Singletråden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19645
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46289

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 20. maj 2018, 22:26

Zombie skrev:
LadyFox skrev:Hvis jeg ikke blev gal så ville jeg finde mig i for meget, noget som jeg heller ikke ville kunne leve med, selvom jeg også fandt mig i for meget når jeg blev vred, hvis jeg ikke var kontrollerende så ville tingene slet ikke hænge sammen.



Jeg ved godt, jeg sakser gevaldigt i dit indlæg, men jeg bed mærke i det her.

Da jeg for nogle år siden var i et usundt forhold, hvor jeg igen og igen følte mig svigtet og røvrendt, delte jeg mine frustrationer på debatten. Jeg kan ikke huske, om det var den nye eller gamle, whatever.

Pointen er, at på et tidspunkt skrev en debattør til mig i retningen af: Jamen Zombie, du FINDER dig jo i den opførsel. Det kan godt være du bliver sur, siger fra, I snakker om det... men det fortsætter jo bare. Han gør det igen og igen. Du siger jo ikke fra, du brokker dig bare.

Det var faktisk de sætninger, der fik mig til at afslutte forholdet, for vedkommende havde jo ret. Når man bliver sur og gal, markerer man grænser og man viser, hvad den andens opførsel gør ved én. Men når vedkommende får lov til at gøre det igen og igen uden reelle konsekvenser, uden at det ændrer noget, så finder man sig jo i den opførsel. Sådan set.

Efter denne eks datede/var jeg kæreste med en fyr et års tid, som jeg måtte droppe, fordi han var nederen over for min hund. Jeg havde inden da haft forskellige udfordringer, hvor jeg var blevet vred på ham, men jeg var blevet i forholdet, så jeg havde jo fundet mig i det for så vidt. Det med hunden fandt jeg mig IKKE i, så jeg skred. Det forhold var slut på den halve time, det tog mig at pakke mine ting og skride hjem.


Nu er jeg så i mit mest seriøse forhold, siden dengang jeg boede sammen med Rolig-gnu. Og selvom jeg har været totalt kaos og haft svært ved nogle ting, så er det en kæmpe frihed for mig at vide, at jeg ikke længere er et sted i mit liv, hvor jeg finder mig i shit. Jeg vil ikke blive hængende alt for længe, hvis min kæreste begynder at være en nar.
Selvfølgelig skal vi snakke om tingene og selvfølgelig vil han gøre mig sur. Men jeg stoler på mig selv, at jeg er i stand til at afslutte det inden for en fornuftig tidsramme, så det ikke trækker i langdrag.

Med andre ord er forhold ikke længere potentielle årelange fængselsstraffe, hvor man er låst fast. Og min pointe er, måske er det dér, skoen trykker for dig. Måske stoler du ikke på, at du kan passe på dig selv i et forhold.
I så fald kan jeg anbefale terapi, det hjalp rigtig meget hos mig og at give mig tilliden til mig selv tilbage. :)


Det nemlig lige der skolen trykker.
Jeg fandt mig i det, på trods af hverken han eller jeg trives. Jeg vidste godt at jeg burde gå, af en eller anden grund var det bare lettere at blive, på trods af det gjorde os begge ulykkelige, og jeg desuden forvandlede mig til det her skælde-ud-menneske. Jeg accepterede, og jeg gav mig selv lov til at blive et menneske jeg heller ikke kunne lide da det stod på. Det er temmelig langt at være villig til at gå, for noget der ikke fungerede, og som jeg egentlig godt vidste ikke ville komme til det.

Jeg gav op på ham, men jeg gav også bare op på mig selv, og min tillid tog det ene slag efter det andet af os begge og gik konstant rundt i højeste beredskab og ventede på næste gang, imens jeg satte mig selv i en martyrrolle.

Så, jeg stoler ikke på mig selv, for jeg kunne finde på at give mig selv lov til at finde mig i for meget, og jeg gav mig selv lov til at blive et rigtig nederen menneske.

