Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19607
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46087

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 22. jul 2018, 19:11

klumphen skrev:Tinder er mere eller mindre den mentale ækvivalent til cutting.

Fra psykiatrifondens hjemmeside (med en hurtig omgang søg/erstat):
Brug af Tinder kan være svært at forstå, men det kan være en idé at se tinder som en form for selvmedicinering. Tinder kan være en måde at komme af med ubehagelige følelser på; det kan være en metode til at glemme noget traumatisk. Men det kan også være en måde at mærke sig selv på, fordi man kæmper med en indre tomhedsfølelse. Tinder kan forstås som en måde at give sig selv omsorg på – men bagvendt, fordi selvhadet blokerer for egentlig omsorg.
Bagefter sidder man tilbage med nogle mentale ar og en grim smag i munden. Det var i hvert fald min oplevelse.


Som tidligere cutter må jeg indrømme at de eneste ar cutting har giver mig er de fysiske. De psykiske ar kommer af det der var før.

Men det er jo ikke det singletråden skal handle om. Jeg tænker bare at hvis man tror det er det at skære hul i huden der giver psykiske ar, så har man undervurderet de psykiske ptoblemer der som oftest ligger bag.
2
...
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Singletråden

Indlægaf Annione » 22. jul 2018, 20:44

Jeg har en ikke-date i weekenden. Med en rigtig god kammerat. Vi skal til stranden og sove i klitterne... jeg har tænkt mig at give den et skud.
Vi var semi kærester en gang i 14 dage - og han kyssede så godt, at jeg blev svimmel bagefter. Hver gang.

Vi skal overhovedet ikke være kærester - men jeg ved at vores venskab godt kan klare et knald eller 2 :slem:
6
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Singletråden

Indlægaf Annione » 22. jul 2018, 20:47

Forøvrigt. Tinder.

Hvad skriver man, når man får et match? Jeg skriver tydeligvis ikke det rigtige - typisk kommenterer jeg på deres job. Og har flere gange ikke fået nogen svar.

Skal man bare skrive “hej, du er er lækker” eller hvad?

Nu har jeg meget få match på Tinder, fordi jeg er vildt kræsen - han skal helst være 190 og ligne én, der gerne må ligge oven på mig :devil: dem er der åbenbart ikke så mange af.
0
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 22. jul 2018, 21:03

Annione skrev:Forøvrigt. Tinder.

Hvad skriver man, når man får et match? Jeg skriver tydeligvis ikke det rigtige - typisk kommenterer jeg på deres job. Og har flere gange ikke fået nogen svar.

Skal man bare skrive “hej, du er er lækker” eller hvad?

Nu har jeg meget få match på Tinder, fordi jeg er vildt kræsen - han skal helst være 190 og ligne én, der gerne må ligge oven på mig :devil: dem er der åbenbart ikke så mange af.

Når jeg er på, leder jeg jo efter kærestepotentiale. Jeg plejer at skrive, at de ser søde ud. Hvis de ikke reagerer, så sletter jeg bare matchet.
0
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Singletråden

Indlægaf Primerose » 22. jul 2018, 21:52

Ja, her sker der altså også lidt. De værste sommerhormoner er aftaget, men livet er jo til for at blive levet :dance:

Jeg er muligvis begyndt at have sex på fast basis med en af mine allerførste tinderflirts. Jeg skrev om ham her i tråden, som måske den første jeg skrev om... Han er stadigvæk hot hot hot, og det er lækkert at mødes, kysse, sexe, sludre og putte. Og det er ret nice, at vi faktisk bare at set hinanden som venner et helt år siden vi datede og inden det her begyndte.

I morgen skal jeg drikke kaffe og gå tur med en anden af mine tidligste tinderflirts. Ham var jeg ret vild med, sjovt nok også for nogenlunde præcis et år siden. Det var ham der stod op om morgenen, gik på arbejde, og kom spontant hjem til mig bagefter med favnen fuld af langstilkede, kæmpestore hvide roser, selvom vi slet ikke havde aftalt at ses. Da det kom til stykket ville han hellere ud og rejse og surfe jorden rundt. Det sidste halve års tid har vi nærmest været pennevenner mens han har rejst :lol: helt venskabeligt, men med nysgerrighed over for hinandens liv. Nå, nu er han i dk for en periode og har spurgt om jeg har tid til at ses i morgen. Det vil jeg selvfølgelig gerne. Jeg håber hans øjne stadig er sådan nogle jeg føler, at jeg kunne kigge ind i for evigt. Men under alle omstændigheder bliver det skægt at se ham og høre om alle hans rejseeventyr.

