Er det ok at udskyde sex?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Tata
Indlæg: 1200
Tilmeldt: 16. sep 2016, 13:12
Kort karma: 130
Likede indlæg: 890

Re: Er det ok at udskyde sex?

Indlægaf Tata » 25. sep 2018, 16:13

Jadajada skrev:
Tata skrev:Jeg synes ikke man skal begynde at italesætte et problem, der ikke er der. De fleste kvinder ved udmærket godt at mænd kan have lidt præstationsangst, og at det er en almindelig startting. No biggie. No pun tended.



Det er jo rigtigt nok.
Men når jeg har fortalt at det måske/måske ikke sker, så er der allerede taget toppen af "problemet". Så selv om det nok mest er et ikke-problem, så er det for mig et stort skridt på vejen mod biggie ;-)


Men det er jo fordi du allerede har lavet en plan, inde i hovedet og skabt de der krav, som du skal leve op til, og dermed lavet præstastionsangsten. Det er nok i virkeligheden dig selv, du fortæller det, og så derfor du slapper af. Vi kvinder skal jo nok have forståelse alligevel :) .
2
Timian :lun:
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2316

Re: Er det ok at udskyde sex?

Indlægaf Jadajada » 25. sep 2018, 16:16

Tata skrev:Men det er jo fordi du allerede har lavet en plan, inde i hovedet og skabt de der krav, som du skal leve op til, og dermed lavet præstastionsangsten. Det er nok i virkeligheden dig selv, du fortæller det, og så derfor du slapper af. Vi kvinder skal jo nok have forståelse alligevel :) .


Jaja, det er jo det jeg prøver at sige ;-) Det er ikke så meget for hende som for mig selv. Bortset fra en enkelt så har jeg udelukkende mødt forståelse.
1
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Er det ok at udskyde sex?

Indlægaf Kattefjæs » 25. sep 2018, 16:21

Det er ALTID okay at udskyde sex.

Hvis du var kvinden og hun var manden, så tror jeg slet ikke at det spørgsmål var blevet stillet.

Men selvfølgelig må og kan mænd også sætte den slags grænser. Det er altid i orden at lytte til sin krop og mavefornemmelse.

Kunsten er at gøre det på en måde så partneren ikke tror at det er deres skyld. :) Det ville nok være nærliggende for hende at tro at hun måske havde gjort noget som fik dig til at føle dig utryg - jeg tror alle mennesker har en tendens til at kigge indad og bebrejde sig selv lidt i sådanne situationer - men så må du kommunikere klart, men kærligt, at det nok mest foregår oppe i dit eget hoved, og ikke er nogens "skyld".

Det vil jeg mene at de fleste kan forstå. Og hvis de ikke kan, så er de nok ikke rigtig værd at samle på.
0
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Er det ok at udskyde sex?

Indlægaf Fru Sunshine » 25. sep 2018, 16:27

Hvorfor ikke bare mødes og tage det som det kommer?
3
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16879
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Er det ok at udskyde sex?

Indlægaf Misantropen » 25. sep 2018, 17:45

SurSødSovs skrev:
Sangius skrev:
SurSødSovs skrev:Det er altid ok ikke at have sex.

Jeg ville blive små-fornærmet, hvis du gerne ville ornanere med mig...


Hvorfor?


Fordi det lyder så fokuseret på udløsning og kroppe som redskaber til det - og det angiver en tilgang til sex, hvor jeg føler mig som et redskab og ikke sex som en fælles nydelse. Og sådan lidt "Jeg vil gerne servicere dig"... altså hvad er jeg?

Sådan opfattede jeg ikke det med onani.

Jeg læste det som at det er en mulighed for at have det rart sammen og lære hinanden at kende på en anden intens og "blottet" måde, især nervøsitet og mulig præstationsangst taget i betragtning :) Men personligt synes jeg også at penetration i sig selv er overvurderet og det er mere givende at være opmærksom og nærværende sammen med hænder, øjne og ører så jeg opfatter det ikke som at jeg lige så godt kunne være en fleshlight.
2
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Er det ok at udskyde sex?

Indlægaf Ghattner » 26. sep 2018, 11:11

Tak for de mange gode input :-).

Jeg er i hvert fald blevet bekræftet i at ærlighed er bedst og det kan være en lettelse at få det sagt/italesat på en måde, så jeg selv kan hvile i det samtidig med at understrege at det ikke har noget med hende at gøre. Tværtimod, for jeg kan sagtens tænde på hende, hun er meget min type og lang tid siden jeg har haft så god en kyssekemi med een.

Det kan også godt være at jeg gør de til et større problem end det måske bliver, og som en sagde, "tag det som det kommer" og acceptere at det ikke er et krav eller forventning at sex skal ske. Tror endda heller ikke at hun er den utålmodige type og gav også udtryk for at kunne lide et langt forspil.

