Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2316

Re: Singletråden

Indlægaf Jadajada » 17. jan 2019, 07:51

Stitch skrev:
bluetof1 skrev:Men det var jo heller ikke det han gjorde. Som jeg forstår det, så spurgte Preca bare om hun kunne se dem gå i samme retning. Altså, hen mod et forhold. I det spørgsmål ligger så også, for ham, at man ikke dater andre.


Det lød bare på mange af jer af, at man skulle aftale eksklusivitet efter første date.

Jeg gider ikke selv date flere på en gang. Jeg gider bare heller ikke skulle sætte ord på det og aftale alt muligt med et menneske, jeg endnu ikke rigtig kender.


Men hvis man ikke trives med at knalde med en der knalder andre, så er man da nødt til at stå op for sig selv og få det bragt på banen.
Det er eksklusivitet her og nu og indtil andet bliver meldt ud, det er ikke evig troskab og fælles børn.
14
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: Singletråden

Indlægaf IrmaPigen » 17. jan 2019, 07:55

bluetof1 skrev:
Stitch skrev:
Cali skrev:
Stitch skrev:Jeg synes bare ikke der er nogen grund til at italesætte det så hurtigt. Ro på. Lad mig lige finde ud af selv, hvad jeg vil og kan. Hvorfor skal der label på så hurtigt?



Jeg synes det er langt ude at få det til at lyde som det unormale at man ikke har lyst til date en der også dater andre. Fair nok at man selv gør noget andet, men der er altså absolut INTET mærkeligt i at man ikke ønsker det set up.


Jamen - det var efter 1-2 dates. Skal man ikke lige lære hinanden at kende, inden man lover hinanden evig troskab?


Men det var jo heller ikke det han gjorde. Som jeg forstår det, så spurgte Preca bare om hun kunne se dem gå i samme retning. Altså, hen mod et forhold. I det spørgsmål ligger så også, for ham, at man ikke dater andre.


Det ville jeg godt nok heller ikke kunne tage stilling til efter to dates. Der ville være kvælning at min lyst til mere.

Så kan jeg bedre forholde mig til "hey, jeg har det dårligt med hvis vi skulle date andre, kan vi aftale vi ikke gør det?"
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Singletråden

Indlægaf Stitch » 17. jan 2019, 07:56

Precaseptica skrev:
Stitch skrev:
bluetof1 skrev:Men det var jo heller ikke det han gjorde. Som jeg forstår det, så spurgte Preca bare om hun kunne se dem gå i samme retning. Altså, hen mod et forhold. I det spørgsmål ligger så også, for ham, at man ikke dater andre.


Det lød bare på mange af jer af, at man skulle aftale eksklusivitet efter første date.

Jeg gider ikke selv date flere på en gang. Jeg gider bare heller ikke skulle sætte ord på det og aftale alt muligt med et menneske, jeg endnu ikke rigtig kender.


Jeg skrev og spurgte ind til hendes egne ord om hookups og sagde, at hvis ikke jeg havde udtryk mig klart (inden hun inviterede sig selv hjem til mig for at have sex) så måtte jeg hellere lige understrege, at den slags var ikke lige mig. Og så nævnte jeg, at jeg ikke selv havde haft interesse for at se andre efter jeg havde mødt hende samt at hvis hun havde behov for den slags, så var det nok ikke os to. Sidstnævnte var hun så enig i og så døde den der.



Det er jo også mega fint, at du sætter ord og tanker på egne behov.

Nogle af os er bare ikke klar til at gøre det samme lige så hurtigt. Uanset om vi tænker som dig eller ej.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Singletråden

Indlægaf Stitch » 17. jan 2019, 07:57

Jadajada skrev:Men hvis man ikke trives med at knalde med en der knalder andre, så er man da nødt til at stå op for sig selv og få det bragt på banen.
Det er eksklusivitet her og nu og indtil andet bliver meldt ud, det er ikke evig troskab og fælles børn.


Det er også mega fint, at man melder ud. Man skal bare være klar på, at andre IKKE har lyst til at melde slige ting ud efter kun 1 date. At selv om man er enig (eller hvis man ikke er), så kan man jo godt have brug for lige at vende det med sig selv først, inden at man lover nogen noget, man ikke ved om man har lyst til.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Modesty Blame
Indlæg: 4326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 08:21
Kort karma: 519
Likede indlæg: 9418

Re: Singletråden

Indlægaf Modesty Blame » 17. jan 2019, 08:02

Annione skrev:
Modesty Blame skrev:Daten, jeg nævnte tidligere, blev rykket til i går. Det var en komplet fiasko - for mig. Han snakkede konstant i 3 timer om politik. Og jeg kan godt snakke politik, men det var en meget omfattende tirade om at stille spørgsmålstegn til alt, hvad medierne og magthaverne nogensinde har sagt. Halvdelen vidste jeg ikke noget om - mest fordi jeg er ligeglad. Resten er jeg ikke sikker på, jeg vil stille spørgsmålstegn ved. Og well - det kommer ikke til at gentage sig. Han skrev, da jeg kom hjem, og jeg svarede pænt, at det var hyggeligt, selvom jeg faktisk ikke mente det. Og så svarede han noget med, at han havde lyst til at kysse mig. Jeg ved simpelthen ikke, hvad jeg skal sige til det. "Nå" "OK" "Aha" "Not a chance in hell".

