Er din mand en tøffelhelt?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
JoyNips
Indlæg: 12052
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33895

Re: Er din mand en tøffelhelt?

Indlægaf JoyNips » 23. dec 2018, 12:44

Næh. Han har fuld medbestemmelse med fx indretning osv og vetoer jævnligt mine ideer.
Og mht hobbyer, så ammer jeg stadig, har et fuldtidsjob og en hest, som rides mindst 4 dage om ugen, hvor jeg er væk 2-3 timer. Selvfølgelig kan det lade sig gøre at have hobbyer selvom man har småfolk. Endda selvom man er den ammende part.
9
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Er din mand en tøffelhelt?

Indlægaf Sangius » 23. dec 2018, 16:46

LadyFox skrev:
Det er da også helt fint, hvis i begge trives med det. Men jeg kan bare virkelig ikke se at hvis det var vigtigt for din mand at prioritere at spille lidt computer i ny og næ, hvorfor I så ikke skulle kunne finde plads til det også. Netop fordi det betød noget for ham. Eller lige så meget hvis der var noget du virkelig gerne forsat ville have tid til at dyrke, i et eller andet omfang.

Nu er det så ikke så vigtigt for jer, men det kunne det jo godt have været, og så synes jeg måske bare det er småligt ikke at prøve at se om det ikke kunne være muligt at prøve at give sin partner lidt plads. Uanset partnerens køn.


Nu forholder jeg mig bare til startindlægget. Her har en mand droppet en enkelt hobby efter babys ankomst, og det anses som en tøffelhelt. Hvilket er totalt skørt.

Min mand har selv droppet de hobbyer han ikke kunne forene med familielivet. Jeg har ingen interesse i at drive rovdrift på mit begrænsede overskud, for at give min mand mulighed for at genoptage en hobby. Det har han så heller ingen interesse i.

Vi er helt på samme side herhjemme heldigvis.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16873
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20962

Re: Er din mand en tøffelhelt?

Indlægaf Misantropen » 23. dec 2018, 17:49

En tøffelhelt forbinder jeg med en mand der er konfliktsky og ikke tør stå ved sin mening.

Man er ikke en tøffelhelt fordi man prioriterer anderledes efter man er blevet far. Lader han sig føje af konens mening om at han ikke skal gå til et eller andet, fordi hans mening alligevel ikke betyder noget eller han er bange for at have en anden mening en konen er det noget andet.

Jeg synes ofte "det siger/synes konen" bliver brugt som en dårlig undskyldning for ikke at være ærlig om at man ikke længere gider se sine venner på samme måde som tidligere. Tit handler det i stedet bare om at man har fået andre interesser eller er vokset fra hinanden, men det er stadig latterligt at gøre konen til skurk når det ikke er hendes skyld.
25
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Er din mand en tøffelhelt?

Indlægaf Fynerfin82 » 23. dec 2018, 18:28

Set udefra er min mand uden tvivl den videste tøffelhelt, men det er bare den måde han fungere bedst på. F. Eks hvis han bliver inviteret til noget, skal han altid lige cleare det med mig og det ligger han slet ikke skjul på. Men det er udelukkende fordi han er håbløs til at holde styr på kalenderen og jeg altid kan aftaler i hovedet.

Det er ham, der aflevere børn hver morgen og det er ham, der sørger for børnene hver lørdag morgen, når de skal til svømning, for at jeg kan komme til træning.

Han har også droppet alt hvad der hedder hobbyer, mens jeg er væk mindst 3 gange om ugen til træning. Men det er 100 % hans eget valg.
0
Brugeravatar
Lisva
Indlæg: 1198
Tilmeldt: 11. apr 2016, 15:01
Kort karma: 135
Likede indlæg: 4408

Re: Er din mand en tøffelhelt?

Indlægaf Lisva » 23. dec 2018, 19:32

Ja, på nogle punkter. Og på andre er han stejl og stædig som bare fanden.