Terapi vil jeg dog ikke, jeg er endelig kommet ud af psykiatrien, og det er jeg rigtig glad for, og det letter en hel del på en masse andre ting at jeg kun har sagsbehandler og hjemmevejleder at skulle snakke om mig med. Så jeg er ikke så indstillet på at finde en ny og åbne op for :) Men ellers var idéen god :)
0
...
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Singletråden

Indlægaf Zombie » 20. maj 2018, 22:37

LadyFox skrev:
Zombie skrev:
LadyFox skrev:Hvis jeg ikke blev gal så ville jeg finde mig i for meget, noget som jeg heller ikke ville kunne leve med, selvom jeg også fandt mig i for meget når jeg blev vred, hvis jeg ikke var kontrollerende så ville tingene slet ikke hænge sammen.



Jeg ved godt, jeg sakser gevaldigt i dit indlæg, men jeg bed mærke i det her.

Da jeg for nogle år siden var i et usundt forhold, hvor jeg igen og igen følte mig svigtet og røvrendt, delte jeg mine frustrationer på debatten. Jeg kan ikke huske, om det var den nye eller gamle, whatever.

Pointen er, at på et tidspunkt skrev en debattør til mig i retningen af: Jamen Zombie, du FINDER dig jo i den opførsel. Det kan godt være du bliver sur, siger fra, I snakker om det... men det fortsætter jo bare. Han gør det igen og igen. Du siger jo ikke fra, du brokker dig bare.

Det var faktisk de sætninger, der fik mig til at afslutte forholdet, for vedkommende havde jo ret. Når man bliver sur og gal, markerer man grænser og man viser, hvad den andens opførsel gør ved én. Men når vedkommende får lov til at gøre det igen og igen uden reelle konsekvenser, uden at det ændrer noget, så finder man sig jo i den opførsel. Sådan set.

Efter denne eks datede/var jeg kæreste med en fyr et års tid, som jeg måtte droppe, fordi han var nederen over for min hund. Jeg havde inden da haft forskellige udfordringer, hvor jeg var blevet vred på ham, men jeg var blevet i forholdet, så jeg havde jo fundet mig i det for så vidt. Det med hunden fandt jeg mig IKKE i, så jeg skred. Det forhold var slut på den halve time, det tog mig at pakke mine ting og skride hjem.


Nu er jeg så i mit mest seriøse forhold, siden dengang jeg boede sammen med Rolig-gnu. Og selvom jeg har været totalt kaos og haft svært ved nogle ting, så er det en kæmpe frihed for mig at vide, at jeg ikke længere er et sted i mit liv, hvor jeg finder mig i shit. Jeg vil ikke blive hængende alt for længe, hvis min kæreste begynder at være en nar.
Selvfølgelig skal vi snakke om tingene og selvfølgelig vil han gøre mig sur. Men jeg stoler på mig selv, at jeg er i stand til at afslutte det inden for en fornuftig tidsramme, så det ikke trækker i langdrag.

Med andre ord er forhold ikke længere potentielle årelange fængselsstraffe, hvor man er låst fast. Og min pointe er, måske er det dér, skoen trykker for dig. Måske stoler du ikke på, at du kan passe på dig selv i et forhold.
I så fald kan jeg anbefale terapi, det hjalp rigtig meget hos mig og at give mig tilliden til mig selv tilbage. :)


Det nemlig lige der skolen trykker.
Jeg fandt mig i det, på trods af hverken han eller jeg trives. Jeg vidste godt at jeg burde gå, af en eller anden grund var det bare lettere at blive, på trods af det gjorde os begge ulykkelige, og jeg desuden forvandlede mig til det her skælde-ud-menneske. Jeg accepterede, og jeg gav mig selv lov til at blive et menneske jeg heller ikke kunne lide da det stod på. Det er temmelig langt at være villig til at gå, for noget der ikke fungerede, og som jeg egentlig godt vidste ikke ville komme til det.

Jeg gav op på ham, men jeg gav også bare op på mig selv, og min tillid tog det ene slag efter det andet af os begge og gik konstant rundt i højeste beredskab og ventede på næste gang, imens jeg satte mig selv i en martyrrolle.

Så, jeg stoler ikke på mig selv, for jeg kunne finde på at give mig selv lov til at finde mig i for meget, og jeg gav mig selv lov til at blive et rigtig nederen menneske.

