Jeg vil giftes!

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Jeg vil giftes!

Indlægaf HappyPaww » 22. nov 2018, 02:57

Kæresten og jeg mødte hinanden 4/4 2010 og jeg fandt i nattens søvnløshed ud af at vores 10 års jubilæum i 2020 falder på en lørdag = den mest perfekte bryllupsdato nogensinde :lun: :lol:

Men hvordan får jeg lige plantet den ide i hans hovede, at han nu godt snart må tage sig sammen til det frieri efter snart 10 år og to børn sammen? Har bragt emnet op tidligere i vores forhold og det bliver aldrig rigtig til noget, og han fejer nærmest af på det, så jeg bliver i tvivl om om han faktisk ønsker overhovedet at blive gift :gruble:

Han reagerer dårligt på pres og ultimatummer, så det skal jo holdes i den glade/lette tone, men samtidigt må han også godt vide at nu er det altså snart nu eller aldrig!

Han er ret traditionsbunden, så tror ikke et direkte frieri fra min side vil falde i særlig god jord.

Nogen erfaringer/råd? :)
1
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf FormerlyKnownAs » 22. nov 2018, 03:01

Spørg Wizzze, han er også en ret slow starter på det område kan man sige.

Udover det, så ved jeg ikke rigtig hvordan man gør uden at bare sige det lige ud/spørge om han overhovedet vil. Det kan man jo godt gøre uden at det skal være en nu eller aldrig snak. Tænker jeg.
8
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29903

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf TinaW » 22. nov 2018, 04:50

Er du sikker på, at han vil tage et frieri ilde op?
Hvis han ikke rigtigt reagerer på hentydninger mm og det betyder meget for dig, så må du jo vove pelsen og fri selv.
Nej, det er måske ikke det, man inderst inde drømmer om som kvinde, men det nytter jo heller ikke at gå rundt om emnet, som katten om den varme grød, hvis man virkelig gerne vil giftes.
Jeg friede til min mand. Dog ikke på den måde jeg havde tænkt mig (som var i forbindelse med skudår 2016), men han sagde nu ja alligevel. Jeg kan indimellem godt føle et lille stik af “gid det var mig” når veninder og bekendte bliver friet til, men i bund og grund er det jo lige meget. Mange bliver jo også bare enige om at de skal giftes, uden et decideret frieri fra den ene aller anden side.
1
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf IrmaPigen » 22. nov 2018, 05:19

Hold da nu op med det pjat. Bare spørg ham om I ikke skal gifte jer på den pågældende dato. Hvor svært kan det være.
14
Brugeravatar
Æble
Indlæg: 6650
Tilmeldt: 5. jan 2016, 18:26
Kort karma: 865
Likede indlæg: 18832

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf Æble » 22. nov 2018, 05:22

Jeg ville nok bare spørge ham direkte. Sige at du har meget lyst til at blive gift med ham og om i ikke skulle gøre det på den dato.
2
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf DetSorteCirkus » 22. nov 2018, 05:28

Jeg vil mene, at det bedste resultat kommer, når budskab og kommunikation passer sammen.
Du skriver faktisk, at du er i tvivl, om din kæreste nogensinde vil giftes, og at du gerne vil gøre ham klart, at det snart er nu eller aldrig.
Det tror jeg ikke, at du kan formidle i en let og munter tone uden at forstille dig og sandsynligvis på sigt blive ked af det, når din kæreste ikke opfanger, hvor vigtigt det her er for dig.
Alternativet til det lette og muntre er ikke bebrejdelse og plageri. Det er slet ikke min pointe. Alternativet er klar tale, hvor du får sagt, hvordan du har det. Det har du stadig ikke friet af, hvis det er meget vigtigt for jer, at du ikke gør det.
6
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6977

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf Ladysparrow » 22. nov 2018, 05:29

Jeg er med på holdet om at spørge ham. Har i aldrig snakket bryllup ect? Min kæreste begyndte tidligt i vores forhold at spørge til min holdning om at blive gift. Jeg har jo været gift inden i 15 år. Så jeg fik fortalt om mine ønsker og drømme. Og det passede åbenbart godt overens med hans egne. :lun:

Se at få snakken igang, held og lykke. Og jeres 10 års dag lyder som en perfekt bryllupsdag. :love2:
0
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16996
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41320

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf LaMariposa » 22. nov 2018, 05:30

Ved han, HVOR vigtigt der er for dig at blive gift? I har snakket om det, men har du sagt, at det virkelig betyder noget for dig?

