Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Singletråden

Indlægaf Pyjamas » 17. feb 2018, 19:38

Jeg tænkte over mit datingliv, mens jeg gik hjem. Jeg har længe tænkt, at jeg ikke duer til onlinedating, og i dag har bekræftet mig i det. Det er sjældent, at jeg har lyst til at mødes med dates, og når jeg så gør det, finder jeg altid noget, som er galt med personen. Jeg har en tendens til at fokusere på det negative, som fx i dag hvor jeg allerede mistede interessen, da jeg hilste på ham.
Jeg tror, jeg kommer til at forvente, at jeg bliver blæst omkuld af forelskelse, hvilket jo absolut ikke er fair over for de personer, jeg dater.
Jeg er virkelig bedst til at få interesse for folk, jeg er omgivet ham, og her er det sjovt nok ligegyldigt, hvordan de ser ud.
Jeg havde en date i morgen, men jeg har aflyst den. Jeg kan mærke, at det ikke er det, jeg har lyst til, og så skal jeg også lade være.
2
Lalana
Indlæg: 564
Tilmeldt: 20. dec 2016, 08:49
Kort karma: 68
Likede indlæg: 1021

Re: Singletråden

Indlægaf Lalana » 17. feb 2018, 19:40

Pyjamas skrev:Hvad har du så gjort efterfølgende? Har du set dem, du ikke var tiltrukket af, igen?


Nogen gange har jeg set dem igen ja, hvis vi ellers havde det sjovt og jeg har tænkt at det ville være interessant at tale med dem igen. En enkelt gange ændrede det sig efter en date eller to og vi sås vist en måneds tid, men ellers har det aldrig udviklet sig til mere end et par dates. (men det har det nu heller ikke med dem som jeg VAR tiltrukket af fra start)
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Singletråden

Indlægaf Pyjamas » 17. feb 2018, 19:40

Planten skrev:
Pyjamas skrev:
Planten skrev:
Pyjamas skrev:Jeg er hjemme fra min date. Jeg er ikke helt overbevist :genert: Jeg havde selvfølgelig set billeder af ham, men han så anderledes ud, end jeg havde forestillet mig. Vores samtale virkede lidt falsk, og vi havde slet ikke de samme interesser.

Nu spiser jeg bland selv-slik i nattøj :-D

Men er det ikke tit sådan på første date? At man har gang i lidt interview? Eller hvad man skal kalde det. :)


Jo, det er det da. Man kender jo ikke hinanden. Det ændrer bare ikke på, at jeg syntes, det var for akavet, og at jeg pga det + manglende tiltrækning ikke har lyst til at ses med ham igen.

Jamen det er der jo heller ikke noget ondt i :) jeg synes også, det er vildt akavet.


Helt vildt!
Hvordan kan du mærke, at du har lyst til at se ham igen, når daten har været lidt akavet?
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 17. feb 2018, 19:44

Pyjamas skrev:
Planten skrev:
Pyjamas skrev:
Planten skrev:
Pyjamas skrev:Jeg er hjemme fra min date. Jeg er ikke helt overbevist :genert: Jeg havde selvfølgelig set billeder af ham, men han så anderledes ud, end jeg havde forestillet mig. Vores samtale virkede lidt falsk, og vi havde slet ikke de samme interesser.

Nu spiser jeg bland selv-slik i nattøj :-D

Men er det ikke tit sådan på første date? At man har gang i lidt interview? Eller hvad man skal kalde det. :)


Jo, det er det da. Man kender jo ikke hinanden. Det ændrer bare ikke på, at jeg syntes, det var for akavet, og at jeg pga det + manglende tiltrækning ikke har lyst til at ses med ham igen.

Jamen det er der jo heller ikke noget ondt i :) jeg synes også, det er vildt akavet.


Helt vildt!
Hvordan kan du mærke, at du har lyst til at se ham igen, når daten har været lidt akavet?