Mit indtryk er i øvrigt, at nogle kvinder uden videre melder ud, at deres mænd ikke er tøffelhelte, og at de begge er helt enige om de begrænsninger, der sættes. Men at manden egentlig bare giver kvinden ret, fordi det er nemmere. "Ja, selvfølgelig er vores fælles liv vigtigere end mine individuelle behov og interesser. Jeg prioriterer familien og har faktisk slet ikke lyst til at foretage mig andet end at sidde her sammen med jer. Er det ikke også bedst, hvis jeg dropper fodbold, computer og julefrokoster, synes du?"
0
Sof
Indlæg: 1730
Tilmeldt: 16. maj 2018, 10:28
Kort karma: 111
Likede indlæg: 2501

Re: Er din mand en tøffelhelt?

Indlægaf Sof » 23. dec 2018, 19:51

Min kæreste er ikke tøffelhelt, skal tit spørge ham om det ikke er længe siden han har set enelleranden, spillet PlayStation, været til badminton med kollegaerne. Ikke fordi jeg er mere ude omkring med veninder og hobbyer, men det har jeg aldrig været, i modsætning til ham.
Generelt kan han gøre ret meget som han lyster, men vil da gerne have en heads up hvis han laver planer der betyder jeg er hjemme med barn alene flere dage i træk eller han ikke kommer hjem en aften, hvor det normalt er ham der henter eller lign.

Han har dog et par gange om måneden “fodboldklubben” på besøg hvor de ser sport, de siger de ikke “må” være hos dem for kærester og koner, i virkeligheden tror jeg bare de hellere vil være ude, end hjemme. Jeg er ligeglad, jeg tager vores søn ud af stuen og så leger vi et andet sted.

Det er derimod oftest mig der bestemmer/beslutter ting, hvordan her ser ud eller hvor vi skal på ferie, men han vetoer ting fra tid til anden, hvis det er noget han har en holdning til. Tit så kommer jeg på flere forslag og spørger hvad han synes bedst om eller om der er noget han slet ikke gider, så arbejder jeg videre udfra det. Og jeg kan sikkert også være lidt bossy omkring det, det er kun fordi det er noget jeg går op i. Han kalder mig Chefen og jeg kalder ham CFO’en, vi bestemmer begge ting, bare på hver vores områder.



Kender nogle enkelte mænd som er hvad jeg vil betegne som tøffelhelte, men det er ikke mit indtryk at det er den pågældende kæreste/kones skyld, de har alle dage været sådan i adfærd. Ligesom jeg kender nogle kvinder, der er sådan.
0
Brugeravatar
Raenil
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 27. nov 2016, 10:50
Kort karma: 128
Geografisk sted: Silkeborg
Likede indlæg: 8486

Re: Er din mand en tøffelhelt?

Indlægaf Raenil » 23. dec 2018, 20:05

Lisva skrev:Ja, på nogle punkter. Og på andre er han stejl og stædig som bare fanden.

Mit indtryk er i øvrigt, at nogle kvinder uden videre melder ud, at deres mænd ikke er tøffelhelte, og at de begge er helt enige om de begrænsninger, der sættes. Men at manden egentlig bare giver kvinden ret, fordi det er nemmere. "Ja, selvfølgelig er vores fælles liv vigtigere end mine individuelle behov og interesser. Jeg prioriterer familien og har faktisk slet ikke lyst til at foretage mig andet end at sidde her sammen med jer. Er det ikke også bedst, hvis jeg dropper fodbold, computer og julefrokoster, synes du?"


Jeg vil ærlig talt nok gerne være en fri for at få påduttet den der "Du tør nok ikke rigtigt for din kone, hva'?"
Nej, som tidligere beskrevet: Familien kommer først. Den vigtigste hobby i verden er ikke så vigtig som at min familie fungerer og har det godt. Det ved en rigtig mand - og en rigtig mand tager det ansvar på sig der hedder at tingene fungerer for vores familie.
Og ved du hvad? Sådan fungerer det i min omgangskreds. Drengerøve der skal have hjemmefratid fordi "nu kan de ikke rigtigt holde alt det baby ud" har vi ikke så meget til overs for.

