Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Ego81
Indlæg: 564
Tilmeldt: 4. nov 2015, 14:35
Kort karma: 52
Likede indlæg: 1507

Re: Singletråden

Indlægaf Ego81 » 15. dec 2019, 22:13

Santopia skrev:Når I har været på en første date, plejer fyren så ikke at skrive til jer sådan ret kort efter daten? :gruble: det synes jeg nemlig har været et mønster for en vellykket første date hos mig - faktisk når jeg sjældent hjem fra daten inden der tikker en besked ind. Men nu er jeg kommet hjem fra en kort date - og ingen besked.. og det er nok lidt fjollet, men jeg havde nok lidt håbet på en :genert:


Jo. De dates, hvor manden gerne ville se mig igen, har han skrevet kort efter. De dates, hvor han ikke ville, har jeg ikke hørt noget (udover en afvisning, når jeg selv har skrevet først altså ;) )
Senest rettet af Ego81 15. dec 2019, 22:15, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Elverpigen
Indlæg: 2348
Tilmeldt: 25. jun 2017, 04:31
Kort karma: 93
Likede indlæg: 2306

Re: Singletråden

Indlægaf Elverpigen » 15. dec 2019, 22:15

Artem skrev:Nogle gange som i aften føles det lidt surrealistisk at jeg har fået kæreste på.
Godt vi går forholdsvis langsomt frem, for kommer vist til at kræve en del tilvænning.



Du er ikke den eneste, der har det sådan. Jeg kender flere. Især hvis man har været langtidssingle og har fået skabt sig en hverdag, som man oprigtigt holder af.

Jeg tror, at det også ville kræve lang tilvænning for mig.
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Singletråden

Indlægaf Misantropen » 15. dec 2019, 22:26

Santopia skrev:Når I har været på en første date, plejer fyren så ikke at skrive til jer sådan ret kort efter daten? :gruble: det synes jeg nemlig har været et mønster for en vellykket første date hos mig - faktisk når jeg sjældent hjem fra daten inden der tikker en besked ind. Men nu er jeg kommet hjem fra en kort date - og ingen besked.. og det er nok lidt fjollet, men jeg havde nok lidt håbet på en :genert:

Jo, egentlig. Selvfølgelig medmindre andet er aftalt eller det er umuligt(han kører, er gæst et sted, taget på arbejde osv.) plejer det at være en indikator på at han ikke er så interesseret.

Om det er ham eller mig der skriver først er underordnet, men jeg skriver heller ikke selv hurtigst muligt hvis jeg er lunken eller i tvivl. Oftest skal jeg lige fordøje det hele før jeg lover vi skal ses igen, men jeg skriver alligevel tak for daten, spørger om han er kommet godt hjem eller hvad der nu er passende.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Singletråden

Indlægaf Artem » 15. dec 2019, 22:46

Elverpigen skrev:Du er ikke den eneste, der har det sådan. Jeg kender flere. Især hvis man har været langtidssingle og har fået skabt sig en hverdag, som man oprigtigt holder af.

Jeg tror, at det også ville kræve lang tilvænning for mig.

Nu har jeg set hende både fredag, lørdag og søndag i denne weekend, hvor vi har været sammen i en del timer.
Det har naturligvis været dejligt, og gør det jo kun fordi jeg godt kan lide at være sammen med hende.
Men der er også et men ved det... Alt den her kærestetid tager jo også tid fra andre ting jeg normalt plejer at gøre, og som jeg jo stadig gerne vil have tid til... Det kan på den måde godt være for meget af det gode, og noget jeg altså skal vende mig til.
2
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
OberstNasig
Indlæg: 1405
Tilmeldt: 19. feb 2016, 21:10
Kort karma: 259
Likede indlæg: 2975

Re: Singletråden

Indlægaf OberstNasig » 16. dec 2019, 13:45

Santopia skrev:Når I har været på en første date, plejer fyren så ikke at skrive til jer sådan ret kort efter daten? :gruble: det synes jeg nemlig har været et mønster for en vellykket første date hos mig - faktisk når jeg sjældent hjem fra daten inden der tikker en besked ind. Men nu er jeg kommet hjem fra en kort date - og ingen besked.. og det er nok lidt fjollet, men jeg havde nok lidt håbet på en :genert:



Det er meget forskelligt, oplever jeg, men som oftest opfatter jeg det som værende et tegn på interesse at der kommer en besked indenfor 24 timer efter. Det viser omtanke og interesse. Og det har også holdt stik, når det kommer til det efterfølgende forløb.
Men hvis han ikke kommer een i forkøbet, synes jeg bestemt at man skal skrive. Det er jo helt legalt at spørge om de er interesserede i at ses igen.
1
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Singletråden

Indlægaf Ally » 16. dec 2019, 13:52

Misantropen skrev:Hvordan blev du introduceret og hvordan reagerede han selv? :D

Han havde talt med sin mor om formiddagen; nævnt, at han havde besøg af en rigtig sød kvinde - og jeg er ret sikker på, at hun selv regnede ud, da vi mødtes, at jeg var den selvsamme søde kvinde.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 16. dec 2019, 14:03

Ally skrev:
Misantropen skrev:Hvordan blev du introduceret og hvordan reagerede han selv? :D

Han havde talt med sin mor om formiddagen; nævnt, at han havde besøg af en rigtig sød kvinde - og jeg er ret sikker på, at hun selv regnede ud, da vi mødtes, at jeg var den selvsamme søde kvinde.

