Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
DetSorteCirkus
Indlæg: 21958
Tilmeldt: 12. aug 2015, 18:07
Kort karma: 2515
Likede indlæg: 59560

Re: Singletråden

Indlægaf DetSorteCirkus » 20. dec 2021, 11:33

Misantropen skrev:Jeg er heller ikke en der er klar til at være sammen med en ny efter 14 dage, men at der er nogen der er siger jo ikke (nødvendigvis) noget om dem eller den forrige relation.

De er fri til at gøre hvad de vil og vi håndterer vores følelser forskelligt. Nogen har en mere polygam tilgang, andre finder nærhed, omsorg tryghed osv. i sådan en relation samtidig med at de "sørger" over den afsluttede.


For mange kommer det nok også meget an på, HVEM de efterfølgende møder. Hvis tiltrækningen er tilpas stærk, vil timingen øjensynlig betyde mindre.
3
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 20. dec 2021, 11:40

DetSorteCirkus skrev:
Misantropen skrev:Jeg er heller ikke en der er klar til at være sammen med en ny efter 14 dage, men at der er nogen der er siger jo ikke (nødvendigvis) noget om dem eller den forrige relation.

De er fri til at gøre hvad de vil og vi håndterer vores følelser forskelligt. Nogen har en mere polygam tilgang, andre finder nærhed, omsorg tryghed osv. i sådan en relation samtidig med at de "sørger" over den afsluttede.


For mange kommer det nok også meget an på, HVEM de efterfølgende møder. Hvis tiltrækningen er tilpas stærk, vil timingen øjensynlig betyde mindre.


Jeg er enig i det citerede og vil tilføje mennesker, der hurtigt kommer videre, hvis de er afklaret. Jeg har været hurtigt i gang efter lange forhold, når jeg var afklaret med bruddet, den anden person og mig selv - og så har jeg været et halvt år om at starte med at date, efter det sluttede rodet og forvirrende med en fyr, jeg bare datede løst nogle måneder.

Der er vist ikke noget omsonst i at komme hurtigt videre, hvis man er afklaret.
Sidder den anden part så tilbage og er IKKE afklaret, kan jeg godt forstå, det føjer spot til skade for dem.
2
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16950
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Singletråden

Indlægaf Misantropen » 20. dec 2021, 17:00

Zombie skrev:
DetSorteCirkus skrev:
Misantropen skrev:Jeg er heller ikke en der er klar til at være sammen med en ny efter 14 dage, men at der er nogen der er siger jo ikke (nødvendigvis) noget om dem eller den forrige relation.

De er fri til at gøre hvad de vil og vi håndterer vores følelser forskelligt. Nogen har en mere polygam tilgang, andre finder nærhed, omsorg tryghed osv. i sådan en relation samtidig med at de "sørger" over den afsluttede.


For mange kommer det nok også meget an på, HVEM de efterfølgende møder. Hvis tiltrækningen er tilpas stærk, vil timingen øjensynlig betyde mindre.


Jeg er enig i det citerede og vil tilføje mennesker, der hurtigt kommer videre, hvis de er afklaret. Jeg har været hurtigt i gang efter lange forhold, når jeg var afklaret med bruddet, den anden person og mig selv - og så har jeg været et halvt år om at starte med at date, efter det sluttede rodet og forvirrende med en fyr, jeg bare datede løst nogle måneder.

Der er vist ikke noget omsonst i at komme hurtigt videre, hvis man er afklaret.
Sidder den anden part så tilbage og er IKKE afklaret, kan jeg godt forstå, det føjer spot til skade for dem.

Enig med jer begge.
0
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16950
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Singletråden

Indlægaf Misantropen » 20. dec 2021, 17:01

Santopia skrev:Tid er relativt, og jeg tror også bare det handler om, hvorvidt bruddet er bearbejdet, om man er klar, og hvem man lige møder. Jeg har selv prøvet at være hurtigt videre og taget oceaner af tid. For mig var det bare en sjov samtale at overhøre brudstykker af, fordi den lige satte min egen situation i perspektiv :D

edit: men det er da væsentligt sjovere, når man er hurtigt videre :D

Jeg greb den også bare fordi det er noget der ofte giver anledning til debat :D
0
Brugeravatar
yugen
Indlæg: 348
Tilmeldt: 25. okt 2016, 20:17
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1640

