Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Singletråden

Indlægaf Q-beben » 18. feb 2018, 13:41

Jeg skulle jo til fest i går... og bagefter i byen... Min date havde foreslået, at jeg kunne sove hos ham bagefter, men da jeg jo havde fået forkølelsessår, så sagde jeg fra. Jeg er bange for at smitte ham..., og han har aldrig haft det.

Summesummarum... det endte med, at han lånte en bil og hentede mig klokken lort om natten... Han var ligeglad med, at vi ikke kunne kysse... Bare det at putte sammen var rigeligt for ham..., også selvom jeg var hønefuld og lugtede fælt af røg... Han må være en keeper, tænker jeg :)
11
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Singletråden

Indlægaf Q-beben » 18. feb 2018, 14:08

Mht. hvem, man tar på nr 2. date med... Jeg har efterhånden været på en del dates og oplever det på tre måder:

1. Jeg kan slet ikke forestille mig sammen med dem. Enten har de en personlighed, der slet ikke tiltaler mig. Fx. taler for meget om sig selv. Eller også har de et udseende, jeg slet ikke kan tænde på. Det kan fx være læberne... hvor jeg tænker, at ham her kan jeg slet ikke forestille mig at kysse. De dates ser jeg ikke igen.

2. De har en spændende personlighed og baggrund, men jeg tænker ikke "wauw, hvor ser de godt ud"... Selvom jeg har set dem på billeder og tænker, at de har et udseende, der tiltaler mig, så er det ikke sikkert, at det holder stik, når jeg møder dem. Det gør meget at få kropssprog på mm. Men de dates har jeg set igen...

3. Første håndsindtrykket er bare enormt positivt, - de ser godt ud (efter min mening), klæder sig godt og har en spændende personlighed... Samtalen flyder naturligt... Dem vil jeg helt sikkert gerne se igen. Sker dog ikke så ofte, at man møder dem.

Blæst bagover har jeg aldrig prøvet at blive på en date..., så det forventer jeg virkelig ikke, at det sker. Jeg har dog prøvet det et par gange, når jeg har mødt en i byen... Men tænker, at det også har noget med alkoholindtaget at gøre... Har en tendens til at synes, at folk ser bedre ud, når jeg har fået noget at drikke :)

Når jeg læser det igennem, hvad jeg har skrevet, kan jeg godt se, at det lyder som om, at jeg er fokuseret på udseendet. Men med udseendet mener jeg ikke nødvendigvis, at de skal se "godt ud" i traditionel forstand... Jeg kan fx godt lide megatynde høje mænd...
4
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7467
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 823
Likede indlæg: 19509

Re: Singletråden

Indlægaf Animi » 18. feb 2018, 15:02

Q-beben skrev:Mht. hvem, man tar på nr 2. date med... Jeg har efterhånden været på en del dates og oplever det på tre måder:

1. Jeg kan slet ikke forestille mig sammen med dem. Enten har de en personlighed, der slet ikke tiltaler mig. Fx. taler for meget om sig selv. Eller også har de et udseende, jeg slet ikke kan tænde på. Det kan fx være læberne... hvor jeg tænker, at ham her kan jeg slet ikke forestille mig at kysse. De dates ser jeg ikke igen.

2. De har en spændende personlighed og baggrund, men jeg tænker ikke "wauw, hvor ser de godt ud"... Selvom jeg har set dem på billeder og tænker, at de har et udseende, der tiltaler mig, så er det ikke sikkert, at det holder stik, når jeg møder dem. Det gør meget at få kropssprog på mm. Men de dates har jeg set igen...

3. Første håndsindtrykket er bare enormt positivt, - de ser godt ud (efter min mening), klæder sig godt og har en spændende personlighed... Samtalen flyder naturligt... Dem vil jeg helt sikkert gerne se igen. Sker dog ikke så ofte, at man møder dem.

