Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Singletråden

Indlægaf Freya » 16. okt 2018, 06:22

Tilly skrev:Vanløse Bio tror jeg ikke jeg gider, den er vist ikke noget særligt.


Vanløse Bio er konkurs-lukket, så den er helt sikkert ikke noget særligt for tiden :-)
2
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Singletråden

Indlægaf Freya » 16. okt 2018, 08:09

Artem skrev:Passer Tinder statistikken på jer...?
https://www.dr.dk/interaktiv/webfeature ... er-spillet
- Man skal i gennemsnit swipe 61 gange for at få et match.
- Det er oftest kvinder, der sender den første besked. Men de venter cirka 38 minutter. Mænd skriver til gengæld efter 2 minutter, hvis de skriver først.
- Kvinder skriver længere beskeder end mænd.
- Der skal i gennemsnit 121 matches til, før der er en date.

Jeg kan ikke genkende det, skal swipe mange flere gange før en date. Er altid mig som skriver først, men ofte går der nogle timer.

Men det der er overrasker mig mest er 121 matches før en date? det synes jeg er vildt... Nu har jeg ikke selv haft ret mange matches måske 50 hvor mange er blevet slettet nærmest med det samme. Men har da trods alt været på en enkelt Tinder date.

Når ja og så synes jeg altid at det er mig der skriver mest, hvor man skal trække ordene ud af kvinderne.

Det stemmer meget overens med min oplevelse. Må oftest skrive først, før at få respons. Og hvis manden skriver, så er det et hej smukke, haft en god dag/weekend og ikke andet. Hvor jeg skrive noget lidt længere, der lægger mere op til en snak.
0
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: Singletråden

Indlægaf Undtagelsen » 16. okt 2018, 08:40

Tilly skrev:Nu har jeg bemærket at der er en del københavnske singlekvinder her i tråden, så tillader mig lige at stille et spørgsmål der falder lidt udenfor trådens emne.

Har I nogle gode forslag til gratis/billige alenefornøjelser i København? :) Jeg smutter på en lidt impulsiv alenetur til København fra torsdag til søndag. Jeg kan låne min storebrors hus i Vanløse, mens han og familien selv er afsted på ferie.

Jeg er sådan set i København relativt ofte, men som regel er det eneste jeg laver faktisk at være sammen med min storebror, svigerinde og nevø, og så måske en hurtig tur på strøget. Men nu hvor jeg kommer til at have så mange dage på egen hånd, så synes jeg at jeg skal udnytte det bedre end bare at hænge ud i Vanløse :D

Så har I nogle gode forslag til hvad der er sjovt/spændende at lave alene i København? Og som er billigt, da jeg er en fattigrøv :ninja:

Det eneste jeg har planlagt er en tur til Specialkøbmanden i Hvidovre for at købe bageudstyr :lol:


En tur i Marmorkirken og se kirsebærblomsterne af papir, som er hængt op derinde.
Er du der kl 13, er der tårnture i denne uge.
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Singletråden

Indlægaf Ally » 16. okt 2018, 10:51

Altså, alle jeres forslag omkring ture i København giver mig lyst til at tage derover :D Jeg har aldrig oplevet et julepyntet Tivoli; det kunne jeg godt tænke mig :love:
7
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Singletråden

Indlægaf Tilly » 16. okt 2018, 14:25

Pjeps skrev:
Måske en audiowalk på Nørrebro ? https://kulturn.kk.dk/artikel/jeg-er-nørrebro

God ide, det lyder spændende! Jeg vil også meget gerne lave noget hvor jeg skal være lidt aktiv :)

Madam Pomfrey skrev:Hvis du er til en tur ud i det blå, og det ikke skal være ind mod byen, så er det også ret hyggeligt at gå på jagt efter de 6 kæmpe trolde der gemmer sig i vestegnens grønne områder :)
https://thomasdambo.dk/works/de-glemte-kaemper-2/


En tur rundt på østerbro er også ret hyggelig, kastellet, lange linje, og så ind forbi Amalienborg og Nyhavn :)

Botanisk have, gratis entre
Landbohøjskolens haver ditto - ved ikke hvor meget der er at se her i efteråret, men noget er der sikkert

Botanisk have havde jeg også overvejet. Det er en del år siden jeg har været der. Og måske jeg kan nå at opleve nogle fine efterårsfarver inden træerne har smidt alle deres blade. Og tak for de andre forslag også.

