Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 11. dec 2018, 14:40

Aragorn skrev:
LaScrooge skrev:
Aragorn skrev:
Zombie skrev:
Aragorn skrev:
SurSødSovs skrev:
Måske Aragon bare har ret i, der er så meget, kvinder ikke forstår... Reaktionen er i hvert på linje med hans beskrivelse.




Det er ikke min pointe, min pointe er nærmere at mænd og kvinder ikke forstår hinanden, fordi vi ultimativt spiller forskellige spil i kraft af vores forskellige roller i verden. Og før vi taler om det - sammen -, så bliver vi ved med at være alene.

Man kan blive nok så stram i betrækket og irriteret og rationalisere alt man vil med sit overlegne intellekt, men hvis ikke man oprigtigt prøver at forstå og finde den anden, så vil man blive ved med at være ensom.

Og det er ikke en ensrettet gade, vil jeg skynde mig at understrege inden feministerne uddrager den værst tænkelige mening af mine ord.


Feministerne er enige med dig og mener, det er patriarkatet, der skaber den stringente opfattelse af, hvad en "rigtig mand" er. Derfor skal det knuses.

Som feminist læser jeg gerne med og forsøger at se det fra den anden side, og synes det må være hårdt og slemt, at føle sig vurderet på det hele tiden.
Ligesom kvinder og udseende.

:)


Jeg mener ikke der findes et patriarkat, men i stedet instinkter og genetisk arvemasse og flere hundrede millioner års evolution. Vi observerer dominanshierarkier selv i hummere og krabber, vi observerer drømme i reptiler og vi observerer at selv rotter har en medfødt sans for fair play.

Vi har som mennesker et frit valg til at bryde med instinkter og teknologien tillader os at bryde med tradition. Men jeg er overbevist om at det vil føre til mennesker M/K der har det elendigt fordi de prøver at fornægte den virkelighed vi er underlagt. Det er hvad der forundrer mig mest ved feminisme: Tilhængerne er ofte højt uddannede, meget begavede og meget vidende mennesker der er i stand til at føre en ekstremt tillokkende argumentation, og de ville grine Gud lige op i ansigtet hvis de kunne, men når debatten handler om den struktur vi har i vores samfund så tror de ikke længere på evolutionslæren, eller også har de bare ikke forstået den. Hvis den da ikke direkte fordrejes med ondt i sinde, for at få den til at passe til ens egen politiske ideologi.

Hvad angår bemærkningen om udseende og kvinder, så opfatter jeg den sarkastisk, som om du ville sige 'det havde du nok ikke tænkt på'. Tilgiv mig hvis jeg tager fejl her, det kan være svært på skrift. Men jo, det har jeg tænkt på.

Som mænd der er underlegne i kraft af deres formåen, bliver kvinder i høj grad målt på deres udseende. En fattig men smuk kvinde på 20 år føler sig ikke underlegen i selskab med en velhavende direktør på 45 år, når hun sugar dater ham. Hun måler sin værdi på sit udseende, og ved hun er eftertragtet og har magt i kraft af sit udseende.

Ligeledes ved den knap så attraktive kvinde at hun betaler en pris for ikke at have et lige så smukt udseende.

Vi betaler alle en pris for noget, og vi bærer alle en byrde. Og mænd bærer typisk en anden end kvinder. Det er hårdt at være menneske, og livet er fuldt af lidelse og hårde kampe. Og ironisk nok så bliver de hårdeste kampe i livet ofte nogle man kæmper alene.

Jeg kan bare ikke tilslutte mig den tanke at vi kan lave om på verden, så vi ikke lider. Sådan fungerer det simpelthen ikke. Og jeg lader mig ikke forføre af sirenernes skønsang der fortæller at vi kan skabe paradis på jord hvis blot vi omvælter den eksisterende orden.

Jeg har læst min historie og jeg ved hvordan den slags paradis har det med at ende i mange millioner menneskers død.


Du taler om Virkeligheden, som om der kun er én og den er entydig. Det er ikke tilfældet og det skal jeg gerne redegøre for fra min position som unversitetsuddannet elitefeminist med et grundigt kendskab til epistemologi og videnskabshistorie, men det er nemt at se hvis man tager udgangspunkt i at man er et menneske, der lever i en verden præget af så uendelig megen forskellighed, at det er at drive vold på folk at påstå, at der findes én sand virkelighed.