Det betyder ikke, at man ikke må have en hobby eller 10. Men familien er vigtigst. Familien skal fungere.
13
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27053

Re: Er din mand en tøffelhelt?

Indlægaf ajnaM » 23. dec 2018, 20:45

Det vil nogle sikkert mene.

Jeg ser det mere som et spørgsmål om personlighed. Jeg kan være ret dominerende, har en holdning til alt og er mere følelsesladet og ideologisk end min kæreste. Han er den helt store pragmatiker, langt mere empatisk og rationel end mig. Han er heller ikke lige så udadvendt og ikke så hurtig til at få fyret sine holdninger af, og så ender det ofte med, at jeg får sagt, hvordan tingene skal være, før han overhovedet har overvejet det. :genert:

Men jeg synes nu, jeg er god til ikke at tromle ham fuldstændig. Jeg respekterer ham enormt meget, og jeg bruger ham i høj grad som min 'voice of reason', hvis jeg selv - og det er jeg ofte - er i tvivl om, hvor vi er på vej hen, eller hvilken vej der er den rigtige. Jeg er også meget bevidst om, at det er vigtigt at få plads til sig selv. Jeg får enormt meget rum af ham, og jeg er opmærksom på at give ham det samme, så jeg kunne aldrig finde på at nægte ham tid med vennerne eller at komme hjem kl. 5 efter en julefrokost og sove den ud dagen efter. Jeg er heller ikke jaloux på nogen måde og tænker egentlig, at han har den frihed, han har lyst til.

Derudover har vi børnene, som vi er fuldkommen lige om. Dem har han et helt lige så tæt forhold til som mig, og vi er lige meget inde over alt, der har med dem og deres opdragelse at gøre. Jeg tror ikke, de oplever, at hverken mor eller far bestemmer mest.
0
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
ajnaM
Indlæg: 9928
Tilmeldt: 23. feb 2016, 08:02
Kort karma: 1050
Likede indlæg: 27053

Re: Er din mand en tøffelhelt?

Indlægaf ajnaM » 23. dec 2018, 20:49

Raenil skrev:
Lisva skrev:Ja, på nogle punkter. Og på andre er han stejl og stædig som bare fanden.

Mit indtryk er i øvrigt, at nogle kvinder uden videre melder ud, at deres mænd ikke er tøffelhelte, og at de begge er helt enige om de begrænsninger, der sættes. Men at manden egentlig bare giver kvinden ret, fordi det er nemmere. "Ja, selvfølgelig er vores fælles liv vigtigere end mine individuelle behov og interesser. Jeg prioriterer familien og har faktisk slet ikke lyst til at foretage mig andet end at sidde her sammen med jer. Er det ikke også bedst, hvis jeg dropper fodbold, computer og julefrokoster, synes du?"


Jeg vil ærlig talt nok gerne være en fri for at få påduttet den der "Du tør nok ikke rigtigt for din kone, hva'?"
Nej, som tidligere beskrevet: Familien kommer først. Den vigtigste hobby i verden er ikke så vigtig som at min familie fungerer og har det godt. Det ved en rigtig mand - og en rigtig mand tager det ansvar på sig der hedder at tingene fungerer for vores familie.
Og ved du hvad? Sådan fungerer det i min omgangskreds. Drengerøve der skal have hjemmefratid fordi "nu kan de ikke rigtigt holde alt det baby ud" har vi ikke så meget til overs for.

Det betyder ikke, at man ikke må have en hobby eller 10. Men familien er vigtigst. Familien skal fungere.


Det har jeg.

Jeg har også selv perioder, hvor jeg ikke kan holde 'alt det der baby' ud, og hvor jeg har brug for at tage ud og bare være mig selv, drikke hjernen ud eller sove hos en veninde et par dage. I de perioder, hvor jeg ikke har haft mulighed for det - eksempelvis pga. amning/spædbørn - har jeg nærmest haft sådan en klaustrofobisk fornemmelse.

