Kærlighed eller købe kone

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
B&O
Indlæg: 222
Tilmeldt: 17. jul 2018, 15:40
Kort karma: 0
Likede indlæg: 38

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf B&O » 26. sep 2018, 11:27

B&O skrev:
SAGA skrev:
B&O skrev:Fra 2008 til 2017 er der sket en stigning på 65 % af thailandske kvinder der gifter sig med danske mænd , de får et bedre liv rent økonomisk , danske mænd mener at det er kærlighed , de thailandske kvinder mener at kærligheden kommer efter at de er blevet gift , mener i at de thailandske kvinder gifter sig til et bedre liv rent økonomisk ? , mener i at de danske mænd køber sig til en kone ? , der har været noget om det på tv 2 go morgen dk og fra Thy til Thailand og radion på DR P1 debat og hjertelandet på DR

Jeg kender ikke nogen der har en thailandsk kone/kæreste så jeg kan kun udtale mig på vegne af mine fordomme.
Mine fordomme siger at selvfølgelig får kvinderne et bedre liv rent økonomisk og selvfølgelig køber mænd “kærlighed”.
Kvinderne er ofte meget kønnere end mændene og mændene har “overscoret”. Vi har et samfund i dag der er bygget på udseende så for mig er det klart at mændene har købt en kone. De tror de køber kærlighed. Jeg tror nu også at nogle mænd finder ægte kærlighed på den måde, jeg tror bare det er et fåtal.
Fordomme lever i bedste velgående , det mener jeg er ærgerligt for de par som kan få det til at fungere
Jeg synes det er ærgerligt at kvinderne lader sig købe. At de er så fattige eller grådige at de sælger sig selv. At de efterlader børn for at komme herop så de kan sende penge til børnene. Det er skrækkeligt.

Alt det jeg har skrevet her er baseret på fordomme og som jeg tror det hænger sammen. Bortset fra det med udseendet. Det er blot en observering jeg har gjort mig.
Resten er fordomme, det indrømmer jeg.

Fordomme lever bedste velgående , det mener jeg er ærgerligt for de par der kan det til at fungere
0
Natasja crone er super lækker super dejlig super sexet og det er Pernille vermund også
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Zombie » 26. sep 2018, 15:09

B&O skrev:
Zombie skrev:
B&O skrev:
Zombie skrev:
B&O skrev:
Frøken Himmelblå skrev:
B&O skrev:
LaScrooge skrev:
B&O skrev:
Delfin skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Jeg kan i øvrigt ikke lade være med at hæfte mig ved, at mændene ofte anses som naive, fordi de håber på en slags kærlighed fra disse kvinder, som strækker sig udover det økonomiske incitament - samtidig med, at de også betragtes som udbyttere, der udnytter fattige, såbare kvinder. Altså, det er vel enten det ene eller det andet? Enten bliver de udnyttet, eller også udnytter de?

Derudover: Er empati og forståelse pludselig kun forbeholdt mennesker, der IKKE bærer sig naivt ad, eller hvad? Det er i hvert fald sjovt, som der altid er tale om “ofre,” indtil offeret er en hvid mand. Så er han bare dum og foragtelig.


Jamen det er jo fordi de tit er så grimme, at der ikke er andre, der gider have dem. ;)

Det er ligesom feminister , de er så grimme i deres tankegang at ingen mænd giver have dem


Der tager du fejl. Jeg er feminist og jeg har mange bejlere.
stakels mænd


Hvorfor stakkels?

Jeg er også feminist og har en kæreste. Jeg er ret sikker på, at han ikke ser sig selv som en stakkel.

Feminister ser sig selv som noget særligt og har en stærkere mening omkring mand/kvinde forhold med kvinden som centrum , mig mig , mens såkaldte normale kvinder er mand/kvinde forhold er der mere ligestilling i forholdet , jeg kunne aldrig finde på at røre en feminist med en ildtang


Jeg er feminist. Min mandlige kæreste er også feminist.

Vi har i øvrigt ligestilling i forholdet. F.eks. kommer vi til at dele barslen helt lige. Det kunne lyde som om, det handlede om, at jeg skulle ud og arbejde osv., men det er min kæreste, der insisterer på at være far og have lige så tæt tilknytning, og tror på barslen understøtter det (blandt andre ting).

Er du sikker på at det er en mand du har fået fat i ?


Han har en pik og bruger den rigtig godt. Derudover rager det mig fem høns om han er mand, kvinde, transkønnet eller noget som helst andet. Jeg er simpelthen ligeglad. :)

Jamen så er alle glade , jeg er da også lige glad med om det er en mand eller kvinde du har , det er bare et fåtal af mænd der gør som din mand


Jeg er vuggestuepædagog og de fleste fædre på de 7 stuer i huset hvor jeg arbejder, har taget enten halvdelen eller tæt på.