Jeg vil hellere tage fem år mere i cølibat, end jeg vil kysse ham.


Jeg har nogle gange skrevet, at det var en hyggelig aften, men at jeg ikke følte den kemi, der skulle til, for at jeg havde lyst til flere dates. Slut.
Tænker - der er vel ingen grund til at skrive, at det var en rædselsfuld date og at han ikke har en kinamands chance for at ses med dig igen?!
Det værste respons jeg har fået var: ingenting. Ellers har jeg fået en: “jeg havde det på samme måde” eller “nå, det var en skam, held og lykke videre”.
Det har jeg så gjort nu. Bla bla bla mangel på kemi. Det var Annione, der sagde jeg skulle. Så du har fået skylden. :p
6
Jadajada
Indlæg: 721
Tilmeldt: 18. jan 2018, 21:31
Kort karma: 107
Likede indlæg: 2316

Re: Singletråden

Indlægaf Jadajada » 17. jan 2019, 08:02

Stitch skrev:
Jadajada skrev:Men hvis man ikke trives med at knalde med en der knalder andre, så er man da nødt til at stå op for sig selv og få det bragt på banen.
Det er eksklusivitet her og nu og indtil andet bliver meldt ud, det er ikke evig troskab og fælles børn.


Det er også mega fint, at man melder ud. Man skal bare være klar på, at andre IKKE har lyst til at melde slige ting ud efter kun 1 date. At selv om man er enig (eller hvis man ikke er), så kan man jo godt have brug for lige at vende det med sig selv først, inden at man lover nogen noget, man ikke ved om man har lyst til.



Ja. Klart. Men det er mere eller mindre underordnet.
Hvis man selv ikke trives med at knalde en der knalder andre, så er det jo det man må holde fast i. Ellers er man på vej til at miste sig selv.
0
Brugeravatar
Precaseptica
Indlæg: 845
Tilmeldt: 27. aug 2015, 10:07
Kort karma: 210
Likede indlæg: 1874

Re: Singletråden

Indlægaf Precaseptica » 17. jan 2019, 08:04

Stitch skrev:
Precaseptica skrev:
Stitch skrev:
bluetof1 skrev:Men det var jo heller ikke det han gjorde. Som jeg forstår det, så spurgte Preca bare om hun kunne se dem gå i samme retning. Altså, hen mod et forhold. I det spørgsmål ligger så også, for ham, at man ikke dater andre.


Det lød bare på mange af jer af, at man skulle aftale eksklusivitet efter første date.

Jeg gider ikke selv date flere på en gang. Jeg gider bare heller ikke skulle sætte ord på det og aftale alt muligt med et menneske, jeg endnu ikke rigtig kender.


Jeg skrev og spurgte ind til hendes egne ord om hookups og sagde, at hvis ikke jeg havde udtryk mig klart (inden hun inviterede sig selv hjem til mig for at have sex) så måtte jeg hellere lige understrege, at den slags var ikke lige mig. Og så nævnte jeg, at jeg ikke selv havde haft interesse for at se andre efter jeg havde mødt hende samt at hvis hun havde behov for den slags, så var det nok ikke os to. Sidstnævnte var hun så enig i og så døde den der.



Det er jo også mega fint, at du sætter ord og tanker på egne behov.

Nogle af os er bare ikke klar til at gøre det samme lige så hurtigt. Uanset om vi tænker som dig eller ej.


Helt klart.

Jeg har med tidligere dates haft det på samme måde. Jeg kunne mærke, at det ikke var tid til at være eksklusive endnu. Med hende her opstod behovet bare tidligt netop fordi jeg synes hun var noget særligt og havde indtryk af, at hun også kunne lide mig.
4
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Singletråden

Indlægaf Stitch » 17. jan 2019, 08:33

Cali skrev:Jeg ville ikke date en der dater andre - så nej. Og det er helt normalt at have det sådan. Det er blevet normalt at date flere på en gang, og derfor er vi nu der hvor man bliver nødt til at tage den snak. Og hvad hjælper det at have den snak på 20. date, hvis der er vigtigt for en fra 1. date?