Du nævner "evolutionslæren" og jeg forstår ikke sammenhængen med kønsroller og menneskets kulturhistorie? Evolutionslæren siger ikke, at vi har udviklet os i den rigtige retning, blot at vi har udviklet os i en retning og at den tilfældigvis og heldigvis endnu ikke har ført til vores udslettelse. Den er dog tæt på i visse dele af verden, hvor udpræget patriarkalske (hvilket grundlæggende bare betyder at mænd bestemmer) og religiøst fanatiske samfundsorganiseringer betyder elimination af egne samfundsmedlemmer og dermed rent faktisk selvudslettelse. Havde tingene ikke ændret sig således at kvinder fx havde adgang til fri abort under ordnede vilkår, ville vores kultur også have udslettet en hel del flere mennesker på nuværende tidspunkt - både fødte (voksne kvinder) og de børn de ville have fået, hvis ikke de var døde som følge af et indgreb udført med et rustent stykke ståltråd. Vi overlever nok uanset, men vi overlever BEDRE hvis vi udvikler os således at vores samfund rent faktisk bliver indrettet til at give plads til de potentialer, menneskedyret har, i stedet for at knægte dem på basis af underlige, begrænsende forestillinger om, hvordan hhv mænd og kvinder er.

Jeg medgiver fuldt at de ting du beskriver er forekommende mange steder, at det har gjort sig gældende historisk og også på mange måder spiller en rolle i vores samfund i dag, men jeg kan også fortælle dig, at de ikke hersker i de cirkler jeg færdes i. Det er ikke en naturlov at mænd skal vurderes på deres indtægt og kvinder på deres udseende; det giver ikke engang mening hvis man ser på det i et evolutionært perspektiv, hvor der er to menneskedyr der skal vælge en mage at formere sig med. Biologisk sorterer vi ubevidst efter kemi og det er årsagen til, at det ikke er ham der jeg har lyst til at knalde, men derimod ham der, til trods for, at de begge kører i en Audi og har jakkesæt på. Og det er også årsagen til, at jeg vælger den mere fattige digitale håndværker som partner, end den mere velhavende universitetsuddannede leder.


Nu er filosofi som du har et dybt kendskab til en ret uhåndterlig størrelse ofte uden endegyldigt facit, og alle er en filosof på ét eller andet plan.

Hvilken indsigt har du i neuropsykologi? Ikke meget, er mit gæt, hvis du ikke kan se sammenhængen mellem rå evolution og hvilken effekt den har på måden vi har indrettet samfundet på.

Men bevares, du ved nok bedst. Det siger eksamensbeviset i hvert fald.


Jeg er uddannet i neuropædagogik og køn med fokus på 0-3 årige. Med mindre man opdrager det ind i børnene, er der ikke forskel på små piger og drenge udover hvor tissen kommer ud.
6
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 11. dec 2018, 14:44

Det er da bare vildt spændende, det I diskuterer. Men kan det måske få sin egen tråd? :)
13
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 11. dec 2018, 15:18

Planten skrev:
Krølle skrev:Der var for øvrigt godt nogen, der kunne have fortalt mig, at jævnaldrende/lidt yngre fyre er the shit - post 30 er de jo rent faktisk blevet voksne men ikke kedelige :-D Jeg er fan!

Det, tror jeg, vi er flere, der har pointeret herinde før :D


I’m slow like that! :genert: :-D

Men altså. Jeg er i chok. På den gode måde. Jeg gik rundt og troede, det ville være, som da jeg var 25, og der oftest var en verden til forskel på mig og langt de fleste jævnaldrende. De har tilsyneladende taget benene på nakken udviklingsmæssigt, mens jeg har haft hovedet oppe i min egen røv de sidste ti år :lol:
5
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 11. dec 2018, 15:58

Krølle skrev:
Planten skrev:
Krølle skrev:Der var for øvrigt godt nogen, der kunne have fortalt mig, at jævnaldrende/lidt yngre fyre er the shit - post 30 er de jo rent faktisk blevet voksne men ikke kedelige :-D Jeg er fan!