Det er faktisk ikke helt ualmindeligt mere, at fædre vil være sammen med deres børn. Heldigvis.
5
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Kattefjæs
Indlæg: 2540
Tilmeldt: 29. aug 2015, 15:06
Kort karma: 360
Geografisk sted: London
Likede indlæg: 6387

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Kattefjæs » 26. sep 2018, 16:38

Jesus Kristus, skær dog i de citater - please. Det er jo umuligt at læse debatten. :badr:
7
Brugeravatar
Ubiquitous
Indlæg: 363
Tilmeldt: 23. apr 2016, 10:58
Kort karma: 12
Likede indlæg: 462

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Ubiquitous » 1. okt 2018, 06:02

Danskerne mener, at alle skal være lige. Derfor sørger vi for, at folk, der tjener for mange penge bliver beskattet, så der er midler til dem, der tjener færre. Vi sørger for samfundsbetalt uddannelse og lægehjælp, og hjælper folk, der ikke kan finde et arbejde. Problemet er, at vi i virkeligheden er ekstremt priviligerede, når man ser mere globalt på tingene, og det passer ikke så godt ind i vores selvforståelse og vores holdninger til lighed.

Heldigvis kan man bare ignorere udlandet. Man kan jo ikke se på mobiltelefoner og modetøj, hvilke forhold de blev produceret under. Desuden kan man hermetisk lukke grænserne, så man ikke risikerer at de fattige asiatere kommer for tæt på.

Desværre er der et smuthul. Selvom vi som samfund har gjort det rigtigt svært, dyrt og tidskrævende for danske statsborgere at gifte sig med ikke-EU borgere, så kan det godt lade sig gøre, hvis man er motiveret og parat til at leve med fordømmelsen.

Det er vanskeligt at gøre mere rent lovgivningsmæssigt. Der er allerede langt strengere krav til danske statsborgere end EU borgere, så det er muligt at omgå loven ved kortvarigt at bosætte sig i udlandet. Derfor er fordømmmelsen nok det eneste, vi reelt kan skrue på.

Mit råd er derfor:

1. Gør mere for at at pege fingre af de lande, der åbner grænserne for fattig ufaglært arbejdskraft. Beskriv i detaljen, hvordan de lever under kummerlige forhold, så de kan skabe sig en fremtid for familien og dem selv ved at sende penge hjem. Undlad at fokusere på, at man har et medansvar for at besegle disse menneskers skæbne ved at lukke sin egen grænse. Fordøm i stedet de lande, som på det skammeligste udnytter andres dårlige fremtidsudsigter ved at lukke dem ind i landet og give dem alt for dårlig løn og arbejdsvilkår. Her i Danmark kan vi godt nok ikke give dem noget i løn, men til gengæld slipper de også for at bo og arbejde her.

2. Ekskludér blandede par fra fællesskabet. I Danmark gifter man sig kun af kærlighed, og at kendte gamle rige mænd overraskende ofte har smukke unge koner er helt tilfældigt. Det er nærmest lidt pudsigt og sjovt og godt tv. Derimod er det udnyttelse og tvangsægteskab hvis ukendte gamle eller unge mænd gifter sig med en unge smukke kvinder fra Asien. Den slags mænd er ynkelige og foragtelige. Kvinderne er bare opportunistiske og dem må vi nok leve med, indtil vi finder en kreativ måde at smide dem ud af landet på. Men i det mindste kan vi nyde at have ondt af dem, mens vi sviner mændene til.
2
Brugeravatar
FormerlyKnownAs
Indlæg: 13017
Tilmeldt: 6. sep 2017, 07:02
Kort karma: 2860
Likede indlæg: 28058

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf FormerlyKnownAs » 9. okt 2018, 09:15

Nu er der en ret aktuel sag med en thaikvinde som ikke kan få sit barn herop permanent. 13 årige Mint som blev udvist i går.
Thaimor og Dkmand har været sammen siden 2013, gift i Dk i 2014 og har en søn på 3 år sammen. Mint kom hertil i 2017.

Mint er lige startet i dansk skole, hendes lærer vurderer at hun allerede ER integreret og fint kan bestå folkeskolens afgangsprøve til den tid.

Men der står bag afslaget kan jeg som sådan også godt forstå, for det er jo udfra gældende praksis og den teoretiske side giver mening. Ikke at jeg ikke synes at det er synd og alt det der, så kynisk er jeg ikke og ville da absolut støtte at hun fik lov til at blive her. Men altså...pigen har boet hos sin far i Thailand imens at moderen boede i Dk. Han beskrives så som en der slår pigen og er borderline. Det er ikke oplyst i afslaget om styrelsen ved det, kun at han er arbejdsløs.

Jeg har nok svært ved at forstå at det er okay at hun har boet hos ham de sidste 5 år under de forhold, imens at mor har været her. Jeg ved godt at der er regler at følge og det tager tid at få nogle herop. Kvinderne lever under andre forhold, børnene kan de være nødt nødt til at finde en nødløsning for imens at mødrene følger kærlighed og muligheder i udlandet. Men 5 år hos en voldelig borderline far?! Hvordan kan man synes at dét er okay?

