Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Singletråden

Indlægaf Annione » 9. apr 2019, 05:13

Én af mine værste sider er nok, at jeg er så meget på og så ligefrem at jeg kan risikere at tromle nogen ned. Men altså - er han ikke mand for at bryde ind, så skal jeg ikke være sammen med ham. Jeg fylder bare meget, jeg har meget energi, jeg er glad. Det skal en mand kunne takle. Og jeg tror faktisk ikke det er skide nemt.
- det er på ingen måde noget jeg kan eller vil lægge låg på. Man må tage mig som jeg er, eller helt lade være. Jeg har rigeligt brændt nallerne på nogen, der kunne klare mig i små bidder - men det er mit liv simpelthen for kort til.
Også fordi jeg går all in, i alle mine relationer. Jeg elsker stormende, både venner, veninder og mænd - jeg vil gøre alt for dem - og det er bare ikke alle der kan magte det.
Det betyder også at jeg ofte må trække mig, og slikke mine sår. Men det er den måde jeg gerne vil være på, og så må man tage det med...

Lige nu magter jeg intet andet end elskere - begge 2 noget, der ikke skal føre til mere. Og det er fantastisk. De synes begge jeg er vild og smuk - og det har jeg brug for at være nu.

Jeg går jo stadig og drømmer om barn med mand-der-ikke-vil-mig-nok :sarkasme:
5
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 9. apr 2019, 06:54

JessicaD skrev:Han har jo ikke styr på sin økonomi, når han er i RKI. Så er det jo lidt mere alvorligt end bare, at han ikke kan finde ud af netbank, og han må jo have levet over evne på et tidspunkt. Tror altså virkelig du skal passe på her, hvis du selv er en anden type.


Han kan jo i hvert fald ikke foretage nogle som helst økonomiske situationer, hvor han skal låne penge.

Derudover er hans daglige økonomi nok tilmed tynget af en gældsbyrde.

Med andre ord så vil MP nok skulle være primus motor på de fleste økonomiske dispositioner, hvis de ender i et forhold.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 9. apr 2019, 07:24

MOGA skrev:Lige børn leger bedst....
Det er til en vis grad en cliche, men det rummer altså et element af sandhed. Hvis I værdimæssigt ligger meget langt fra hinanden, så går det jo ikke, MP.


Der er da rigtig meget sandhed i det! Jeg har ikke haft oplevelsen af at vi er langt fra hinanden der, tværtimod.
Og det er det der gør at jeg forsat er lidt nysgerrig på ham. Uligheden jeg oplevede er baseret på nogle helt andre ting. Bl.a. at klappen går totalt ned for ham, når det handler om IT og teknologi.

Økonomien er nok mit største issue her og nu. Og jeg ved jo ikke hvor slemt det er, det kan jo være alt fra en regning på 5000 kr der aldrig er blevet betalt, til bunkevis at ubetale regninger og kviklån her og der (total dealbreaker) At han er ærlig om det, og udtrykker at han gerne vil ha styr på det, var jeg umiddelbart positiv omkring, for så vil han da gerne i den rigtige retning. Det er da self. lidt "uden filter" at fortælle den slags, men samtidig så ved jeg allerede nu at der er rod i bagagen, og har mulighed for at få et indtryk af hvor slemt/alvorligt det er.
Man kunne jo sagtens være der hvor man havde været kærester i længere tid, førend man finder ud af sådan noget, det er jo ikke fordi man beder om en finansiel rapport fra ens flirt :gruble: eller gør i andre det? :lol:


Jeg lader nysgerrigheden råde lidt nu, husker mine forbehold og méner, og mærker efter...
For jeg skal ikke ha en at være mor for, dem har jeg rigeligt af på matriklen ;) Men jeg kan godt leve med at løfte/bidrage på enkelt punkter, hvis det tages imod på en ordentlig måde, og der er en god balance ifht hvad der gives igen på andre områder.
3
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 9. apr 2019, 07:28

IrmaPigen skrev:
JessicaD skrev:Han har jo ikke styr på sin økonomi, når han er i RKI. Så er det jo lidt mere alvorligt end bare, at han ikke kan finde ud af netbank, og han må jo have levet over evne på et tidspunkt. Tror altså virkelig du skal passe på her, hvis du selv er en anden type.


Han kan jo i hvert fald ikke foretage nogle som helst økonomiske situationer, hvor han skal låne penge.

Derudover er hans daglige økonomi nok tilmed tynget af en gældsbyrde.

Med andre ord så vil MP nok skulle være primus motor på de fleste økonomiske dispositioner, hvis de ender i et forhold.