Derfor skal man stadig forvente, at der er folk, der ikke er klar til at melde ud så hurtigt. Uagtet at de kun dater 1 af gangen.
0
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 17. jan 2019, 08:50

Precaseptica skrev:
Stitch skrev:
Precaseptica skrev:Selvfølgelig. Men det er så mit problem om jeg vil være med til den leg, hvorfor en forventningsafstemning vel er fair nok at ønske sig?

Jeg synes at kunne mærke på hendes beskeder, efter jeg foreslår en tredje date, at hun ikke lige gider reservere en aften til mig. Når folk begynder at snakke om at skulle kigge i kalenderen og det tager flere dage, så er det som regel fordi de enten venter på noget bedre eller har fundet noget bedre i min erfaring.


Det er altid godt at forventningsafstemme. Man skal bare være forberedt på, at den anden måske bare ikke er klar til det endnu.

Ang. kalenderen - så har folk mange forskellige grunde til det. Måske hun også bare har kunnet mærke at du havde mere travlt end hende og at hun derfor hang lidt i bremsen.

Hvorom alting er: i det mindste fik du afklaret hvor I er. Og du fandt ud af, du sagtens kan møde nogen, der er interessant, på Tinder.


Men man kan blive helt rundtosset af at tænke over, om det mon var blevet til det helt store med hende her, hvis ikke jeg havde lagt op til denne forventningsafstemning.

Jeg meldte ud oven på hendes besked i lørdags, at min uge var ret åben, så hun kunne bare byde ind. Det gjorde hun så ikke i de tre dage der gik, før jeg skrev og meldte ud.

Men ja. Videre.


Jeg er altså slet ikke enig med de andre.

Hold nu kæft, jeg har spildt meget energi på mennesker, fordi jeg skulle spille den cool fremfor at stå ved, og være autentisk, ift. hvad jeg vil og ikke vil.

Og ja, der røg nogle dates på den konto, at man fra begyndelsen sagde "Jeg leder efter noget, der på sigt bliver seriøst - så hvis du ved, det aldrig bliver dét mellem os, så synes jeg ikke, vi skal blive ved med at ses".

Det er SÅ fint, at nogle mennesker har en anden tilgang til dating, at de dater inden de er klar til et forhold eller noget videre seriøst - for dating er mange ting, og der er ikke patent på én måde at gøre det på.

Men JEG ooooooorker ikke at være en del af den proces, hvor de ikke engang er klar til et forhold, ikke engang VED, OM de er klar eller bliver klar eller ønsker at blive klar.... gal, mand - så er man bare så langt fra mig på savannen, at man knapt kan se mine hjulspor. Dét orker jeg ikke.

Dating handler ikke bare om at finde en, man godt kan lide - det handler om at finde en, man godt kan lide, der vil det samme som én selv. Og selvfølgelig kan man gå og ofre sig selv på "Måske, hvis nu"-alteret i måneder, halve og hele år. Jeg har bare sjældent, SÅ sjældent hørt eller oplevet, at det gjorde en forskel i sidste ende.
Og jeg har altid tænkt "Er det virkelig det værd?" - når man bruger SÅ meget energi på en person, der ikke bruger halvt så meget energi på relationen selv.

Så.
Jeg forstår, hvad de flinke damer prøver at sige, men din opgave er altså at være ærlig omkring dig selv og hvad du lever efter.
Du kan sagtens droppe den på første date allerede - "Jeg leder efter noget, der kan ende ud i et seriøst forhold" - bum, ikke noget med at sige, at du vil et seriøst forhold med lige denne date. Men så har du allerede der fortalt, hvad du handler om.
Hvis de så siger "Jeg vil gerne nå at knalde 100 mænd inden året er omme, og jeg er nået til nr. 11" - så ved du dét.

Det der med at forstille sig. Puh, det er jeg godt nok helt færdig med.
15
aka Forbies

:gammel:
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 17. jan 2019, 08:50

Stitch skrev:
Cali skrev:Jeg ville ikke date en der dater andre - så nej. Og det er helt normalt at have det sådan. Det er blevet normalt at date flere på en gang, og derfor er vi nu der hvor man bliver nødt til at tage den snak. Og hvad hjælper det at have den snak på 20. date, hvis der er vigtigt for en fra 1. date?


Derfor skal man stadig forvente, at der er folk, der ikke er klar til at melde ud så hurtigt. Uagtet at de kun dater 1 af gangen.


Hvordan kan det være, at det er så farligt at aftale eksklusivitet, hvis der er tale om en person, man faktisk synes ret godt om? Man kan jo godt ophæve sådan en aftale igen, hvis man skifter mening efterfølgende.
12
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Singletråden

Indlægaf Stitch » 17. jan 2019, 09:02

Cali skrev:
Stitch skrev:
Cali skrev:Jeg ville ikke date en der dater andre - så nej. Og det er helt normalt at have det sådan. Det er blevet normalt at date flere på en gang, og derfor er vi nu der hvor man bliver nødt til at tage den snak. Og hvad hjælper det at have den snak på 20. date, hvis der er vigtigt for en fra 1. date?


