Kærlighed eller købe kone

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf fisken80 » 23. sep 2018, 15:54

Zombie skrev:Jeg er helt ligeglad med, hvordan folk indretter sig, så længe det er frivilligt på alle parametre. Og det er her, jeg kan få det svært, fordi der kan være kvinder, der ikke KAN forlade deres mænd, når det ville betyde en exit til et bordel i Thailand, potentielt at miste sine børn, at ens familie ikke kan klare sig. At sige, de i sådanne situationer stadig har et valg, svarer til at sætte dem en pistol for panden og sige, de har et valg. Man har ALTID et valg, men det kan være på skrømt, hvis konsekvenserne af at gøre det, man helst vil, har uoverskuelige konsekvenser for en selv eller ens familie.

I de forhold, hvor konen har fået opholdstilladelse der ikke afhænger af hendes forholdsstatus og hvor hun også er økonomisk uafhængig i en grad, så hun kunne klare sig selv og passe på evt familie i Thailand - der har jeg simpelthen ingen indvendinger. Det skal stå hende frit for at gøre som hun vil.

Men i de tilfælde, hvor konen i praksis er stavnsbundet til sin mand og ville gå hvis hun kunne, og tvunget til sex hun ikke har lyst til. Det har jeg svært ved at se som andet end moderne sexslavehandel.

Så for mig er det skillelinjen; hvis intet bandt hende, blev eller gik hun så? Måske bliver hun pga det store hus og de ekstra penge manden haler hjem - det er fint. Det har jeg ikke en holdning til. Så længe hun kunne pakke sin kuffert og skride i morgen, og stadig være okay. For så er det reel frivillighed og ikke på skrømt.


Muligheden for at gå er jo til stede når de syv år er gået. Så kan hun få opholdstilladelse også selvom hun bliver skilt. Og job kan hun også få, og ret nemt tror jeg i hvert fald i lavtlønsbrancher. Så et parameter for, hvor stor udnyttelse reelt er kunne jo være at se på, hvor mange, der så rent faktisk går, når de ikke længere risikerer at blive smidt ud af landet. Og det er, mig bekendt ret mig hvis jeg tager fejl, ikke udpræget mange. Ægteskaberne holder jo. Også efter syv år. Hvilket er mere end man kan sige om halvdelen af de danske ægteskaber.
3
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25611

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Delfin » 23. sep 2018, 15:59

fisken80 skrev:Muligheden for at gå er jo til stede når de syv år er gået. Så kan hun få opholdstilladelse også selvom hun bliver skilt. Og job kan hun også få, og ret nemt tror jeg i hvert fald i lavtlønsbrancher. Så et parameter for, hvor stor udnyttelse reelt er kunne jo være at se på, hvor mange, der så rent faktisk går, når de ikke længere risikerer at blive smidt ud af landet. Og det er, mig bekendt ret mig hvis jeg tager fejl, ikke udpræget mange. Ægteskaberne holder jo. Også efter syv år. Hvilket er mere end man kan sige om halvdelen af de danske ægteskaber.


og hvis hun så går efter de 7+ år, der går, før alle betingelser for permanent opholdstilladelse er opfyldt, så har hun selvfølgelig udnyttet manden. De her par kan ikke vinde over fordommene
2
14 11 14
fisken80
Indlæg: 22074
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf fisken80 » 23. sep 2018, 16:05

JoyNips skrev:
Petrix skrev:Vi må simpelthen bare acceptere at verden er forskellig, og at der ikke hersker de samme gode forhold som i Danmark.


Eller, istedet for bare at acceptere at nogen må sælge sig selv så de kan sende penge hjem til deres familie og rejse til den anden ende af verden for at indgå i et ægteskab og som én af de tre første sætninger lære “jeg har hovedpine” for at slippe for den sex, de faktisk ikke har lyst til at dyrke med deres ægtemand, så KUNNE vi jo prøve at arbejde på at ændre forholdene...


Men indtil forholdene er ændret og verden er det ideelle sted at være (jeg er bange for det varer mange år) hvad er så bedst? At kvinderne hutler sig igennem i Thailand, måske endda som prostituerede på usle bordeller, eller at de bliver gift med danske mænd, der i langt de fleste tilfælde behandler dem godt og hvor der endda opstår kærlighed mellem nogle af parrene?
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
B&O
Indlæg: 222
Tilmeldt: 17. jul 2018, 15:40
Kort karma: 0
Likede indlæg: 38