Det, tror jeg, vi er flere, der har pointeret herinde før :D


I’m slow like that! :genert: :-D

Men altså. Jeg er i chok. På den gode måde. Jeg gik rundt og troede, det ville være, som da jeg var 25, og der oftest var en verden til forskel på mig og langt de fleste jævnaldrende. De har tilsyneladende taget benene på nakken udviklingsmæssigt, mens jeg har haft hovedet oppe i min egen røv de sidste ti år :lol:

Hehe, nej de er noget mere underholdende - og for mig mere spontane :)
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 11. dec 2018, 17:39

Planten skrev:
Krølle skrev:
Planten skrev:
Krølle skrev:Der var for øvrigt godt nogen, der kunne have fortalt mig, at jævnaldrende/lidt yngre fyre er the shit - post 30 er de jo rent faktisk blevet voksne men ikke kedelige :-D Jeg er fan!

Det, tror jeg, vi er flere, der har pointeret herinde før :D


I’m slow like that! :genert: :-D

Men altså. Jeg er i chok. På den gode måde. Jeg gik rundt og troede, det ville være, som da jeg var 25, og der oftest var en verden til forskel på mig og langt de fleste jævnaldrende. De har tilsyneladende taget benene på nakken udviklingsmæssigt, mens jeg har haft hovedet oppe i min egen røv de sidste ti år :lol:

Hehe, nej de er noget mere underholdende - og for mig mere spontane :)


Jeg er glad for dem omkring de 32 år, selvom jeg må skuffe ved at sige, jeg har nuppet den bedste.
Men mænd i 30erne overrasker positivt! Det er jeg enig i.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 11. dec 2018, 19:34

Zombie skrev:
Planten skrev:
Krølle skrev:
Planten skrev:
Krølle skrev:Der var for øvrigt godt nogen, der kunne have fortalt mig, at jævnaldrende/lidt yngre fyre er the shit - post 30 er de jo rent faktisk blevet voksne men ikke kedelige :-D Jeg er fan!

Det, tror jeg, vi er flere, der har pointeret herinde før :D


I’m slow like that! :genert: :-D

Men altså. Jeg er i chok. På den gode måde. Jeg gik rundt og troede, det ville være, som da jeg var 25, og der oftest var en verden til forskel på mig og langt de fleste jævnaldrende. De har tilsyneladende taget benene på nakken udviklingsmæssigt, mens jeg har haft hovedet oppe i min egen røv de sidste ti år :lol:

Hehe, nej de er noget mere underholdende - og for mig mere spontane :)


Jeg er glad for dem omkring de 32 år, selvom jeg må skuffe ved at sige, jeg har nuppet den bedste.
Men mænd i 30erne overrasker positivt! Det er jeg enig i.


32 :shock:

Babysteps. Babysteps. Pt virker 35 som en god alder.
0
Brugeravatar
Velvet-Goldmine
Indlæg: 1559
Tilmeldt: 17. jan 2016, 21:33
Kort karma: 254
Likede indlæg: 5867

Re: Singletråden

Indlægaf Velvet-Goldmine » 11. dec 2018, 20:01

Zombie skrev:Jeg er uddannet i neuropædagogik og køn med fokus på 0-3 årige. Med mindre man opdrager det ind i børnene, er der ikke forskel på små piger og drenge udover hvor tissen kommer ud.


Det er der så ingen indenfor den (neuro)pædagogiske forskning der vil udtale sig så bombastisk om!
De udfordrer hjerneforskningens viden om forskelle på mænds og kvinders hjerner fordi den er svær at overføre på børn, og stiller spørgsmålet op om forskelle i hjerne og opførsel ikke ligeså godt kan være kulturelle som biologiske - de konkluderer altså ikke det modsatte af hjerneforskeren hvilket også ville være usagligt, for det kan de jo heller ikke vide eksakt.