Re: Singletråden

Indlægaf yugen » 20. dec 2021, 17:46

Santopia skrev:Idag er det en måned siden, at ham fyren jeg datede brød med mig. Jeg er kommet over ham, og tænker egentlig at bruddet var for det bedste. Han havde nogle issues, herunder commitment issues, og det kunne have endt som et tungt forhold, hvis det havde udviklet sig. Så det er egentlig godt, at det blev ved den kortlevede romance, selvom jeg var blevet glad for ham, og det har taget mig noget tid, at komme helt over ham. Igår da jeg gik tur, gik to kvinder bagved mig og talte om deres veninde: “nu er hun sammen med en børnelæge på 31” “hvad? De slog jo op for 14 dage siden (altså en anden fyr)” “.. ja, sådan er hun”.. åh! Hvem det bare var sådan en, som var kommet videre indenfor 14 dage haha.. ej! Jeg tror nu heller ikke det er en vinderstrategi på den lange bane..
Til gengæld er jeg klar til at date igen, og har to dates linet op til efter jul. Og jeg er ret nysgerrig på dem begge. Den ene har jeg mødt to gange før, men timingen har ikke været rigtig. Den anden skrev jeg sammen med på tinder før jeg mødte ham jeg datede, men da jeg normalvis kun dater en af gangen, satte jeg det i bero dengang.. så nu er jeg kommet til at lave aftaler med dem begge :D



Interessant diskussion om, hvor hurtigt man kommer videre. Er enig med flere pointer herinde, bl.a. at det afhænger af, hvor afklaret man selv er. Jeg har også både prøvet at være herreklar få uger efter, og andre gange har det taget måneder. Og så selvfølgelig delen om, hvem man nu engang møder, om man er heldig eller ej at rende ind i et godt emne...

Et helt andet perspektiv! Robert Sapolsky, som er professor i biologi og neurologi, snakker i den her forelæsning om menneskelig seksualitet. Han nævner at monogame dyr har to dopaminreceptorer, som reagerer i forbindelse med pardannelse - den ene, D2, motiverer at indgå i relationer, og den anden, D1, motiverer at blive i dem. Normalt så sænkes D2 efter der knaldes, og D1 øges - dvs. motivationen for at indgå i en ny relation sænkes, imens motivationen for at blive i den nuværende relation øges.

Hvis man forhindrer enten faldet i D2 eller forøgelsen af D1, så laves der ganske vist pardannelse - men kort efter laves der bare en NY pardannelse med en ny partner.

Jeg tænker på, om der hos mennesker kan være forskel i hvordan de her receptorer virker. Altså om der kan være personer med høj D1, som bare gerne vil være i samme forhold nærmest uanset hvad. Og folk med lav D1 men høj D2, som bare hopper lalleglad imellem partnere.

https://www.youtube.com/watch?v=LOY3QH_ ... WL&index=5

Der kan selvfølgelig også være alle mulige andre forklaringer, men det kunne jo være én.
4
Brugeravatar
yugen
Indlæg: 348
Tilmeldt: 25. okt 2016, 20:17
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1640

Re: Singletråden

Indlægaf yugen » 21. dec 2021, 14:36

...
Senest rettet af yugen 15. jan 2023, 11:44, rettet i alt 2 gange.
2
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24646

Re: Singletråden

Indlægaf LaScrooge » 21. dec 2021, 17:27

yugen skrev:
Den endte aflyst :D Der var simpelthen for meget corona omkring os. Så jeg skrev en mail ud med to nye datoer, og vor herlige ven og gentleman, Kollega, skrev tilbage efter 5 minutter og erklærede, at han kun kunne den ene af disse nye datoer. De resterende 20 inviterede var sjovt nok væsentlig mere chill om hvilken dato, det blev.

Apropos den diskussion i datingråd-tråden om, at man skal stoppe med at tolke på folks adfærd, fordi hvis de er interessede, er man ikke i tvivl.... men FUCK hvor er det bare svært, når han seriøst er i mit fjæs. Hele. Tiden. For tiden.

Nu er jeg gået på juleferie, men de sidste par uger har han kontaktet mig flere gange om dagen. Vitterligt fra ingen kontakt at have i 3 måneder til hver dag.

JEG ER UDMATTET. DET FUCKER MED MIN HJERNE. Det er ufatteligt svært ikke at give det opmærksomhed, når han breadcrummer mig hele tiden.


Send ham et billede af dine bryster og skriv "Knalde? Men kun hvis du føler for mig, som jeg gør for dig <3" og skriv så herinde, hvad han svarer.
1
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Tutter27
Indlæg: 344
Tilmeldt: 13. jan 2016, 17:47
Kort karma: 32
Likede indlæg: 808

Re: Singletråden

Indlægaf Tutter27 » 21. dec 2021, 17:29

Ham gutten som fik et anfald på mig, har lige liket mig på Tinder.... han må lide af demens eller storhedsvanvid.
4
Brugeravatar
Tutter27
Indlæg: 344
Tilmeldt: 13. jan 2016, 17:47
Kort karma: 32
Likede indlæg: 808

Re: Singletråden

Indlægaf Tutter27 » 21. dec 2021, 17:31

yugen skrev:
Santopia skrev:
yugen skrev: Yugen


.. Hvordan endte julefrokosten? :D


Den endte aflyst :D Der var simpelthen for meget corona omkring os. Så jeg skrev en mail ud med to nye datoer, og vor herlige ven og gentleman, Kollega, skrev tilbage efter 5 minutter og erklærede, at han kun kunne den ene af disse nye datoer. De resterende 20 inviterede var sjovt nok væsentlig mere chill om hvilken dato, det blev.