Blæst bagover har jeg aldrig prøvet at blive på en date..., så det forventer jeg virkelig ikke, at det sker. Jeg har dog prøvet det et par gange, når jeg har mødt en i byen... Men tænker, at det også har noget med alkoholindtaget at gøre... Har en tendens til at synes, at folk ser bedre ud, når jeg har fået noget at drikke :)

Når jeg læser det igennem, hvad jeg har skrevet, kan jeg godt se, at det lyder som om, at jeg er fokuseret på udseendet. Men med udseendet mener jeg ikke nødvendigvis, at de skal se "godt ud" i traditionel forstand... Jeg kan fx godt lide megatynde høje mænd...


Det lyder ret meget som min tilgang til dating :) Og udseendet er altså vigtigt, men heldigvis bliver vi jo tiltrukket af forskellige ting, så det er jo bestemt ikke fordi en mand behøver at ligne George Clooney for at få dates :-D Selv bliver jeg tiltrukket af middelhøje bløde mænd - gerne med skæg. Jeg er nok lidt til mænd der ligner en bjørn :genert: :lol:
Senest rettet af Animi 18. feb 2018, 15:05, rettet i alt 1 gang.
1
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Singletråden

Indlægaf Q-beben » 18. feb 2018, 15:16

Emma The Mermaid skrev:Jeg er heller ikke en der har lyst til at finde dates online. Jeg er temmelig genert når det kommer til mænd så jeg ville ikke ane, hvordan jeg skulle gebærde mig på en date som var SÅ planlagt første gang. Det ville ikke føles naturligt for mig og jeg tror jeg ville sidde og vente på han sagde noget eller spurgte ind til mig.

Det er derfor jeg lader være, selvom jeg nogen gange har tænkt det kunne være sjovt at prøve.


Jeg tror seriøst, at det er et spørgsmål om... hihi... træning... :) Jo flere dates jeg har været på, jo mere naturligt føles det.
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 18. feb 2018, 15:39

Emma The Mermaid skrev:
Pyjamas skrev:Jeg tænkte over mit datingliv, mens jeg gik hjem. Jeg har længe tænkt, at jeg ikke duer til onlinedating, og i dag har bekræftet mig i det. Det er sjældent, at jeg har lyst til at mødes med dates, og når jeg så gør det, finder jeg altid noget, som er galt med personen. Jeg har en tendens til at fokusere på det negative, som fx i dag hvor jeg allerede mistede interessen, da jeg hilste på ham.
Jeg tror, jeg kommer til at forvente, at jeg bliver blæst omkuld af forelskelse, hvilket jo absolut ikke er fair over for de personer, jeg dater.
Jeg er virkelig bedst til at få interesse for folk, jeg er omgivet ham, og her er det sjovt nok ligegyldigt, hvordan de ser ud.
Jeg havde en date i morgen, men jeg har aflyst den. Jeg kan mærke, at det ikke er det, jeg har lyst til, og så skal jeg også lade være.

Jeg er heller ikke en der har lyst til at finde dates online. Jeg er temmelig genert når det kommer til mænd så jeg ville ikke ane, hvordan jeg skulle gebærde mig på en date som var SÅ planlagt første gang. Det ville ikke føles naturligt for mig og jeg tror jeg ville sidde og vente på han sagde noget eller spurgte ind til mig.

Det er derfor jeg lader være, selvom jeg nogen gange har tænkt det kunne være sjovt at prøve.


Kunne noget af det akavede ikke gå af det, hvis man i stedet for stillesiddende kaffe eller den klassiske gåtur aftalte/foreslog noget aktivt?

