Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Aurora
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2692

Re: Singletråden

Indlægaf Aurora » 16. mar 2020, 17:57

Nu har jeg delebørn, men til gengæld arbejder jeg kun hjemme indtil videre. Men jeg nyder det altså også :)

Har længe sagt at min drømmeferie er en uge ved en pool helt alene uden at skulle forholde mig til andet end solen og en bog :D Når man har det sådan, klarer man helt sikkert denne periode bedre end personer med et stort socialt behov.
1
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1596
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 436
Likede indlæg: 5663

Re: Singletråden

Indlægaf DenBlødeJyde » 16. mar 2020, 18:27

Dater I egentlig under det her Corona noget?

Jeg oplever at mænd, der spørger har mere end svært ved min forklaring om, at jeg holder lidt igen med dating for tiden....
1
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 16. mar 2020, 19:48

Aurora skrev:Nu har jeg delebørn, men til gengæld arbejder jeg kun hjemme indtil videre. Men jeg nyder det altså også :)

Har længe sagt at min drømmeferie er en uge ved en pool helt alene uden at skulle forholde mig til andet end solen og en bog :D Når man har det sådan, klarer man helt sikkert denne periode bedre end personer med et stort socialt behov.


Jeg har været på sådanne ferier og nydt det i stor stil. Jeg er nok midt imellem ekstrovert og introvert - jeg har i hvert fald begge dele i mig.
For mig er forskellen nok, at jeg ikke selv har valgt det nu her og ikke ved hvor længe perioden varer. Måske handler det også om, at jeg i forvejen stadig er ved at vænne mig til at være serviceorgan for min lille datter og ikke at kunne gøre som det passer mig, hvilket jeg ellers har været vant til efter at have været barnløs single (mere eller mindre) i 15 år. Men det kan måske blive en meget god øvelse i at finde ud af, hvordan mine egne behov kan få lidt opmærksomhed også uden at gå på kompromis med min datters behov.
1
Aurora
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2692

Re: Singletråden

Indlægaf Aurora » 16. mar 2020, 20:04

Jeg var klart mere ekstrovert inden jeg fik børn, og jeg synes faktisk også at det var en svær overgang. Måske finder du en måde at tilgodese både din datters og dine egne behov bedre, når nu der ikke er alle barselsaktiviteterne, som man jo også gerne vil. Jeg tog hele pakken med svømning og salmesang og alt det der, men set i retrospekt ville jeg have haft bedre af at få nogle flere lure.

Min situation er så også lidt særlig, fordi mit ene barn har autisme og svær ADHD, og jeg samtidig har fuldtidsarbejde. Der er ikke meget tid til at lade batterierne op, også fordi jeg træner meget og kan lide mine venner og gerne vil se dem, når jeg ikke har børnene. Så denne periode er faktisk, selvom jeg har ekstremt travlt på arbejde pga corona, også ret zen-agtig fordi jeg er tvunget til at være hjemme.

Jeg kan allerede mærke hvor godt det er for mig, og det skal jeg blive ved med at prioritere også efter corona.
2
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Singletråden

Indlægaf MOGA » 16. mar 2020, 20:40

DenBlødeJyde skrev:Dater I egentlig under det her Corona noget?

Jeg oplever at mænd, der spørger har mere end svært ved min forklaring om, at jeg holder lidt igen med dating for tiden....


Jeg synes Tinder er fuldstændig død. Gik ud fra, at det er fordi der ikke rigtig er noget formål lige nu.
1
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Singletråden

Indlægaf Thestral » 17. mar 2020, 08:53

Jeg er super introvert og elsker at være alene så klarer mig fint :-D men har lidt ondt af jer der allerede har fået kuller. Skype med folk. Det er nok det bedste alternativ der er pt.
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Singletråden

Indlægaf malou_43 » 17. mar 2020, 09:16

Jeg er af natur også meget introvert. Men jeg har en enorm tankevirksomhed og er utrolig afhængig af mine daglige vaner, så det her frygter jeg. Jeg er allerede igang med at strukturere min hverdag med arbejdsopgaver og flere gåture, så den ligner min almindelige dag, og jeg derfor kan smutte hurtigt ind i normalen, når den engang starter igen :)
En del af det, der bryder min indre tankevirksomhed, er mennesker - jeg er pædagog og er derfor meget opmærksom på alle andres behov frem for egne - og nu skal man kun varetage egne behov og får ikke mange andre input end egne (og millioner af) tanker - der ville det være super skønt enten at have børn eller kæreste, man kunne fokusere på.

