Arvestykker i forhold

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Arvestykker i forhold

Indlægaf Aima » 2. nov 2018, 07:42

Purple Haze skrev:
HappyPaww skrev:Denne lampe, nylakeret i en neutral farve, kan da ikke være så stor en øjebæ :rulle:


Smag og behag.
Det kan jo også være fyren har stærke holdninger til den slags lamper af en årsag.
Det kan være han føler sig tromlet mht boligindretningen og det så er den sidste dråbe.

Altså så må han selvfølgelig sige det.
Men man er da ikke det monster nogen vil høre ham til. Fordi han ikke vil have en mega grim lampe op og hænge.


Hvorfor ikke bare tage udgangspunkt i dét konkrete TS fortæller, fremfor at konspirere i alle mulige antagelser der er hevet ud af den blå luft?

I princippet kunne TS godt være en dominerende kæreste der fuldstændigt egenrådigt har bestemt alt uden at lade kæresten få en fod til jorden, men hun fortæller faktisk i tråden, at hun er den der har bidraget med idéerne og han dén der, citeret ordret, har haft “sidste godkendelse”.

I princippet kunne TS’ kæreste godt have så stærke følelser for den lampe, at han ganske enkelt ikke kan holde ud at glo på den uden at få det fysisk dårligt, men åbenbart ikke i et omfang, hvor det afholder ham fra at tilbyde TS at stege i et halvt års tid, hvor han så muligvis vil genoverveje at lade hende få lampen op.

I princippet kunne TS godt sidde og pynte på sandheden eller undlade detaljer om, at kæresten som barn fik en PH-lampe i hovedet juleaften og derfor har været småtraumatiseret siden, men hvad skulle hun få ud af det? Hun forklarer ret uddybende over flere indlæg, og herfra hvor jeg sidder, er der ikke rigtigt noget der indikerer andet, end at kæresten synes lampen er “grim og gammeldags” og derfor, som hjemmets indretningsminister, tilsyneladende er i position til at negligere og devaluere TS’ ret stærke følelser og affektionsværdi for én genstand, hun virkelig ønsker i sit hjem.

Desuden er det måske lige retoriskdramatisk nok at skyde os pro-lampe-debattører i skoene, at vi fremstiller kæresten som et monster. Peter Madsen er et monster. Indtil videre er kæresten der bare en ufølsom klovn.
12
I'll stick with hell no's and headphones...
Brugeravatar
mulledit
Indlæg: 956
Tilmeldt: 15. sep 2015, 08:08
Kort karma: 51
Likede indlæg: 877

Re: Arvestykker i forhold

Indlægaf mulledit » 2. nov 2018, 08:04

Jeg kender godt udfordringen og det er så svært og følsomt. Jeg har gjort mine PH5 lamper moderne og vi elsker dem. Måske din kæreste så kan gå med til det :)

http://strawberryonion.blogspot.com/201 ... t-liv.html
5
Bøllen 08.06.2010 :love:

Billen 22.07.2014 :love:


IG blogger under navnet Strawberryonion
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Arvestykker i forhold

Indlægaf hotlips » 2. nov 2018, 08:36

Jeg hader ph lamper, virkelig virkelig meget.

Men om det så var en af de store kogler og jeg havde en etværelses, så kom den da op hvis det var noget der var så vigtigt for hvem jeg nu end skulle bo sammen med, det er da i høj grad den slags der gør at et hus ikke bare er et hus men at det er hjem sådan for alvor, og hvad der ellers befinder sig andre steder synes jeg ikke er noget der er relevant i den sammenhæng,det er jo lige denne her ting med den historie den har der gør den til noget særligt.

Det er jo smag om een fucking lampe, overfor følelser og minder for din mor og de der har været der for dig siden, og det ville for mig være meget alvorligt hvis ikke det var til at få ham til at fatte at det ikke kan tælle lige meget.

Egentlig har jeg nok lidt svært ved at se hvordan han kan komme frem til at det er rimeligt og det får mig til at tænke at han jo må mene hans mening er vigtigere end din.
15
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21951
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2513
Likede indlæg: 59513

Re: Arvestykker i forhold

Indlægaf DetSorteCirkus » 2. nov 2018, 09:22

Jeg tænker umiddelbart to ting.

1. Det kan godt være, at du mener, at I har fået overstået alle gamle konflikter, men er din kæreste af samme holdning? Jeg synes, det er i orden, at han har forbehold, men den øjeblikkelige nultolerance og hans måde at kommunikere på (såfremt den svaree til din beskrivelse), kunne tyde på, at der stadig er generelle aggressioner på spil.

2. Hvis det bare er hans måde at være på, og du studser over den, er det måske et tegn på, at du skal have en anden type som partner.
14
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Arvestykker i forhold

Indlægaf vibbsen » 2. nov 2018, 13:22

DetSorteCirkus skrev:Jeg tænker umiddelbart to ting.