Øhm, det har jeg vist ikke skrevet noget om :)
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Singletråden

Indlægaf Pyjamas » 17. feb 2018, 19:44

Lalana skrev:
Pyjamas skrev:Hvad har du så gjort efterfølgende? Har du set dem, du ikke var tiltrukket af, igen?


Nogen gange har jeg set dem igen ja, hvis vi ellers havde det sjovt og jeg har tænkt at det ville være interessant at tale med dem igen. En enkelt gange ændrede det sig efter en date eller to og vi sås vist en måneds tid, men ellers har det aldrig udviklet sig til mere end et par dates. (men det har det nu heller ikke med dem som jeg VAR tiltrukket af fra start)


Måske jeg har været uheldig, men jeg har faktisk aldrig været på en date, hvor at jeg er syntes, de var knap så tiltrækkende, men sjove.
Lige med ham i dag syntes jeg faktisk, at han var lidt uinteressant, så jeg er helt overbevist om, vi ikke skal ses igen.
0
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Singletråden

Indlægaf Pyjamas » 17. feb 2018, 19:50

Planten skrev:
Pyjamas skrev:
Planten skrev:
Pyjamas skrev:
Planten skrev:
Pyjamas skrev:Jeg er hjemme fra min date. Jeg er ikke helt overbevist :genert: Jeg havde selvfølgelig set billeder af ham, men han så anderledes ud, end jeg havde forestillet mig. Vores samtale virkede lidt falsk, og vi havde slet ikke de samme interesser.

Nu spiser jeg bland selv-slik i nattøj :-D

Men er det ikke tit sådan på første date? At man har gang i lidt interview? Eller hvad man skal kalde det. :)


Jo, det er det da. Man kender jo ikke hinanden. Det ændrer bare ikke på, at jeg syntes, det var for akavet, og at jeg pga det + manglende tiltrækning ikke har lyst til at ses med ham igen.

Jamen det er der jo heller ikke noget ondt i :) jeg synes også, det er vildt akavet.


Helt vildt!
Hvordan kan du mærke, at du har lyst til at se ham igen, når daten har været lidt akavet?

Øhm, det har jeg vist ikke skrevet noget om :)


Taler vi forbi hinanden? :D
Jeg spørger, fordi du nævner, at første dates er lidt som et akavet interview, og eftersom jeg uden undtagelser har valgt at stoppe med at ses efter første date, vil jeg gerne høre, hvad der giver dig lyst :genert:

Jeg har en følelse af, at jeg dater "forkert" (det ved jeg godt, man nok ikke kan, men jeg kan ikke finde et bedre ord), og fordi jeg er lidt skadet på psyken, spørger jeg til, om jeg er helt skæv på dette punkt :genert:
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 17. feb 2018, 19:53

Pyjamas skrev:Taler vi forbi hinanden? :D
Jeg spørger, fordi du nævner, at første dates er lidt som et akavet interview, og eftersom jeg uden undtagelser har valgt at stoppe med at ses efter første date, vil jeg gerne høre, hvad der giver dig lyst :genert:

Jeg har en følelse af, at jeg dater "forkert" (det ved jeg godt, man nok ikke kan, men jeg kan ikke finde et bedre ord), og fordi jeg er lidt skadet på psyken, spørger jeg til, om jeg er helt skæv på dette punkt :genert:

Altså dem, hvor det har været akavet og vi ikke har haft noget tilfælles, der har jeg ikke set dem igen :) en enkelt, hvor det ikke bare har klikket, men hvor vi havde lidt tilfælles, har jeg set ham igen.

