Er jeg kræsen?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
VanillaQueen
Indlæg: 122
Tilmeldt: 7. dec 2017, 20:32
Kort karma: 4
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 57

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf VanillaQueen » 10. okt 2018, 08:34

Det er også det jeg er kommet frem til Tilly, Og nej vi har kun været på 4 dates I ALT men problemet er at han bor langt væk så hver gang vi sås følte jeg han fremskyndet forholdet fx nu kalder han mig for skat, og han skriver nærmest en SMS lige efter hinanden når jeg ikke svarer.

Engang så svaret jeg ikke en hel dag så skriver han kl 1 om natten "er du okay?"

Det kvælende det der. (For mig)
0
I don't mind being described as vanilla in certain ways.
Brugeravatar
VanillaQueen
Indlæg: 122
Tilmeldt: 7. dec 2017, 20:32
Kort karma: 4
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 57

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf VanillaQueen » 10. okt 2018, 08:34

Ja jeg skriver det som RavenClaw siger. Skal bare lige få fri i dag fra arbejdet:)
0
I don't mind being described as vanilla in certain ways.
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf Lalana » 10. okt 2018, 08:36

VanillaQueen skrev:Åh nej

Nu er han begyndt at kalde mig for skat... efter vi kun har været på 4 date. Det kan jeg ikke tåle og det gider jeg ikke have.. hvordan fortæller jeg ham sødt vi stadig skal lære hinanden at kende og at det her ikke er et forhold..

Er det bare mig der er fucked op? Eller kalder man i dag folk for skat efter 4 date?


Jeg synes du skal prøve at slappe lidt af i jeres relation og lade være med at have så mange faste forestillinger om hvordan ting skal være. Først er han for meget fremme i skoene fysisk, så er han ikke nok fremme i skoene og nu er han for meget igen. Enten er han bare helt forkert for dig, eller også er du nødt til at give ham en chance og bare lade tingene ske, selvom han ikke passer ind i det perfekte billede du har af hvordan en mand skal være.
Tror du reelt nogen mand vil kunne leve op til den måde du tænker en mand skal være og opføre sig på? Jeg siger det her i bedste mening, fordi det virker til at du går utrolig meget op i nogle meget små detaljer.

Jeg bryder mig heller ikke om at blive kaldt skat - overhovedet, men hvis en date sagde det efter et par gange ville jeg bare smile og sige at jeg helst ikke vil kaldes skat, det er jo ikke noget stort issue - folk har forskellige måder at kommunikere på, så lad være med at gøre det til et problem.
10
Brugeravatar
VanillaQueen
Indlæg: 122
Tilmeldt: 7. dec 2017, 20:32
Kort karma: 4
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 57

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf VanillaQueen » 10. okt 2018, 08:43

Lalana skrev:
VanillaQueen skrev:Åh nej

Nu er han begyndt at kalde mig for skat... efter vi kun har været på 4 date. Det kan jeg ikke tåle og det gider jeg ikke have.. hvordan fortæller jeg ham sødt vi stadig skal lære hinanden at kende og at det her ikke er et forhold..

Er det bare mig der er fucked op? Eller kalder man i dag folk for skat efter 4 date?


Jeg synes du skal prøve at slappe lidt af i jeres relation og lade være med at have så mange faste forestillinger om hvordan ting skal være. Først er han for meget fremme i skoene fysisk, så er han ikke nok fremme i skoene og nu er han for meget igen. Enten er han bare helt forkert for dig, eller også er du nødt til at give ham en chance og bare lade tingene ske, selvom han ikke passer ind i det perfekte billede du har af hvordan en mand skal være.
Tror du reelt nogen mand vil kunne leve op til den måde du tænker en mand skal være og opføre sig på? Jeg siger det her i bedste mening, fordi det virker til at du går utrolig meget op i nogle meget små detaljer.

Jeg bryder mig heller ikke om at blive kaldt skat - overhovedet, men hvis en date sagde det efter et par gange ville jeg bare smile og sige at jeg helst ikke vil kaldes skat, det er jo ikke noget stort issue - folk har forskellige måder at kommunikere på, så lad være med at gøre det til et problem.


Det er fint du har dine egne krav men så har jeg også mine krav.