Terapi vil jeg dog ikke, jeg er endelig kommet ud af psykiatrien, og det er jeg rigtig glad for, og det letter en hel del på en masse andre ting at jeg kun har sagsbehandler og hjemmevejleder at skulle snakke om mig med. Så jeg er ikke så indstillet på at finde en ny og åbne op for :) Men ellers var idéen god :)


Det kan jeg totalt godt forstå.
Min psykolog er strengt adskilt fra alt det psykiatriske, jeg også bakser med, for jeg magter ikke, at tingene bliver rodet sammen. Det er de selvfølgelig engang imellem, men jeg ER altså også bare en ung kvinde med en mega bøvlet opvækst ift. romantiske rollemodeller og en række lorteforhold, samt et godt, i bagagen. Så det er dét, jeg snakker med hende om. Men jeg forstår godt det der med at snakke med for mange mennesker. Er der lidt lige nu, med særlig vejledning på universitetet osv. Puh :/
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19645
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46289

Re: Singletråden

Indlægaf LadyFox » 20. maj 2018, 22:56

Zombie skrev:
LadyFox skrev:
Zombie skrev:
LadyFox skrev:Hvis jeg ikke blev gal så ville jeg finde mig i for meget, noget som jeg heller ikke ville kunne leve med, selvom jeg også fandt mig i for meget når jeg blev vred, hvis jeg ikke var kontrollerende så ville tingene slet ikke hænge sammen.



Jeg ved godt, jeg sakser gevaldigt i dit indlæg, men jeg bed mærke i det her.

Da jeg for nogle år siden var i et usundt forhold, hvor jeg igen og igen følte mig svigtet og røvrendt, delte jeg mine frustrationer på debatten. Jeg kan ikke huske, om det var den nye eller gamle, whatever.

Pointen er, at på et tidspunkt skrev en debattør til mig i retningen af: Jamen Zombie, du FINDER dig jo i den opførsel. Det kan godt være du bliver sur, siger fra, I snakker om det... men det fortsætter jo bare. Han gør det igen og igen. Du siger jo ikke fra, du brokker dig bare.

Det var faktisk de sætninger, der fik mig til at afslutte forholdet, for vedkommende havde jo ret. Når man bliver sur og gal, markerer man grænser og man viser, hvad den andens opførsel gør ved én. Men når vedkommende får lov til at gøre det igen og igen uden reelle konsekvenser, uden at det ændrer noget, så finder man sig jo i den opførsel. Sådan set.

Efter denne eks datede/var jeg kæreste med en fyr et års tid, som jeg måtte droppe, fordi han var nederen over for min hund. Jeg havde inden da haft forskellige udfordringer, hvor jeg var blevet vred på ham, men jeg var blevet i forholdet, så jeg havde jo fundet mig i det for så vidt. Det med hunden fandt jeg mig IKKE i, så jeg skred. Det forhold var slut på den halve time, det tog mig at pakke mine ting og skride hjem.


Nu er jeg så i mit mest seriøse forhold, siden dengang jeg boede sammen med Rolig-gnu. Og selvom jeg har været totalt kaos og haft svært ved nogle ting, så er det en kæmpe frihed for mig at vide, at jeg ikke længere er et sted i mit liv, hvor jeg finder mig i shit. Jeg vil ikke blive hængende alt for længe, hvis min kæreste begynder at være en nar.
Selvfølgelig skal vi snakke om tingene og selvfølgelig vil han gøre mig sur. Men jeg stoler på mig selv, at jeg er i stand til at afslutte det inden for en fornuftig tidsramme, så det ikke trækker i langdrag.

Med andre ord er forhold ikke længere potentielle årelange fængselsstraffe, hvor man er låst fast. Og min pointe er, måske er det dér, skoen trykker for dig. Måske stoler du ikke på, at du kan passe på dig selv i et forhold.
I så fald kan jeg anbefale terapi, det hjalp rigtig meget hos mig og at give mig tilliden til mig selv tilbage. :)


Det nemlig lige der skolen trykker.
Jeg fandt mig i det, på trods af hverken han eller jeg trives. Jeg vidste godt at jeg burde gå, af en eller anden grund var det bare lettere at blive, på trods af det gjorde os begge ulykkelige, og jeg desuden forvandlede mig til det her skælde-ud-menneske. Jeg accepterede, og jeg gav mig selv lov til at blive et menneske jeg heller ikke kunne lide da det stod på. Det er temmelig langt at være villig til at gå, for noget der ikke fungerede, og som jeg egentlig godt vidste ikke ville komme til det.

