Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Singletråden

Indlægaf OberstNasig » 23. mar 2020, 20:08

Santopia skrev:
OberstNasig skrev:Nå, nu der er hel dvale på dating-fronten, så vil jeg gerne høre om jeg er den eneste her, der har været ude for såkaldt ghosting efter en date eller flere?
Det gør mig rasende og det giver mig lyst til at opgive at finde en ordentlig, sød kæreste. Det er faktisk ikke mængden af mænd, som det ikke bliver noget til, som er det værste for mig. Det er mængden af ubehagelige oplevelser med mænd, der vil skide på mine følelser og helt, almen pli, når man omgåes andre og tilbringer tid sammen, uanset hvor mange timer det drejer sig om.

Jeg har prøvet det to gange, siden jeg blev single for lidt over et år siden. Den sidste gang jeg prøvede det, kom det virkelig bag på mig, fordi jeg havde indtrykket af at vi begge hyggede os i hinandens selskab og han sagde at han gerne ville ses igen, hvilket jeg jo kun kunne være enig i. Dagen efter ændrer hans svar-rate sig kraftigt og jeg kan se, når han åbner mine beskeder (Insta), denne gang uden at svare, så til sidst trækker jeg stikket for os begge på en venlig, men definitiv måde, så han og jeg ved at den er komplet lukket. Den så han også, men uden at svare.

Jeg bliver forbavset hver gang det sker! Jeg antager at det er noget med at være konfliktsky og ville undgå at gøre mig ked af det, men tværtimod er min reaktion stærkere ved ghosting end ved en venlig besked om at det ikke lige var dét, desværre. Det sidste har jeg forståelse for, selvom det kan være ærgerligt i nogle tilfælde.


Årh ja da! Den slags oplevelser tror jeg alle, der er single har været ude for. Jeg tager det ikke personligt, hvis det er nogen, jeg kun har set få gange. Min tanke er, at der er idioter alle steder, og at man ikke kan undgå at støde på et par stykker, når man er out there - om det så er en idiot der råber af folk på cykelstien, eller fyre der ghoster istedet for at være voksen og ordentlig og lukke ting med ord - det har sjældent noget med én at gøre. De er (i hvert fald tildels) dumme og forvirrede i verden, og det kan man ikke ændre ved et trylleslag. Man skal jo også tænke på, at det har jo taget tid at gøre sig selv så nedtur :D Når det gælder mine ene erfaringer med fyre der agerer mærkeligt (ghosting, hot/cold og andre manøvrer i den boldgade) er jeg ret god til at lukke den hurtigt men venligt og min tanke er: "pyyyyyh godt jeg dodged that bullet!" mit yngre jeg har nemlig indledt forhold til den type, og det kommer der ikke noget godt ud af IMO (men godt man havde debatten til at lægge øre til dengang :lun: )


Det er en meget sund og fornuftig tilgang, du har til det :worship: Den indstilling får jeg også selv, når jeg lige har brugt et døgns tid på at være bitter og vred. Og det lærer mig atter en gang at jeg aldrig nogensinde kan vide, hvem nogen er, bare fordi jeg har set dem et par gange. Alle gør deres bedste på de første par dates, uanset motivet. Så det er en ren-poleret version, man ser af hinanden.
Jeg troede bare naivt at det ville ændre sig til det bedre, når jeg begyndte at date ældre mænd, men faktisk må jeg konstatere at de yngre, dvs. slut tyverne, faktisk har været bedre til at håndtere det her.
0
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4050

Re: Singletråden

Indlægaf Fynerfin82 » 24. mar 2020, 10:25

Jeg går altid og siger, at jeg bare venter på at han kommer og banker på min dør.

I dag er der så en, der banker på. Pæn mand, den rigtige alder og iført håndværkertøj.

Desværre ville han bare høre, om jeg havde en boltsaks :rulle:
3
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 24. mar 2020, 10:28

Fynerfin82 skrev:Jeg går altid og siger, at jeg bare venter på at han kommer og banker på min dør.

I dag er der så en, der banker på. Pæn mand, den rigtige alder og iført håndværkertøj.

Desværre ville han bare høre, om jeg havde en boltsaks :rulle:

Ah ja, den gode gamle "har du en boltsaks" rutine. Den er god at komme i kontakt med mennesker med :D
10
Brugeravatar
Ghattner
Indlæg: 2502
Tilmeldt: 17. aug 2017, 12:27
Kort karma: 146
Likede indlæg: 6677

Re: Singletråden

Indlægaf Ghattner » 24. mar 2020, 12:00

AstaPasta skrev:Jeg var på date med en fyr tilbage i februar. Det var fint nok, men ingen af os skrev til hinanden bagefter. For mig var den på det niveau, hvor jeg gerne ville mødes igen, hvis han skrev, men ikke nok til selv at skrive. (Jeg ved ikke, om det er en nederen kategori at have? Det er jo i hvert fald ikke et hell yes!)