Det tog min mand lidt tid at forstå, at det var rigtig vigtigt for mig at blive gift inden jeg blev alt for gammel. Han tænker selv meget anderledes og tænkte, at når vi nu havde besluttet os for at være sammen altid, så hastede det ikke med at blive gift.

Da vi havde snakket om det nogle gange, så begyndte det at gå på for ham, hvor meget det betød for mig, og så gik der ikke så lang tid, før han friede.

Det var nu ikke fordi jeg på noget tidspunkt tvivlede på, at han ville mig og os, jeg var bare nået dertil, hvor jeg havde brug for lidt mere commitment end "bare" at bo sammen.
1
:lun: Be brave
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf HappyPaww » 22. nov 2018, 06:07

Ladysparrow skrev:Jeg er med på holdet om at spørge ham. Har i aldrig snakket bryllup ect? Min kæreste begyndte tidligt i vores forhold at spørge til min holdning om at blive gift. Jeg har jo været gift inden i 15 år. Så jeg fik fortalt om mine ønsker og drømme. Og det passede åbenbart godt overens med hans egne. :lun:

Se at få snakken igang, held og lykke. Og jeres 10 års dag lyder som en perfekt bryllupsdag. :love2:


Svarer lige her - men det er lidt generelt til jer alles kommentarer. 1000 Tak for de mange svar allerede :)

Når jeg snakker om bryllup (nævnte fx den anden dag at ham ikke behøvede nyt tøj når vi skal giftes, for hans så godt ud i sit nye suit han tog på til firmafest), og igen virkede han nærmest som om han fejede det lidt af og mest bare ignorerede min kommentar...

Vi har snakket om det før, og egentlig har hans argument altid været at han gerne vil have stor fest (han har nærmest mere romantiske forestillinger om det “rigtige” bryllup end mig :lol:), og det har økonomien ikke været til. Deraf også forestillingen om at manden frier.
Jeg er egentlig tilfreds med meget mindre, evt rådhusbryllup og lille uformel fest i haven, men tror han mener det kræver en ring der koster en månedsløn, osv osv. Set må jeg jo prøve at få meldt ud, absolut ikke er nødvendigt for mig.

Oveni er han jo også nogle år yngre end mig (han er lige blevet 30, og jeg er 36), så selvom vi har børn, tror jeg han har ment han var for ung. Men nu er der da nogle af hans venner der er i gang, så måske det kan rykke lidt.

Men ja, kan godt være at jeg bare skal få det sagt ligeud, for jeg har nok mest kommet med hentydninger, som derfor også er lette at feje af på.
Når jeg siger at det snart er “nu eller aldrig” er det selvfølgelig heller ikke ensbetydende med at jeg så vil gå fra ham eller noget - men synes snart det bliver lidt plat at blive gift efter så mange år, med store børn osv :D
Men han vil gerne købe hus/lejlighed snart så banken vil nok også overbevise os om, at det er bedst og nemmest, hvis vi bliver gift :lol:

Men ja - tak allesammen! Må få fingeren ud og tage snakken :genert:
0
Brugeravatar
HappyPaww
Indlæg: 5624
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:08
Kort karma: 794
Likede indlæg: 15465

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf HappyPaww » 22. nov 2018, 06:10

FormerlyKnownAs skrev:Spørg Wizzze, han er også en ret slow starter på det område kan man sige.

Udover det, så ved jeg ikke rigtig hvordan man gør uden at bare sige det lige ud/spørge om han overhovedet vil. Det kan man jo godt gøre uden at det skal være en nu eller aldrig snak. Tænker jeg.