Så svaret er, hvis vi har lidt tilfælles, har jeg set ham igen :D
1
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Singletråden

Indlægaf Pyjamas » 17. feb 2018, 19:56

Planten skrev:
Pyjamas skrev:Taler vi forbi hinanden? :D
Jeg spørger, fordi du nævner, at første dates er lidt som et akavet interview, og eftersom jeg uden undtagelser har valgt at stoppe med at ses efter første date, vil jeg gerne høre, hvad der giver dig lyst :genert:

Jeg har en følelse af, at jeg dater "forkert" (det ved jeg godt, man nok ikke kan, men jeg kan ikke finde et bedre ord), og fordi jeg er lidt skadet på psyken, spørger jeg til, om jeg er helt skæv på dette punkt :genert:

Altså dem, hvor det har været akavet og vi ikke har haft noget tilfælles, der har jeg ikke set dem igen :) en enkelt, hvor det ikke bare har klikket, men hvor vi havde lidt tilfælles, har jeg set ham igen.

Så svaret er, hvis vi har lidt tilfælles, har jeg set ham igen :D


Det giver god mening :) Det kunne jo være mange grunde til, at det var lidt akavet ved første møde, men hvor man kunne være et godt match alligevel.
0
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Singletråden

Indlægaf Neenah » 17. feb 2018, 20:00

Pyjamas skrev:Taler vi forbi hinanden? :D
Jeg spørger, fordi du nævner, at første dates er lidt som et akavet interview, og eftersom jeg uden undtagelser har valgt at stoppe med at ses efter første date, vil jeg gerne høre, hvad der giver dig lyst :genert:

Jeg har en følelse af, at jeg dater "forkert" (det ved jeg godt, man nok ikke kan, men jeg kan ikke finde et bedre ord), og fordi jeg er lidt skadet på psyken, spørger jeg til, om jeg er helt skæv på dette punkt :genert:


Har du tænkt på om du måske skal ændre formatet for første dates? Det kan godt være akavet med kaffedates eller gåture, men måske kan det undgås, hvis I mødes over en aktivitet? Noget aktivt, hvor I begge er lidt på udebane. Så er der noget at grine af, og lidt at snakke om, så man kan bonde lidt.

*lurer off*
2
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 17. feb 2018, 20:01

Pyjamas skrev:
Planten skrev:
Pyjamas skrev:Taler vi forbi hinanden? :D
Jeg spørger, fordi du nævner, at første dates er lidt som et akavet interview, og eftersom jeg uden undtagelser har valgt at stoppe med at ses efter første date, vil jeg gerne høre, hvad der giver dig lyst :genert:

Jeg har en følelse af, at jeg dater "forkert" (det ved jeg godt, man nok ikke kan, men jeg kan ikke finde et bedre ord), og fordi jeg er lidt skadet på psyken, spørger jeg til, om jeg er helt skæv på dette punkt :genert:

Altså dem, hvor det har været akavet og vi ikke har haft noget tilfælles, der har jeg ikke set dem igen :) en enkelt, hvor det ikke bare har klikket, men hvor vi havde lidt tilfælles, har jeg set ham igen.

Så svaret er, hvis vi har lidt tilfælles, har jeg set ham igen :D


Det giver god mening :) Det kunne jo være mange grunde til, at det var lidt akavet ved første møde, men hvor man kunne være et godt match alligevel.

Det kan der nemlig.
0
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Singletråden

Indlægaf Hewlett » 17. feb 2018, 20:05

Pyjamas skrev:Jeg tænkte over mit datingliv, mens jeg gik hjem. Jeg har længe tænkt, at jeg ikke duer til onlinedating, og i dag har bekræftet mig i det. Det er sjældent, at jeg har lyst til at mødes med dates, og når jeg så gør det, finder jeg altid noget, som er galt med personen. Jeg har en tendens til at fokusere på det negative, som fx i dag hvor jeg allerede mistede interessen, da jeg hilste på ham.
Jeg tror, jeg kommer til at forvente, at jeg bliver blæst omkuld af forelskelse, hvilket jo absolut ikke er fair over for de personer, jeg dater.
Jeg er virkelig bedst til at få interesse for folk, jeg er omgivet ham, og her er det sjovt nok ligegyldigt, hvordan de ser ud.
Jeg havde en date i morgen, men jeg har aflyst den. Jeg kan mærke, at det ikke er det, jeg har lyst til, og så skal jeg også lade være.