Han havde planlagt at du "tilfældigt" skulle møde hans mor? :-D
1
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Singletråden

Indlægaf Misantropen » 16. dec 2019, 14:22

Planten skrev:
Ally skrev:
Misantropen skrev:Hvordan blev du introduceret og hvordan reagerede han selv? :D

Han havde talt med sin mor om formiddagen; nævnt, at han havde besøg af en rigtig sød kvinde - og jeg er ret sikker på, at hun selv regnede ud, da vi mødtes, at jeg var den selvsamme søde kvinde.

Han havde planlagt at du "tilfældigt" skulle møde hans mor? :-D

Det kunne være lidt sødt hvis han er så glad for Ally at han ikke kunne vente :-D
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. dec 2019, 17:19

Artem skrev:Nu har jeg set hende både fredag, lørdag og søndag i denne weekend, hvor vi har været sammen i en del timer.
Det har naturligvis været dejligt, og gør det jo kun fordi jeg godt kan lide at være sammen med hende.
Men der er også et men ved det... Alt den her kærestetid tager jo også tid fra andre ting jeg normalt plejer at gøre, og som jeg jo stadig gerne vil have tid til... Det kan på den måde godt være for meget af det gode, og noget jeg altså skal vende mig til.



Hvis du oplever det er et issue, så sig det højt - så det ikke bliver en misforståelse, og få skabt noget rum til dig og dine egne projekter :) For selvfølgelig skal der være plads til det også, og uden at det bliver til negative følelser fra enten hendes eller din side.

Jeg kan sagtens mærke det på min kæreste, at han bare har været ham de sidste knap 3 år, ifht. vaner, rutiner, og at jeg indimellem bliver et "forstyrrende element" fordi han er ude af trit med at skulle forholde sig til et andet menneske på den måde, og at det faktisk kræver nogle kræfter.
Hvor jeg står et helt andet sted, og de sidste mange år har været vant til at nogle krævede min opmærksomhed, så jeg er "inde i vanen"
5
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Singletråden

Indlægaf Ally » 16. dec 2019, 18:05

Planten skrev:Han havde planlagt at du "tilfældigt" skulle møde hans mor? :-D

Nej, det tror jeg ikke, at han havde, for han virkede meget overrasket, da de så hinanden.
Misantropen skrev:Det kunne være lidt sødt hvis han er så glad for Ally at han ikke kunne vente :-D

Det håber jeg var tilfældet :lol: Vi giver i hvert fald begge udtryk for, at vi er rigtig glade for hinanden :dåne: Han skrev til eftermiddag, at jeg var godkendt af hans mor, så hun må have fået et godt førstehåndsindtryk af mig.
12
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6706
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9689

Re: Singletråden

Indlægaf FrøkenM » 16. dec 2019, 18:10

Ally skrev:
Planten skrev:Han havde planlagt at du "tilfældigt" skulle møde hans mor? :-D

Nej, det tror jeg ikke, at han havde, for han virkede meget overrasket, da de så hinanden.
Misantropen skrev:Det kunne være lidt sødt hvis han er så glad for Ally at han ikke kunne vente :-D

Det håber jeg var tilfældet :lol: Vi giver i hvert fald begge udtryk for, at vi er rigtig glade for hinanden :dåne: Han skrev til eftermiddag, at jeg var godkendt af hans mor, så hun må have fået et godt førstehåndsindtryk af mig.

Hvor er det dejligt at læse :lun:
Det har du virkelig fortjent :kys:
1
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6706
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9689

Re: Singletråden

Indlægaf FrøkenM » 16. dec 2019, 18:15

Jeg skal til kontrol hos min kirurg i morgen. Min fys siger jeg kæmper mentalt mere end godt er pt. så der skal lige lidt styr på den del inden hun kan sige god for at jeg skal opereres igen i næste måned. Det gad jeg på en eller anden måde godt ikke at skulle alene, men omvendt er der bare ikke rigtig nogen der er oplagte at tage med. Livet som single i en ret dysfunktionel familie lige når det kommer til helbred og at tackle sygehusbesøg, tænker jeg :rulle:

Når jeg er færdig smutter jeg nok lige forbi mit "gamle" kontor og ønsker glædelig jul hvis jeg ikke er for smadret efter.


