig: "Det lyder dejligt, men det rækker mit SU-budget ikke til". Hvis han så vil betale, så gør det og nyd det. Jeg synes et hotelophold er lækkert. Også selv om det ikke er i forbindelse med en rejse eller weekendtur. :)
7
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Hvem betaler? Manden eller Kvinden eller 50/50?

Indlægaf vibbsen » 8. jan 2019, 01:24

Sladjah skrev:Festen bliver holdt i Roskilde, min lejlighed er lidt udenfor Kbh så det tager 1 - 2 timers kørsel fra mit hjem til festen.

Han foreslog vi kan tage på hotel istedet i Roskilde så det bare er 10-15 min kørsel fra festen til hotel:)


Jamen så tænker jeg da bare at du tager de 1-2 timer hjem fra København fra Roskilde og lader ham overnatte på hotel i Roskilde 10-15 minutter fra festen. Problem solved.

Ærlig talt, jeg kunne forstå hvis manden foreslog at I skulle bo på hotel 10-15 minutter fra din lejlighed. Så kunne han sgu få lov til at betale selv.

Men her er der tydeligvis tale om en løsning som af logistiske årsagen giver virkelig god mening. Den kan du så enten vælge at tænke "Fedt nok, så har vi mere til til at knalde" eller "Nej, jeg vil heller bruge 1-2 timer op at komme hjem" om.
1
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Hvem betaler? Manden eller Kvinden eller 50/50?

Indlægaf Misantropen » 8. jan 2019, 01:33

Kan I overnatte ved nogle af de andre gæster? Det er måske træls, men hvis økonomien ikke er til at betale sig fra et værelse et sted er der jo ikke noget at rafle om.

Men mon ikke der findes forskellige muligheder for overnatning, i forskellig prisleje, i Roskilde og omegn. Du kan evt. selv finde nogle forslag, hvis du kan betale så du ikke ender i en træls situation med at skulle betale mere end du havde regnet med.
0
Sladjah
Indlæg: 112
Tilmeldt: 28. jan 2018, 13:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 55

Re: Hvem betaler? Manden eller Kvinden eller 50/50?

Indlægaf Sladjah » 8. jan 2019, 09:23

Jeg fik taget snakken med ham igår. Jeg mente at det var dumt at spilde 1100 kr for én nats ophold på hotel, og også fordi jeg hellere vil være hjemme i min lejlighed. Så synes jeg det giver mere mening at bruge 2 timer på at tage hjem til min lejlighed. Så får vi også en hyggelig tur ud af det + vi kan overnatte en anden gang på hotel og endda i to dage.. spa ophold agtigt.

Vi blev begge enige, so far so good!

Men det der så såret mig var at han så over telefonen begyndte at spørg ind til hvilken dato festen blev holdt, for han troede jeg snakket om en anden dato. Så sagde jeg til ham det er D. X kl 18.00.

Så hører jeg han siger; "ah fuck, jeg troede det var D. Y kl 18.00" (altså en helt anden dag) hvor jeg så er helt chokeret over han havde glemt / overset hvilken dato det var jeg snakket om.

Så begyndte jeg at skære det i pap og fortælle ham at festen bliver holdt lige præcis X dato og at det starter kl 18.00, heldigvis så sagde han at han vil prøve at tage tidlig fri fra arbejde den dag.

Men hold da op hvor det alligevel såret mig. Jeg ved godt han har travlt og har en masse ting at se til, men hvordan kan man glemme eller huske en dato forkert... :forvirret:
0
Sladjah
Indlæg: 112
Tilmeldt: 28. jan 2018, 13:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 55

Re: Hvem betaler? Manden eller Kvinden eller 50/50?

Indlægaf Sladjah » 8. jan 2019, 09:25

Måske er det bare en kvindeting, men jeg følte mig ikke så vigtig eller "prioriteret" ~ jeg håber inderligt han ikke aflyser på mig. Har ikke hørt fra ham endnu om han kan tage tidlig fri.
0
Brugeravatar
BlueBunny
Indlæg: 4380
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:54
Kort karma: 487
Likede indlæg: 10730

Re: Hvem betaler? Manden eller Kvinden eller 50/50?