Derfor skal man stadig forvente, at der er folk, der ikke er klar til at melde ud så hurtigt. Uagtet at de kun dater 1 af gangen.



Ja da - og så er det ikke et match. Men det betyder ikke at du har ret i at man ikke burde spørge så tidligt. Selvfølgelig kan man det. Faktisk ville jeg personligt mene at det slet ikke burde være nødvendigt at spørge.


Jeg er helt enig.

Jeg synes (min helt personlige holdninger), at man ikke behøver at udspørge og aftale alt muligt efter 1 date. Jeg har ikke sagt, at alle har det ligesom mig. Tværtimod. Man kan lige, hvad man har lyst til. Du læser mine indlæg, som Fanden læser biblen.
Man skal bare have i mente, at måske tænker modparten anderledes end en selv. Og selvom man ikke har lyst til at sætte ord på og aftale alt muligt, betyder det ikke, det er forkert eller modsat holdning.
Jeg opponerer mod at have så travlt og at det kunne være rart med forståelse for dette.
Senest rettet af Stitch 17. jan 2019, 09:07, rettet i alt 1 gang.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Singletråden

Indlægaf Stitch » 17. jan 2019, 09:03

Lys skrev:Hvordan kan det være, at det er så farligt at aftale eksklusivitet, hvis der er tale om en person, man faktisk synes ret godt om? Man kan jo godt ophæve sådan en aftale igen, hvis man skifter mening efterfølgende.


Hvorfor er det så farligt, at man lige får lov til at vende følelser og tanker med sig selv først, før man aftaler alt muligt med et næsten fremmed menneske?
3
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Singletråden

Indlægaf Stitch » 17. jan 2019, 09:06

Det sagt:

Jeg melder selv ud, at jeg ikke er til hverken ONS eller andet casual fis helt til at starte med. Men jeg giiiider ikke sætte ord på alt muligt efter kun 1 date. Det er stadig et fremmed menneske, som jeg kun lige er ved at lære at kende, (men jeg hverken knalder eller kysser på første date).
Jeg vil gerne have lov til at finde ud af selv, hvad jeg synes om ham/os, inden at vi sætter noget som helst label på.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
KitKat
Indlæg: 1127
Tilmeldt: 15. sep 2015, 05:43
Kort karma: 351
Geografisk sted: Vestjylland
Likede indlæg: 3262
Kontakt:

Re: Singletråden

Indlægaf KitKat » 17. jan 2019, 09:10

Lys skrev:
Stitch skrev:
Cali skrev:Jeg ville ikke date en der dater andre - så nej. Og det er helt normalt at have det sådan. Det er blevet normalt at date flere på en gang, og derfor er vi nu der hvor man bliver nødt til at tage den snak. Og hvad hjælper det at have den snak på 20. date, hvis der er vigtigt for en fra 1. date?


Derfor skal man stadig forvente, at der er folk, der ikke er klar til at melde ud så hurtigt. Uagtet at de kun dater 1 af gangen.


Hvordan kan det være, at det er så farligt at aftale eksklusivitet, hvis der er tale om en person, man faktisk synes ret godt om? Man kan jo godt ophæve sådan en aftale igen, hvis man skifter mening efterfølgende.


Det er vel heller ikke nødvendigvis farligt? :)

For mig er det sådan, at hvis jeg aftaler/lover eksklusivitet så indebærer det automatisk en forventning om at vi på sigt kan blive .."mere" (hvis ikke vi forventer at blive til mere, ser jeg ingen grund til eksklusivitet, jo)

Derfor indebærer den aftale (igen, for mig) automatisk en tættere, følelsesmæssig investering i relationen.

-og den investering er jeg bare sjældent parat til efter 1, 2 eller 3 dates.

Det kan sagtens være jeg ikke ser andre end den ene person, men at love ikke at gøre det kræver at jeg føler jeg kender vedkommende, og det kræver igen mere end et par dates for mig.
2
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Singletråden

Indlægaf Lys » 17. jan 2019, 09:12

Stitch skrev:
Lys skrev:Hvordan kan det være, at det er så farligt at aftale eksklusivitet, hvis der er tale om en person, man faktisk synes ret godt om? Man kan jo godt ophæve sådan en aftale igen, hvis man skifter mening efterfølgende.


Hvorfor er det så farligt, at man lige får lov til at vende følelser og tanker med sig selv først, før man aftaler alt muligt med et næsten fremmed menneske?


Jeg taler ikke om at aftale “alt muligt”, men om lige at cleare om man også knalder med andre. Jeg tror ikke, at jeg forstår hvorfor det kræver så meget eftertanke at sige højt, at man foreløbigt kun knalder med én, mens man lærer hinanden at kende.
8

Tilbage til "Forhold og sex"