I morgen aften kommer min lokale vælgerforenings-bestyrelse til julefrokost. Jeg har købt alkohol for det tror jeg virkelig jeg trænger til når vi har holdt møde. I morgen skal bare blive en god dag. Det har jeg brug for :genert:
5
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 16. dec 2019, 18:33

FrøkenM skrev:Jeg skal til kontrol hos min kirurg i morgen. Min fys siger jeg kæmper mentalt mere end godt er pt. så der skal lige lidt styr på den del inden hun kan sige god for at jeg skal opereres igen i næste måned.

I morgen aften kommer min lokale vælgerforenings-bestyrelse til julefrokost. Jeg har købt alkohol for det tror jeg virkelig jeg trænger til når vi har holdt møde. I morgen skal bare blive en god dag. Det har jeg brug for :genert:


Håber det bliver en super god dag, og en festlig og hyggelig julefrokost...

Forstår godt du gerne ville ha en der kunne følges med dig til de her ting, bakke op og støtte!
Er spændt på at høre hvad de vurderer ifht operation, min umiddelbare tanke - hvis du kæmper for meget mentalt - var at det måske alligevel giver mening at fortsætte belastningen, fremfor at udskyde operation og tage endnu en bumletur, nu er du jo inde i "rutinen" med det hele.
:ae:
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16954
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1075
Likede indlæg: 21074

Re: Singletråden

Indlægaf Misantropen » 16. dec 2019, 18:42

FrøkenM skrev:Jeg skal til kontrol hos min kirurg i morgen. Min fys siger jeg kæmper mentalt mere end godt er pt. så der skal lige lidt styr på den del inden hun kan sige god for at jeg skal opereres igen i næste måned. Det gad jeg på en eller anden måde godt ikke at skulle alene, men omvendt er der bare ikke rigtig nogen der er oplagte at tage med. Livet som single i en ret dysfunktionel familie lige når det kommer til helbred og at tackle sygehusbesøg, tænker jeg :rulle:

Når jeg er færdig smutter jeg nok lige forbi mit "gamle" kontor og ønsker glædelig jul hvis jeg ikke er for smadret efter.


I morgen aften kommer min lokale vælgerforenings-bestyrelse til julefrokost. Jeg har købt alkohol for det tror jeg virkelig jeg trænger til når vi har holdt møde. I morgen skal bare blive en god dag. Det har jeg brug for :genert:

Er det en ventet operation? Jeg synes da lige du er blevet opereret.

Jeg håber samtalen kommer til at gå godt :kram:
1
Brugeravatar
FrøkenM
Indlæg: 6706
Tilmeldt: 10. okt 2015, 09:05
Kort karma: 1198
Geografisk sted: Aalborg
Likede indlæg: 9689

Re: Singletråden

Indlægaf FrøkenM » 16. dec 2019, 18:42

Madam Pomfrey skrev:
FrøkenM skrev:Jeg skal til kontrol hos min kirurg i morgen. Min fys siger jeg kæmper mentalt mere end godt er pt. så der skal lige lidt styr på den del inden hun kan sige god for at jeg skal opereres igen i næste måned.

I morgen aften kommer min lokale vælgerforenings-bestyrelse til julefrokost. Jeg har købt alkohol for det tror jeg virkelig jeg trænger til når vi har holdt møde. I morgen skal bare blive en god dag. Det har jeg brug for :genert:


Håber det bliver en super god dag, og en festlig og hyggelig julefrokost...

Forstår godt du gerne ville ha en der kunne følges med dig til de her ting, bakke op og støtte!
Er spændt på at høre hvad de vurderer ifht operation, min umiddelbare tanke - hvis du kæmper for meget mentalt - var at det måske alligevel giver mening at fortsætte belastningen, fremfor at udskyde operation og tage endnu en bumletur, nu er du jo inde i "rutinen" med det hele.
:ae:


Tak :kys:

På en måde er det faktisk helt okay at gøre det alene, selvom det er vanvittig ensomt til tider. For at "lukke én ind" i den her behandlingsproces skal man være sikker på det holder/ at personen kan holde til det mv. og jeg er blevet skuffet et par gange. Derfor gør jeg det selv. Med min læge og andre sundhedsprofessionelle omkring mig. Måske ikke optimalt altid, men det har fungeret i fem år :)

Planen er 100% at fortsætte. Datoen er sat og sådan noget. Så der skal være meget galt for ikke at fortsætte - og det er der heldigvis ikke. Det skal jeg bare lige forstå. Høre ham sige det fremfor de fysser jeg ser 3 gange om ugen.

Min fys synes bare at han lige skal se hvor langt vi er kommet, om vi skal forsætte den vej og generelt bare snakke om, hvordan alting er gået i de sidste par måneder. Så det er på ingen måde planen at vi ikke skal fortsætte. Det er bare et sikkerhedstjek, hvis man kan sige det sådan. Jeg håber på, at det giver ro i maven, for jeg er - trods alt - og trods mine egne dumme tanker, kommet rigtig godt ovenpå :)
0
Volunteers are not paid - not because they are worthless, but because they are priceless! :dåne: :love: :lun:

Tilbage til "Forhold og sex"