Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Singletråden

Indlægaf Grissebassen » 18. feb 2018, 18:49

Emma The Mermaid skrev:
Grissebassen skrev:Det er ikke så meget, at det er tæt på, men mere at det er svært at sætte ord på. Men det har været ting som at tage mig lidt for givet og lade sig skræmme over at binde sig, fx i forhold til at kunne se en fremtid sammen med mig, som han følte som et stort pres, når vi kun havde været sammen i et lille halvt år. Det er lidt svært at sætte ord på overfor nogen, som ikke kender ham. Men for mig, som kender ham på de punkter, giver det rigtig fin mening, og jeg havde nok også set den komme.

Tror du han ville kunne ændre det?

Ja, jeg kan allerede se en stor ændring i ham. Og jeg vil også skulle ændre nogle ting, som jeg også er nået langt med. Men jeg tror bestemt vi er et godt match og kunne få det rigtig godt sammen. Men jeg er usikker på, om vi ville kunne finde en fælles vej dertil. Som par fungerede vi rigtig godt, og jeg kan sagtens se os sammen. Men jeg tror vi har nogle forskelligheder i forhold til, hvordan vi når til et etableret punkt, som er svære at forene.
0
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 18. feb 2018, 18:56

Madam Pomfrey skrev:
Lys skrev:
Madam Pomfrey skrev:Jeg 1½ havde hyggeligt døgn med daten, okay det er vel efterhånden kæresten - jeg er ihvertfald hans ;)
Men eksen lagde godt nok en dæmper på det hele, han opdagede ved et tillfælde at jeg skulle have besøg, og jeg blev bombarderet med beskeder....
Han sendte også en til ham, om at han var ked af at det ikke skal være ham, men at han er glad for at se mig smile, at jeg fortjener det - og at han skulle passe godt på mig. Det er sgu lidt WTF, - som om jeg bliver givet videre :stoned:


Jeg har nævnt det før, at han ikke forstår og respekterer at jeg hader at blive kildet, jeg har sagt fra mange gange, og forklaret stille og roligt at jeg HADER det. At jeg er helt ok med at han kommer til at kilde indimellem, fordi jeg netop er så kilden, at jeg i den grad skelner imellem om det er et tilfælde, eller om det er hensigten.
Men det tricker mig i den grad - jeg kan og vil ikke at mine grænser bliver overskredet, og jeg tror ikke jeg kan kommunikere det meget tydeligere, der bliver sagt stop, lad være, jeg vil ikke have det... Hvorfor er der bare nogen der ikke kan og vil forstå det? "jamen du griner jo..." GRRR

Og i går formiddag gjorde han noget andet hvor jeg flere gange undervejs bad ham stoppe, og ja endte med at blive sur fordi det ikke blev respektret.
Jeg blev faktisk rigtig ked af det senere, og det rumsterede en del hele dagen, selvom jeg ellers er ret god til at sige pyt.
Selve handlingen var grænseoverskridende for mig, men det er endnu mere grænseoverskridende ikke at blive hørt og respekteret når man siger stop.

Jeg ved godt jeg er nødt til at snakke med ham om det, og åbenbart ret tydeligt få understreget at når jeg siger stop, så er det STOP og intet andet.
Jeg synes bare jeg har sagt det med kilderiet hver eneste gang vi ser hinanden, og også når vi snakker i telefon.
Og jeg kan mærke at det i den grad er en dealbreaker, hvis han ikke evner at respektere at jeg siger fra. Been there, done that, kommer IKKE til at ignorere mine egne grænser igen, nogensinde. Jeg kan godt gå på kompromis, men ikke med mig selv og min krop.



Det lyder da helt skørt, at han ikke kan forstå, at du ikke vil kildes (hvem fanden vil det?) Og at han ikke hører efter, når du beder ham respektere dig. Har du fortalt ham, at det er en dealbreaker for dig? Og hvilken følelse af disrepekt, du får, når han gør det alligevel?



