Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 3. mar 2018, 21:21

Min bruttoindtægt er for øvrigt høj, hvilket må påvirke anbefalingen. Jeg kan ikke tro, det er meningen, at jeg skal spare 6 mio op til alderdommen for at leve komfortabelt, hvis jeg i øvrigt er gældfri :stoned:
0
Brugeravatar
KIM K
Indlæg: 1628
Tilmeldt: 17. sep 2017, 17:24
Kort karma: 59
Likede indlæg: 2697

Re: Singletråden

Indlægaf KIM K » 3. mar 2018, 21:36

Det er fordi folk med højere indkomster normalt fører en dyrere livsstil. Men der er kun tale om en tommelfingerregel der ikke vil være gældende for alle.
0
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3437

Re: Singletråden

Indlægaf Grissebassen » 3. mar 2018, 21:44

En lille update på eksen.
Det går godt ind til videre. Jeg synes vi er et bedre sted nu, end vi var før. Vi er bedre til at kommunikere, tage tingene stille og roligt, mærke efter og støtte hinanden. Der er gået et par uger nu, og jeg kan godt mærke usikkerheden omkring, hvorvidt jeg kan stole på, at han ikke bare smutter fra den ene dag til den anden, er begyndt at spille lidt ind. Vi har snakket om det, og han tager ansvar for det og er god til at fortælle mig, hvor han står og hvad han tænker og føler. Vi prøver at håndtere begge vores issues med ikke at tænke for meget på fremtiden og bare koncentrere os om at være et par her og nu, som er investeret i hinanden.
5
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 3. mar 2018, 22:34

KIM K skrev:Det er fordi folk med højere indkomster normalt fører en dyrere livsstil. Men der er kun tale om en tommelfingerregel der ikke vil være gældende for alle.


Heldigvis bliver jeg mere og mere kedelig med alderen. Behovet for fancy tøj og dyre tasker er skiftet ud med mudret ridetøj, slidte støvler og en oldnordisk hestetrailer :-D

Tidligere boede en stor dek af min opsparing i mit klædeskab. I dag er det mest ekstravagante i mit liv ubetinget madoplevelser og en firehjulstrukket bil, der kan få førnævnte vrag af en trailer ud af enhver mudderpøl :slem: :genert:
3
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Singletråden

Indlægaf Juki » 4. mar 2018, 04:31

Krølle skrev:Ok, det her er egentlig ikke rette forum, men jeg orker ikke at oprette en tråd i økonomi og få belærende kommentarer med på vejen om min uansvarlighed.

Hvor meget tænker I i økonomisk sikkerhed som singler? Jeg har jo været vant til at være to og dermed have to indtægter, så jeg har aldrig rigtig opereret med opsparing i rede penge som sikkerhed, hvis verden ramler.

Jeg har lige gennemgået min økonomi, og udover at jeg ikke har omtalte opsparing i likvide midler, står det ærligt tæt også sløjt til med min pension - eller mangel på samme - taget i betragtning at jeg er 35. Der har altid været boliglån, mandens pension, en syg kat/pony, et husprojekt, en ny bil, you name it.... Ofte er min pension kommet i sidste række, selvom jeg jo godt vidste, at det var åndssvagt.

Nu skal jeg til at tænke på en anden måde, og selvom jeg absolut har et sikkerhedsnet pga friværdi, der bliver realiseret, når huset bliver solgt, er jeg nødt til at blive mere organiseret. Det generer mig absolut ikke, tværtimod har manglen på system og økonomisk planlægning været et evigt irritationsmoment for mig ift min eks, men det er alligevel noget af en omvæltning.