Og ja, så er der ham jeg faktisk godt kunne gå hen og blive lidt vild med. Tredje date er i den kommende weekend. Han er så flot på Peter fra de gamle Far til Fire-film-måden. Og sød, og sjov og seeexy :genert:
Men det fortæller jeg ikke så meget om, vil ikke jinxe noget :ninja:
6
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Singletråden

Indlægaf Primerose » 22. jul 2018, 21:57

Annione skrev:Forøvrigt. Tinder.

Hvad skriver man, når man får et match? Jeg skriver tydeligvis ikke det rigtige - typisk kommenterer jeg på deres job. Og har flere gange ikke fået nogen svar.

Skal man bare skrive “hej, du er er lækker” eller hvad?

Nu har jeg meget få match på Tinder, fordi jeg er vildt kræsen - han skal helst være 190 og ligne én, der gerne må ligge oven på mig :devil: dem er der åbenbart ikke så mange af.



Jeg skriver gerne et eller andet baseret på det de har skrevet i deres profiltekst, eller hvis der er et billede der stikker lidt ud. Den sidste jeg skrev til, som indtil videre har ledt til flere gode dates, han havde ingen tekst what so ever. Så jeg tog udgangspunkt i happens bud på hvor langt vi var fra hinanden og skrv noget a la “Hey xx, du ligner typen der er på roskilde, passer det? :)”. Rimelig standart kedelig besked, men et eller anden virkede jo tydeligvis...
1
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
klumphen
Indlæg: 1682
Tilmeldt: 1. jan 2016, 17:57
Kort karma: 288
Likede indlæg: 3215

Re: Singletråden

Indlægaf klumphen » 23. jul 2018, 05:44

LadyFox skrev:
klumphen skrev:Tinder er mere eller mindre den mentale ækvivalent til cutting.

Fra psykiatrifondens hjemmeside (med en hurtig omgang søg/erstat):
Brug af Tinder kan være svært at forstå, men det kan være en idé at se tinder som en form for selvmedicinering. Tinder kan være en måde at komme af med ubehagelige følelser på; det kan være en metode til at glemme noget traumatisk. Men det kan også være en måde at mærke sig selv på, fordi man kæmper med en indre tomhedsfølelse. Tinder kan forstås som en måde at give sig selv omsorg på – men bagvendt, fordi selvhadet blokerer for egentlig omsorg.
Bagefter sidder man tilbage med nogle mentale ar og en grim smag i munden. Det var i hvert fald min oplevelse.


Som tidligere cutter må jeg indrømme at de eneste ar cutting har giver mig er de fysiske. De psykiske ar kommer af det der var før.

Men det er jo ikke det singletråden skal handle om. Jeg tænker bare at hvis man tror det er det at skære hul i huden der giver psykiske ar, så har man undervurderet de psykiske ptoblemer der som oftest ligger bag.

Jeg tænker bare at hvis man læser det jeg har skrevet - "Tinder er mere eller mindre den mentale ækvivalent til cutting" - så kan man forstå hvad jeg mener.
0
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 23. jul 2018, 09:05

Jeg havde en helt igennem skøn og rædderlig dag i går. Vi kørte på udflugt i sommerlandet for at se på sommerhuse, bade, gå på kirsebærrov og besøge et vennepar i deres sommerhus. Det var så sindssygt hyggeligt og ubesværet, og jeg er kort sagt bare vild med at være sammen med ham - der er og skal ikke være noget label på pt, men så længe uden-label er som i går, er jeg kæmpe fan.