Mit "savn" af kontakt - fysisk og mentalt - startede allerede før Corona i og med jeg pludselig blev single - og den skide corona forværrede det lige, i og med jeg fandt min indre arbejdsnarkoman frem :D

Og hold kæft hvor er der meget Corona i tv - er lykkelig for at have Netflix og HBO, som kan skærme for alle de nyhedsinputs :lol:
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20970

Re: Singletråden

Indlægaf Misantropen » 17. mar 2020, 09:33

Leder du efter ægte kærlighed og tør du satse alt og gribe eventyret nu?

TV 2 leder lige nu efter skønne, selvsikre, sjove og modige singlekvinder, der er klar til deres livs datingeventyr.

Du skal være lige præcis, den du er, det vigtigste er at du har et oprigtigt drøm om at finde den store kærlighed og gerne lige nu – og at du tør gå en utraditionel vej. Og så skal du have lyst til og mod på at fortælle om dine egne følelser og erfaring med kærlighed på tv.

Er du kvinde? Single? Og klar til et forår udover det sædvanlige?

Så har du chancen for at møde vores Bachelor i verdens største og mest eventyrlige datingformat.

Efter at have kørt i 31 lande verden over, kommer ”Bachelor” nu til Danmark. Programmet handler om en mand, der leder efter sin store kærlighed. Han er mellem 25 og 35 år gammel, sød og charmerende, har styr på sit liv, men mangler den helt rette at dele det med.

Bedre sent end aldrig. Beskrivelserne(der er flere end denne) lyder lige så forældet som programmet :lol:

"Du skal være lige præcis, den du er, det vigtigste er at du har et oprigtigt drøm om at finde den store kærlighed og gerne lige nu". Wtf :forvirret: :lol2:
0
Brugeravatar
Andromeda
Indlæg: 315
Tilmeldt: 8. nov 2017, 21:46
Kort karma: 14
Likede indlæg: 458

Re: Singletråden

Indlægaf Andromeda » 17. mar 2020, 10:23

Jeg har det normalt godt med at være alene, og jeg får da også lavet noget og keder mig egentlig ikke. Der er dog denne her fyr, jeg har meget lyst til at se, og ja ikke bare se men røre og være i meget tæt fysisk kontakt med :slem: .. og det er bare blusset ekstra op nu, måske fordi man jo er opfordret til at lade være og ikke aner hvornår det er ok igen..
Jeg skrev dog til ham i går, for at høre hvordan han har det i alt det her. Jeg ved godt jeg ikke skal lægge op til at ses og lokke ham i fordærv, men hvis han foreslår det så siger jeg nok ja..
0
Brugeravatar
Andromeda
Indlæg: 315
Tilmeldt: 8. nov 2017, 21:46
Kort karma: 14
Likede indlæg: 458

Re: Singletråden

Indlægaf Andromeda » 17. mar 2020, 11:37

Santopia skrev:Jeg har hørt at der er virkelig godt gang i tinder i de her tider :D at mødes to mennesker hjemme er selvfølgelig heller ikke det værste man kan gøre, selvom at blande spyt nok er lidt farligt spil. Hvad tænker I om det?