Hvis jeg nogensinde bevæger mig ud i onlinedating, tænker jeg, at jeg ville foretrække en klatrevægsdate eller skøjtetur fremfor en "passiv" situation, hvor man er afhængig af flydende samtale fra begyndelsen for ikke at sidde og føle sig malplaceret. Skidt pyt med om det er noget, man er god til; jeg tænker faktisk, at to X klatrenovicer, der skal forsøge at nedlægge en 5 m kltrevæg kunne være grobund for et par gode grin :-D

Jeg og så også generelt bedre til at være sammen om noget praktisk end at gå på cafe, hvilket nok spiller ind. Blev jeg inviteret på tapetafdampning eller samle-IKEA-møbler-date, ville jeg føle mig meget mere hjemme end hvis første møde skulle foregå på klassisk maner.
Senest rettet af Krølle 18. feb 2018, 15:42, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 18. feb 2018, 15:40

Krølle skrev:Nå ja, huspriser er ikke særlig singleemneagtigt, men i mangel af singlerelevant action er det den bedste nyhed i min weekend :genert: :-D



Det er da SÅ superfedt at have et økonomisk godt grundlag, og sikkerhedsnet som singel!
jeg var vildt lettet over at kunne blive i huset, og købe eksen ud af det, det gav SÅ meget ro i maven på det tidspunkt, og NU.
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 18. feb 2018, 15:49

Jeg 1½ havde hyggeligt døgn med daten, okay det er vel efterhånden kæresten - jeg er ihvertfald hans ;)
Men eksen lagde godt nok en dæmper på det hele, han opdagede ved et tillfælde at jeg skulle have besøg, og jeg blev bombarderet med beskeder....
Han sendte også en til ham, om at han var ked af at det ikke skal være ham, men at han er glad for at se mig smile, at jeg fortjener det - og at han skulle passe godt på mig. Det er sgu lidt WTF, - som om jeg bliver givet videre :stoned:


Jeg har nævnt det før, at han ikke forstår og respekterer at jeg hader at blive kildet, jeg har sagt fra mange gange, og forklaret stille og roligt at jeg HADER det. At jeg er helt ok med at han kommer til at kilde indimellem, fordi jeg netop er så kilden, at jeg i den grad skelner imellem om det er et tilfælde, eller om det er hensigten.
Men det tricker mig i den grad - jeg kan og vil ikke at mine grænser bliver overskredet, og jeg tror ikke jeg kan kommunikere det meget tydeligere, der bliver sagt stop, lad være, jeg vil ikke have det... Hvorfor er der bare nogen der ikke kan og vil forstå det? "jamen du griner jo..." GRRR

Og i går formiddag gjorde han noget andet hvor jeg flere gange undervejs bad ham stoppe, og ja endte med at blive sur fordi det ikke blev respektret.
Jeg blev faktisk rigtig ked af det senere, og det rumsterede en del hele dagen, selvom jeg ellers er ret god til at sige pyt.
Selve handlingen var grænseoverskridende for mig, men det er endnu mere grænseoverskridende ikke at blive hørt og respekteret når man siger stop.

Jeg ved godt jeg er nødt til at snakke med ham om det, og åbenbart ret tydeligt få understreget at når jeg siger stop, så er det STOP og intet andet.
Jeg synes bare jeg har sagt det med kilderiet hver eneste gang vi ser hinanden, og også når vi snakker i telefon.
Og jeg kan mærke at det i den grad er en dealbreaker, hvis han ikke evner at respektere at jeg siger fra. Been there, done that, kommer IKKE til at ignorere mine egne grænser igen, nogensinde. Jeg kan godt gå på kompromis, men ikke med mig selv og min krop.
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 18. feb 2018, 16:02

Madam Pomfrey skrev:Jeg 1½ havde hyggeligt døgn med daten, okay det er vel efterhånden kæresten - jeg er ihvertfald hans ;)
Men eksen lagde godt nok en dæmper på det hele, han opdagede ved et tillfælde at jeg skulle have besøg, og jeg blev bombarderet med beskeder....
Han sendte også en til ham, om at han var ked af at det ikke skal være ham, men at han er glad for at se mig smile, at jeg fortjener det - og at han skulle passe godt på mig. Det er sgu lidt WTF, - som om jeg bliver givet videre :stoned:


Jeg har nævnt det før, at han ikke forstår og respekterer at jeg hader at blive kildet, jeg har sagt fra mange gange, og forklaret stille og roligt at jeg HADER det. At jeg er helt ok med at han kommer til at kilde indimellem, fordi jeg netop er så kilden, at jeg i den grad skelner imellem om det er et tilfælde, eller om det er hensigten.
Men det tricker mig i den grad - jeg kan og vil ikke at mine grænser bliver overskredet, og jeg tror ikke jeg kan kommunikere det meget tydeligere, der bliver sagt stop, lad være, jeg vil ikke have det... Hvorfor er der bare nogen der ikke kan og vil forstå det? "jamen du griner jo..." GRRR

Og i går formiddag gjorde han noget andet hvor jeg flere gange undervejs bad ham stoppe, og ja endte med at blive sur fordi det ikke blev respektret.
Jeg blev faktisk rigtig ked af det senere, og det rumsterede en del hele dagen, selvom jeg ellers er ret god til at sige pyt.
Selve handlingen var grænseoverskridende for mig, men det er endnu mere grænseoverskridende ikke at blive hørt og respekteret når man siger stop.

Jeg ved godt jeg er nødt til at snakke med ham om det, og åbenbart ret tydeligt få understreget at når jeg siger stop, så er det STOP og intet andet.
Jeg synes bare jeg har sagt det med kilderiet hver eneste gang vi ser hinanden, og også når vi snakker i telefon.
Og jeg kan mærke at det i den grad er en dealbreaker, hvis han ikke evner at respektere at jeg siger fra. Been there, done that, kommer IKKE til at ignorere mine egne grænser igen, nogensinde. Jeg kan godt gå på kompromis, men ikke med mig selv og min krop.



Det lyder da helt skørt, at han ikke kan forstå, at du ikke vil kildes (hvem fanden vil det?) Og at han ikke hører efter, når du beder ham respektere dig. Har du fortalt ham, at det er en dealbreaker for dig? Og hvilken følelse af disrepekt, du får, når han gør det alligevel?
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 18. feb 2018, 16:04

Lalana skrev:Nåeh, nu endte jeg som single igen efter 5 måneder. Vi er enige om at vi ikke kan få det til at fungere da vi trigger nogle lidt dårlige ting i hinanden og diskuterer for meget om småting, men lige nu føles det ret hårdt at skulle overskue singellivet igen og undvære en person jeg er rigtig glad for.

Lorte Lørdag kan man vist godt sige :s En eller anden fortæl mig lige hvordan det er godt at være single? Eller i hvert fald bedre end at være i et forhold der gør en ked af det. Min bedste veninde er selvfølgelig også flyttet til den anden ende af landet i sidste uge, så lige nu føler jeg mig en smule forladt :(



Jeg kan komme med et bud:

Det er bedre at være single efter fem mdr og ked lige nu end at blive i forholdet og stå om fem år og være endnu mere ked af det OG føle, du har spildt din tid.

Ok, det er næppe den bedste opmuntring, men jeg mener faktisk essensen af det. Hvis I allerede nu kan se, at det på sigt ikke kan fungere, sparer I jer selv for masser af tristhed og spildte år ved at trække stikket nu. Det er vist i bund og grund det, det handler om, når man får at vide, at man skal passe på sig selv. Det lyder som om, I har været gode til det, og selvom det er hårdt lige nu, fortjener du/ai et kæmpe skulderklap for at have set og ageret på det.