Jeg kan nikke genkendende til den følelse du beskriver. Og nej, selvfølgelig skal man ikke tage på en date hvis man ikke har lyst.

Jeg havde det selv som dig, men i takt med at jeg flyttede til en helt ny bydel, i min helt egen lejlighed, blev min lyst og nysgerrighed for, at opleve noget "nyt", pirret.

På datingfronten betød det også, at jeg ændrede mit mindset omkring dét at date, til at være en ny måde at møde nye, spændende mennesker på og at få nye oplevelser.

Det betød bl.a. at jeg for første gang i mit liv spiste en hel chili (tabte et væddemål med en date), tog på Statens Museum for Kunst til en ret vild og actionpræget kunstudstilling (som en anden date tog mig med til), endte med at sidde og blive småfuld på en bænk i en park med en date som havde taget udenlandske øl med, som han synes vi skulle smage på samt at stå på skøjter og drikke varm kakao med en anden date som aldrig blev til mere, men som jeg stadig tænker tilbage på, som hyggelige minder.

En del af mine dates vidste jeg allerede ikke ville blive til mere, da vi hilste. Men derfor kunne de stadig godt være hyggeligt selskab og bidrage til at udvide min horisont i forskellige retninger. Jeg er ikke specielt socialt anlagt, men jeg er altid åben for at prøve nye ting og det synes jeg også dating kan bidrage til.

Presset over om "det mon kan blive til mere" skal smides lidt i baggrunden. Så tror jeg nemlig man har meget nemmere ved at nyde hinandens samvær og måske den afslappethed i hinandens selskab endda kan ende med at åbne op for en lille mulighed for en reel forelskelse (det skete faktisk for mig).
6
Brugeravatar
Pyjamas
Indlæg: 1185
Tilmeldt: 25. dec 2015, 23:15
Kort karma: 194
Likede indlæg: 3307

Re: Singletråden

Indlægaf Pyjamas » 17. feb 2018, 20:15

Hewlett skrev:
Pyjamas skrev:Jeg tænkte over mit datingliv, mens jeg gik hjem. Jeg har længe tænkt, at jeg ikke duer til onlinedating, og i dag har bekræftet mig i det. Det er sjældent, at jeg har lyst til at mødes med dates, og når jeg så gør det, finder jeg altid noget, som er galt med personen. Jeg har en tendens til at fokusere på det negative, som fx i dag hvor jeg allerede mistede interessen, da jeg hilste på ham.
Jeg tror, jeg kommer til at forvente, at jeg bliver blæst omkuld af forelskelse, hvilket jo absolut ikke er fair over for de personer, jeg dater.
Jeg er virkelig bedst til at få interesse for folk, jeg er omgivet ham, og her er det sjovt nok ligegyldigt, hvordan de ser ud.
Jeg havde en date i morgen, men jeg har aflyst den. Jeg kan mærke, at det ikke er det, jeg har lyst til, og så skal jeg også lade være.


Jeg kan nikke genkendende til den følelse du beskriver. Og nej, selvfølgelig skal man ikke tage på en date hvis man ikke har lyst.

Jeg havde det selv som dig, men i takt med at jeg flyttede til en helt ny bydel, i min helt egen lejlighed, blev min lyst og nysgerrighed for, at opleve noget "nyt", pirret.

På datingfronten betød det også, at jeg ændrede mit mindset omkring dét at date, til at være en ny måde at møde nye, spændende mennesker på og at få nye oplevelser.

Det betød bl.a. at jeg for første gang i mit liv spiste en hel chili (tabte et væddemål med en date), tog på Statens Museum for Kunst til en ret vild og actionpræget kunstudstilling (som en anden date tog mig med til), endte med at sidde og blive småfuld på en bænk i en park med en date som havde taget udenlandske øl med, som han synes vi skulle smage på samt at stå på skøjter og drikke varm kakao med en anden date som aldrig blev til mere, men som jeg stadig tænker tilbage på, som hyggelige minder.