Dagen sluttede så mindre heldigt med en sindssyg madallergisk reaktion for mit vedkommende, men what the hell. Så har han også set mig i helt og aldeles sølle tilstand, og han rendte ikke skrigende bort. Tværtimod blev jeg passet på, kørt hjem og senere beordret til lægen for st få tjekket allergier. Jeg fik kemo for godt et år siden, og biokemikeren havde nørdet bivirkninger og læst sig frem til, at midlertidige og hardcore madallergier kunne opstå. Argumentet om at blive testet i stedet for at dø af en ukendt allergi lød jo ganske fornuftigt, men det vildeste for mig er, at han gik i gang med at undersøge det. Min eks, der er læge og har fulgt mit sygdomsforløb i ni år, reagerede på de første to tilfælde af madforgiftning/allergi med “bare jeg ikke bliver smittet” og har aldrig så meget som læst en indlægsseddel eller artikel om min sygdom. Go figure. Ikke så mærkeligt at jeg har lidt svært ved at forholde mig til og tro på den her nye verdensorden...
18
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. jul 2018, 10:00

Krølle skrev:Go figure. Ikke så mærkeligt at jeg har lidt svært ved at forholde mig til og tro på den her nye verdensorden...


Det var virkeligt også svært for mig - det der med at forholde mig til omsorgen, omtanken, at blive passet på, nurset om...
Det var stort, og vidunderligt - men også lidt af en mundfuld, svært at være modtager af, ihvertfald det første stykke tid.
Men det der måske egentligt var det aller sværeste, det var at tackle, forholde sig til, de bagudrettede følelser - der kom, da jeg blev opmærksom på alt det omsorg eksmand ikke formåede at give mig, som egentligt er meget grundlæggende at give til et menneske der betyder noget for en.
Det gjorde faktisk ret ondt...
Men det lærte mig også, at jeg er så meget mere værd!

Jeg er stadig på venskabelig fod med S, det er dejligt, ingen drama, han er der - som en ven. Han var der, da jeg brændte sammen i låget over jobforhold, reflekterede når jeg skrev på messenger, og ringede til mig da han korrekt konkluderede at jeg var ked af det.
Men jeg er nu glad for at jeg sagde slut, har ikke savnet ham som kæreste faktisk. Tanken om at han finder en ny af slagsen er jeg helt cool med - det er jo typisk et meget godt realitetstjek ;)
Men på lørdag skal vi ud og spise frokost og ha et par gode øl, det glæder jeg mig til.
Er taknemmelig for alt han gjorde og betød for mig, måden han fik stablet MIG på benene igen, fik fyldt på mit selvværd og selvtillid, fortalte mig hvad jeg er værd - det behøvede jeg.
10
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Singletråden

Indlægaf Liou » 23. jul 2018, 11:00

Annione skrev:Forøvrigt. Tinder.

Hvad skriver man, når man får et match? Jeg skriver tydeligvis ikke det rigtige - typisk kommenterer jeg på deres job. Og har flere gange ikke fået nogen svar.

Skal man bare skrive “hej, du er er lækker” eller hvad?

Nu har jeg meget få match på Tinder, fordi jeg er vildt kræsen - han skal helst være 190 og ligne én, der gerne må ligge oven på mig :devil: dem er der åbenbart ikke så mange af.


Farligt at være kræsen på så overfladiske punkter som højde... medmindre du selv er meget høj selvfølgelig - jeg mener, halvdelen af alle danske mænd er 180 eller under, så det er voldsomt mange du skære fra.

Min fremgangsmåde har altid været at finde et eller andet personligt, enten via deres billeder eller profiltekst, hvis de da har en, og så smide en kæk kommentar om det. Det virker 90% af gangene og får brudt isen.

Fra mit synspunkt er det egentlig bare positiv, hvis kvinden skriver først. Det er ikke super ofte det sker... måske en ud af fem eller noget i den stil, der gør det. Og når de gør det, er det ofte enten noget meget simpelt som Hej efterfulgt af en smilende emoji eller winky face. Eller ja... du ser sød/lækker ud, jeg er vild med dine øjne etc. Ikke meget personlighed over det, men det får da samtalen i gang. Når du kommenter på noget personligt som deres job, vil det formentlig tages som oprigtig interesse, og hvis den er gengældt, skal fyrene squ nok svare, så jeg tror egentlig ikke det er forkert at gøre det på den måde. Da jeg brugte tinder, tog jeg i hvert fald den slags som et godt tegn.
2
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. jul 2018, 17:05

Liou skrev:
Annione skrev:Forøvrigt. Tinder.

Hvad skriver man, når man får et match? Jeg skriver tydeligvis ikke det rigtige - typisk kommenterer jeg på deres job. Og har flere gange ikke fået nogen svar.