Hvad gør I jer af tanker ift økonomisk sikkerhed her og nu og i fremtiden? ...og er emnet for kedeligt og tungt, springer I det bare over og tager det med fra mit indlæg, at jeg stadig synes, sød mand er sød, og at det forhåbentlig på sigt kunne blive til noget. Selvom det bevæger sig i fucking snegletempo og en gletcher på Indlandsisen har gode odds for at slå mig i et væddeløb :-D

En af grundene til at jeg elsker den her tråd er ikke kun pga. stemningen, opbakningen, hjælpen og støtten, men også at der er plads til den her slags spørgsmål :)

Men med det sagt så aner jeg intet om pensionsopsparinger osv. :genert: Nogle gange har jeg en mindre opsparing til hvis vaskemaskinen eller lign. skulle stå af, men ellers bor jeg til leje, med visse ting inkluderet, har forsikringer og jeg ejer ikke større ting som en bil fx der skal afdrages på. Jeg er nok ikke så bekymret for fx at stå uden det ene eller det andet eller ikke have råd til en ny opvaskemaskine fx, for de fleste butikker tilbyder jo gode afdragsordninger uden renter og gebyrer :genert:

Jeg har vist heller ikke nogle dyre vaner eller hobbyer og jeg sparer sjældent op til større ting som en rejser eller renoveringer. Jeg har mine hunde, som selvfølgelig ikke er gratis, men de er også sygeforsikrede. Generelt lever jeg nok ret meget her og nu i forhold til økonomi. Jeg kunne sagtens spare op til pension og andre ting, men jeg er nok lidt betænkelig fordi det ligger så langt ude i fremtiden og meget kan nå at ske i mellemtiden :blush2:
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Singletråden

Indlægaf Lalana » 4. mar 2018, 07:06

Gud jeg bliver helt stresset over det der med pensioner, jeg får 14,5 % som er arbejdsgiver betalt og indbetaler ikke noget selv - og jeg har ikke helt styr på hvor meget jeg har stående heller.

Satser på at finde mig en rig ung mand til den tid hvis jeg mangler penge, cougars er jo in har jeg hørt.. ;)
3
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Singletråden

Indlægaf Lalana » 4. mar 2018, 07:07

Tricolette skrev:Er total sprunget ud af min comfortzone i aften.

Er i en singlegruppe på FB. Der var en som efterlyste nogle at feste med i Aalborg. Og jeg sprang til. :8:

Nu skal jeg mødes med total ukendte mennesker og feste den halve nat. Fuck!


Hvordan gik det så?? :banan:
0
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1695
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 289
Likede indlæg: 3241

Re: Singletråden

Indlægaf klumphen » 4. mar 2018, 07:13

Jeg indbetaler 20% til pension gennem mit arbejde. Jeg bor til leje, og har ikke de helt store udgifter, så jeg har en temmelig stor opsparing ved siden af også.
Jeg kommer ikke til at have børn eller noget netværk at trække på, når jeg bliver så gammel at jeg begynder at have brug for hjælp. Så det er vigtigt for mig at have penge nok til at kunne betale mig fra den slags.
Og hvis jeg dør tidligt, så er der bare mere til Kattens værn :D
1
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 4. mar 2018, 07:20

klumphen skrev:Jeg indbetaler 20% til pension gennem mit arbejde. Jeg bor til leje, og har ikke de helt store udgifter, så jeg har en temmelig stor opsparing ved siden af også.
Jeg kommer ikke til at have børn eller noget netværk at trække på, når jeg bliver så gammel at jeg begynder at have brug for hjælp. Så det er vigtigt for mig at have penge nok til at kunne betale mig fra den slags.
Og hvis jeg dør tidligt, så er der bare mere til Kattens værn :D

Jeg har aldrig før hørt om nogen, der betaler så meget ind :8: selv lederne på mit område har ikke så meget.