Jeg gav op på ham, men jeg gav også bare op på mig selv, og min tillid tog det ene slag efter det andet af os begge og gik konstant rundt i højeste beredskab og ventede på næste gang, imens jeg satte mig selv i en martyrrolle.

Så, jeg stoler ikke på mig selv, for jeg kunne finde på at give mig selv lov til at finde mig i for meget, og jeg gav mig selv lov til at blive et rigtig nederen menneske.

Terapi vil jeg dog ikke, jeg er endelig kommet ud af psykiatrien, og det er jeg rigtig glad for, og det letter en hel del på en masse andre ting at jeg kun har sagsbehandler og hjemmevejleder at skulle snakke om mig med. Så jeg er ikke så indstillet på at finde en ny og åbne op for :) Men ellers var idéen god :)


Det kan jeg totalt godt forstå.
Min psykolog er strengt adskilt fra alt det psykiatriske, jeg også bakser med, for jeg magter ikke, at tingene bliver rodet sammen. Det er de selvfølgelig engang imellem, men jeg ER altså også bare en ung kvinde med en mega bøvlet opvækst ift. romantiske rollemodeller og en række lorteforhold, samt et godt, i bagagen. Så det er dét, jeg snakker med hende om. Men jeg forstår godt det der med at snakke med for mange mennesker. Er der lidt lige nu, med særlig vejledning på universitetet osv. Puh :/

Det kan også være enormt stressende. Selvom det selvfølgelig er godt at snakke med nogen, og det hjælper på nogle ting, så er det jo som oftest ting der ikke er så lette at snakke om, og som påvirker en at snakke om.

Jeg tror bestemt jeg ville kunne finde på at få professionel hjælp, hvis jeg finder en kæreste og tager den sure rolle med, eller hvis jeg igen tilsidesætter mit velvære totalt for at blive i relationen, for så bliver jeg nødt til at gøre noget ved det, jeg vil ikke være "tvunget" til at være hverken alene eller ulykkelig resten af mit liv, på grund af den slags. Men lige nu ved jeg jo i bund og grund ikke om det virkelig er et issue i fremtiden, og lige nu har jeg ret mange andre bolde i luften, som er vigtigere, som kræver energi og som er sindssygt gode for mig, så der ligger jeg alle mine kræfter. Så må det andet vente.

Men jeg prøver at være sød ved mig selv, og behandle mig selv som om jeg er værdifuld og værd at passe på (for det er jeg jo, selvom jeg nogen gange ikke er så flink ved mig) og vende mit selvbillede på den måde, for jeg tror bestemt at det har en effekt hvordan man taler til sig selv, både hvad angår selvbillede, men også hvor meget man vil lade andre trampe. :)
1
...
Brugeravatar
Tricolette
Indlæg: 1674
Tilmeldt: 7. sep 2015, 09:58
Kort karma: 390
Geografisk sted: Himmerland
Likede indlæg: 3883

Re: Singletråden

Indlægaf Tricolette » 21. maj 2018, 15:19

Det er lige gået op for mig, at jeg ikke har snakket med nogle siden fredag aften. :gisp:

Jeg har sms'et med et par stykker.

Men de eneste personer, jeg har snakket med, var ved bageren og i Billigblomst.

Godt jeg har katten at snakke med, så stemmen ikke helt forsvinder ;)
2
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 21. maj 2018, 15:50

Jeg er holdt op med at ryge!

Wawawoom :pompom:

Det lyder måske ikke så singlerelevant, men jeg tænker, det egen god indsats ift den dag, jeg for alvor synes, at en kæreste/date kunne være nice :-D
13
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 21. maj 2018, 15:52

Krølle skrev:Jeg er holdt op med at ryge!