Det kan man så kalde 'drengerøv'. Jeg er nu en kvinde, men jeg tror, det er meget normalt. De fleste af mine veninder har det på samme måde, men der er mange, der ikke synes, det er okay at tale om, fordi man som mor helst skal være sådan en, der med glæde og stolthed ofrer sig selv for børnene. ;)
3
Some men hunt for sport, others hunt for food. The only thing I’m hunting for, is an outfit that looks good…
HerErJeg
Indlæg: 4191
Tilmeldt: 5. jan 2016, 07:51
Kort karma: 108
Likede indlæg: 5013

Re: Er din mand en tøffelhelt?

Indlægaf HerErJeg » 23. dec 2018, 21:21

Lisva skrev:Ja, på nogle punkter. Og på andre er han stejl og stædig som bare fanden.

Mit indtryk er i øvrigt, at nogle kvinder uden videre melder ud, at deres mænd ikke er tøffelhelte, og at de begge er helt enige om de begrænsninger, der sættes. Men at manden egentlig bare giver kvinden ret, fordi det er nemmere. "Ja, selvfølgelig er vores fælles liv vigtigere end mine individuelle behov og interesser. Jeg prioriterer familien og har faktisk slet ikke lyst til at foretage mig andet end at sidde her sammen med jer. Er det ikke også bedst, hvis jeg dropper fodbold, computer og julefrokoster, synes du?"

Fuldstændig enig. Desuden har disse kvinder den magt at de kan smække lårene sammen. Men det er en diskussion i sig selv.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er din mand en tøffelhelt?

Indlægaf Fru Sunshine » 23. dec 2018, 21:45

Nej. Han bestemmer selv, ligesom jeg gør.
Og fælles beslutninger er vi fælles om. Jeg trumfer ikke ham og vice versa.
Senest rettet af Fru Sunshine 24. dec 2018, 06:53, rettet i alt 1 gang.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9013
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21827

Re: Er din mand en tøffelhelt?

Indlægaf Purple Haze » 23. dec 2018, 22:38

SurSødSovs skrev:
HerErJeg skrev:
Lisva skrev:Ja, på nogle punkter. Og på andre er han stejl og stædig som bare fanden.

Mit indtryk er i øvrigt, at nogle kvinder uden videre melder ud, at deres mænd ikke er tøffelhelte, og at de begge er helt enige om de begrænsninger, der sættes. Men at manden egentlig bare giver kvinden ret, fordi det er nemmere. "Ja, selvfølgelig er vores fælles liv vigtigere end mine individuelle behov og interesser. Jeg prioriterer familien og har faktisk slet ikke lyst til at foretage mig andet end at sidde her sammen med jer. Er det ikke også bedst, hvis jeg dropper fodbold, computer og julefrokoster, synes du?"

Fuldstændig enig. Desuden har disse kvinder den magt at de kan smække lårene sammen. Men det er en diskussion i sig selv.



Øhhhh? Mænd kan da også nægte kvinder sex?


Nej nej, rigtige kvinder kan dybest set ikke lide sex, og gør det kun for at holde på manden.
10
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Er din mand en tøffelhelt?

Indlægaf Zombie » 23. dec 2018, 23:19

Purple Haze skrev:
SurSødSovs skrev:
HerErJeg skrev:
Lisva skrev:Ja, på nogle punkter. Og på andre er han stejl og stædig som bare fanden.

Mit indtryk er i øvrigt, at nogle kvinder uden videre melder ud, at deres mænd ikke er tøffelhelte, og at de begge er helt enige om de begrænsninger, der sættes. Men at manden egentlig bare giver kvinden ret, fordi det er nemmere. "Ja, selvfølgelig er vores fælles liv vigtigere end mine individuelle behov og interesser. Jeg prioriterer familien og har faktisk slet ikke lyst til at foretage mig andet end at sidde her sammen med jer. Er det ikke også bedst, hvis jeg dropper fodbold, computer og julefrokoster, synes du?"

Fuldstændig enig. Desuden har disse kvinder den magt at de kan smække lårene sammen. Men det er en diskussion i sig selv.