Indlægaf BlueBunny » 8. jan 2019, 10:02

Jeg synes du overfortolker.
Giv ham en chance ifht det med tidligt fri. Han skal jo lige finde ud af det. Pas på ikke at være urimelig.
16
Folk med begge ben på jorden, hænger ikke på træerne
Akehurst2
Indlæg: 14182
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1266
Likede indlæg: 40719

Re: Hvem betaler? Manden eller Kvinden eller 50/50?

Indlægaf Akehurst2 » 8. jan 2019, 10:05

Sladjah skrev:Måske er det bare en kvindeting, men jeg følte mig ikke så vigtig eller "prioriteret" ~ jeg håber inderligt han ikke aflyser på mig. Har ikke hørt fra ham endnu om han kan tage tidlig fri.


Jeg synes, du lægger for meget i det at han har taget fejl af en dato. Det kan ske for alle, og hvis det ikke er noget der sker jævnligt, så behøver det bestemt ikke at betyde noget som helst.
15
Brugeravatar
Stars
Indlæg: 4885
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:11
Kort karma: 190
Likede indlæg: 6472

Re: Hvem betaler? Manden eller Kvinden eller 50/50?

Indlægaf Stars » 8. jan 2019, 10:19

Sladjah skrev:Jeg fik taget snakken med ham igår. Jeg mente at det var dumt at spilde 1100 kr for én nats ophold på hotel, og også fordi jeg hellere vil være hjemme i min lejlighed. Så synes jeg det giver mere mening at bruge 2 timer på at tage hjem til min lejlighed. Så får vi også en hyggelig tur ud af det + vi kan overnatte en anden gang på hotel og endda i to dage.. spa ophold agtigt.

Vi blev begge enige, so far so good!

Men det der så såret mig var at han så over telefonen begyndte at spørg ind til hvilken dato festen blev holdt, for han troede jeg snakket om en anden dato. Så sagde jeg til ham det er D. X kl 18.00.

Så hører jeg han siger; "ah fuck, jeg troede det var D. Y kl 18.00" (altså en helt anden dag) hvor jeg så er helt chokeret over han havde glemt / overset hvilken dato det var jeg snakket om.

Så begyndte jeg at skære det i pap og fortælle ham at festen bliver holdt lige præcis X dato og at det starter kl 18.00, heldigvis så sagde han at han vil prøve at tage tidlig fri fra arbejde den dag.

Men hold da op hvor det alligevel såret mig. Jeg ved godt han har travlt og har en masse ting at se til, men hvordan kan man glemme eller huske en dato forkert... :forvirret:


Det er nemt nok ... hvis man er midt i noget andet, når man skriver den ind i kalenderen, kan den sagtens smutte hen på en forkert uge.
7
"Vi har .. truffet den beslutning, at vi ikke tager børnene til Danmark, fordi deres forældre har vendt Danmark ryggen og har kæmpet for Islamisk Stat, og dermed har de truffet et valg på deres børns vegne."

Børnenes statsminister?
Brugeravatar
Contrast
Indlæg: 2073
Tilmeldt: 21. jan 2016, 18:24
Kort karma: 210
Likede indlæg: 6140

Re: Hvem betaler? Manden eller Kvinden eller 50/50?

Indlægaf Contrast » 8. jan 2019, 12:42

Jeg synes heller ikke du skal lægge noget i det, når det kun er sket en gang. Men hold øje med, om det er en generel tendens for ham, for så kan det godt blive træls i længden. Men som en anden sagde: pas må med at blive urimelig.

Se det på den lyse side: Tænk, hvis ingen af jer kom frem til at der ikke var klarhed om datoen, og at han så slet ikke dukkede op. Det ville være en værre måde at finde ud af det på.
0
Inge Færch Schott

Tilbage til "Forhold og sex"