1. Det kan godt være, at du mener, at I har fået overstået alle gamle konflikter, men er din kæreste af samme holdning? Jeg synes, det er i orden, at han har forbehold, men den øjeblikkelige nultolerance og hans måde at kommunikere på (såfremt den svaree til din beskrivelse), kunne tyde på, at der stadig er generelle aggressioner på spil.

2. Hvis det bare er hans måde at være på, og du studser over den, er det måske et tegn på, at du skal have en anden type som partner.



Kloge kloge Cirkus :love2:

Jeg har svaret på den med PH lampen tidligere i tråden. Og det svar står jeg ved uden at blinke...

Men når det er sagt, så synes jeg at du skal overveje om det forhold du er i, overhovedet er noget for dig....Om din kæreste er noget for dig. Og om du er noget for ham. Jeg har læst lidt i de tidligere tråde du har lavet herinde. Og jeg ved godt at du siger at de problemer nu er løst....Men er du helt sikker på det...???

På overfladen er det her en lampe det handler om. Men det handler også om noget dybere...Om at din kæreste - som Cirkus siger - udviser han øjeblikkeligt 0-tolerance og er ret agressiv i sin retorik når der er ting som han ikke vil eller ikke synes om. Det er virkelig ikke særlig sexet..Og det er en dræber for parforholdet på den lange bane....

Du siger jo egentlig også selv, at du godt ved at den der med 6-måneders tænkeperiode bare er noget han siger for at kunne udskyde at sige nej. Og det er faktisk ikke OK. Hvis han ikke vil have den forbandede lampe op fordi han synes den er grim. Jamen så fred med det. Men dels skal det kommunikeres på en ordentlig måde...Og dels så skal man sgu lade være med at forsøge at feje beslutningen ind under tæppet. Den der med at love at genoptage en overvejelse i fremtiden, som man alligevel ikke har tænkt sig at holde....Den går altså ikke... For konflikten kommer jo til at gentage sig om 6 måneder. Eller når I får jeres næste hjem....Og hvad med fremtidige beslutninger om børn, hvor I skal bo, om I skal have hund osv. osv. osv. Skal det være et tovtrækkeri på samme måde ? Og gider du det ??

Da jeg var 22 skred jeg fra en kæreste som havde lidt samme tendenser....Hvis der var noget han ikke ville, så lovede han også at "tage beslutningen op til overvejelse på et senere tidspunkt. For så "Havde han måske ændret mening"....Det blev sgu lidt træls på den lange bane. Og da han - efter at have insisteret på at vi blev forlovet - meddelte at han aldrig ville giftes igen. For så - da jeg blev skidesur - lavede det om til at vi kunne tage det op i fremtiden. For han kunne måske ændre mening. Ja, så pakkede jeg mit habbengut og skred. Jeg kunne leve med mange af hans fejl og mangler....Men ikke det der med at han lovede ting ud i fremtiden velvidende at det aldrig ville ske....(Da jeg skred var han iøvrigt frisk på at vi kunne blive gift nu og her...Men jeg er så ikke sådan en der ændre mening om den slags vigtige ting)
10
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Arvestykker i forhold

Indlægaf vibbsen » 2. nov 2018, 13:28

Hr.vibbsen som jeg er gift med idag (Og har været sammen med i næsten 20 år). har lovet mig, at når vi er 2-cifrede millionærer, så må jeg få den der hest som jeg har ævlet om jeg godt kunne tænke mig.....

Se, det er sgu da en udskydelse (afvisning) som er til at tage og føle på.....Jeg kommer ALDRIG til at få den skide hest :D

Men vinder vi i EURO Jackpot i aften, så skal jeg så meget ud og købe en hest i morgen. Som det allerførste efter at jeg har fået en kop kaffe....
7
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Arvestykker i forhold

Indlægaf Sophies-mor » 2. nov 2018, 14:49

POCKETKITTEN skrev:Kan I aftale et eller andet med, at I skriver til Mads & Monopolet og retter ind efter, hvad de siger?

Han er virkelig strid i denne sag.

Hilsen én, der går meget op i indretning og æstetik.

Ej?
Så skal det afhænge af en flok mere eller mindre kendte/ seriøse/useriøse holdninger.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Arvestykker i forhold

Indlægaf POCKETKITTEN » 2. nov 2018, 15:02

Sophies-mor skrev:
POCKETKITTEN skrev:Kan I aftale et eller andet med, at I skriver til Mads & Monopolet og retter ind efter, hvad de siger?

Han er virkelig strid i denne sag.

Hilsen én, der går meget op i indretning og æstetik.

Ej?
Så skal det afhænge af en flok mere eller mindre kendte/ seriøse/useriøse holdninger.


Ej?