Men han keder sig åbenbart nu her i Corona-perioden, så nu er vi begyndt at skrive sammen. Sådan kan man åbenbart også få sig en penneven.


Yes, lidt nederen kategori, men jeg kender den udemærket :-)
0
Brugeravatar
RavenClaw
Indlæg: 5390
Tilmeldt: 15. maj 2016, 17:27
Kort karma: 658
Geografisk sted: Fyyyn
Likede indlæg: 13850

Re: Singletråden

Indlægaf RavenClaw » 24. mar 2020, 12:18

Planten skrev:
Fynerfin82 skrev:Jeg går altid og siger, at jeg bare venter på at han kommer og banker på min dør.

I dag er der så en, der banker på. Pæn mand, den rigtige alder og iført håndværkertøj.

Desværre ville han bare høre, om jeg havde en boltsaks :rulle:

Ah ja, den gode gamle "har du en boltsaks" rutine. Den er god at komme i kontakt med mennesker med :D


Havde du så en, så han er nødt til at banke på igen? :D
0
Have you ever been so annoying you caused the reinvention of an entire literary genre?
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4050

Re: Singletråden

Indlægaf Fynerfin82 » 24. mar 2020, 12:22

RavenClaw skrev:
Planten skrev:
Fynerfin82 skrev:Jeg går altid og siger, at jeg bare venter på at han kommer og banker på min dør.

I dag er der så en, der banker på. Pæn mand, den rigtige alder og iført håndværkertøj.

Desværre ville han bare høre, om jeg havde en boltsaks :rulle:

Ah ja, den gode gamle "har du en boltsaks" rutine. Den er god at komme i kontakt med mennesker med :D


Havde du så en, så han er nødt til at banke på igen? :D


Nej, det havde jeg ikke. Men de havde åbenbart også ringet efter en anden livline, for i det jeg tilbyder at spørge naboen kommer der en bil ind på vænget og så har de ikke længere behov for en boltsaks :genert:
0
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4050

Re: Singletråden

Indlægaf Fynerfin82 » 24. mar 2020, 12:43

AstaPasta skrev:
Fynerfin82 skrev:
RavenClaw skrev:
Planten skrev:
Fynerfin82 skrev:Jeg går altid og siger, at jeg bare venter på at han kommer og banker på min dør.

I dag er der så en, der banker på. Pæn mand, den rigtige alder og iført håndværkertøj.

Desværre ville han bare høre, om jeg havde en boltsaks :rulle:

Ah ja, den gode gamle "har du en boltsaks" rutine. Den er god at komme i kontakt med mennesker med :D


Havde du så en, så han er nødt til at banke på igen? :D


Nej, det havde jeg ikke. Men de havde åbenbart også ringet efter en anden livline, for i det jeg tilbyder at spørge naboen kommer der en bil ind på vænget og så har de ikke længere behov for en boltsaks :genert:


Hvem vil alligevel også have en mand, der ikke selv har en boltsaks?
Jeg venter på, at der banker en pæn mand på min dør og tilbyder mig en boltsaks.


Ja, enhver byggesagkyndig bør da have en boltsaks i bilen :lol: Men i det mindste betød det at jeg rent faktisk har snakket med et menneske, jeg ikke er i familie med i dag. Det er store ting i disse dage.
8
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Singletråden

Indlægaf Filipai » 28. mar 2020, 14:40

Jeg dypper ligeså forsigtigt tåen herinde.
Topmålet af nederenhed at være karantæneramt med en mand man skal skilles med.

Edit: Beslutningen blev i øvrigt taget før karantænen ramte . Bare lige for at slå det fast :genert:
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16840
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20887

Re: Singletråden

Indlægaf Misantropen » 28. mar 2020, 16:12

Filipai skrev:Jeg dypper ligeså forsigtigt tåen herinde.
Topmålet af nederenhed at være karantæneramt med en mand man skal skilles med.

Edit: Beslutningen blev i øvrigt taget før karantænen ramte . Bare lige for at slå det fast :genert:

Er du okay ovenpå beslutningen? :kram:
0
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7768

Re: Singletråden

Indlægaf Filipai » 28. mar 2020, 16:32

Misantropen skrev:
Filipai skrev:Jeg dypper ligeså forsigtigt tåen herinde.
Topmålet af nederenhed at være karantæneramt med en mand man skal skilles med.