Haha ja vi må have @wizze på banen med en sløv mands synspunkt :lol:
1
HappyHippo
Indlæg: 2530
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:16
Kort karma: 170
Likede indlæg: 4383

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf HappyHippo » 22. nov 2018, 06:22

Vi blev gift på vores 5års dag, der også faldt på en lørdag. Jeg sagde det bare :D
0
Brugeravatar
Ladysparrow
Indlæg: 2674
Tilmeldt: 14. aug 2015, 11:50
Kort karma: 417
Geografisk sted: Skåne, Sverige
Likede indlæg: 6977

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf Ladysparrow » 22. nov 2018, 07:08

HappyPaww skrev:
Ladysparrow skrev:Jeg er med på holdet om at spørge ham. Har i aldrig snakket bryllup ect? Min kæreste begyndte tidligt i vores forhold at spørge til min holdning om at blive gift. Jeg har jo været gift inden i 15 år. Så jeg fik fortalt om mine ønsker og drømme. Og det passede åbenbart godt overens med hans egne. :lun:

Se at få snakken igang, held og lykke. Og jeres 10 års dag lyder som en perfekt bryllupsdag. :love2:


Svarer lige her - men det er lidt generelt til jer alles kommentarer. 1000 Tak for de mange svar allerede :)

Når jeg snakker om bryllup (nævnte fx den anden dag at ham ikke behøvede nyt tøj når vi skal giftes, for hans så godt ud i sit nye suit han tog på til firmafest), og igen virkede han nærmest som om han fejede det lidt af og mest bare ignorerede min kommentar...

Vi har snakket om det før, og egentlig har hans argument altid været at han gerne vil have stor fest (han har nærmest mere romantiske forestillinger om det “rigtige” bryllup end mig :lol:), og det har økonomien ikke været til. Deraf også forestillingen om at manden frier.
Jeg er egentlig tilfreds med meget mindre, evt rådhusbryllup og lille uformel fest i haven, men tror han mener det kræver en ring der koster en månedsløn, osv osv. Set må jeg jo prøve at få meldt ud, absolut ikke er nødvendigt for mig.

Oveni er han jo også nogle år yngre end mig (han er lige blevet 30, og jeg er 36), så selvom vi har børn, tror jeg han har ment han var for ung. Men nu er der da nogle af hans venner der er i gang, så måske det kan rykke lidt.

Men ja, kan godt være at jeg bare skal få det sagt ligeud, for jeg har nok mest kommet med hentydninger, som derfor også er lette at feje af på.
Når jeg siger at det snart er “nu eller aldrig” er det selvfølgelig heller ikke ensbetydende med at jeg så vil gå fra ham eller noget - men synes snart det bliver lidt plat at blive gift efter så mange år, med store børn osv :D
Men han vil gerne købe hus/lejlighed snart så banken vil nok også overbevise os om, at det er bedst og nemmest, hvis vi bliver gift :lol:

Men ja - tak allesammen! Må få fingeren ud og tage snakken :genert:


Det er jo også det med at sikre hus og børn samt hinanden. (Vi har lige haft snakken med banken da vi ikke var gift og det var min kæreste som stod som ene ejer (han havde huset da vi mødtes) Vi får så ordnet hus nu her i december - da min kæreste var sådan lidt - at skal vi giftes fordi at vi elsker hinanden, ikke fordi det er nemmest i fortold til hus ect. (han havde lyttet til at jeg ikke gad et giftemål kun af praktiske anledninger)

Men ja snakken er altså lidt svær at få igang, hvis han undviger... :lol2: Men mon ikke det går. I måneden op til min kæreste friede havde vi et par sene aftner hvos vi snakkede fremtid, hvor jeg i sjov sagde at han burde få fingeren ud, jeg vidste så ikke at han allerede havde planlagt det... :lun:

Det med ring og fest - vi har heller ikke et vildt budget, vores bryllup bliver - efter hvad vi pt er kommet frem til fest, men ikke på noget slot - eller lignende. Jeg er egentlig også ligeglad, jeg vil bare gerne at vores familier og venner er der. Forlovelsesringen jeg fik var et arvestykke og det gjorde mig helt ubeskriveligt glad. Så den har ikke kostet ham en rød reje.
2
Brugeravatar
Hunkat
Indlæg: 7787
Tilmeldt: 20. aug 2015, 03:20
Kort karma: 574
Geografisk sted: Mellem månen og en drøm
Likede indlæg: 19143