Det var også en god pointe med at jeg kunne forklare at jeg i starten er meget i mit hoved og skal bruge et par gange for at komme "ned i kroppen". Jeg har før fået det italesæt og har heldigvis for det meste mødt forståelse. Især med en "Er der noget jeg kan gøre"-respons
8
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Er det ok at udskyde sex?

Indlægaf Honningprut » 28. sep 2018, 23:24

Min kæreste havde voldsomt angst i starten af vores forhold. Han tager noget medicin der gør, at han har rigtig svært ved at få rejsning, og det får ham til at føle sig rigtig usikker, og det leder så videre til mere angst og stress for situationen. Han fik det ikke rigtig italesat, før vi var på vores tredje weekend date. Det var faktisk mig der startede samtalen, fordi jeg kunne fornemme, at det var lidt svært for ham. Jeg fortalte ham, at vi sagtens kunne udskyde og prøve os frem, i stedet for at det skulle være et problem. Det tog utrolig meget af presset og stressen fra ham, bare at få det sagt højt. Og det fik også mig til at få en forståelse for, at det ikke var mig og min krop, han ikke synes var fræk, men at det var en reel problemstilling for ham. I dag har vi ingen problemer.

Så kommunikation er vejen frem.
3
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
D.itsen
Indlæg: 3293
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 561
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8892

Re: Er det ok at udskyde sex?

Indlægaf D.itsen » 29. sep 2018, 05:37

Jeg synes egentligt det er lidt trist at det først tæller rigtigt som sex, hvis der er en pik der har været i en fisse. Og altså jeg elsker den del, men sex er da også petting og gensidig onani (og alt muligt andet). Det er egentligt ikke specielt i den her tråd, det er en meget generel ting, det er bare tydeligt i den her tråd. Og altså jeg arbejder også på at huske at det også er sex, når vi har lavet alt muligt andet end klassik penetration sex.

Ja, det er en kæphest, men tror det ville være nemmere for mange, hvis penetrationsex, ikke blev opfattet som den eneste "rigtige sex"
6
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Er det ok at udskyde sex?

Indlægaf Planten » 29. sep 2018, 05:39

Ghattner skrev:Tak for de mange gode input :-).

Jeg er i hvert fald blevet bekræftet i at ærlighed er bedst og det kan være en lettelse at få det sagt/italesat på en måde, så jeg selv kan hvile i det samtidig med at understrege at det ikke har noget med hende at gøre. Tværtimod, for jeg kan sagtens tænde på hende, hun er meget min type og lang tid siden jeg har haft så god en kyssekemi med een.

Det kan også godt være at jeg gør de til et større problem end det måske bliver, og som en sagde, "tag det som det kommer" og acceptere at det ikke er et krav eller forventning at sex skal ske. Tror endda heller ikke at hun er den utålmodige type og gav også udtryk for at kunne lide et langt forspil.

Det var også en god pointe med at jeg kunne forklare at jeg i starten er meget i mit hoved og skal bruge et par gange for at komme "ned i kroppen". Jeg har før fået det italesæt og har heldigvis for det meste mødt forståelse. Især med en "Er der noget jeg kan gøre"-respons

Sex har givet nogle mænd problemer hos mig, men det fedeste er, når de siger, at det bare er fordi, de bliver så tændte og gerne vil gøre det godt. Så kører det alligevel som smurt, hvis du forstår :P ærlighed frem for alt :)

Og det med at gøre det godt for hende, som nogle skriver, hvis du trak mig i seng (eller hvor det nu lige blev) og det var uden penetration også indgik, så ville det ikke være godt for mig. Nu er det overhovedet ikke for at gøre dig mere nervøs, men for at sige, at man bare ikke skal gå ud fra, at man ved, hvad der er godt for den anden. Go with the flow, er mit råd. Tag det som det kommer, snak hele natten, nus, kys, hold om hinanden. Lær hinanden at kende. Så er det også meget nemmere at snakke om sex - hvad der er svært og hvad der er det bedste for en :)

Hov, men for at svare på dit korte spørgsmål - så ja, det er okay at udskyde sex.
1
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Er det ok at udskyde sex?

Indlægaf Ghattner » 11. okt 2018, 05:35

I Killed Barbie skrev:Hvordan er det gået ? :)


Det er faktisk gået helt fint :). Alle mine bekymringer blev gjort til skamme. Nok fordi jeg tog jeres råd til mig og prøvede at fokusere på at der ikke var det det skulle stå og falde med. Det fjernede noget forventningspres, tror jeg.

Tak for at spørge :)
4

Tilbage til "Forhold og sex"