Tak for dit fine svar :) Det lyder som en rigtig god løsning at sige, at man møder nye mennesker frem for at date for at finde en kæreste.
Det lyder som rigtig fine dates! Jeg håber, at jeg en dag kan se det på samme måde som dig :)

Hov, jeg ser du tilføjede lidt mere, så det gør jeg også :D
Jeg tænker også, at dates med de "forkerte" (altså de, man ikke se igen), kan få mig tættere på det, jeg gerne vil have. Både hvad jeg leder efter i en mand, men også at øve mig i det sociale og måske slappe mere af i mine dates. Ikke, at jeg nu vil sige ja til personer, der ikke er noget for mig :lol: Men jeg vil prøve at tænke, at en date uden stormende forelskelse også godt kan være lærerig, sjov og spændende.
0
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Singletråden

Indlægaf Hewlett » 17. feb 2018, 20:55

Pyjamas skrev:
Tak for dit fine svar :) Det lyder som en rigtig god løsning at sige, at man møder nye mennesker frem for at date for at finde en kæreste.
Det lyder som rigtig fine dates! Jeg håber, at jeg en dag kan se det på samme måde som dig :)

Hov, jeg ser du tilføjede lidt mere, så det gør jeg også :D
Jeg tænker også, at dates med de "forkerte" (altså de, man ikke se igen), kan få mig tættere på det, jeg gerne vil have. Både hvad jeg leder efter i en mand, men også at øve mig i det sociale og måske slappe mere af i mine dates. Ikke, at jeg nu vil sige ja til personer, der ikke er noget for mig :lol: Men jeg vil prøve at tænke, at en date uden stormende forelskelse også godt kan være lærerig, sjov og spændende.


Ja, sorry ! Jeg var åbenbart ikke helt færdig med at fælde min tankestrøm ned på skrift :lol:

Det virkede ihvertfald for mig, men vi er selvfølgelig alle forskellige og det skal der også være plads til :)

Og ja, jeg tror tricket er, at slappe af på sine dates. Måske det egentlig også lidt var det der skete med min jyske udlænding. Jeg tænkte at han slet ikke var noget for mig, ergo behøvede jeg heller ikke at gøre mit ypperste for at forsøge at imponere ham. Faktisk blev jeg lettere irriteret på ham i en diskussion omkring fyrværkeri på vores anden date. Og BAM! Så faldt han for mig :lol:

Og så faldt jeg for ham senere hen, men det er en anden historie :-D
1
Hewlett
Indlæg: 1446
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4349

Re: Singletråden

Indlægaf Hewlett » 17. feb 2018, 21:01

Tilføjelse: Og nej. Der skal ligesom være en interesse fra start af. Jeg har da også haft nogle dates hvor jeg har tænkt, at det er timer af mit liv som jeg aldrig får igen :lol:
1
Brugeravatar
ManicNinja
Indlæg: 5484
Tilmeldt: 27. aug 2015, 14:16
Kort karma: 1159
Likede indlæg: 8962

Re: Singletråden

Indlægaf ManicNinja » 17. feb 2018, 21:46

Har haft den mest fantastiske aftenvagt og grinet og grinet og grinet sammen med god kollega. Og jeg tog fandeme hjem nærmest DANSENDE til musikken i mine ear plugs.

Og med nogle af de andre kvinder i det netværk, jeg er kommet ind i, har jeg også grinet. Over alle de absurde løgnehistorier, alle de dér narcissistmænd har bundet os på ærmet. Hvor er det befriende også at kunne skraldgrine over det ind imellem, selv om det stadig gør ondt.

Især i betragtning af starten på dagen virkelig en dejlig overraskelse, at den ender så fint!
Senest rettet af ManicNinja 17. feb 2018, 22:21, rettet i alt 1 gang.
7
"Success is the ability to go from one failure to another - with no loss of enthusiasm".

Winston Churchill

Tilbage til "Forhold og sex"