Freya skrev:Vanløse Bio er konkurs-lukket, så den er helt sikkert ikke noget særligt for tiden :-)

Nej så er den nok ret kedelig :P Kan så også se at den film jeg gerne vil se ikke bliver vist så mange steder længere, det ser ud til at jeg skal en tur i Cinemaxx, Palads eller Empire.

Undtagelsen skrev:En tur i Marmorkirken og se kirsebærblomsterne af papir, som er hængt op derinde.
Er du der kl 13, er der tårnture i denne uge.

Jeg har faktisk aldrig været inde i Marmorkirken, så god ide :) Og en tårntur lyder da spændende.
0
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Singletråden

Indlægaf Modesty Blame » 16. okt 2018, 14:34

Ally skrev:Altså, alle jeres forslag omkring ture i København giver mig lyst til at tage derover :D Jeg har aldrig oplevet et julepyntet Tivoli; det kunne jeg godt tænke mig :love:

Det giver sjovt nok også mig lyst til at tage derover - men det havde jeg vist i forvejen :fløjt:
1
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Singletråden

Indlægaf FrøkenM » 16. okt 2018, 14:42

Jeg bor jo pt. i studiebolig og bevares, her er da rart men efter snart fire år trænger jeg til at komme videre. Men det er nemmere sagt end gjort i Aalborg hvor kravet er enten stueplan med (eventuelt) meget få trin eller elevator. Til en pris man kan betale på SU eller som ledig efter uddannelse.

Min mor har luftet muligheden for at forældrekøbe en andel, således jeg kan leje af hende. Umiddelbart var jeg lidt betænkelig fordi jeg synes det er en risiko at løbe for min skyld, men hun var ret overbevisende i at det ikke var udelukkende for min - men også for hendes skyld, idet hun på sigt måske selv skal ned i noget mindre.

Nu har hun imidlertid fundet den fineste andel og hvis alt går vel er det min nye bopæl fra 1. januar :lun:
Jeg har brug for lidt krydsede fingre og god karma :)
22
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 16. okt 2018, 21:03

FrøkenM skrev:Jeg bor jo pt. i studiebolig og bevares, her er da rart men efter snart fire år trænger jeg til at komme videre. Men det er nemmere sagt end gjort i Aalborg hvor kravet er enten stueplan med (eventuelt) meget få trin eller elevator. Til en pris man kan betale på SU eller som ledig efter uddannelse.

Min mor har luftet muligheden for at forældrekøbe en andel, således jeg kan leje af hende. Umiddelbart var jeg lidt betænkelig fordi jeg synes det er en risiko at løbe for min skyld, men hun var ret overbevisende i at det ikke var udelukkende for min - men også for hendes skyld, idet hun på sigt måske selv skal ned i noget mindre.

Nu har hun imidlertid fundet den fineste andel og hvis alt går vel er det min nye bopæl fra 1. januar :lun:
Jeg har brug for lidt krydsede fingre og god karma :)


Krydser fingre!

Jeg har haft en del venner, der har haft forældrekøb. Det har ofte passet med, at når de var klar til at flytte i noget større med fx. en partner, så ville deres forældre gerne sælge deres store hus eller lejlighed, flytte i noget mindre og nyde den økonomiske frihed, evt. i kombination med noget efterløn eller nedsat tid.

Så det er faktisk ikke en dårlig idé, hvis I kan finde en bolig, hun også kan se sig selv i senere. :)
1
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6644
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1182
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9550

Re: Singletråden

Indlægaf FrøkenM » 17. okt 2018, 05:25

Zombie skrev:
FrøkenM skrev:Jeg bor jo pt. i studiebolig og bevares, her er da rart men efter snart fire år trænger jeg til at komme videre. Men det er nemmere sagt end gjort i Aalborg hvor kravet er enten stueplan med (eventuelt) meget få trin eller elevator. Til en pris man kan betale på SU eller som ledig efter uddannelse.