Desuden viser epigenetik mere og mere betydning indenfor både fysik og sind, såvel som hormonspejlet er forskelligt fra start i piger og drenge og disse har så absolut indflydelse på opførsel, uden at det selvfølgelig betyder at piger skal gå hjemme og passe børn og mænd være forsørgere.
11
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Singletråden

Indlægaf avdotja » 11. dec 2018, 20:08

Aragorn skrev:
avdotja skrev:
Aragorn skrev:
avdotja skrev:
SurSødSovs skrev:...
Ikke-eks har flere gange sat ord på, at han ikke ved, hvad han skal byde ind med, at jeg er lovligt selvstændig mm Jeg må jo overveje, om jeg også agerer skævt. Omvendt har jeg ikke brug for en partner til andet end netop det: At være min partner. Det kan da ikke være så slemt.

Jeg har ikke brug for nogen; hverken økonomisk eller praktisk. Derudover er jeg hjælpsom af natur, kan godt lide at løse problemer, men er til gengæld ikke særlig vild med at være til besvær og afslår derfor ofte tilbud om hjælp; selvom jeg bestemt ikke har noget imod at tilbyde det den modsatte vej.

Det seneste års tid er jeg dog blevet mere opmærksom at det at yde hjælp, udover at styrke båndet mellem giver og modtager, også er givende i sig selv og at det faktisk ikke er helt fair at “nægte” gode venner den del af venskabet. Så jeg øver mig i at sige ja tak, også selvom jeg egentlig synes det er fjollet at vi er to der skal bruge tid på xxx, når jeg sagtens kan gøre det selv :genert:

Med mit anti-kærlighedsliv i mente, er overstående udelukkende møntet på venskaber, men jeg tror faktisk at alle - partner/ven/familie - har godt af at føle at der er brug for en, at man gør en forskel, at man ikke bare er til pynt.


Jeg må konstatere at min kæreste gør mit liv bedre, og minimerer den emotionelle smerte jeg føler, min angst og min tvivl.

Så hvordan definerer man 'brug for' nogen? Nogle mennesker, gamle mennesker eller eksempelvis spastisk lammede mennesker har 'brug for' andre mennesker. Hvis man efterlod disse mennesker hvor de var, og kom tilbage en uge senere ville de være døde præcist dér hvor man efterlod dem.

Sådan har jeg ikke 'brug for' min kæreste.

Men jeg elsker hende mere end jeg kan beskrive med ord, og det er entydigt bevist at jeg bliver et bedre menneske der lever et bedre liv på grund af hende.

Har jeg 'brug for' dét? Har mit lokalsamfund 'brug for' at jeg er et produktivt og ordentligt menneske? Har mit land? Har du?

Lad os starte med at definere 'brug for' og lad os derefter snakke om der er brug for det eller ej.

Jeg føler jeg gentager mig selv, men jeg har simpelthen så svært ved at tyde mange af dine indlæg og forstå hensigten med disse, hvilket desværre forhindrer mig i at give en ordentlig besvarelse. Det ærger mig, da jeg synes det er vigtig - af respekt for debatten og dets debattører - med et vist niveau, når folk responderer på ens indlæg.

Så det er ikke fordi jeg vil, men jeg har brug for en præcisering: Er du uenig i at mennesket har brug for (eller gavn af) at føle sig nyttig, at gøre en forskel i forhold til dets nærmeste? At ikke bare modtageren, men også giveren får noget ud af handlingen?

For heldigvis har ingen i det danske samfund i dag, brug for andre på den måde som du indleder dit indlæg. Og den “brug for” af din kæreste som du hentyder til, har meget lidt at gøre med den mere konkrete hjælp, jeg snakker om. Så jeg er oprigtig i tvivl om hvad det er du efterspørger her?


1: Jeg er enig i din betragtning om at giver såvel som modtager får noget ud af handlingen, og at det er overmådeligt gavnligt for mennesker at være noget for nogen, og usundt ikke at være det.

2: Jeg forstår ikke, hvad du mener med brug for. Du præciserer at du ikke har brug for nogen, praktisk såvel som økonomisk. Men enhver idiot med sin førlighed i behold kan hænge en hylde op, og jeg er ikke det mindste i tvivl om at de kvinder der sidder her er højt begavede og dygtige til deres job og kan tjene deres egne penge.