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf B&O » 23. sep 2018, 16:34

Det jeg har lært af denne tråd det er at beton feministerne opfinder offer roller for de thaikvinder , det er utrogligt hvad de thaikvinde må gå igennem ifølge beton feminister , lige fra at lære at sige jeg har ondt i hovedet til at blive tvunget til at blive i ægteskabet , ja i kan jo genlæse tråden listen er lang som et ondt år , jeg er dybt røstet
1
Natasja crone er super lækker super dejlig super sexet og det er Pernille vermund også
Petrix
Indlæg: 3745
Tilmeldt: 8. apr 2016, 18:00
Kort karma: 174
Likede indlæg: 3632

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Petrix » 23. sep 2018, 17:12

B&O skrev:Det jeg har lært af denne tråd det er at beton feministerne opfinder offer roller for de thaikvinder , det er utrogligt hvad de thaikvinde må gå igennem ifølge beton feminister , lige fra at lære at sige jeg har ondt i hovedet til at blive tvunget til at blive i ægteskabet , ja i kan jo genlæse tråden listen er lang som et ondt år , jeg er dybt røstet


Jeg synes ikke det er iorden at omtale andre på den måde. Vi har alle en mening om tingene, men fordi man er uenig behøver man jo ikke at svine folk til.
10
27102021
B&O
Indlæg: 222
Tilmeldt: 17. jul 2018, 15:40
Kort karma: 0
Likede indlæg: 38

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf B&O » 23. sep 2018, 17:25

Petrix skrev:
B&O skrev:Det jeg har lært af denne tråd det er at beton feministerne opfinder offer roller for de thaikvinder , det er utrogligt hvad de thaikvinde må gå igennem ifølge beton feminister , lige fra at lære at sige jeg har ondt i hovedet til at blive tvunget til at blive i ægteskabet , ja i kan jo genlæse tråden listen er lang som et ondt år , jeg er dybt røstet


Jeg synes ikke det er iorden at omtale andre på den måde. Vi har alle en mening om tingene, men fordi man er uenig behøver man jo ikke at svine folk til.

Ja om man sviner folk til på debatten eller at folk på debatten sviner folk til uden for debatten , det giver det samme , de på debatten har da i det minste muligheden for at forsvare sig , så må jeg tage det . Det som det kommer
0
Natasja crone er super lækker super dejlig super sexet og det er Pernille vermund også
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Zombie » 23. sep 2018, 19:07

B&O skrev:Det jeg har lært af denne tråd det er at beton feministerne opfinder offer roller for de thaikvinder , det er utrogligt hvad de thaikvinde må gå igennem ifølge beton feminister , lige fra at lære at sige jeg har ondt i hovedet til at blive tvunget til at blive i ægteskabet , ja i kan jo genlæse tråden listen er lang som et ondt år , jeg er dybt røstet


Den eneste betonfeministpå debatten er mig og jeg har ikke givet udtryk for det der.

Så det er noget, du har bildt dig ind eller også bruger du bare ordet betonfeminist som et skældsord.
0
aka Forbies

:gammel:
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Zombie » 23. sep 2018, 19:12

fisken80 skrev:
Zombie skrev:Jeg er helt ligeglad med, hvordan folk indretter sig, så længe det er frivilligt på alle parametre. Og det er her, jeg kan få det svært, fordi der kan være kvinder, der ikke KAN forlade deres mænd, når det ville betyde en exit til et bordel i Thailand, potentielt at miste sine børn, at ens familie ikke kan klare sig. At sige, de i sådanne situationer stadig har et valg, svarer til at sætte dem en pistol for panden og sige, de har et valg. Man har ALTID et valg, men det kan være på skrømt, hvis konsekvenserne af at gøre det, man helst vil, har uoverskuelige konsekvenser for en selv eller ens familie.

I de forhold, hvor konen har fået opholdstilladelse der ikke afhænger af hendes forholdsstatus og hvor hun også er økonomisk uafhængig i en grad, så hun kunne klare sig selv og passe på evt familie i Thailand - der har jeg simpelthen ingen indvendinger. Det skal stå hende frit for at gøre som hun vil.

Men i de tilfælde, hvor konen i praksis er stavnsbundet til sin mand og ville gå hvis hun kunne, og tvunget til sex hun ikke har lyst til. Det har jeg svært ved at se som andet end moderne sexslavehandel.

Så for mig er det skillelinjen; hvis intet bandt hende, blev eller gik hun så? Måske bliver hun pga det store hus og de ekstra penge manden haler hjem - det er fint. Det har jeg ikke en holdning til. Så længe hun kunne pakke sin kuffert og skride i morgen, og stadig være okay. For så er det reel frivillighed og ikke på skrømt.


Muligheden for at gå er jo til stede når de syv år er gået. Så kan hun få opholdstilladelse også selvom hun bliver skilt. Og job kan hun også få, og ret nemt tror jeg i hvert fald i lavtlønsbrancher. Så et parameter for, hvor stor udnyttelse reelt er kunne jo være at se på, hvor mange, der så rent faktisk går, når de ikke længere risikerer at blive smidt ud af landet. Og det er, mig bekendt ret mig hvis jeg tager fejl, ikke udpræget mange. Ægteskaberne holder jo. Også efter syv år. Hvilket er mere end man kan sige om halvdelen af de danske ægteskaber.