Min mor har luftet muligheden for at forældrekøbe en andel, således jeg kan leje af hende. Umiddelbart var jeg lidt betænkelig fordi jeg synes det er en risiko at løbe for min skyld, men hun var ret overbevisende i at det ikke var udelukkende for min - men også for hendes skyld, idet hun på sigt måske selv skal ned i noget mindre.

Nu har hun imidlertid fundet den fineste andel og hvis alt går vel er det min nye bopæl fra 1. januar :lun:
Jeg har brug for lidt krydsede fingre og god karma :)


Krydser fingre!

Jeg har haft en del venner, der har haft forældrekøb. Det har ofte passet med, at når de var klar til at flytte i noget større med fx. en partner, så ville deres forældre gerne sælge deres store hus eller lejlighed, flytte i noget mindre og nyde den økonomiske frihed, evt. i kombination med noget efterløn eller nedsat tid.

Så det er faktisk ikke en dårlig idé, hvis I kan finde en bolig, hun også kan se sig selv i senere. :)


Tak :)

Jeg tænker heller ikke forældrekøb er en skidt ide, overhovedet, men jeg synes alligevel det er en stor ting at gøre for mig. Jeg kunne godt gøre det selv, men det tiltaler hende ikke at jeg skal stå med risikoen alene som studerende eller nyuddannet.

Det her er en 2-værelses andel på 56 kvm i ren bolig. Perfekt til single-mig, med en lille have og plads til hund, som er godt fordi min mor og jeg har en fælles gravhund på 8 :lun:

Jeg har 50 kvm nu men det er inklusive udearealer, så reeelt 40 kvm. Jeg glæder mig til mere plads, mere ro og noget mere permanent. I går godkendte de min mor og sælger bad mig om at lave et skriv om mig selv til bestyrelsen, så nu godkender de forhåbentlig også mig som lejer :)
9
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. okt 2018, 12:34

Hvor lyder det skønt FrøkenM! - det lyder som en ideel bolig for dig her og nu, og skønt med lille have - der er altså noget over at have de ekstra kvm der er ens eget, allermest om sommeren. At kunne sidde ude og nye sol og varme :lun:
Læn du dig bare tilbage i, at det er sådan noget forældre meget gerne gør for deres børn, hvis tingene hænger sammen og det kan lade sig gør! :kys:
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. okt 2018, 13:26

jeg har iøvrigt også været dygtig ;) og har lukket døren til "ham den sløve", det gjorde jeg lørdag eftermiddag. Valgte at sætte et par pinpoints på, med hvad der ikke fungerede for mig, og understregede at jeg såvel ønskede som fortjente mere end det han havde, og kunne give mig her og nu.
Og det var godt at lukke den dør - losser mig selv lidt over skinnebenet over at han overhoved fik lov til at forstyrre mig på den måde...
men havde lige brug for at jonglere lidt med den bold åbenbart, men det gør også at jeg ved at det er det rigtige jeg gjorde.

Nu er der under 2 døgn til jeg er i Norge, jeg er mega spændt og begynder at blive nervøs, men er sikker på at det nok skal blive hyggeligt uanset hvad! Han lægger ikke skjul på at han også glæder sig og er spændt.
Kommunikationen glider nemt, og det er faktisk en lettelse ikke at skulle hive ting ud af ham :lol: :sarkasme: Og jobbet er ikke noget der sætter en altoverskyggende dagsorden heller :klap:
Indtrykket er ihvertfald overordentligt positivt, nu skal det bare bekræftes, og jeg siger ikke nej tak til lidt glimmer og magi :D på den gensidige måde.
7
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5070
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: Singletråden

Indlægaf Tilly » 17. okt 2018, 13:41

Madam Pomfrey skrev:jeg har iøvrigt også været dygtig ;) og har lukket døren til "ham den sløve", det gjorde jeg lørdag eftermiddag. Valgte at sætte et par pinpoints på, med hvad der ikke fungerede for mig, og understregede at jeg såvel ønskede som fortjente mere end det han havde, og kunne give mig her og nu.
Og det var godt at lukke den dør - losser mig selv lidt over skinnebenet over at han overhoved fik lov til at forstyrre mig på den måde...
men havde lige brug for at jonglere lidt med den bold åbenbart, men det gør også at jeg ved at det er det rigtige jeg gjorde.