Men hvad så?

Det udsagn får dig i mine øjne til at understrege at du ikke er afhængig af nogen, og at du helst er fri for at dele livet med nogen. Som en eneboer i en grotte et sted.

Og der er min pointe at vi har strengt taget ikke brug for andre for at leve, men at vi kan have brug for andre for at leve godt og meningsfuldt.

At konstatere man ikke har brug for nogen virker enten som en floskel - I'm a strong independent woman who don't need no man' - eller snæversynet for mig.

Der er så mange lag man kan have brug for nogen på, at selve det udsagn at man ikke har brug for nogen er meningsløst i sig selv.

Så jeg leder efter betydningen af den sætning. Den mening du lægger i de ord. For ellers kan vi ikke tale om, hvad man har brug for.

Jeg er bange for at jeg stadigvæk ikke helt er med - om muligt er jeg endnu mere forvirret. Jeg har ikke engang tænkt tanken at mit liv ville være bedre uden mine kære, af den simple årsag at det ville det ikke: et liv uden dem ville være fattig, trist og ikke værd at leve. Og jeg er overrasket over at se at nogen kan tolke det at man ikke behov for praktisk hjælp fra andre, som at man egentligt helst ville være huleboer uden at skulle forholde sig til andre mennesker.

Men jeg tror måske at du udelukkede har fokuseret på første del af indlægget og overset resten? Og derudover har valgt at tolke det i et bredere perspektiv end det noget mere jordnære jeg fokuserede på?

Det lille ord “dog” i den markerede del, har reelt samme funktion som ordet “men”.

Når jeg snakker om “brug for”, mener jeg det ret konkret (og det er ikke fordi jeg ikke anerkender at man også har “brug for” sine nærmeste i større termer og at det reelt er de nære relationer der giver livet mest værdi for rigtig mange mennesker - det er bare ikke det jeg snakker om her).

Feks tilbød en ven for nyligt at stå tidligt op og køre tværs gennem byen for at transportere mig og min bagage (og min lille hund) til stationen i forbindelse med at jeg skulle ud og rejse (altså uden ham). Ser man objektivt på det var det fjollet: (1) så mange ting havde jeg heller ikke med (2) der var fine busforbindelser og jeg har i øvrigt også gået turen flere gange (3) han er ikke ligefrem morgenmenneske og så sjovt er det altså heller ikke at ligge og lege taxa for folk (4) det samlede tidsforbrug ved at han først skulle ud til mig, derefter skulle vi begge ned til stationen og derefter skulle han så hjem igen, ville klart overstige mit tidsforbrug ved selv at tage derned (5) prisen for parkering mens han fulgte mig ind, ville være højere end prisen for en busbillet.

For 2 år siden ville jeg have holdt fast i at det skulle han overhovedet ikke for det kunne jeg sagtens selv, så der var absolut ingen grund til at han spildte sin lørdag formiddag på det. Men i dag er jeg mere bevidst om at det ikke kun er et spørgsmål om at det er besværligt og at der er en opgave der skal løses mest effektivt; men at det at yde hjælpen har en værdi i sig selv.

At det at kunne gøre noget for andre, hjælpe dem, bidrage med noget, er så værdifuldt at man ikke bør nægte ens nærmeste den glæde selvom det ikke er nødvendigt - måske ikke engang effektivt. Det var det jeg prøvede at få frem.
3
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Singletråden

Indlægaf avdotja » 11. dec 2018, 20:15

Krølle skrev:Nå men hej. Jeg er sådan en simpel type, der bare vil sige, at jeg har været på en fremragende date - med en mand, der er lavere end mig og tjener mindre. Til gengæld er han brainy, emotionelt moden og skidesød! :-D

Krølle skrev:...og sexet og glad for katte. Så er det ret ligegyldigt, at han pt ikke bruger den der fancy universitetsuddannelse til noget. Faktisk foretrækker jeg det arbejdsliv, han har valgt i stedet, fordi det tilsyneladende gør ham glad og passioneret.