Edit: Beslutningen blev i øvrigt taget før karantænen ramte . Bare lige for at slå det fast :genert:

Er du okay ovenpå beslutningen? :kram:


Ja sådan da. Jeg er da klart påvirket, men er ret afklaret. Hvis det ikke havde været fordi man vinkede farvel til en masse drømme sammen med ægteskabet, så ville jeg være helt okay. Vi er vokset fra hinanden, og jeg har ikke følt mig glad og som mig selv længe, så det er det helt rigtige. Jeg orker dog bare slet ikke at være single, og skulle starte forfra. Min far ved det stadig ikke, og min mor tog det pænt, men kunne ikke lige undlade at komme med en stikpille om at hun jo var ked af at der ikke kom børnebørn lige foreløbig :(
0
Petrix
Indlæg: 3740
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3624

Re: Singletråden

Indlægaf Petrix » 28. mar 2020, 16:46

Fynerfin82 skrev:Jeg går altid og siger, at jeg bare venter på at han kommer og banker på min dør.

I dag er der så en, der banker på. Pæn mand, den rigtige alder og iført håndværkertøj.

Desværre ville han bare høre, om jeg havde en boltsaks :rulle:


Han ville klippe låsen over på din cykel og stjæle den.
0
27102021
Aurora
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2692

Re: Singletråden

Indlægaf Aurora » 28. mar 2020, 16:51

Jeg lever også stadig på trods af corona. Jeg dater præcis lige så lidt som jeg plejer, til gengæld bliver der mere af mig at holde af, for i stedet for træning bruger jeg tiden på at snacke :lol:

En anden pænt nederen ting under karantæne er i øvrigt delebørn med en eksmand, der har fået en depression. Så jeg har mine børn hele tiden, deleordning er på stand by mens han kommer til hægterne. Selvom han kommer og ser børnene her et par timer nogle gange om ugen, er det hårdt for os alle, nok særligt pga karantænen. Børnene og jeg har været sammen non stop i 18 dage. Så godt det samme at jeg er single, ellers var jeg nok alligevel blevet det nu...
1
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4050

Re: Singletråden

Indlægaf Fynerfin82 » 28. mar 2020, 20:53

Jeg er begyndt at skrive med en fra singlenetværket. Det er både hyggeligt og frustrerende. Jeg er virkelig ikke ret tålmodig og jeg gider kun skrive, når samtalen glider let. Jeg er ikke god til lange ophold og til at skulle være den, der skal holde samtalen kørende. Det tænker jeg bliver lidt en udfordring, hvis jeg skal give det Tinder en chance. For det er jo ligesom baseret på at man skriver sammen et stykke tid først.
0
Brugeravatar
Venus222
Indlæg: 1029
Tilmeldt: 4. sep 2015, 18:32
Kort karma: 134
Geografisk sted: Storkøbenhavn
Likede indlæg: 2658

Re: Singletråden

Indlægaf Venus222 » 29. mar 2020, 12:09

Det er simpelthen utroligt at nogle mænd kan gå fra at være viril hanløve til struds på under 24 timer.
Ham jeg har datet det sidste stykke tid, var super meget på torsdag aften. Siden har jeg intet hørt, og han har ikke svaret på beskeder heller....
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19587
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2437
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46021

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 29. mar 2020, 17:43

Jeg så jo C sidste år, som skiftede mellem mig og sin eks. Hvor jeg udemærket ved at jeg var naiv og dum, men hvor jeg følte et forbindelse til et menneske i sådan en grad jeg aldrig har følt det før.

Siden vi gik fra hinanden, har vi jo været uvenner, gode venner, bedste venner igen og til at han forsvandt. Og jeg er sindssygt glad for ikke at være forelsket i ham mere, og jeg er glad for at jeg kun behøver at bekymre mig for ham som en ven behøver.

Men siden han forsvandt har alle fælles venners perspektiv været - "vær glad for at du ikke føler mere, han har jo bare udnyttet dig, Fox du er bedre end ham, det er dig der har vundet alt ved at i ikke er endt sammen"-agtigt. Og jeg forstår godt hvad de mener, jeg er mere værd end hvad jeg blev budt - men omvendt er verden ikke så sort/hvid.

For nylig er jeg dog begyndt at snakke med en af hans venner som jeg kun vidste hvem var den gang, men som tilfældigt begyndte at snakke med fornyligt og hvor vi aldrig har snakket om mig og C. Men i alligevel røg samtalen på mig og C i dag. Og der var snakken:

".. Jeg kender dig ikke særlig godt, men jeg ved jeg gerne vil kende dig, fordi alle gange C har snakket om dig så har det været tydeligt hvilket menneske du er. At hvis noget i verden har hjertet på rette sted så er det dig, og som gjorde det tydeligt at du er et virkelig fint menneske. "

Og det er faktisk rart blive bekræftet i at uanset om jeg er blevet udnyttet eller ej, så var han oprigtigt i tvivl, og at der var et eller andet. Og det giver mig faktisk ro på.
12
...

Tilbage til "Forhold og sex"