Øhhhh? Mænd kan da også nægte kvinder sex?


Nej nej, rigtige kvinder kan dybest set ikke lide sex, og gør det kun for at holde på manden.


Kvinder har også kun følelser for at genere manden. Så når hun ikke har lyst til sex efter et stort skænderi, eller efter ikke athave følt sig hørt af en mand, der kører sit eget show, så er det super manipulation og at bruge sex som et våben, når hun ikke har sex med ham senere, fordi hun ikke har lyst.
Hvor vover hun ikke at stå til rådighed!
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7319
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1558
Likede indlæg: 23120

Re: Er din mand en tøffelhelt?

Indlægaf Aragorn » 24. dec 2018, 06:28

Sangius skrev:
HerErJeg skrev:
Jeg går til skydning en gang om ugen, og der har (havde) vi også en nybagt far. Han var rigtig god til det og ville gerne med ud og vise flaget til turneringer. Der blev så meldt ud, at nu hvor der var kommet småfolk, så skulle vi ikke regne med at se ham i lang tid. Så vi ventede pænt, og da lang tid var gået, begyndte vi at invitere ham med til stævner igen. Nogle gange ville han gerne, men når så dagen kom tæt på, så sprang han fra. Andre gange var det rent afbud fra start, men konklusionen er, at han aldrig kom afsted til noget som helst. Nu er hans våben så sat til salg, så nu er det da slut med det.


Hvad har det med at være en tøffelhelt at gøre?

Det er almen kendt at man får latterligt travlt når man får et barn. Min mand har heller ikke spillet computer siden vi fik vores første, og i år var han ikke med til julefrokosten på arbejdet, fordi vi har nr 2 herhjemme nu også.
Ingen løfter er øjenbryn, hvis mor ikke er ude for døren i årevis efter babyen kommer. Men misser far en julefrokost, eller må fjerne en hobby, så er han åbenbart under tøflen...
Nå. Det var måske en kæphest.


Man kan altid hive de konkrete eksempler frem og begrunde med alt muligt der lyder fornuftigt. Men sagen er at det nu engang er rigtigt at man sagtens kan blive overset, overhørt og glemt i et forhold. Det sker for både mænd og kvinder hele tiden.
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Er din mand en tøffelhelt?

Indlægaf Sangius » 24. dec 2018, 06:48

Aragorn skrev:
Sangius skrev:
HerErJeg skrev:
Jeg går til skydning en gang om ugen, og der har (havde) vi også en nybagt far. Han var rigtig god til det og ville gerne med ud og vise flaget til turneringer. Der blev så meldt ud, at nu hvor der var kommet småfolk, så skulle vi ikke regne med at se ham i lang tid. Så vi ventede pænt, og da lang tid var gået, begyndte vi at invitere ham med til stævner igen. Nogle gange ville han gerne, men når så dagen kom tæt på, så sprang han fra. Andre gange var det rent afbud fra start, men konklusionen er, at han aldrig kom afsted til noget som helst. Nu er hans våben så sat til salg, så nu er det da slut med det.


Hvad har det med at være en tøffelhelt at gøre?

Det er almen kendt at man får latterligt travlt når man får et barn. Min mand har heller ikke spillet computer siden vi fik vores første, og i år var han ikke med til julefrokosten på arbejdet, fordi vi har nr 2 herhjemme nu også.
Ingen løfter er øjenbryn, hvis mor ikke er ude for døren i årevis efter babyen kommer. Men misser far en julefrokost, eller må fjerne en hobby, så er han åbenbart under tøflen...
Nå. Det var måske en kæphest.


Man kan altid hive de konkrete eksempler frem og begrunde med alt muligt der lyder fornuftigt. Men sagen er at det nu engang er rigtigt at man sagtens kan blive overset, overhørt og glemt i et forhold. Det sker for både mænd og kvinder hele tiden.

Ja? Kan ikke se nogen der påstår, at sådan noget ikke finder sted.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018

Tilbage til "Forhold og sex"