Det sårer mig lidt du beskriver mig som en der har sat for høje krav til mænd for det synes jeg overhovedet ikke jeg har.
Og så skal det lige siges jeg har været i et forhold engang med en som gør jeg har sat høje krav til mænd nu. Han var så broke jeg elsket ham og gjorde mange ting for ham men han tog det for givet. Og det krav jeg nu har sat er fordi jeg ikke gider at ende i et forhold som jeg havde med min ex kæreste. Ikke alle MÆND er som min ex men jeg kan lugte manipulerende aggressive og narcissistiske mænd OG kvinder fra 1 meters afstand på grund af min ex.

Og allerede med den nye fyr jeg dater kan jeg se røde flag, for dig er det måske ret sødt og normalt han kalder mig skat men den måde han sms'er mig når jeg ikke har skrevet med ham viser bare hvordan han så er hvis man ender i et forhold med ham. Fyren kan jo ikke lide, han ikke ved hvad jeg laver 24/7 og det er ET RØDT FLAG for mig.

I starten af det her indlæg var jeg 50% usikker på ham og havde dårlige fornemmelser omkring den nye fyr.

Det har taget en kæmpe drejning efter et par dage nu hvor han kalder mig skat og spammer min sms fordi jeg ikke har skrevet med ham i 1 dag.

It should be a relationship not an ownership.
0
I don't mind being described as vanilla in certain ways.
Brugeravatar
Moxy-lady
Indlæg: 7465
Tilmeldt: 11. aug 2015, 10:18
Kort karma: 1761
Likede indlæg: 24400

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf Moxy-lady » 10. okt 2018, 08:45

Altså min kæreste kaldte mig "søde" i starten *gys* :tie: det havde jeg det ret stramt med, men jeg filtrerede det ud, fordi det i det store billede ikke betød så meget og jeg kunne godt lide ham. Det er måske egentlig mest det der er dit problem - så sød synes du ikke at han er?
1
My world 12-10-18 :lun:
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf Tanten » 10. okt 2018, 09:02

Hvorfor dater du overhovedet en mand, der bor 1 time og 20 min. transport fra dig, hvis afstanden i sig selv er et problem - den må du jo have kendt til fra starten?

Jeg forstår ikke, hvordan det behov, du i flere tråde angiver for at gå langsomt frem, harmonerer med, at du nu synes, det går FOR langsomt frem og er for "tørt" - det er jo dig, der har brug for flere måneders bekendtskab for overhovedet at kysse? Så bliver det jo ligesom lidt tørt?

Jeg forstår ikke det der med 50/50 mht. besøg - der kan jo være mange årsager til, at det måske er mest praktisk, at den ene besøger den anden mere end omvendt; plads, privatliv, økonomi under opholdet osv. For selvom du betaler transport, så går jeg ud fra, han betaler middage osv., når du er hos ham - det er i hvert fald det, du har givet udtryk for, du gerne vil have, i dine andre tråde.

Du er ekstremt ambivalent omkring alt, der har med mænd og dating at gøre. Er du overhovedet lun på den her mand, eller eksperimenterer du bare med at date?
4
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf Tanten » 10. okt 2018, 09:08

VanillaQueen skrev:
Lalana skrev:
VanillaQueen skrev:Åh nej

Nu er han begyndt at kalde mig for skat... efter vi kun har været på 4 date. Det kan jeg ikke tåle og det gider jeg ikke have.. hvordan fortæller jeg ham sødt vi stadig skal lære hinanden at kende og at det her ikke er et forhold..

Er det bare mig der er fucked op? Eller kalder man i dag folk for skat efter 4 date?


Jeg synes du skal prøve at slappe lidt af i jeres relation og lade være med at have så mange faste forestillinger om hvordan ting skal være. Først er han for meget fremme i skoene fysisk, så er han ikke nok fremme i skoene og nu er han for meget igen. Enten er han bare helt forkert for dig, eller også er du nødt til at give ham en chance og bare lade tingene ske, selvom han ikke passer ind i det perfekte billede du har af hvordan en mand skal være.
Tror du reelt nogen mand vil kunne leve op til den måde du tænker en mand skal være og opføre sig på? Jeg siger det her i bedste mening, fordi det virker til at du går utrolig meget op i nogle meget små detaljer.

Jeg bryder mig heller ikke om at blive kaldt skat - overhovedet, men hvis en date sagde det efter et par gange ville jeg bare smile og sige at jeg helst ikke vil kaldes skat, det er jo ikke noget stort issue - folk har forskellige måder at kommunikere på, så lad være med at gøre det til et problem.