Jeg stejler fuldstændig på, at han allerede fra begyndelsen vil pålægge en kvinde en management load, der ikke er hendes.

Hvis han ville have styr på sit shit, bad han ikke en fremmed om hjælp. Så havde han hevet fat i en kammerat eller sin bankrådgiver, og snakket med dem om budgetkonto osv.

Det er simpelthen så "Mine arme er faldet af"-agtigt, men det er da smart nok af ham at smide det frem i begyndelsen af relationen. Så kan han allerede fra dag 1 lægge op til en dynamik, hvor han ikke selv tager ansvar, men beder en evt kommende partner om at "hjælpe sig".

Jeg har selv haft helt rådden økonomi, sådan virkelig ubehageligt dårlig, så det er ikke fordi jeg ikke forstår det.
13
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 9. apr 2019, 09:58

Ej jeg synes sgu i læser og tolker lidt heftigt her... Debatten i en nøddeskal?
Jeg skrev endda at mit første indlæg var i relation til emnet, dårlige sider / hvor ærlig melder man ud.

jeg bliver sgu en anelse træt, for lige pludselig bliver det en stor forsvarstale for hvorfor jeg stadig er nysgerrig på ham, og det gider jeg sådan set ikke. Det er jo ikke fordi jeg har givet ham titlen kæreste og er ved at flytte sammen med ham, jeg har set ham én gang, nogle timer. Og jeg har bare ikke dømt ham ude, da der var massere af positive ting, og jeg kan rigtig godt li hans personlighed.
Han er ikke noget barn, han klarer sig fint selv, passer sit fuldtids+ job, har en uddannelse, han holder hus og have, han har rent (men plettet og hullet) tøj, han kan sandelig også handle ind og lave mad :klap: Han har venner, gode relationer til naboerne, - det er jo ikke hans skyld han aldrig har fået søskende og at hans gamle far er død, at hans mor valgte at flytte udlands for mange år siden, og at den øvrige familie bor i jylland :stoned:
Han har så en historik omkring dårlig økonomi, og en klap der går ned når det handler om it/teknologi.
Han når i mål med sine projekter, og gør det pænt og ordentligt, han kan bare tabe fokus - det kan jeg sandelig også selv, så det væsentlige for mig, pga min historik, var hvordan han reagerer når man lige skubber til ham, om det blev taget positivt imod eller om han evt. blev negativ over det.
For jeg gider og skal ikke en eller anden hidsig temperaments dude.

Og så behøver vi vist ikke koge mere suppe på ham?
15
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Singletråden

Indlægaf Liou » 9. apr 2019, 10:28

Min værste side? :gruble: Min baggrund helt sikkert. Det er i hvert fald det, jeg er blevet vejet og fundet for let på flest gange af det modsatte køn - selv af kvinder, der oprindeligt var interesseret. Mange kan ikke deale med det faktum at man i en alder af 33 år stadig er studerende, uagtet hvor gode grundene måtte være. Heldigvis er der også mange, der godt kan. Så jeg har faktisk gjort det til en vane bare at være hudløs ærlig omkring det (men samtidig også give dem en forståelse for, hvorfor tingene er sådan) inden jeg er villig til at gå på en date med nogen som helst. Det synes jeg er sund fornuft. Så spilder jeg hverken deres eller min egen tid :)
2
MOGA
Indlæg: 4032
Tilmeldt: 21. aug 2015, 20:34
Kort karma: 521
Likede indlæg: 7352

Re: Singletråden

Indlægaf MOGA » 9. apr 2019, 10:36

Madam Pomfrey skrev:
MOGA skrev:Lige børn leger bedst....
Det er til en vis grad en cliche, men det rummer altså et element af sandhed. Hvis I værdimæssigt ligger meget langt fra hinanden, så går det jo ikke, MP.


Der er da rigtig meget sandhed i det! Jeg har ikke haft oplevelsen af at vi er langt fra hinanden der, tværtimod.
Og det er det der gør at jeg forsat er lidt nysgerrig på ham. Uligheden jeg oplevede er baseret på nogle helt andre ting. Bl.a. at klappen går totalt ned for ham, når det handler om IT og teknologi.