Nu er der under 2 døgn til jeg er i Norge, jeg er mega spændt og begynder at blive nervøs, men er sikker på at det nok skal blive hyggeligt uanset hvad! Han lægger ikke skjul på at han også glæder sig og er spændt.
Kommunikationen glider nemt, og det er faktisk en lettelse ikke at skulle hive ting ud af ham :lol: :sarkasme: Og jobbet er ikke noget der sætter en altoverskyggende dagsorden heller :klap:
Indtrykket er ihvertfald overordentligt positivt, nu skal det bare bekræftes, og jeg siger ikke nej tak til lidt glimmer og magi :D på den gensidige måde.

Jeg håber kemien også er der i “virkeligheden” :) Hvor lang tid skal du være af sted?
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. okt 2018, 21:31

Tilly skrev:Jeg håber kemien også er der i “virkeligheden” :) Hvor lang tid skal du være af sted?


Fredag morgen til søndag sidst på eftermiddagen....

Det er lidt spændende at skulle være sammen så længe, men vi har også lavet en slags "plan B" hvis nu det ikke lige slår gnister, så sørger vi for bare at lave noget hyggeligt og sjovt, vi skal ud på en god køretur, vi skal lave mad sammen, og spille brædtspil, se film, ud og gå et par gode ture langs vandet.
Vi har en temmelig ens tilgang til tingene, så tænker det nok skal gå rigtig fint, uanset hvad vej det går.
4
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 18. okt 2018, 08:26

Jeg er sådan lidt i limboland, uden at det generer mig. Det er i sig selv mærkeligt, eftersom mit indre kontrolgen normalt ville have forsøgt at få STYR på tingene - selvom det ikke er noget, der kan styres.

At jeg er i stand til bare at være i det og løbende mærke efter, om jeg er på rette vej, er hamrende mærkeligt men samtidig enormt befriende. Paradoksalt nok giver den tilgang faktisk præcis den ro og tryghed, jeg tidligere har prøvet at skabe gennem kontrol og mærkater - her er der konstant tale om et aktivt tilvalg, fordi man reelt gerne vil den anden og ikke “fordi vi plejer”.

Det er på samme tid sært og skønt, men det gør også, at jeg bliver ved med at hænge ud med jer herinde, selvom jeg måske i nogens øjne ikke hører til - ellers ville jeg jo være hjemløs :genert:
3
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 18. okt 2018, 08:37

For øvrigt er det en sindssygt gid øvelse i at “blive i mig selv”, hvor jeg har haft et mønster med at krybe over i den anden og ofte modellere mig selv til en udgave, der er mest spiselig for den, jeg er interesseret i.

Det er på alle måder sindssygt befriende at have fyret Hensyns-Henriette og mærke, at hun - selvom hun stadig prøver at få sit gamle job tilbage - er bortvist for good. Når jeg ser tilbage på det seneste år, erjeg faktisk sindssygt stolt af, hvor meget jeg har rykket mig. Jeg bilder mig ikke ind, at jeg er “færdig” (det ville da ogsåvære kedeligt), og jeg får stadig aha-oplevelser om mig selv på noget nær ugentlig basis, men jeg er i allerhøjeste grad godt på vej. De seneste måneder har været vilde, men jeg kan tydeligt se og mærke, at jeg har brudt med de gamle mønstre og - vigtigst af alt - holder fast i det, selvom jeg har mødt en mand, jeg oprigtigt er glad for. Han er en positiv tilføjelse i mit liv, som måske viser sig kun at være til låns, men uanset hvad holder jeg fast i min kerne undervejs. Det føles fantastisk og giver ro omkring, at det jo kun går i stykker, hvis det er det rigtige. Exit usikkerhed og forsøg på at tilpasse sig selv i uhensigtsmæssig grad. Yay!
8

Tilbage til "Forhold og sex"