Det er fint du har dine egne krav men så har jeg også mine krav.

Det sårer mig lidt du beskriver mig som en der har sat for høje krav til mænd for det synes jeg overhovedet ikke jeg har.
Og så skal det lige siges jeg har været i et forhold engang med en som gør jeg har sat høje krav til mænd nu. Han var så broke jeg elsket ham og gjorde mange ting for ham men han tog det for givet. Og det krav jeg nu har sat er fordi jeg ikke gider at ende i et forhold som jeg havde med min ex kæreste. Ikke alle MÆND er som min ex men jeg kan lugte manipulerende aggressive og narcissistiske mænd OG kvinder fra 1 meters afstand på grund af min ex.

Og allerede med den nye fyr jeg dater kan jeg se røde flag, for dig er det måske ret sødt og normalt han kalder mig skat men den måde han sms'er mig når jeg ikke har skrevet med ham viser bare hvordan han så er hvis man ender i et forhold med ham. Fyren kan jo ikke lide, han ikke ved hvad jeg laver 24/7 og det er ET RØDT FLAG for mig.

I starten af det her indlæg var jeg 50% usikker på ham og havde dårlige fornemmelser omkring den nye fyr.

Det har taget en kæmpe drejning efter et par dage nu hvor han kalder mig skat og spammer min sms fordi jeg ikke har skrevet med ham i 1 dag.

It should be a relationship not an ownership.


Wow - det var alligevel noget af en kovending i forhold til for 11 dage siden, hvor du skrev:

Jeg kan mærke han har noget ingen anden fyr jeg har mødt har, han vækker glæde og liv i mig og jeg er virkelig glad for ham. Han er sød, og vil mig kun det bedste så jeg vil ikke miste sådan en fyr!! Og så har han virkelig været tålmodig og aldrig gjort noget jeg ikke ville have han skulle gøre.

Det er virkelig svært at finde sådan en fyr og jeg ved jeg holder på en diamant men jeg tror bare al den angst og frygt for han ikke tager intiativ / ikke planlægger noget skræmmer mig også og så jeg bange for jeg går for langsom end han vil i det her dating fase...


På 11 dage går du fra at være bange for, at han ikke tager initiativ nok til at mene, at han stalker dig 24/7.......

Jeg synes, du skal stoppe "forholdet" til ham og gå i terapi mhp. at få bearbejdet de traumer, forholdet med din eks har givet dig i forhold til mænd generelt.
Senest rettet af Tanten 10. okt 2018, 09:10, rettet i alt 2 gange.
13
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf Tanten » 10. okt 2018, 09:18

VanillaQueen skrev:
Jeg går aldrig på kompromis igen med kærligheden den fejl har jeg begået før og det gør jeg fanme ikke igen så jeg er ligeglad hvad i siger eller mener om mig (efter det her indlæg)


Så forstår jeg ikke helt, hvad det er, du vil med dine tråde, hvis det ikke er feedback, som du faktisk selv efterspørger direkte flere gange.
4
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf LaScrooge » 10. okt 2018, 10:00

På en hel meters afstand? Wow.

Jeg synes du er skøn. Du formår virkelig at holde gang i tråden. Jeg synes helt sikkert også at du skal droppe ham. Han er kedelig og alt for påtrængende og så bor han for langt væk. Du kan sagtens finde den perfekte mand i nærheden af dig selv. Du fortjener det bedste :kys:
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf vibbsen » 10. okt 2018, 10:34

VanillaQueen skrev:Åh nej

Nu er han begyndt at kalde mig for skat... efter vi kun har været på 4 date. Det kan jeg ikke tåle og det gider jeg ikke have.. hvordan fortæller jeg ham sødt vi stadig skal lære hinanden at kende og at det her ikke er et forhold..

Er det bare mig der er fucked op? Eller kalder man i dag folk for skat efter 4 date?


Nej, det er ikke dig som er fucked up...

I sidste weekend så jeg mindst 3 made-for-tv kærlighedsfilm på TV2 Fri...Og i ingen af disse kalder manden kvinden for Skat før de ligesom har indset at det skal være dem for evigt....Hvorpå de rider sammen ind i solnedgangen...
3
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf vibbsen » 10. okt 2018, 12:41

VanillaQueen skrev:Og det krav jeg nu har sat er fordi jeg ikke gider at ende i et forhold som jeg havde med min ex kæreste. Ikke alle MÆND er som min ex men jeg kan lugte manipulerende aggressive og narcissistiske mænd OG kvinder fra 1 meters afstand på grund af min ex.