Økonomien er nok mit største issue her og nu. Og jeg ved jo ikke hvor slemt det er, det kan jo være alt fra en regning på 5000 kr der aldrig er blevet betalt, til bunkevis at ubetale regninger og kviklån her og der (total dealbreaker) At han er ærlig om det, og udtrykker at han gerne vil ha styr på det, var jeg umiddelbart positiv omkring, for så vil han da gerne i den rigtige retning. Det er da self. lidt "uden filter" at fortælle den slags, men samtidig så ved jeg allerede nu at der er rod i bagagen, og har mulighed for at få et indtryk af hvor slemt/alvorligt det er.
Man kunne jo sagtens være der hvor man havde været kærester i længere tid, førend man finder ud af sådan noget, det er jo ikke fordi man beder om en finansiel rapport fra ens flirt :gruble: eller gør i andre det? :lol:


Jeg lader nysgerrigheden råde lidt nu, husker mine forbehold og méner, og mærker efter...
For jeg skal ikke ha en at være mor for, dem har jeg rigeligt af på matriklen ;) Men jeg kan godt leve med at løfte/bidrage på enkelt punkter, hvis det tages imod på en ordentlig måde, og der er en god balance ifht hvad der gives igen på andre områder.


Håndtering af økonomi er da i den grad værdibaseret.

Og jeg tror simpelthen ikke på, at det drejer sig om en regning på 5000. For det første skal han have modtaget mindst to rykkere, før han må registreres i RKI, for det andet kan han kun registreres, hvis der er enighed, forstået på den måde, at hvis der gøres indsigelse overfor fx en håndværkerregning, så må han ikke registreres.
Min helt klare erfaring er, at dem der registreres i RKI, det er dem, hvor der er store økonomiske vanskeligheder.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 9. apr 2019, 19:01

Argh. Jeg synes virkelig at seriøst vild kemi er en bitch lige nu.

Efter over 4 måneder er ham jeg så i julen og mit venskab efterhånden ret solidt, meningsfuldt, ærligt og vigtigt for mig. Og det er jo rigtig fint, når nu vi ikke rigtig kan undgå hinanden og render ind i hinanden omkring 5 dage på en uge.
For det meste vil jeg ikke være ham foruden, og er venskabet det hele værd, men hold nu op hvor er det også bare kompliceret.
0
...
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4693
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7687

Re: Singletråden

Indlægaf Ally » 9. apr 2019, 19:08

Her til aften var jeg på første date med et nyt Tinder-match. Vi var ude at spise og snakken gik lystigt. Dernæst gik vi en tur og snakkede stadig godt sammen. Inden vi sagde farvel, blev vi enige om at ses igen. Og han har netop skrevet, at han gerne vil ses igen.
14
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Singletråden

Indlægaf LaScrooge » 11. apr 2019, 10:29

Smiling_Goat skrev:
Santopia skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg har en dugfrisk WTF-oplevelse fra Tinder

I min profil står der, at jeg er en gennemsnitlig og kedelig kontornusser. En gut skriver, at han garanteret er en større kontornusser end mig. Jeg siger, at jeg tager imod udfordringen og beder ham fortælle, hvordan han er det. Han siger "fordi jeg er rigtig meget på kontoret" og jeg svarer, at jeg arbejder weekender og ofte til kl. 19 - og kan han slå den?

Han spørger mig, hvad jeg laver, siden jeg er der så meget. Jeg fortæller ham det.... Og han unmatcher mig :forvirret:

Var han en dårlig taber? Kan han bare virkelig ikke lide sagsbehandlere? I'll never know :nej:


Nu er jeg nysgerrig. Hvilken type sagsbehandler er du? Da jeg var sagsbehandler måtte vi ikke arbejde weekend. Jeg har også kun en enkelt gang mødt en der arbejdede i mere end en 37timersstilling som sagsbehandler.


Jae, jeg kan godt forstå, du bliver nysgerrig.

Jeg vil bare sige, det er inden for det private


Arbejder du i Dansk Stalkingcenter? :-D
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Singletråden

Indlægaf Precaseptica » 11. apr 2019, 16:48

Tredje date med en skøn pige gik strålende. Hun er simpelthen så nice.

Ikke noget brok denne gang. Nu nyder jeg det bare lige lidt.
14
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Singletråden

Indlægaf LaScrooge » 11. apr 2019, 18:25

Smiling_Goat skrev:
LaScrooge skrev:
Smiling_Goat skrev:
Santopia skrev:
Smiling_Goat skrev:Jeg har en dugfrisk WTF-oplevelse fra Tinder

I min profil står der, at jeg er en gennemsnitlig og kedelig kontornusser. En gut skriver, at han garanteret er en større kontornusser end mig. Jeg siger, at jeg tager imod udfordringen og beder ham fortælle, hvordan han er det. Han siger "fordi jeg er rigtig meget på kontoret" og jeg svarer, at jeg arbejder weekender og ofte til kl. 19 - og kan han slå den?