Nu er vi tilbage til at diskutere, om det nødvendigvis er et succeskriterie at blive i et forhold, hvis man ikke er glad. Personligt er jeg helt ligeglad med folks skilsmisser, for det fortæller ikke noget om, hvorvidt folk er glade.

Når det er sagt, så vil jeg se statistik inden jeg tror det ene eller det andet. Du er ude i rent gætværk, der selvfølgelig læner op af den holdning til tingene du har, men du ved det ikke. Det gør jeg heller ikke, og derfor synes jeg ikke, vi skal begynde at finde på facts, vi ikke kan underbygge.

Jeg har ikke noget imod thaikoner, jeg har noget imod tvang, også hvis det er tvang skabt af fattigdom og ikke en person.
Så de thaikoner, der har det dejligt i deres forhold, skal bare give den gas, og vi skal hjælpe dem, der ikke har det godt og føler sig tvunget ind i forholdet for ikke at sulte osv.
3
aka Forbies

:gammel:
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4866

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Kaffe » 23. sep 2018, 19:13

Det er virkelig sådan et emne, hvor jeg ikke kan tage stilling. Når jeg læser et indlæg, som er for, synes jeg, det lyder helt rigtigt. Og når jeg læser et indlæg, som er imod, er jeg også helt enig :gruble:
4
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
B&O
Indlæg: 222
Tilmeldt: 17. jul 2018, 15:40
Kort karma: 0
Likede indlæg: 38

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf B&O » 23. sep 2018, 19:20

Zombie skrev:
B&O skrev:Det jeg har lært af denne tråd det er at beton feministerne opfinder offer roller for de thaikvinder , det er utrogligt hvad de thaikvinde må gå igennem ifølge beton feminister , lige fra at lære at sige jeg har ondt i hovedet til at blive tvunget til at blive i ægteskabet , ja i kan jo genlæse tråden listen er lang som et ondt år , jeg er dybt røstet


Den eneste betonfeministpå debatten er mig og jeg har ikke givet udtryk for det der.

Så det er noget, du har bildt dig ind eller også bruger du bare ordet betonfeminist som et skældsord.

Ja det er rigtigt , jeg bruger betonfeminist som et skældsord
0
Natasja crone er super lækker super dejlig super sexet og det er Pernille vermund også
B&O
Indlæg: 222
Tilmeldt: 17. jul 2018, 15:40
Kort karma: 0
Likede indlæg: 38

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf B&O » 23. sep 2018, 19:27

Zombie skrev:
fisken80 skrev:
Zombie skrev:Jeg er helt ligeglad med, hvordan folk indretter sig, så længe det er frivilligt på alle parametre. Og det er her, jeg kan få det svært, fordi der kan være kvinder, der ikke KAN forlade deres mænd, når det ville betyde en exit til et bordel i Thailand, potentielt at miste sine børn, at ens familie ikke kan klare sig. At sige, de i sådanne situationer stadig har et valg, svarer til at sætte dem en pistol for panden og sige, de har et valg. Man har ALTID et valg, men det kan være på skrømt, hvis konsekvenserne af at gøre det, man helst vil, har uoverskuelige konsekvenser for en selv eller ens familie.

I de forhold, hvor konen har fået opholdstilladelse der ikke afhænger af hendes forholdsstatus og hvor hun også er økonomisk uafhængig i en grad, så hun kunne klare sig selv og passe på evt familie i Thailand - der har jeg simpelthen ingen indvendinger. Det skal stå hende frit for at gøre som hun vil.

Men i de tilfælde, hvor konen i praksis er stavnsbundet til sin mand og ville gå hvis hun kunne, og tvunget til sex hun ikke har lyst til. Det har jeg svært ved at se som andet end moderne sexslavehandel.

Så for mig er det skillelinjen; hvis intet bandt hende, blev eller gik hun så? Måske bliver hun pga det store hus og de ekstra penge manden haler hjem - det er fint. Det har jeg ikke en holdning til. Så længe hun kunne pakke sin kuffert og skride i morgen, og stadig være okay. For så er det reel frivillighed og ikke på skrømt.


Muligheden for at gå er jo til stede når de syv år er gået. Så kan hun få opholdstilladelse også selvom hun bliver skilt. Og job kan hun også få, og ret nemt tror jeg i hvert fald i lavtlønsbrancher. Så et parameter for, hvor stor udnyttelse reelt er kunne jo være at se på, hvor mange, der så rent faktisk går, når de ikke længere risikerer at blive smidt ud af landet. Og det er, mig bekendt ret mig hvis jeg tager fejl, ikke udpræget mange. Ægteskaberne holder jo. Også efter syv år. Hvilket er mere end man kan sige om halvdelen af de danske ægteskaber.