Jeg har ikke sagt at det er en dealbreaker, men det får han at vide. For jeg vil det ikke - slut færdig.
Men jeg blev sur igår, og sagde også til ham at det gjorde mig sur, og han blev sådan lidt "nå, nå det var bare for sjov"
Men det er bare ikke sjov, og slet ikke når man siger fra adskillelige gange uden at det bliver respekteret.


Jeg håber, han får øjnene op for, hvad det handler om, når I taler sammen. Det er i hvert fald helt ok at du står fast på dit!
1
Buffy
Indlæg: 1076
Tilmeldt: 29. jun 2016, 11:48
Kort karma: 177
Likede indlæg: 2350

Re: Singletråden

Indlægaf Buffy » 19. feb 2018, 06:21

WTF min aller første rigtige kæreste har skrevet til mig på messenger!? Ham har jeg ikke talt med i over 20 år...
9
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Singletråden

Indlægaf KitKat » 19. feb 2018, 07:54

Vi har været megaeffektive i weekenden. Har fået sorteret, pakket og delt alt i stuen og kontoret, og få et samlet en kommode til min "nye" stue. (godt jeg havde hjælp til det, hold op et mas, altså :lol: )

Det hele var på eksens eget initiativ, vi hyggede os og pjattede imens og da vi sagde godnat til hinanden tilføjede han "og tak for en dejlig dag" :)

Det er helt vildt som han er vendt på en tallerken og nu forholder sig konstruktivt til fremtiden, og jeg er simpelthen så glad. Både fordi det gør vores hverdag lettere de sidste 14 dage i samme hus, fordi det er godt for ham og fordi det er rigtig godt for vores venskab fremadrettet.

Og så letter det helt vildt at vi er så langt med det praktiske, jeg havde halvt om halvt forventet en helvedes-flytning hvor alting skulle pakkes on the fly :fløjt:
13
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Singletråden

Indlægaf Juki » 19. feb 2018, 10:24

Emma The Mermaid skrev:Jeg har et vennepar som har et sommerhus på den jyske vestkyst... og jeg har ferie i denne uge. Jeg har fået lov til at låne det mod betaling af forbrug så hunden og jeg trækker stikket ud de næste dage, hvor længe det bliver ved jeg ikke, men hold op jeg glæder mig :love2:

Årh :dåne:

Rigtig god tur!
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Singletråden

Indlægaf Grissebassen » 19. feb 2018, 12:03

Emma The Mermaid skrev:
Grissebassen skrev:
Emma The Mermaid skrev:
Grissebassen skrev:Det er ikke så meget, at det er tæt på, men mere at det er svært at sætte ord på. Men det har været ting som at tage mig lidt for givet og lade sig skræmme over at binde sig, fx i forhold til at kunne se en fremtid sammen med mig, som han følte som et stort pres, når vi kun havde været sammen i et lille halvt år. Det er lidt svært at sætte ord på overfor nogen, som ikke kender ham. Men for mig, som kender ham på de punkter, giver det rigtig fin mening, og jeg havde nok også set den komme.

Tror du han ville kunne ændre det?

Ja, jeg kan allerede se en stor ændring i ham. Og jeg vil også skulle ændre nogle ting, som jeg også er nået langt med. Men jeg tror bestemt vi er et godt match og kunne få det rigtig godt sammen. Men jeg er usikker på, om vi ville kunne finde en fælles vej dertil. Som par fungerede vi rigtig godt, og jeg kan sagtens se os sammen. Men jeg tror vi har nogle forskelligheder i forhold til, hvordan vi når til et etableret punkt, som er svære at forene.