Det er forår lige om lidt, og en dag vil du igen føle, at livet er skønt. Cliche men sandt :kys:
6
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Singletråden

Indlægaf Neenah » 18. feb 2018, 16:10

Madam Pomfrey skrev:Jeg har nævnt det før, at han ikke forstår og respekterer at jeg hader at blive kildet, jeg har sagt fra mange gange, og forklaret stille og roligt at jeg HADER det. At jeg er helt ok med at han kommer til at kilde indimellem, fordi jeg netop er så kilden, at jeg i den grad skelner imellem om det er et tilfælde, eller om det er hensigten.
Men det tricker mig i den grad - jeg kan og vil ikke at mine grænser bliver overskredet, og jeg tror ikke jeg kan kommunikere det meget tydeligere, der bliver sagt stop, lad være, jeg vil ikke have det... Hvorfor er der bare nogen der ikke kan og vil forstå det? "jamen du griner jo..." GRRR

Og i går formiddag gjorde han noget andet hvor jeg flere gange undervejs bad ham stoppe, og ja endte med at blive sur fordi det ikke blev respektret.
Jeg blev faktisk rigtig ked af det senere, og det rumsterede en del hele dagen, selvom jeg ellers er ret god til at sige pyt.
Selve handlingen var grænseoverskridende for mig, men det er endnu mere grænseoverskridende ikke at blive hørt og respekteret når man siger stop.

Jeg ved godt jeg er nødt til at snakke med ham om det, og åbenbart ret tydeligt få understreget at når jeg siger stop, så er det STOP og intet andet.
Jeg synes bare jeg har sagt det med kilderiet hver eneste gang vi ser hinanden, og også når vi snakker i telefon.
Og jeg kan mærke at det i den grad er en dealbreaker, hvis han ikke evner at respektere at jeg siger fra. Been there, done that, kommer IKKE til at ignorere mine egne grænser igen, nogensinde. Jeg kan godt gå på kompromis, men ikke med mig selv og min krop.


Jeg vil så gerne indrømme at dit indlæg, hvor du omtaler samme problem tidligere, faktisk har fået mig til at stoppe med at kilde min mand (han siger i øvrigt mange tak). Han er præcis ligeså kilden som dig og har også ofte sagt fra, når jeg kildede, men ikke givet ligeså meget udtryk for HVOR grænseoverskridende det i virkeligheden var for ham. Men så læste jeg det du skrev, og begyndte faktisk at skamme mig ret meget over at jeg ikke respekterede hans nej. Så hvis du har været ligeså utvetydigt afstandstagende overfor din kæreste, som du er her, så forstår jeg virkelig ikke hvorfor han ikke lytter. Det kan måske også have noget at gøre med at han alligevel er fra en lidt ældre generation end dig selv?

Har du sagt til ham at det er en dealbreaker? Har du skåret det ligeså meget ud i pap som her? Eller måske direkte spurgt ham om han ville respektere det, hvis du også sagde nej til seksuelle berøringer eller sex? Måske kan det få brikkerne til at falde på plads for ham, hvis han ser at du synes det minder om overgreb, når han gør det.

Og så synes jeg det er fedt du er så bestemt omkring det.
15
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Singletråden

Indlægaf Grissebassen » 18. feb 2018, 16:59

Emma The Mermaid skrev:
Grissebassen skrev:Min eks, ham der gik fra mig i efteråret og som har haft skrevet til mig, har nu givet udtryk for, spurgte om jeg ville mødes. Jeg gik med til det, og vi gik en lang tur og snakkede om alt og intet, og han gav utryk for, at han gerne vil mig igen. At han er blevet klogere osv. Jeg var egentlig videre, men jeg kan godt mærke, at det rykker noget i mig alligevel, og at det var rigtig rart at se ham nu, hvor alle dårlige følelser har haft tid til at hele.

I mellemtiden har jeg ikke fået set ham den skønne, jeg har været på et par dates med, fordi vi begge har været væk forskudt af hinanden. Men jeg regner da med, at vi skal ses igen i løbet af næste uge, med mindre han har ombestemt sig og ikke er på alligevel.

Jeg kan godt mærke, at det har potentiale til at blive noget værre rod, det her.

Igen? Hvad mente han med det?