Apropos den diskussion i datingråd-tråden om, at man skal stoppe med at tolke på folks adfærd, fordi hvis de er interessede, er man ikke i tvivl.... men FUCK hvor er det bare svært, når han seriøst er i mit fjæs. Hele. Tiden. For tiden.

Nu er jeg gået på juleferie, men de sidste par uger har han kontaktet mig flere gange om dagen. Vitterligt fra ingen kontakt at have i 3 måneder til hver dag.

JEG ER UDMATTET. DET FUCKER MED MIN HJERNE. Det er ufatteligt svært ikke at give det opmærksomhed, når han breadcrummer mig hele tiden.

Det lyder umådeligt udmattende!

Mon ikke den julefrokost kan falde på den dag han ikke kan :wink3:
1
Brugeravatar
yugen
Indlæg: 348
Tilmeldt: 25. okt 2016, 20:17
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1640

Re: Singletråden

Indlægaf yugen » 21. dec 2021, 18:46

...
Senest rettet af yugen 15. jan 2023, 11:49, rettet i alt 1 gang.
6
Brugeravatar
yugen
Indlæg: 348
Tilmeldt: 25. okt 2016, 20:17
Kort karma: 111
Likede indlæg: 1640

Re: Singletråden

Indlægaf yugen » 21. dec 2021, 19:13

...
Senest rettet af yugen 15. jan 2023, 11:49, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7402
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23340

Re: Singletråden

Indlægaf Aragorn » 21. dec 2021, 21:54

yugen skrev:
(...)
han breadcrummer mig hele tiden.


Jeg er for gammel til duo dansk/engelsk og alle de nye udtryk der ikke fandtes da jeg var ung.

Tal dansk!

Landgangsbrød! Revelsben!

Billede
Senest rettet af Aragorn 22. dec 2021, 06:15, rettet i alt 1 gang.
3

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16950
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21067

Re: Singletråden

Indlægaf Misantropen » 21. dec 2021, 22:10

Aragorn skrev:
yugen skrev:
(...)
han breadcrummer mig hele tiden.


Jeg er for gammel til duo dansk/engelsk og alle de nye udtryk der ikke fandtes da jeg var ung.

Tak dansk!

Landgangsbrød! Revelsben!

zb0j3c4zuag31.jpg
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
3
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7578
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1902
Likede indlæg: 24646

Re: Singletråden

Indlægaf LaScrooge » 22. dec 2021, 01:25

Aragorn skrev:
yugen skrev:
(...)
han breadcrummer mig hele tiden.


Jeg er for gammel til duo dansk/engelsk og alle de nye udtryk der ikke fandtes da jeg var ung.

Tak dansk!

Landgangsbrød! Revelsben!

Billede


Det er faktisk meeeeget ældre end American Dad, helt tilbage til brødrene Grimm og Hans & Grethe, som lægger krummer ud for at finde vej tilbage gennem skoven. BreadcrumBing (ja, yugen savede det forkert. Tilgiv et menneske, hvis nick er irriterende for ganen at udtale) er et udtryk for at lede folk ad en bestemt, tidligtet vej, med irrelle (?) hensigter. Ligesom den trælse kollega gør.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Aragorn
Indlæg: 7402
Tilmeldt: 9. jul 2017, 20:50
Kort karma: 1568
Likede indlæg: 23340

Re: Singletråden

Indlægaf Aragorn » 22. dec 2021, 06:20

LaScrooge skrev:
Aragorn skrev:
yugen skrev:
(...)
han breadcrummer mig hele tiden.


Jeg er for gammel til duo dansk/engelsk og alle de nye udtryk der ikke fandtes da jeg var ung.

Tak dansk!

Landgangsbrød! Revelsben!

Billede


Det er faktisk meeeeget ældre end American Dad, helt tilbage til brødrene Grimm og Hans & Grethe, som lægger krummer ud for at finde vej tilbage gennem skoven. BreadcrumBing (ja, yugen savede det forkert. Tilgiv et menneske, hvis nick er irriterende for ganen at udtale) er et udtryk for at lede folk ad en bestemt, tidligtet vej, med irrelle (?) hensigter. Ligesom den trælse kollega gør.


Det lyder bare så velovervejet og overlagt. Det udtryk er jo skabt til at give den idé at der er en stor forkromet plan bag et knald. Det er noget der skal beskrive noget overlagt manipulation efter en drejebog.

Er det ikke at overanalysere lidt? Er det ikke en lidt paranoid måde at møde verden på?
0

Essen meine sheisse. Schmäct gut, jah?
All poopoo times are peepee times, but not all peepee times are poopoo times.

Tilbage til "Forhold og sex"