Så er det vel bare at prøve jer frem. Tænk hvis i fungerer sammen nu :pompom:

Jeg tror nu det er bedst lige at stikke en finger i jorden og træde varsomt. Jeg er i hvert fald ikke klar til bare at kaste mig ud i det. Der er noget tillid, der skal genvindes først, og jeg har brug for noget mere fra ham, end bare udsagn om, at han savner mig, begik fejl osv. Det skal også bakkes op ad handlinger. Så han får lov at ligge lidt på is, indtil han er sikker nok i sin sag til at gå all in.
6
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 19. feb 2018, 12:23

Lys skrev:
Jeg håber, han får øjnene op for, hvad det handler om, når I taler sammen. Det er i hvert fald helt ok at du står fast på dit!


Det håber jeg også...
Især fordi det faktisk er ret atypisk ham, han er ellers meget respektfuld, omsorgsfuld, og "passer på" mig, forkæler mig.

Han er faktisk ret sød de her dage, han piver og sukker over at savne mig.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 19. feb 2018, 12:26

Madam Pomfrey skrev:
Lys skrev:
Jeg håber, han får øjnene op for, hvad det handler om, når I taler sammen. Det er i hvert fald helt ok at du står fast på dit!


Det håber jeg også...
Især fordi det faktisk er ret atypisk ham, han er ellers meget respektfuld, omsorgsfuld, og "passer på" mig, forkæler mig.

Han er faktisk ret sød de her dage, han piver og sukker over at savne mig.


Mon ikke det handler om, at han faktisk ikke forstår hvor ubehageligt det er for dig, og at grin er en refleks og ikke udtryk for at du morer dig. Hvis han slet ikke har det på den måde, kan det måske være svært at forstå helt? Men hvis han i øvrigt er respektfuld, så vil han formentlig rette ind, når han forstår det.
1
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Singletråden

Indlægaf Lalana » 20. feb 2018, 05:36

Hvor mange singler er der egentlig i jeres omgangskreds? Det er pludselig gået op for mig at jeg er the only one left, der har altid været en 1-3 andre de sidste par år, men nu er jeg ligesom den sidste. Hvilket også betyder at spontane aftaler ikke er helt så nemme som de var engang.
Fik hentet mine ting hos ex'en igår, det var faktisk rigtig fint men hold op jeg havde det skidt op til, er ikke så vild med den slags, og gik omkuld kl 21 efterfølgende men idag ser alt lysere ud. Og som Lys siger, næsten næsten forår!
0
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 20. feb 2018, 05:40

Lalana skrev:Hvor mange singler er der egentlig i jeres omgangskreds? Det er pludselig gået op for mig at jeg er the only one left, der har altid været en 1-3 andre de sidste par år, men nu er jeg ligesom den sidste. Hvilket også betyder at spontane aftaler ikke er helt så nemme som de var engang.
Fik hentet mine ting hos ex'en igår, det var faktisk rigtig fint men hold op jeg havde det skidt op til, er ikke så vild med den slags, og gik omkuld kl 21 efterfølgende men idag ser alt lysere ud. Og som Lys siger, næsten næsten forår!


Blandt mine “gamle” venner er der måske kun én ud over mig. Men inden for de seneste 4-5 år har jeg fået flere nye veninder, som i højere grad lever ligesom mig. Det er virkelig rart at der er nogen, der forstår at Tinder ikke kun er sjov og et stort katalog, man kan vælge fra, men også er meget frustration og masser af afvisninger fx.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 20. feb 2018, 05:40

Lalana skrev:Hvor mange singler er der egentlig i jeres omgangskreds? Det er pludselig gået op for mig at jeg er the only one left, der har altid været en 1-3 andre de sidste par år, men nu er jeg ligesom den sidste. Hvilket også betyder at spontane aftaler ikke er helt så nemme som de var engang.
Fik hentet mine ting hos ex'en igår, det var faktisk rigtig fint men hold op jeg havde det skidt op til, er ikke så vild med den slags, og gik omkuld kl 21 efterfølgende men idag ser alt lysere ud. Og som Lys siger, næsten næsten forår!