Han sagde ikke direkte, at han gerne ville prøve at finde sammen igen. Men han sagde, at han savnede mig, gerne ville se mig igen og var blevet klogere på de fejl, han begik med mig.
0
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Singletråden

Indlægaf Lalana » 18. feb 2018, 17:04

Krølle skrev:

Jeg kan komme med et bud:

Det er bedre at være single efter fem mdr og ked lige nu end at blive i forholdet og stå om fem år og være endnu mere ked af det OG føle, du har spildt din tid.

Ok, det er næppe den bedste opmuntring, men jeg mener faktisk essensen af det. Hvis I allerede nu kan se, at det på sigt ikke kan fungere, sparer I jer selv for masser af tristhed og spildte år ved at trække stikket nu. Det er vist i bund og grund det, det handler om, når man får at vide, at man skal passe på sig selv. Det lyder som om, I har været gode til det, og selvom det er hårdt lige nu, fortjener du/ai et kæmpe skulderklap for at have set og ageret på det.

Det er forår lige om lidt, og en dag vil du igen føle, at livet er skønt. Cliche men sandt :kys:



Tak du er sød, det var faktisk også lidt af det jeg har brug for at høre, og jeg ved det jo godt. Jeg er ikke helt fortvivlet, men har bestemt ikke savnet den der klump i maven som bare tager noget tid om at gå væk. Men det gør trods alt ikke så ondt som når man har været sammen i flere år nej, og det er da klart positivt.
Jeg må ud i solen og spejde efter en lyshåret Ragnar vikinge type.. eller noget :gruble:
1
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 18. feb 2018, 18:15

Grissebassen skrev:
Emma The Mermaid skrev:
Grissebassen skrev:Min eks, ham der gik fra mig i efteråret og som har haft skrevet til mig, har nu givet udtryk for, spurgte om jeg ville mødes. Jeg gik med til det, og vi gik en lang tur og snakkede om alt og intet, og han gav utryk for, at han gerne vil mig igen. At han er blevet klogere osv. Jeg var egentlig videre, men jeg kan godt mærke, at det rykker noget i mig alligevel, og at det var rigtig rart at se ham nu, hvor alle dårlige følelser har haft tid til at hele.

I mellemtiden har jeg ikke fået set ham den skønne, jeg har været på et par dates med, fordi vi begge har været væk forskudt af hinanden. Men jeg regner da med, at vi skal ses igen i løbet af næste uge, med mindre han har ombestemt sig og ikke er på alligevel.

Jeg kan godt mærke, at det har potentiale til at blive noget værre rod, det her.

Igen? Hvad mente han med det?

Han sagde ikke direkte, at han gerne ville prøve at finde sammen igen. Men han sagde, at han savnede mig, gerne ville se mig igen og var blevet klogere på de fejl, han begik med mig.


Må jeg spørge, hvilke fejl han begik? Kan sagtens forstå, hvis det er alt for tæt på ...
0
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Singletråden

Indlægaf Grissebassen » 18. feb 2018, 18:23

ManicNinja skrev:
Grissebassen skrev:
Emma The Mermaid skrev:
Grissebassen skrev:Min eks, ham der gik fra mig i efteråret og som har haft skrevet til mig, har nu givet udtryk for, spurgte om jeg ville mødes. Jeg gik med til det, og vi gik en lang tur og snakkede om alt og intet, og han gav utryk for, at han gerne vil mig igen. At han er blevet klogere osv. Jeg var egentlig videre, men jeg kan godt mærke, at det rykker noget i mig alligevel, og at det var rigtig rart at se ham nu, hvor alle dårlige følelser har haft tid til at hele.

I mellemtiden har jeg ikke fået set ham den skønne, jeg har været på et par dates med, fordi vi begge har været væk forskudt af hinanden. Men jeg regner da med, at vi skal ses igen i løbet af næste uge, med mindre han har ombestemt sig og ikke er på alligevel.

Jeg kan godt mærke, at det har potentiale til at blive noget værre rod, det her.

Igen? Hvad mente han med det?