Hvis man tager hjem til en, så er man vel i ret stor risiko for at blive smittet hvis den anden har noget, og ja især ved kys da :D. Som jeg skriver ovenfor vil jeg selv overveje at ses med en jeg allerede kender, men en fremmed fra tinder vil jeg springe over. Jeg vil selv gerne have at vide hvor mange den her mand er fysisk sammen med, og det er alligevel noget at stole på at manden er forsigtig generelt til at han ikke er i en stor risiko for smitte.
3
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2313
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 91
Likede indlæg: 2270

Re: Singletråden

Indlægaf Elverpigen » 17. mar 2020, 12:16

DenBlødeJyde skrev:Dater I egentlig under det her Corona noget?

Jeg oplever at mænd, der spørger har mere end svært ved min forklaring om, at jeg holder lidt igen med dating for tiden....



Altså, jeg ville synes, at det var ansvarligt at holde sig til dating-med-2 m-afstand. Den nyeste podcast hos Vild med Svans diskuterer det også :)

(ja, det er to mænd, der er til mænd, der har podcasten, men mange af deres emner er relevante for alle - og de har nogle rare stemmer at falde i søvn til :blush2: )
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 17. mar 2020, 12:48

Jeg er ekstrovert, og typen der normalt er over det hele, hele tiden og som elsker store forsamlinger.
Så jeg synes det er hårdt at samfundet er lukket ned. Jeg ses dog stadig lidt med folk privat, med forholdsregler, men slet ikke i nærheden af noget der minder om sædvanligt.
Jeg har allerede været hjemme fra uddannelse i to uger - og jeg føler mig bestemt ensom og lettere depressiv. Så jeg ser ikke frem til minimum 2 uger mere.

Til gengæld er jeg også typen der selvom jeg knus-elsker mine kæledyr bliver træt af dem hvis jeg ikke får pauser. Det er også et problem i ferier. Altså, jeg ville ikke undvære dem, men jeg synes det bliver klaustrofobisk med en kat og en hund klistret op af mig de fleste timer.
0
...
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Singletråden

Indlægaf FrøkenM » 17. mar 2020, 13:16

Jeg tror min selvmedlidenhed primært er opstået fordi jeg allerede har været mere eller mindre bundet til min lejlighed i lang tid. Jeg savner mine venner og savner at drikke en kop te jeg ikke selv har lavet. Normalt trives jeg virkelig godt i mit eget selskab, men nu er hylden med ulæste bøger efterhånden skrumpet og det er også begrænset hvilke serier jeg mangler at se.

Mine læger og fys har hele tiden sagt, at jeg har båret hele forløbet flot, men at en "depressiv tilstand" må være at forvente. Det mærker jeg i den grad nu hvor jeg fysisk er ved at være i stand til at gøre småting selv, men ikke kan.

Jeg trænger i dén grad til at blive luftet, men det må vente til den her virus er under kontrol.
2
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Singletråden

Indlægaf Stitch » 17. mar 2020, 15:09

Jeg tror egentlig bare at jeg er en helt almindelig person, som både kan lide at være alene, men også være social. Helt uden label. Men det betyder også, at når der er for meget af det ene og for lidt af det andet, så går det galt.

Pt. betyder det mest bare, at jeg har lyst til og brug for at være sammen med folk. At grine og hygge og fysisk være i selskab med dem. Jeg har allerede alt for mange telefon- og skypemøder.
Jeg kan godt lide mit eget selskab og jeg keder mig ikke. Men jeg har en trang efter fysisk selskab.
7
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Fynerfin82
Indlæg: 1479
Tilmeldt: 25. aug 2015, 06:23
Kort karma: 178
Likede indlæg: 4051

Re: Singletråden

Indlægaf Fynerfin82 » 17. mar 2020, 16:35

Jeg er vist det man kalder ekstrovert introvert. Jeg får energi af at være sammen med andre mennesker, er meget social og udadvendt. Men jeg har også et behov for at kunne være helt alene relativt ofte.

Indtil videre går det okay med at være så meget alene. Jeg savner mine kollegaer, som jo er min primære voksen kontakt i hverdagen. Jeg hader at skrive sammen og er heller ikke specielt vild med at tale i telefon, så synes ikke rigtigt at de muligheder kan erstatte den fysiske snak.
0

Tilbage til "Forhold og sex"