Jeg kan for resten supplere mit eget indlæg med at jeg er knap 39 og har indbetalt til min egen pension siden jeg var 27 vel. Mit pensionsprocent via arbejde er 13,59.
0
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3057

Re: Singletråden

Indlægaf Thestral » 4. mar 2018, 08:03

Nå men jeg matchede med en "Amerikaner" her til morgen der ih og åh så gerne ville til Danmark når han var færdig i militæret. Pt skulle han angiveligt være i Nigeria på fredsbevarende mission (yeah right) så jeg spurgte ham om han havde været her før siden han så gerne ville her til... "ØØØhhhhh?? Han ville bare gerne bo her" Så spurgte jeg om han kendte noget til landet når han nu så gerne ville hertil... "ØØØhhh??? Han ville bare gerne her til" Ok, godt så :stoned: Tinder sagde at han i forvejen stod til 90 km fra mig. Ergo han var allerede i Danmark, men det skulle jeg slet ikke bekymre mig om for han havde guld abonnement så han kunne benytte sig af alle lokationer :rulle:

Jeg har meldt ham som spam og fjernet mit match :lol:
6
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Singletråden

Indlægaf Tricolette » 4. mar 2018, 08:13

Lalana skrev:
Tricolette skrev:Er total sprunget ud af min comfortzone i aften.

Er i en singlegruppe på FB. Der var en som efterlyste nogle at feste med i Aalborg. Og jeg sprang til. :8:

Nu skal jeg mødes med total ukendte mennesker og feste den halve nat. Fuck!


Hvordan gik det så?? :banan:


Det blev ret sjovt.

Dog blev det kun mig og en anden kvinde, men vi faldt godt i gak med hinanden.

Og så var der en masse lækre mænd at se på / danse med. :banan:

Men fornuften vandt, så jeg tog toget hjem lidt i 2. Så nu er jeg (næsten) frisk til en god søndag.
7
Brugeravatar
Daine
Indlæg: 24632
Tilmeldt: 19. aug 2015, 18:57
Kort karma: 3198
Geografisk sted: Midtjylland
Likede indlæg: 36795

Re: Singletråden

Indlægaf Daine » 4. mar 2018, 08:21

Krølle skrev:Ok, det her er egentlig ikke rette forum, men jeg orker ikke at oprette en tråd i økonomi og få belærende kommentarer med på vejen om min uansvarlighed.

Hvor meget tænker I i økonomisk sikkerhed som singler? Jeg har jo været vant til at være to og dermed have to indtægter, så jeg har aldrig rigtig opereret med opsparing i rede penge som sikkerhed, hvis verden ramler.

Jeg har lige gennemgået min økonomi, og udover at jeg ikke har omtalte opsparing i likvide midler, står det ærligt tæt også sløjt til med min pension - eller mangel på samme - taget i betragtning at jeg er 35. Der har altid været boliglån, mandens pension, en syg kat/pony, et husprojekt, en ny bil, you name it.... Ofte er min pension kommet i sidste række, selvom jeg jo godt vidste, at det var åndssvagt.

Nu skal jeg til at tænke på en anden måde, og selvom jeg absolut har et sikkerhedsnet pga friværdi, der bliver realiseret, når huset bliver solgt, er jeg nødt til at blive mere organiseret. Det generer mig absolut ikke, tværtimod har manglen på system og økonomisk planlægning været et evigt irritationsmoment for mig ift min eks, men det er alligevel noget af en omvæltning.

Hvad gør I jer af tanker ift økonomisk sikkerhed her og nu og i fremtiden? ...og er emnet for kedeligt og tungt, springer I det bare over og tager det med fra mit indlæg, at jeg stadig synes, sød mand er sød, og at det forhåbentlig på sigt kunne blive til noget. Selvom det bevæger sig i fucking snegletempo og en gletcher på Indlandsisen har gode odds for at slå mig i et væddeløb :-D