Det er jo bare et forslag. Fordi jeg har en forventning om, at hun vil møde opbakning. Og fordi det måske kan blive en lidt sjov historie - i mangel af bedre ordvalg - frem for en konflikt. Måske vil kæresten lægge mere vægt på det, end hvis man spørger en flok debattører med mere eller mindre seriøse holdninger. Hvad ved jeg. Jeg kender nogle par, det kunne fungere for.
15
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Arvestykker i forhold

Indlægaf Sophies-mor » 2. nov 2018, 15:33

POCKETKITTEN skrev:
Sophies-mor skrev:
POCKETKITTEN skrev:Kan I aftale et eller andet med, at I skriver til Mads & Monopolet og retter ind efter, hvad de siger?

Han er virkelig strid i denne sag.

Hilsen én, der går meget op i indretning og æstetik.

Ej?
Så skal det afhænge af en flok mere eller mindre kendte/ seriøse/useriøse holdninger.


Ej?

Det er jo bare et forslag. Fordi jeg har en forventning om, at hun vil møde opbakning. Og fordi det måske kan blive en lidt sjov historie - i mangel af bedre ordvalg - frem for en konflikt. Måske vil kæresten lægge mere vægt på det, end hvis man spørger en flok debattører med mere eller mindre seriøse holdninger. Hvad ved jeg. Jeg kender nogle par, det kunne fungere for.

Jeg forstår så ikke behovet for at få sit privatliv i radioen.
Og taget i betragtning hvor tåbelige råd, de kommer med, så er konflikten jo ikke løst alligevel.
1
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
POCKETKITTEN
Indlæg: 5607
Tilmeldt: 28. dec 2015, 18:47
Kort karma: 1484
Likede indlæg: 22868

Re: Arvestykker i forhold

Indlægaf POCKETKITTEN » 2. nov 2018, 15:51

Lad os ikke afspore emnet med, hvad andre debattører kan bruge svarene i tråden til. Det er ikke relevant.
11
Man kan godt være dum, selvom man har en høj IP.
Citronmåne
Indlæg: 44
Tilmeldt: 5. aug 2016, 15:24
Kort karma: 4
Likede indlæg: 131

Re: Arvestykker i forhold

Indlægaf Citronmåne » 2. nov 2018, 17:28

Jeg sidder i min sofa lige nu... og glor op i en ph5 lampe som min mand har arvet fra sin far. Jeg er ikke vild med den, men den betyder noget for min mand.. og derfor hænger den der. Jeg kan godt forstå du er skuffet :(
7
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Arvestykker i forhold

Indlægaf Hewlett » 2. nov 2018, 18:17

Men det handler jo ikke kun om, at få et eller andet random arvestykke inden for husets fire vægge. Det handler vel om, at hendes mors bedste veninde står med et arvestykke som repræsenterer en tid, som ikke var fyldt med sygdom og frygt. Det handler om, at veninden bevidst har holdt på denne lampe indtil, at hendes bedste venindes datter kunne få den op at hænge i sit nye hjem til minde om sin afdøde mor. Hvis de så vælger at "gå på rov" i farens arvestykkegemmer, ville historien da aldrig blive ligeså fin og med samme betydning?

Så uden forudgående kendskab til jeres forhold og tidligere konflikter synes jeg, at han er en røv der burde usvise større forståelse for, at du har mistet din mor alt, alt for tidligt og at det ville betyde helt vildt meget for dig, at den fik en plads i jeres nye fælles hjem som det var tiltænkt.
18
Wunder8
Indlæg: 553
Tilmeldt: 29. dec 2015, 15:42
Kort karma: 117
Likede indlæg: 1463

Re: Arvestykker i forhold

Indlægaf Wunder8 » 3. nov 2018, 12:22

Jeg må også gå lidt imod strømmen her. Ja, jeg synes din kæreste opfører sig meget ufølsomt, men jeg synes faktisk, det er fair nok ikke at ville have bestemte genstande i sit hjem, hvis man virkeligt ikke bryder sig om dem. Især når det er en lampe, der alt andet lige tager en del opmærksomhed.
4
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4867

Re: Arvestykker i forhold

Indlægaf Kaffe » 3. nov 2018, 18:16

Wunder8 skrev:Jeg må også gå lidt imod strømmen her. Ja, jeg synes din kæreste opfører sig meget ufølsomt, men jeg synes faktisk, det er fair nok ikke at ville have bestemte genstande i sit hjem, hvis man virkeligt ikke bryder sig om dem. Især når det er en lampe, der alt andet lige tager en del opmærksomhed.


Jeg er delvist enig her. Jeg har selv en kæreste, som har en del arvestykker, som han enormt gerne vil have rundt omkring. Det har vi så, men det er primært fordi, jeg er konfliktsky. Jeg ser sådan på det, at det er vigtigere for ham, at det er der, end det er for mig, at det ikke er der. Men det er stadig træls, selvom jeg vænner mig til det! Og jeg forstår ikke hans behov, fordi jeg ikke selv har en følelse omkring arveting.

Når man bor sammen, så synes jeg egentlig, at man skal være enige om indretning og især de centrale ting.
4
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.

Tilbage til "Forhold og sex"