Han spørger mig, hvad jeg laver, siden jeg er der så meget. Jeg fortæller ham det.... Og han unmatcher mig :forvirret:

Var han en dårlig taber? Kan han bare virkelig ikke lide sagsbehandlere? I'll never know :nej:


Nu er jeg nysgerrig. Hvilken type sagsbehandler er du? Da jeg var sagsbehandler måtte vi ikke arbejde weekend. Jeg har også kun en enkelt gang mødt en der arbejdede i mere end en 37timersstilling som sagsbehandler.


Jae, jeg kan godt forstå, du bliver nysgerrig.

Jeg vil bare sige, det er inden for det private


Arbejder du i Dansk Stalkingcenter? :-D


Haha spændende bud, men dog ikke.

Det er lidt svært at beskrive, hvad jeg laver uden at gå på kompromis med min anonymitet

(ville én fra et stalkingcenter totalt meget sige)


Sådan er det, når man stalker stalkere :ninja: Det er nærmest som at være undercover d'argent.
4
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Singletråden

Indlægaf Stitch » 12. apr 2019, 07:53

Her sker der ikke så meget. Var på kaffetinderdate. Han var meget sød og nem at snakke med, men slet slet ikke mig. Så da han skrev 45min efter daten var slut og spurgte: "Hvad synes du så om mig? Hvad tænker du?". Skrev jeg bare, at han virkede sød, men at for mit vedkommende manglede der kemi.

Nu foreslår han så vi bare skal være venner. Det er da egentlig meget hyggeligt, hvis vi kan det.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Aurora
Indlæg: 1013
Tilmeldt: 21. nov 2016, 15:12
Kort karma: 209
Likede indlæg: 2692

Re: Singletråden

Indlægaf Aurora » 12. apr 2019, 09:25

Stitch skrev:Her sker der ikke så meget. Var på kaffetinderdate. Han var meget sød og nem at snakke med, men slet slet ikke mig. Så da han skrev 45min efter daten var slut og spurgte: "Hvad synes du så om mig? Hvad tænker du?". Skrev jeg bare, at han virkede sød, men at for mit vedkommende manglede der kemi.

Nu foreslår han så vi bare skal være venner. Det er da egentlig meget hyggeligt, hvis vi kan det.


Samme her, der sker ikke så meget. Mit liv består af generelt rod tilsat flytterod.

Min eksmand har fået ny kæreste. Det er dejligt for ham. Lidt mærkeligt på en måde, men mest synes jeg bare det er godt for ham. Synes dog de rykker lidt hurtigt, de har kendt hinanden 6 uger og han har allerede mødt hendes barn. Håber de venter lidt længere med at hun skal møde vores børn.
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Singletråden

Indlægaf Viskelæder » 12. apr 2019, 13:24

Jeg fik en slags kærlighedserklæring fra mit livs kærlighed (en eks) for et par uger siden. Ham, som jeg havde et stormende forhold med for 10 år siden, og som jeg har elsket i en eller anden grad siden. Ham der, som aldrig helt ville mig nok og som gjorde mig vanvittig i skalden, dengang vi var sammen, men som alligevel bare kom under huden på mig som ingen anden.

Han skrev en aften, at han virkelig tit tænkte på mig og havde lyst til at skrive til mig, men så gjorde han det ikke, fordi han var bange for at få skæld ud, fordi han var sig selv, og at han var nederen. At jeg var meget vigtig for ham og unik og noget helt specielt, og jeg betyder meget mere for ham end jeg ved og tror. Han har også været meget opsøgende og spurgt, om vi skulle ses, de sidste par gange, hvor jeg har været i min hjemby (og det har vi ikke gjort).

Jeg har længes efter at høre søde ting fra ham i alle de år, og da jeg så hørte dem, så blev jeg... ked af det.
Fordi jeg ved og har vidst i flere år, at det ikke ændrer noget. Der er alt for meget vand under broen, og det kunne aldrig blive os igen. Jeg ville aldrig kunne stole på ham eller være tryg ved ham. Det var sgu underligt og trist på en eller anden måde. Der var noget rart ved at have håbet om, at en dag ville han ændre sig, og det kunne blive os. Men håbet er sgu slukket, uden jeg helt havde indset det. Jeg tror også, det gør mig trist, hvis nu han al den her tid har været lige så glad for mig, som jeg er/var for ham, og han så er så fucked, at han ikke kunne finde ud af at vise det. Det er bare så spild af et eller andet.
Samtidig så er det jo også ret fantastisk, at jeg endelig er ved at komme helt over ham (på min egen måde. Jeg tror, jeg vil elske ham altid).

Er der nogen af jer, der har prøvet noget lignende?
3

Tilbage til "Forhold og sex"