Jeg forsøger at have styr på den økonomiske fremtid, bare nogenlunde. Jeg er 37 og har altid haft aleneøkonomi, og sådan regner jeg med det fortsætter. Min løn er ikke vildt god, der er ikke voldsomt meget at rutte med efter skat, men det har altid været sådan, så det er jo noget jeg har vænnet mig til. Men et bedre betalt job ville ikke være at kimse ad, her de sidste 30 år af mit arbejdsliv :P Jeg har en arbejdsgiverpension og ved siden af den en alderspension. Sidstnævnte voksede fint (ikke prangende, men fint) de sidste år, men med det nye regeringsindgreb så betaler jeg kun maxbeløbet ind. Ikke på vilkår om jeg vil betale 20% ekstra til staten af penge jeg allerede har betalt skat af (røvhuller!).
Derudover betaler jeg ekstra ind på mit andelslån, så jeg forhåbentligt er gældfri efter ca 20 år. Min “friværdi” på min andelsbolig er vist okay. Jeg købte en del under andelsværdien og vil jeg engang sælge, kan jeg få noget mere for den, hvis ikke markedet ændre sig alt for meget.
Min opsparing har altid været fornuftig, men den er skredet en del sidste år - jeg havde det ikke vildt godt og trøsteshoppede temmelig meget. Jeg ville ønske, jeg var bedre til at spare op :genert:
0
"I en tid med så meget ondskab, må vi passe på kærligheden", citat: Hr. Aurland

Jo mere viden man tilegner sig, des mere ved man, at der er ting man ikke ved. Ting man før ikke anede at man ikke vidste, ved man nu, at man ikke ved.
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 4. mar 2018, 08:29

Daine skrev:
Krølle skrev:Ok, det her er egentlig ikke rette forum, men jeg orker ikke at oprette en tråd i økonomi og få belærende kommentarer med på vejen om min uansvarlighed.

Hvor meget tænker I i økonomisk sikkerhed som singler? Jeg har jo været vant til at være to og dermed have to indtægter, så jeg har aldrig rigtig opereret med opsparing i rede penge som sikkerhed, hvis verden ramler.

Jeg har lige gennemgået min økonomi, og udover at jeg ikke har omtalte opsparing i likvide midler, står det ærligt tæt også sløjt til med min pension - eller mangel på samme - taget i betragtning at jeg er 35. Der har altid været boliglån, mandens pension, en syg kat/pony, et husprojekt, en ny bil, you name it.... Ofte er min pension kommet i sidste række, selvom jeg jo godt vidste, at det var åndssvagt.

Nu skal jeg til at tænke på en anden måde, og selvom jeg absolut har et sikkerhedsnet pga friværdi, der bliver realiseret, når huset bliver solgt, er jeg nødt til at blive mere organiseret. Det generer mig absolut ikke, tværtimod har manglen på system og økonomisk planlægning været et evigt irritationsmoment for mig ift min eks, men det er alligevel noget af en omvæltning.

Hvad gør I jer af tanker ift økonomisk sikkerhed her og nu og i fremtiden? ...og er emnet for kedeligt og tungt, springer I det bare over og tager det med fra mit indlæg, at jeg stadig synes, sød mand er sød, og at det forhåbentlig på sigt kunne blive til noget. Selvom det bevæger sig i fucking snegletempo og en gletcher på Indlandsisen har gode odds for at slå mig i et væddeløb :-D

Jeg forsøger at have styr på den økonomiske fremtid, bare nogenlunde. Jeg er 37 og har altid haft aleneøkonomi, og sådan regner jeg med det fortsætter. Min løn er ikke vildt god, der er ikke voldsomt meget at rutte med efter skat, men det har altid været sådan, så det er jo noget jeg har vænnet mig til. Men et bedre betalt job ville ikke være at kimse ad, her de sidste 30 år af mit arbejdsliv :P Jeg har en arbejdsgiverpension og ved siden af den en alderspension. Sidstnævnte voksede fint (ikke prangende, men fint) de sidste år, men med det nye regeringsindgreb så betaler jeg kun maxbeløbet ind. Ikke på vilkår om jeg vil betale 20% ekstra til staten af penge jeg allerede har betalt skat af (røvhuller!).
Derudover betaler jeg ekstra ind på mit andelslån, så jeg forhåbentligt er gældfri efter ca 20 år. Min “friværdi” på min andelsbolig er vist okay. Jeg købte en del under andelsværdien og vil jeg engang sælge, kan jeg få noget mere for den, hvis ikke markedet ændre sig alt for meget.
Min opsparing har altid været fornuftig, men den er skredet en del sidste år - jeg havde det ikke vildt godt og trøsteshoppede temmelig meget. Jeg ville ønske, jeg var bedre til at spare op :genert:


Du har en pensionsordning og afdrager dit boliglån over 20 år: Dame, du er sgu da sej til at spare op! Det er bare ikke i likvide midler og dermed en mere skjult (og mindre inflationsfølsom) måde at gøre det på. Udover en buffer til uforudsete udgifter giver en likiv opsparing vel aldrig mening, med mindre man skal bruge pengene indenfor en overskuelig fremtid.
2
Electronica
Indlæg: 11
Tilmeldt: 3. mar 2018, 20:13
Kort karma: 3
Likede indlæg: 42

Re: Singletråden

Indlægaf Electronica » 4. mar 2018, 09:59

Nå men.. Hej fra en langtids-lurer. :genert: Må jeg være med?

Jeg har været single i et års tid, og har holdt mig fra Tinder og vilde eskapader.

Fredag var jeg i byen, og det endte med at blive en temmelig vild omgang. Jeg var i hvert fald først hjemme kl. 5.30 lørdag morgen. Med en meget ung mand. Vi drak champagne, mens vi kiggede på, at det begyndte at blive lyst udenfor, og da jeg var blevet tilstrækkeligt træt, væltede vi ind i min seng. :genert:

Han blev hængende til kl. 17 i går eftermiddags. Skøn sex, putning, grin og hygge. Hold kæft han er lækker! Det er vanvittigt. Og det var fantastisk på så mange måder.

Han har snappet mig nærmest uafbrudt siden.

Og nu kommer så det lille "men": Han er min unge, forholdsvis nyansatte kollega. Som jeg har ansvaret for at oplære.

Jeg er en kæmpe idiot - og jeg skammer mig. Fuck. :fløjt: :panik: :naughty:

Hvordan har jeres weekend været? :stoned:
5
Lys
Indlæg: 5850
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10492

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 4. mar 2018, 10:09

Electronica skrev:Nå men.. Hej fra en langtids-lurer. :genert: Må jeg være med?

Jeg har været single i et års tid, og har holdt mig fra Tinder og vilde eskapader.

Fredag var jeg i byen, og det endte med at blive en temmelig vild omgang. Jeg var i hvert fald først hjemme kl. 5.30 lørdag morgen. Med en meget ung mand. Vi drak champagne, mens vi kiggede på, at det begyndte at blive lyst udenfor, og da jeg var blevet tilstrækkeligt træt, væltede vi ind i min seng. :genert:

Han blev hængende til kl. 17 i går eftermiddags. Skøn sex, putning, grin og hygge. Hold kæft han er lækker! Det er vanvittigt. Og det var fantastisk på så mange måder.

Han har snappet mig nærmest uafbrudt siden.

Og nu kommer så det lille "men": Han er min unge, forholdsvis nyansatte kollega. Som jeg har ansvaret for at oplære.

Jeg er en kæmpe idiot - og jeg skammer mig. Fuck. :fløjt: :panik: :naughty:

Hvordan har jeres weekend været? :stoned:


Haha - det lyder alletiders :D Hvor ung er “ung”? Min erfaring er, at det godt kan blive lidt akavet mandag morgen, når man har kysset med studentermedhjælperen. Men det går over igen ;)

Min weekend har været væsentligt mere afdæmpet, haha!
0

Tilbage til "Forhold og sex"