Jeg har al sympati med især pigen og synes at der er rigtig synd for hende. Men jeg synes også at det er synd og skam at mor og stedfar har sat i den situation. Både at bo med den far og at hun fik håb om at være sammen i Dk. Jeg synes på alle måder at det er en trist sag.
Du har ikke de nødvendige tilladelser til at se vedhæftede filer i dette indlæg.
1
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Jedi » 9. okt 2018, 12:09

^Det barn må jo så også siges at have størst tilknytning til hjemlandet og faderen, fremfor til DK og moderen. Det er en ærgerlig sag for barnet med sådanne forældre.
1
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf kidkomb » 9. okt 2018, 13:29

Jedi skrev:^Det barn må jo så også siges at have størst tilknytning til hjemlandet og faderen, fremfor til DK og moderen. Det er en ærgerlig sag for barnet med sådanne forældre.

Jeg synes 100% at hun burde have lov at blive.
Med det sagt, så kan jeg sagtens se, jævnfør ovenstående, at det ikke kan blive sådan med de love vi har.
Hvis vi diskriminerede og skrev i loven at indvandrere der tilhører en etnisk minoritet med en lavere eller samme kriminalitetsrate som "danskere" (jeg ved ikke hvordan den skulle skæres) kan indvandre på andre vilkår end de fra en etnisk minoritet højere end "danskere", så ville vi ikke have ærgerlige sager som denne.
Til gengæld ville vi have andre super ærgerlige sager.
It's a lose-lose.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Jedi » 9. okt 2018, 13:40

kidkomb skrev:
Jedi skrev:^Det barn må jo så også siges at have størst tilknytning til hjemlandet og faderen, fremfor til DK og moderen. Det er en ærgerlig sag for barnet med sådanne forældre.

Jeg synes 100% at hun burde have lov at blive.
Med det sagt, så kan jeg sagtens se, jævnfør ovenstående, at det ikke kan blive sådan med de love vi har.
Hvis vi diskriminerede og skrev i loven at indvandrere der tilhører en etnisk minoritet med en lavere eller samme kriminalitetsrate som "danskere" (jeg ved ikke hvordan den skulle skæres) kan indvandre på andre vilkår end de fra en etnisk minoritet højere end "danskere", så ville vi ikke have ærgerlige sager som denne.
Til gengæld ville vi have andre super ærgerlige sager.
It's a lose-lose.


Man kan ikke diskriminere mellem forskellige etniciteter i lovgivningen, så det bliver en ren teoretisk diskussion.

Ift. denne pige, så tænker jeg lidt.............hva´fanden???? Jeg er med på, at kvinden/moderen kan være flyttet for kærlighed og/eller som en økonomisk investering i sit og sit barns liv. Hvis man gør det, efterlader man så sit barn med en person, som man anser som farlig for barnet? Eller lyves der, så sagen fremstår mere spiselig, og faderen i virkeligheden er en flink fyr, som nu står i den anden ende af verden og savner sin datter?
Ift den danske mand, så undrer det mig, at han bare uden videre godtager at kvinden efterlader et barn i fem år i et andet land.
4
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Akehurst2 » 9. okt 2018, 14:14

Vi har faktisk en tråd om netop den sag: viewtopic.php?f=32&t=12692 :)
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Wizzze » 9. okt 2018, 14:23

Jedi skrev:
kidkomb skrev:
Jedi skrev:^Det barn må jo så også siges at have størst tilknytning til hjemlandet og faderen, fremfor til DK og moderen. Det er en ærgerlig sag for barnet med sådanne forældre.

Jeg synes 100% at hun burde have lov at blive.
Med det sagt, så kan jeg sagtens se, jævnfør ovenstående, at det ikke kan blive sådan med de love vi har.
Hvis vi diskriminerede og skrev i loven at indvandrere der tilhører en etnisk minoritet med en lavere eller samme kriminalitetsrate som "danskere" (jeg ved ikke hvordan den skulle skæres) kan indvandre på andre vilkår end de fra en etnisk minoritet højere end "danskere", så ville vi ikke have ærgerlige sager som denne.
Til gengæld ville vi have andre super ærgerlige sager.
It's a lose-lose.


Man kan ikke diskriminere mellem forskellige etniciteter i lovgivningen, så det bliver en ren teoretisk diskussion.

Ift. denne pige, så tænker jeg lidt.............hva´fanden???? Jeg er med på, at kvinden/moderen kan være flyttet for kærlighed og/eller som en økonomisk investering i sit og sit barns liv. Hvis man gør det, efterlader man så sit barn med en person, som man anser som farlig for barnet? Eller lyves der, så sagen fremstår mere spiselig, og faderen i virkeligheden er en flink fyr, som nu står i den anden ende af verden og savner sin datter?
Ift den danske mand, så undrer det mig, at han bare uden videre godtager at kvinden efterlader et barn i fem år i et andet land.


Præcist min tanke, og mit problem med hele det her hente kvinder fra andre kår. Hvis man vil det her ud fra kærlighed, så skiller man ikke mor og datter, eller mor og søn. De må med fra starten eller også må manden flytte til hende derude. Det med "kone på prøve" hvor kun moderen kommer til DK, og hvis det går godt så kan barnet komme senere er sgu for sølle.
5
Do as I say! :whip:

Tilbage til "Forhold og sex"