Wawawoom :pompom:

Det lyder måske ikke så singlerelevant, men jeg tænker, det egen god indsats ift den dag, jeg for alvor synes, at en kæreste/date kunne være nice :-D

Du er simpelthen for sej! :banan:
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 21. maj 2018, 15:58

Jeg er gået fra 20-25/dag til 0 med kold tyrker, så jeg ER faktisk lidt imponeret af mig selv pt :genert: :-D
10
Brugeravatar
DenBlødeJyde
Indlæg: 1599
Tilmeldt: 3. nov 2015, 09:59
Kort karma: 439
Likede indlæg: 5666

Re: Singletråden

Indlægaf DenBlødeJyde » 21. maj 2018, 17:01

Jeg har været meget sammen med landmanden i weekenden, og i de sidste par uger. Det er virkelig rart. Igår var jeg med ude og sætte hegn oppe til nogle stude han har gående.. Jeg er virkelig kommet på landet :lol:
Der er nogle kanter, der skal slibes. Bestemt.. men vi kommer tættere på hinanden og det er rigtig rart.. og begynder at ane en smule begyndende sommerfugle.. :lun:
9
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Singletråden

Indlægaf Planten » 21. maj 2018, 17:33

DenBlødeJyde skrev:Jeg har været meget sammen med landmanden i weekenden, og i de sidste par uger. Det er virkelig rart. Igår var jeg med ude og sætte hegn oppe til nogle stude han har gående.. Jeg er virkelig kommet på landet :lol:
Der er nogle kanter, der skal slibes. Bestemt.. men vi kommer tættere på hinanden og det er rigtig rart.. og begynder at ane en smule begyndende sommerfugle.. :lun:

Hvor lyder det dejligt! Fedt at lave noget sammen!
0
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Singletråden

Indlægaf Ally » 23. maj 2018, 18:41

Jeg har netop tjekket E-boks. Skilsmissebevilligen er modtaget. Nu er det kapitel helt lukket. Det er mærkeligt, men også rart.
3
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Singletråden

Indlægaf Ally » 23. maj 2018, 19:19

AstaPasta skrev:Jeg er slutty på scor for tiden. Så nu har jeg også rørt ved en mand i 2018.
Jeg har nogen gange en kæmpe trang til bare at kramme mine kolleger, så det er nok meget godt, at få det ud på andre måder.
:lol: til det markerede. Slutty må man gerne være :kys:
For et par uger siden gik jeg til en af mine mandlige kolleger, som jeg har et rigtig godt forhold til. Sagde, at jeg havde brug for et knus - og så krammede vi lidt. Det var rart.
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Singletråden

Indlægaf Krølle » 23. maj 2018, 22:53

AstaPasta skrev:
Ally skrev:
AstaPasta skrev:Jeg er slutty på scor for tiden. Så nu har jeg også rørt ved en mand i 2018.
Jeg har nogen gange en kæmpe trang til bare at kramme mine kolleger, så det er nok meget godt, at få det ud på andre måder.
:lol: til det markerede. Slutty må man gerne være :kys:
For et par uger siden gik jeg til en af mine mandlige kolleger, som jeg har et rigtig godt forhold til. Sagde, at jeg havde brug for et knus - og så krammede vi lidt. Det var rart.


Det lyder hyggeligt, jeg savner at have sådan et kammeratligt forhold til en mand.


Det lyder virkelig smart. Desværre udløser min krammebuddy akut trang til at gramse på ham - det tænker jeg umiddelbart ikke er en del af opskriften på et godt krammeforhold? :genert:
3
Brugeravatar
Ally
Indlæg: 4696
Tilmeldt: 2. sep 2015, 18:25
Kort karma: 892
Likede indlæg: 7690

Re: Singletråden

Indlægaf Ally » 24. maj 2018, 06:48

Krølle skrev:Desværre udløser min krammebuddy akut trang til at gramse på ham - det tænker jeg umiddelbart ikke er en del af opskriften på et godt krammeforhold? :genert:

Den slags krammebuddy har jeg også :genert:
2
What if I fall? Oh, but my darling, what if you fly?
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7493
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19615

Re: Singletråden

Indlægaf Animi » 25. maj 2018, 08:36

Ikke fordi alt skal handle om mig, vel? Men jeg vil bare lige sige, at jeg har fødselsdag i dag :sol:
16
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Neverkont
Indlæg: 1893
Tilmeldt: 4. mar 2016, 22:00
Kort karma: 101
Likede indlæg: 2944

Re: Singletråden

Indlægaf Neverkont » 25. maj 2018, 08:55

Animi skrev:Ikke fordi alt skal handle om mig, vel? Men jeg vil bare lige sige, at jeg har fødselsdag i dag :sol:


Tillykke med fødselsdagen. :banan: :pompom:
1

Tilbage til "Forhold og sex"