Skal man bare skrive “hej, du er er lækker” eller hvad?

Nu har jeg meget få match på Tinder, fordi jeg er vildt kræsen - han skal helst være 190 og ligne én, der gerne må ligge oven på mig :devil: dem er der åbenbart ikke så mange af.


Farligt at være kræsen på så overfladiske punkter som højde... medmindre du selv er meget høj selvfølgelig - jeg mener, halvdelen af alle danske mænd er 180 eller under, så det er voldsomt mange du skære fra..



Der er massere af høje mænd på tinder :ivrig:
Og ja, det er da helt sikkert overfladisk, lige så overfladisk som mange andre tider-ting. Ligeså vel som man gerne vil ha en mand med eller uden skæg, med eller uden børn.

Gennemsnitshøjden er det, og det betyder ikke at flokken af mænd fordeler sig 50-50 på hver side af de 180.
4
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Annione
Indlæg: 3634
Tilmeldt: 11. aug 2015, 21:23
Kort karma: 822
Likede indlæg: 7730
Kontakt:

Re: Singletråden

Indlægaf Annione » 23. jul 2018, 17:49

Smiling_Goat skrev:
Annione skrev:Forøvrigt. Tinder.

Hvad skriver man, når man får et match? Jeg skriver tydeligvis ikke det rigtige - typisk kommenterer jeg på deres job. Og har flere gange ikke fået nogen svar.

Skal man bare skrive “hej, du er er lækker” eller hvad?

Nu har jeg meget få match på Tinder, fordi jeg er vildt kræsen - han skal helst være 190 og ligne én, der gerne må ligge oven på mig :devil: dem er der åbenbart ikke så mange af.


De gange jeg har skrevet først, har jeg kommenteret på deres billede - men altså ikke deres udseende.

Hvis du primært leder efter sex, synes jeg i øvrigt, at dit eget bud er fantastisk: "du ligner én, der gerne må ligge oven på mig" :D


Altså... jeg tænker det er en sikker vinder på respons-kontoen :dance:
2
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Singletråden

Indlægaf Artem » 23. jul 2018, 18:09

Madam Pomfrey skrev:Gennemsnitshøjden er det, og det betyder ikke at flokken af mænd fordeler sig 50-50 på hver side af de 180.

Du har som sådan ret, da nogle få meget meget høje mænd feks kan trække gennemsnittet op.

Men i praksis vil fordelingen jo være rimelig lige 50-50 på hver side af de 180 cm
Tilsvarende vil hovedparten af mænd ligge inden for plus/minus 10 cm af de 180 cm.

Hvordan regner i ellers deres højde ud på Tinder?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8893
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25486

Re: Singletråden

Indlægaf Madam Pomfrey » 23. jul 2018, 18:14

Artem skrev:
Madam Pomfrey skrev:Gennemsnitshøjden er det, og det betyder ikke at flokken af mænd fordeler sig 50-50 på hver side af de 180.

Du har som sådan ret, da nogle få meget meget høje mænd feks kan trække gennemsnittet op.

Men i praksis vil fordelingen jo være rimelig lige 50-50 på hver side af de 180 cm
Tilsvarende vil hovedparten af mænd ligge inden for plus/minus 10 cm af de 180 cm.

Hvordan regner i ellers deres højde ud på Tinder?


En del skriver både højde og vægt i profil, en del skriver højde og himler med øjne over at det åbenbart er vigtigt, - og af dem er størstedelen under 180 cm ;)

jeg har selv skrevet i min at jeg søger ikke ryger, og mand gerne er 180+
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Singletråden

Indlægaf Artem » 23. jul 2018, 18:18

Madam Pomfrey skrev:En del skriver både højde og vægt i profil, en del skriver højde og himler med øjne over at det åbenbart er vigtigt, - og af dem er størstedelen under 180 cm ;)

jeg har selv skrevet i min at jeg søger ikke ryger, og mand gerne er 180+

Ok der kan man se. Der er da også en del kvinder som skriver deres højde, og tilsvarende med at de vil have en mand som er højere.

Men hvad tænker du om en mand som mig der hverken skriver højde eller vægt? Altså går du så automatisk ud fra at jeg ikke er så høj?
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!

Tilbage til "Forhold og sex"