Krølle skrev:Der var for øvrigt godt nogen, der kunne have fortalt mig, at jævnaldrende/lidt yngre fyre er the shit - post 30 er de jo rent faktisk blevet voksne men ikke kedelige :-D Jeg er fan!

Vil du så holde op med det pjat - du trækker trådens niveau ned :sur:
7
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 11. dec 2018, 21:07

Jeg er på 37, lige gamle er vildt godt... :-P

Eller også så er det bare "far til 4" der er sådan ca. pisse fantastisk,helt vildt sød, lækker og dejlig :love: :blush2:
Har haft fornøjelsen af endnu en aften og nat i hans selskab, og jeg er fan, og har bløde knæer og sommerfugle i maven!
Igen en nat hvor det bare føltes rigtigt, rart og naturligt at være tætte, og hvor vi følger hinanden i bevægelserne, hvor hænder finder hinanden i søvn, det kan jeg virkelig godt li.

Jeg har tumlet med noget usikkerhed i weekenden, om hvorvidt han vil mig, leder efter negative udtryk og signaler, og min hjerne havde åbenbart virkelig svært ved at håndtere at han stort set var offline hele weekenden hvor han havde børn, for så fik jeg jo ikke nogen opmærksomhed :wacko: Og det var altså ikke sådan at der var total radiotavshed heller...
Det har virkelig føltes sådan Anders and agtigt, med djævlen på den ene skulder, englen på den anden :gisp:
Og det er skide åndsvagt, for han har vitterligt ikke gjort andet end såvel inddirekte som direkte at udtrykke at han gerne vil mig, gerne vil lære mig bedre at kende, spørger ind til. Jeg vidste at vi havde en aftale mandag aften, og han skrev også at han glædede sig til at se mig igen.
SÅ i bund og grund er det jo bare pisse åndsvagt...

Tænker at det går på 2 ben, de negative erfaringer jeg har gjort mig ifht gerne at ville et andet menneske og ikke få samme respons. Og at jeg kan mærke at jeg virkelig gerne vil "far til 4" - at jeg kan mærke jeg vil blive ret ked af det hvis han f.x. melder ud at han ikke vil mere.

Så lige nu prøver jeg bare at banke mig selv i knolden med at jeg altså ikke umiddelbart har noget at bekymre mig for.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 11. dec 2018, 22:59

avdotja skrev:
Krølle skrev:Nå men hej. Jeg er sådan en simpel type, der bare vil sige, at jeg har været på en fremragende date - med en mand, der er lavere end mig og tjener mindre. Til gengæld er han brainy, emotionelt moden og skidesød! :-D

Krølle skrev:...og sexet og glad for katte. Så er det ret ligegyldigt, at han pt ikke bruger den der fancy universitetsuddannelse til noget. Faktisk foretrækker jeg det arbejdsliv, han har valgt i stedet, fordi det tilsyneladende gør ham glad og passioneret.

Krølle skrev:Der var for øvrigt godt nogen, der kunne have fortalt mig, at jævnaldrende/lidt yngre fyre er the shit - post 30 er de jo rent faktisk blevet voksne men ikke kedelige :-D Jeg er fan!

Vil du så holde op med det pjat - du trækker trådens niveau ned :sur:


....men jeg fik BÅDE sex og nørdet intellektuel snak ud af det. Slå den!
4
Brugeravatar
Thestral
Indlæg: 2772
Tilmeldt: 11. aug 2015, 07:15
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3056

Re: Singletråden

Indlægaf Thestral » 12. dec 2018, 05:51

AstaPasta skrev:Jeg har den her bolleven, som har meldt ud, at han ikke vil andet end sex. Og det har jeg det fint med. Jeg kan godt adskille følelser og sex, så længe de faktisk er adskilt.
Nu har jeg så lige fortalt ham, at jeg ikke har lyst til sex lige nu,da jeg er nede over nogle afslag efter jobsamtaler.
Han skriver så, at jeg bare kan sige til, hvis jeg har lyst til selskab.
Hvis jeg helt rationelt tænker over det, er han jo bare flink. Men lige nu ville jeg egentligt bare hellere, at han sagde ok, og så kan jeg sige til, når jeg har lyst til sex igen.
Jeg kan ikke, hvis det skal rodes sammen. Vi var ikke venner til at begynde med, vi bruger bare hinanden. Så nu overvejer jeg at droppe ham som bolleven, fordi han er for sød.
Giver det mening for nogen?