Han sagde ikke direkte, at han gerne ville prøve at finde sammen igen. Men han sagde, at han savnede mig, gerne ville se mig igen og var blevet klogere på de fejl, han begik med mig.


Må jeg spørge, hvilke fejl han begik? Kan sagtens forstå, hvis det er alt for tæt på ...

Det er ikke så meget, at det er tæt på, men mere at det er svært at sætte ord på. Men det har været ting som at tage mig lidt for givet og lade sig skræmme over at binde sig, fx i forhold til at kunne se en fremtid sammen med mig, som han følte som et stort pres, når vi kun havde været sammen i et lille halvt år. Det er lidt svært at sætte ord på overfor nogen, som ikke kender ham. Men for mig, som kender ham på de punkter, giver det rigtig fin mening, og jeg havde nok også set den komme.
1
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 18. feb 2018, 18:46

Lys skrev:
Madam Pomfrey skrev:Jeg 1½ havde hyggeligt døgn med daten, okay det er vel efterhånden kæresten - jeg er ihvertfald hans ;)
Men eksen lagde godt nok en dæmper på det hele, han opdagede ved et tillfælde at jeg skulle have besøg, og jeg blev bombarderet med beskeder....
Han sendte også en til ham, om at han var ked af at det ikke skal være ham, men at han er glad for at se mig smile, at jeg fortjener det - og at han skulle passe godt på mig. Det er sgu lidt WTF, - som om jeg bliver givet videre :stoned:


Jeg har nævnt det før, at han ikke forstår og respekterer at jeg hader at blive kildet, jeg har sagt fra mange gange, og forklaret stille og roligt at jeg HADER det. At jeg er helt ok med at han kommer til at kilde indimellem, fordi jeg netop er så kilden, at jeg i den grad skelner imellem om det er et tilfælde, eller om det er hensigten.
Men det tricker mig i den grad - jeg kan og vil ikke at mine grænser bliver overskredet, og jeg tror ikke jeg kan kommunikere det meget tydeligere, der bliver sagt stop, lad være, jeg vil ikke have det... Hvorfor er der bare nogen der ikke kan og vil forstå det? "jamen du griner jo..." GRRR

Og i går formiddag gjorde han noget andet hvor jeg flere gange undervejs bad ham stoppe, og ja endte med at blive sur fordi det ikke blev respektret.
Jeg blev faktisk rigtig ked af det senere, og det rumsterede en del hele dagen, selvom jeg ellers er ret god til at sige pyt.
Selve handlingen var grænseoverskridende for mig, men det er endnu mere grænseoverskridende ikke at blive hørt og respekteret når man siger stop.

Jeg ved godt jeg er nødt til at snakke med ham om det, og åbenbart ret tydeligt få understreget at når jeg siger stop, så er det STOP og intet andet.
Jeg synes bare jeg har sagt det med kilderiet hver eneste gang vi ser hinanden, og også når vi snakker i telefon.
Og jeg kan mærke at det i den grad er en dealbreaker, hvis han ikke evner at respektere at jeg siger fra. Been there, done that, kommer IKKE til at ignorere mine egne grænser igen, nogensinde. Jeg kan godt gå på kompromis, men ikke med mig selv og min krop.



Det lyder da helt skørt, at han ikke kan forstå, at du ikke vil kildes (hvem fanden vil det?) Og at han ikke hører efter, når du beder ham respektere dig. Har du fortalt ham, at det er en dealbreaker for dig? Og hvilken følelse af disrepekt, du får, når han gør det alligevel?



Jeg har ikke sagt at det er en dealbreaker, men det får han at vide. For jeg vil det ikke - slut færdig.
Men jeg blev sur igår, og sagde også til ham at det gjorde mig sur, og han blev sådan lidt "nå, nå det var bare for sjov"
Men det er bare ikke sjov, og slet ikke når man siger fra adskillelige gange uden at det bliver respekteret.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."

Tilbage til "Forhold og sex"