Og allerede med den nye fyr jeg dater kan jeg se røde flag, for dig er det måske ret sødt og normalt han kalder mig skat men den måde han sms'er mig når jeg ikke har skrevet med ham viser bare hvordan han så er hvis man ender i et forhold med ham. Fyren kan jo ikke lide, han ikke ved hvad jeg laver 24/7 og det er ET RØDT FLAG for mig.



Det har taget en kæmpe drejning efter et par dage nu hvor han kalder mig skat og spammer min sms fordi jeg ikke har skrevet med ham i 1 dag.

It should be a relationship not an ownership.


Ærlig talt....Jeg tror at du skal opsøge en næse/øre/hals læge....For der er altså noget seriøst galt med din lugtesans hvis man er manipulerende/aggressiv og/eller narcisstisk fordi man kalder folk for Skat efter 4.date og sender dem en (1) SMS hvor man spørger om de er OK efter en dag hvor man intet hahr ørt fra dem....

Hvad angår din sidste sætning så vil jeg nok seriøst overveje om jeg overhovedet var klar til at indgå i en seriøs voksen relation med en person af det andet køn, når du i den grad flipper ud over småting allerede inden du er parat til at kalde det for et forhold.....
13
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16874
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20968

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf Misantropen » 10. okt 2018, 14:38

VanillaQueen skrev:Og det krav jeg nu har sat er fordi jeg ikke gider at ende i et forhold som jeg havde med min ex kæreste. Ikke alle MÆND er som min ex men jeg kan lugte manipulerende aggressive og narcissistiske mænd OG kvinder fra 1 meters afstand på grund af min ex.

Og allerede med den nye fyr jeg dater kan jeg se røde flag, for dig er det måske ret sødt og normalt han kalder mig skat men den måde han sms'er mig når jeg ikke har skrevet med ham viser bare hvordan han så er hvis man ender i et forhold med ham. Fyren kan jo ikke lide, han ikke ved hvad jeg laver 24/7 og det er ET RØDT FLAG for mig.

I starten af det her indlæg var jeg 50% usikker på ham og havde dårlige fornemmelser omkring den nye fyr.

Det har taget en kæmpe drejning efter et par dage nu hvor han kalder mig skat og spammer min sms fordi jeg ikke har skrevet med ham i 1 dag.

It should be a relationship not an ownership.

Har du overvejet at du måske også trigger nogle røde flag hos ham? At han er så usikker på sig selv og dig at han må prøve sig lidt frem?

Det er fint du har krav og forventninger(alt andet ville være mærkeligt) men du respekterer jo ikke dig selv eller forholder dig til de krav og faresignaler ved at handle på dem. Så hvad skal de krav overhovedet gøre godt for?
1
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf hotlips » 10. okt 2018, 15:15

Dmitra skrev:
Mavis skrev:.....
Og drop da fyren. Hverken du eller ham er tjent med det her.


Netop. TS fortjener det ikke, for hun kører sig selv op. Og fyren, der måske ikke ved halvdelen af hvad der rører sig i hovedet på TS, fortjener det bestemt heller ikke og slet ikke hvis ikke han får de oplysninger vi får, for så har han reelt ikke de informationer han egentligt fortjener til at kunne træffe sit valg udfra.


Ro på, det kan godt være man synes hun er gak men vi kan da ikke gøre os til dommere over hvorvidt hun nu har fortjent en kæreste eller ej.
Selvom man kan være at betænkelig ved det rationelle i hendes tankegang så er der jo ikke noget der ligner at der er det mindste onde i hendes måde at håndtere det på.
0
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4589
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 666
Likede indlæg: 21042

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf catnip » 10. okt 2018, 15:43

:popkorn:
0
- Nevertheless she persisted -
Kaffe
Indlæg: 2541
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4860

Re: Er jeg kræsen?

Indlægaf Kaffe » 11. okt 2018, 07:36

Sådan noget med at kunne lugte en narcissist (eller andet) på 1 meters afstand er jo ikke et udtryk der nogensinde bliver brugt. Det giver slet ingen mening. Der er også noget med tidsperspektivet og antallet af dates, som ikke stemmer.
4
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.

Tilbage til "Forhold og sex"