Overhovedet ikke. Han siger jo netop det du efterlyser, ud fra beskrivelsen, så jeg er forvirret :forvirret:
1
Jeg har nået den alder,
hvor jeg ved, hvad der er værd at vide
og på en god dag kan jeg også huske noget af det..
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 12. dec 2018, 06:05

Thestral skrev:
AstaPasta skrev:Jeg har den her bolleven, som har meldt ud, at han ikke vil andet end sex. Og det har jeg det fint med. Jeg kan godt adskille følelser og sex, så længe de faktisk er adskilt.
Nu har jeg så lige fortalt ham, at jeg ikke har lyst til sex lige nu,da jeg er nede over nogle afslag efter jobsamtaler.
Han skriver så, at jeg bare kan sige til, hvis jeg har lyst til selskab.
Hvis jeg helt rationelt tænker over det, er han jo bare flink. Men lige nu ville jeg egentligt bare hellere, at han sagde ok, og så kan jeg sige til, når jeg har lyst til sex igen.
Jeg kan ikke, hvis det skal rodes sammen. Vi var ikke venner til at begynde med, vi bruger bare hinanden. Så nu overvejer jeg at droppe ham som bolleven, fordi han er for sød.
Giver det mening for nogen?

Overhovedet ikke. Han siger jo netop det du efterlyser, ud fra beskrivelsen, så jeg er forvirret :forvirret:

Jeg tror altså heller ikke, du skal lægge for meget i ordet "selskab" fremfor sex Asta. Jeg tror reelt set, han mener sex, når han skriver selskab :)
1
Brugeravatar
Stitch
Indlæg: 7999
Tilmeldt: 13. jun 2017, 12:11
Kort karma: 1193
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 17843

Re: Singletråden

Indlægaf Stitch » 12. dec 2018, 11:12

Planten skrev:
Thestral skrev:
AstaPasta skrev:Jeg har den her bolleven, som har meldt ud, at han ikke vil andet end sex. Og det har jeg det fint med. Jeg kan godt adskille følelser og sex, så længe de faktisk er adskilt.
Nu har jeg så lige fortalt ham, at jeg ikke har lyst til sex lige nu,da jeg er nede over nogle afslag efter jobsamtaler.
Han skriver så, at jeg bare kan sige til, hvis jeg har lyst til selskab.
Hvis jeg helt rationelt tænker over det, er han jo bare flink. Men lige nu ville jeg egentligt bare hellere, at han sagde ok, og så kan jeg sige til, når jeg har lyst til sex igen.
Jeg kan ikke, hvis det skal rodes sammen. Vi var ikke venner til at begynde med, vi bruger bare hinanden. Så nu overvejer jeg at droppe ham som bolleven, fordi han er for sød.
Giver det mening for nogen?

Overhovedet ikke. Han siger jo netop det du efterlyser, ud fra beskrivelsen, så jeg er forvirret :forvirret:

Jeg tror altså heller ikke, du skal lægge for meget i ordet "selskab" fremfor sex Asta. Jeg tror reelt set, han mener sex, når han skriver selskab :)


Jeg er enig med Planten. Han skriver det bare lidt pænere. Det er mere hvis du skal have selskab og muntres op - via sex. Tror ikke du skal lægge mere i det.
1
"If you are neutral in situations of injustice, you have chosen the side of the oppressor. If an elephant has its foot on the tail of a mouse, and you say that you are neutral, the mouse will not appreciate your neutrality."

Free Palestine
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 12. dec 2018, 13:06

Jeg kan følge, at man ikke ønsker at blande omsorg i sårbare situationer ind i en relation, der er baseret på sex alene, men omvendt ville jeg ikke kunne have sådan en relation uden at der også var elementer af reel interesse i den andens mentale tilstand.

Er det fordi, du er nervøs for at blive emotionelt engageret, hvis du “tillader” ham at vise omsorg udenfor den rent seksuelle relation?
2

Tilbage til "Forhold og sex"