Nu er vi tilbage til at diskutere, om det nødvendigvis er et succeskriterie at blive i et forhold, hvis man ikke er glad. Personligt er jeg helt ligeglad med folks skilsmisser, for det fortæller ikke noget om, hvorvidt folk er glade.

Når det er sagt, så vil jeg se statistik inden jeg tror det ene eller det andet. Du er ude i rent gætværk, der selvfølgelig læner op af den holdning til tingene du har, men du ved det ikke. Det gør jeg heller ikke, og derfor synes jeg ikke, vi skal begynde at finde på facts, vi ikke kan underbygge.

Jeg har ikke noget imod thaikoner, jeg har noget imod tvang, også hvis det er tvang skabt af fattigdom og ikke en person.
Så de thaikoner, der har det dejligt i deres forhold, skal bare give den gas, og vi skal hjælpe dem, der ikke har det godt og føler sig tvunget ind i forholdet for ikke at sulte osv.

Så folks skilsmisser ikke fortæller noget om at folk er glade , det fortæller da alt om at folk er glade , folk kan da være glade for at de endelig er blevet skilt , eller folk kan være kede af at de er blevet skilt ,
0
Natasja crone er super lækker super dejlig super sexet og det er Pernille vermund også
Brugeravatar
Misantropen
Indlæg: 16880
Tilmeldt: 23. aug 2018, 19:36
Kort karma: 1068
Likede indlæg: 20969

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Misantropen » 23. sep 2018, 19:32

Zombie skrev:
B&O skrev:Det jeg har lært af denne tråd det er at beton feministerne opfinder offer roller for de thaikvinder , det er utrogligt hvad de thaikvinde må gå igennem ifølge beton feminister , lige fra at lære at sige jeg har ondt i hovedet til at blive tvunget til at blive i ægteskabet , ja i kan jo genlæse tråden listen er lang som et ondt år , jeg er dybt røstet


Den eneste betonfeministpå debatten er mig og jeg har ikke givet udtryk for det der.

Så det er noget, du har bildt dig ind eller også bruger du bare ordet betonfeminist som et skældsord.

Hvorfor tror du du er det?
0
B&O
Indlæg: 222
Tilmeldt: 17. jul 2018, 15:40
Kort karma: 0
Likede indlæg: 38

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf B&O » 23. sep 2018, 19:58

Den her tråd bliver mere og mere syret , man behøver ikke at tage hårde stoffer for at blive glad , man skal bare læse den her tråd , jeg vil lige sige jeg tager ikke hårde stoffer
0
Natasja crone er super lækker super dejlig super sexet og det er Pernille vermund også
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf dgd2007 » 23. sep 2018, 20:22

Delfin skrev:Det kan man jo altså heller ikke se på folk om de er, så automattankerne holder stadig ikke

Njaææh ... som sagt er det jeg sukkede over, mest den der helt farisæriske afvisning af at det er lidt akavet.

Det er jo påfaldende at det ofte drejer sig om en bestemt type mænd og kvinder fra et land hvor prostitution har en særlig status/funktion. De er jo ikke fra Cambodia eller Laos eller Vietnam, men lige præcis fra Thailand. Det er da lidt påfaldende, må du indrømme? :)
1
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25611

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Delfin » 23. sep 2018, 21:19

dgd2007 skrev:
Delfin skrev:Det kan man jo altså heller ikke se på folk om de er, så automattankerne holder stadig ikke

Njaææh ... som sagt er det jeg sukkede over, mest den der helt farisæriske afvisning af at det er lidt akavet.

Det er jo påfaldende at det ofte drejer sig om en bestemt type mænd og kvinder fra et land hvor prostitution har en særlig status/funktion. De er jo ikke fra Cambodia eller Laos eller Vietnam, men lige præcis fra Thailand. Det er da lidt påfaldende, må du indrømme? :)


Jeg synes ikke, der er nogen farisæisk afvisning. De fleste i tråden medgiver da, at der kan være problemer i nogle tilfælde. Jeg finder det bare fordomsfuldt automatisk at gå ud fra, at der er det.

Nej. Der er såmænd også masser af prostitution i de lande.
Der kommer også masser af kvinder fra fx Rusland, Polen, Filippinerne og andre steder i verden, men hvorfor der ikke lige kommer så mange fra de lande du nævner, skal jeg ikke kunne sige. Jeg kunne godt give mig til at gætte, men det vil jeg ikke kaste mig ud i.
0
14 11 14

Tilbage til "Forhold og sex"