Vi er fire i min nærmeste omgangskreds, og i en del år har vi 3 af os været i ret etablerede forhold. Da den sidste fik en kæreste sidste år, slog vi 3 andre op med vores inden for ganske få måneder. Så nu er der en der er i et forhold.
Hvis jeg brender lidt ud i omgangskredsen er alle andre også singler lige nu.
0
...
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 436
Likede indlæg: 5663

Re: Singletråden

Indlægaf DenBlødeJyde » 20. feb 2018, 07:48

TMI forude... :slem:

Jeg dur ikke til at gå for længe uden sex - jeg bliver næsten helt rastløs (Var lige ved at skrive som en tæve i løbetid :genert:). Nu har vi en mandlig socialrådgiver studerende - bøsse, så der er ikke noget der. Men han har en virkelig god deo på i dag - og i et splitsekund stoppede jeg lige og inhalerede.. God dammit det er anstrengende... :fløjt:
10
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 436
Likede indlæg: 5663

Re: Singletråden

Indlægaf DenBlødeJyde » 20. feb 2018, 07:50

Jeg er heldigvis ikke den eneste single i min omgangskreds. Men jeg er den eneste på min alder - uden børn. Det kan godt være lidt svært fordi der ligesom er nogle andre ting på spil for mig.
Jeg oplever dog nogle gange at særligt mine kvindelige kolleger i faste forhold, ligesom forsøger at leve deres ikke-eksisterende singleliv igennem mig. Vil høre om dates, "hvorfor gør du ikke sådan", "skal du ikke bare på tinder" etc.
Jeg deler gerne ud, det er slet ikke det. Men nogle gange kan det godt være lidt anstrengende.
1
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 20. feb 2018, 08:54

DenBlødeJyde skrev:Jeg er heldigvis ikke den eneste single i min omgangskreds. Men jeg er den eneste på min alder - uden børn. Det kan godt være lidt svært fordi der ligesom er nogle andre ting på spil for mig.
Jeg oplever dog nogle gange at særligt mine kvindelige kolleger i faste forhold, ligesom forsøger at leve deres ikke-eksisterende singleliv igennem mig. Vil høre om dates, "hvorfor gør du ikke sådan", "skal du ikke bare på tinder" etc.
Jeg deler gerne ud, det er slet ikke det. Men nogle gange kan det godt være lidt anstrengende.


Jeg synes især den slags interesse kan være anstrengende, fordi der nogen gange er sådan en underliggende tone af “bare det var mig”. Men de ønsker det sig jo reelt kun i 10 min og er jo næppe villige til at bytte mand og børn og villa med have ud med singletilværelsen sådan for alvor. Eller også går de i “hvorfor gør du ikke bare”-mode uden sans for, at arrangeret dating på fx Tinder som 35-årig, der gerne vil have familie, er en helt anden måde at møde mænd på, end da de som 22-Årige mødte deres livs kærlighed ved et tilfælde på studiet/fredagsbaren/Roskilde Festival.
4
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 20. feb 2018, 09:07

DenBlødeJyde skrev:Jeg er heldigvis ikke den eneste single i min omgangskreds. Men jeg er den eneste på min alder - uden børn. Det kan godt være lidt svært fordi der ligesom er nogle andre ting på spil for mig.
Jeg oplever dog nogle gange at særligt mine kvindelige kolleger i faste forhold, ligesom forsøger at leve deres ikke-eksisterende singleliv igennem mig. Vil høre om dates, "hvorfor gør du ikke sådan", "skal du ikke bare på tinder" etc.
Jeg deler gerne ud, det er slet ikke det. Men nogle gange kan det godt være lidt anstrengende.

Jeg er også den eneste i min omgangskreds uden små børn, alle endda enlige mødre med ekser der overhovedet ikke træder til, det synes jeg godt kan være lidt svært. Kunne godt tænke mig flere uden så mange forpligtelser hele tiden. Der er meget lidt plads til spontanitet, hvilket er ret træls når en af grundende til at jeg ikke har børn er at jeg godt vil have den frihed til netop at være spontan.
0
...

Tilbage til "Forhold og sex"