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf Hunkat » 22. nov 2018, 07:23

Til det med at være for ung... min mand var 21 da vi blev gift (2½ år siden), så det kan man altså godt ;)
0
L'enfer, c'est les autres

First debat-mover :rock:

Persnikedy skrev
Hun er så på tværs at de skal have fat i de slæbebåde fra Suez kanalen
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf Zombie » 22. nov 2018, 07:25

Jeg ville sige det som det var og bruge som vinkel, at skal I ikke snart gifte jer, bør I omkring en advokat og få lavet testamente, så I sikrer hinanden. Det koster også penge at få udformet, men er juridisk ret vigtigt at få lavet når der er børn i billedet.
Så kan du jo nævne datoen i 2020, der er tid til at spare lidt op og det er mere festligt end et advokatkontor.
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Jeg vil giftes!

Indlægaf Wizzze » 22. nov 2018, 09:24

HappyPaww skrev:
FormerlyKnownAs skrev:Spørg Wizzze, han er også en ret slow starter på det område kan man sige.

Udover det, så ved jeg ikke rigtig hvordan man gør uden at bare sige det lige ud/spørge om han overhovedet vil. Det kan man jo godt gøre uden at det skal være en nu eller aldrig snak. Tænker jeg.

Haha ja vi må have @wizze på banen med en sløv mands synspunkt :lol:


I er onde :evil: for I pirker jo til den dårlige samvittighed :genert:

Hr. Paws er 30, jeg er 45, så om hans tanker er som mine ved jeg ikke, men personligt så ville jeg føle det som et stort nederlag, hvis hun friede til mig og ikke omvendt. I vores moderne verden burde det jo ikke gøre en forskel, men lige med det at fri, bryllup og alle traditionerne betyder det noget, det må vel være en form for prægning via forældre, familie, venner, medier osv. :gruble:

Jeg har løbende tanker om hvad og hvordan omkring frieri, bryllup mm. men hver gang løber jeg ind i "problemer" og så kommer tankerne på hold, hverdagen tager over og jeg kommer fra tankeprojektet igen, indtil et eller andet igen trigger tankerne, og så dukker en ny blokering/problematik op, osv. osv.
Problemer/blokeringer som mit hoved ind til nu er kommet på :rulle: :tie:
Den perfekte ring, der er altid lige en eller anden lille detalje som jeg ikke kan få på plads og så er den ikke perfekt, og så går jeg død.
Kirkebryllup/borgerlig vielse/natur(strand)bryllup? Jeg er ikke religiøs eller bare medlem af folkekirken og så burde man jo ikke stå i en kirke og love en gud en masse ting, omvendt er der bare slet ikke noget ved en borgerlig vielse som tiltaler mig, personligt kan jeg meget bedre med noget vielse i natur/strand/fri, og så ved jeg godt der stadig er en præst eller offentlig repræsentant med, men det er bare noget andet i mit hoved :stoned:
Og så ved jeg at hun gerne vil have hele hvid brud i kirken, med familie tingen, og jeg bryder næppe i brand eller synker gemmen gulvet, af at stå der i kirken trods manglende tro, men i mit hoved er det et problem :stoned:
Så er der hele problematikken, med den perfekte fest / bryllupsfejring, skal det være fint slot, ude på landet, lækkert hotel, udlandet, flot natur, osv. osv. Og så er der hele det med at være midtpunkt, som ikke er mig. Vi "flygtede" til New York da jeg fyldte 40, da jeg ikke kunne overskue at skulle holde stor fest og være midtpunkt. Problemet er bare at hun fortjener bedre, hun fortjener at være midtpunkt med alle veninderne, familie osv.

En psykolog kan sikkert udlede meget af min konstante finden på undskyldninger :genert: Men jeg kan ikke bryde ud af jagten på det perfekte og jeg spænder hele tiden ben for mig selv i den jagt. Jeg har et par gange været lige ved at købe en ring, bare for at få det gjort, og have et sted at starte, men igen hun fortjener bedre end bare .... suk

Håber Happy er kærester med en mere normal og ikke overtænkende person, :-D
4
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Forhold og sex"