Kærlighed eller købe kone

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
B&O
Indlæg: 222
Tilmeldt: 17. jul 2018, 15:40
Kort karma: 0
Likede indlæg: 38

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf B&O » 21. sep 2018, 17:24

Misantropen skrev:
B&O skrev:
Misantropen skrev:
B&O skrev:
Misantropen skrev:
B&O skrev:
Misantropen skrev:Mange glemmer at tage kulturforskelle med i den ligning med thailandske "købekoner".

For os danskere, der har alle muligheder for at sikre os og vores familie med medicin, mad, lægehjælp osv. kan det virke vanvittigt at smukke, unge thailandske kvinder lader sig nøjes med mænd som danske kvinder ikke vil røre med en ildtang.

Thailandske kvinder, der ikke har samme muligheder eller er opvokset med den ufølsomme kultur, har i stedet nogle helt andre værdier så for dem er det ikke at nøjes. Eller så let bare lige at forlade manden når forholdet er lidt svært, selvom det er situationer der er normalt for danske kvinder at stoppe et forhold på.

De forskelle ses også tydeligt herinde i diverse datingtråde. Det er vanvittigt så lidt respekt folk har for hinanden, men bare tænker på hvad de vil have og hvad der kan tilfredsstille dem. Ikke hvad de kan give en partner :tie:
du må huske på den virker begge veje , der nogle danske kvinder som nogle danske mænd ikke vil røre med en ildtang

Ja og?

Kunne de mænd score de danske kvinder er det ikke det samme som at det ville benytte sig af muligheden. Eller at de ville "nøjes" med en dansk kvinde.

Det sidste eller at de vil “nøjes” med en dansk kvinde , den siger det hele for de mænd der får sig en thailandsk kvinde , nu må du ikke misforstå mig , jeg kunne ikke finde på at gifte mig med en thailandsk kvinde men der er visse typer danske kvinder jeg løber skrigende væk fra

Sådan er det da for alle?

Det modsatte, at man kan leve med en hvilken som helst vilkårlig partner, er da mere opsigtsvækkende end at man er klar over at man foretrækker nogle bestemte typer, normer osv.

Sådan er det da for alle ? , ja forhåbenlig

.. Så hvad er problemet?

Der er så mange der i forvejen lever som hund og kat eller burde have været skilt for længe siden her i Danmark så jeg kan ikke så hvordan vi kan tillade os at dømme dem fordi de lever på en anden måde end flertallet.

Jammen der er ikke noget problem , og jeg fordømmer da ikke nogen
0
Natasja crone er super lækker super dejlig super sexet og det er Pernille vermund også
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5115
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1220
Likede indlæg: 20846

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Zombie » 21. sep 2018, 17:52

Jeg har en kammerat, hvis mor er fra Thailand og var/er en hustru i arrangeret ægteskab med den danske mand. Hun elsker ham, fordi han gav hende et dejligt liv og nogle gode børn, og han behandler hende ifølge hende selv bedre end mændene i Thailand gjorde.
Det er en anden tilgang, men de mangler ikke kærlighed. Jeg har besøgt dem nogle gange, og de krammer, holder i hånd og hun ville gerne holdes om, da de skulle se en film i sofaen.

På den led behøver det ikke være enten/eller. Man elsker måske ikke personen med det samme, men der kan vokse kærlighed frem over årene.
14
aka Forbies

:gammel:
JoyNips
Indlæg: 12085
Tilmeldt: 21. dec 2015, 12:25
Kort karma: 1386
Likede indlæg: 33990

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf JoyNips » 21. sep 2018, 19:04

Jeg synes konceptet er dybt frastødende.
6
“Man kan blive taget på røven. Og man kan blive taget røven på. Begge dele kan være dejligt. Men begge dele kan også være det modsatte. Sådan er livet.”
- Onkel Reje
fisken80
Indlæg: 22339
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1133
Likede indlæg: 52560

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf fisken80 » 21. sep 2018, 19:10

JoyNips skrev:Jeg synes konceptet er dybt frastødende.


Det kunne da være interessant, hvis du uddybede den holdning. Særlig set i lyset af bl.a. det foregående indlæg.
5
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
sortkaffe
Indlæg: 838
Tilmeldt: 11. maj 2016, 20:55
Kort karma: 145
Likede indlæg: 1008

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf sortkaffe » 21. sep 2018, 19:11

JoyNips skrev:Jeg synes konceptet er dybt frastødende.

det synes jeg også
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9079
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21920

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Purple Haze » 21. sep 2018, 19:30

Det syntes jeg også engang. Nu synes jeg at det må de selv om, hvis det er win win for begge parter, så gider jeg ikke mene noget som helst om det.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Panton
Indlæg: 4497
Tilmeldt: 15. aug 2015, 06:50
Kort karma: 941
Likede indlæg: 4728

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Panton » 21. sep 2018, 19:38

sortkaffe skrev:
JoyNips skrev:Jeg synes konceptet er dybt frastødende.

det synes jeg også


Jeg tilslutter mig også!
1
You Think you’re in shape, until you try boxing// Tough times don't last, tough people do

Winners never quit
Quitters never win
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Artem » 21. sep 2018, 20:22

Maanii skrev:Jeg synes det er trist.

Romantisk kærlighed er det ultimativt mest givende i mit eget liv, og det synes jeg alle burde opleve.

Men det er jo ikke alle der oplever det.
Så spørgsmålet er mere om et fornuft forhold ikke er bedre end intet?
8
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Jedi » 21. sep 2018, 20:26

Det kan godt bekymre mig med de børn, som de efterlader i Thailand for at hæve deres (egen og børnenes) levestandard.
3
Brugeravatar
vandmelon
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. apr 2018, 21:21
Kort karma: 16
Likede indlæg: 149

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf vandmelon » 21. sep 2018, 20:33

Senest rettet af vandmelon 21. sep 2018, 23:28, rettet i alt 1 gang.
1
✂ ✂ ✂ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Fru Sunshine » 21. sep 2018, 21:22

Jeg har set eksempler på, at det fungerer fint, og så er alt jo i den skønneste orden, men jeg har godt nok også set lige så mange eksempler på, at den købte kone bliver behandlet som lige netop det, og kun holder ud til hun kan komme videre.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20481
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43963

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf paint » 21. sep 2018, 21:41

Jeg har lidt svært ved at se det 'frivillige' i det, hvis forudsætningen for at kvinden kommer til landet er, at hun har et elendigt liv, der hvor hun kommer fra.
Det faktum, at kvinder i Thailand (og andre steder) gerne gifter sig til en bedre levestandard og tryghed, og det måske for kvinderne er et logisk valg - så ændrer det ikke på, at det ikke er sådan i Danmark mere. Det har det været, engang for 70-80 år siden. Men det må vel være den nuværende 'moral' og etik, der gælder for danskere? - medmindre man siger som Jørgen Leth:" jeg knalder kokkens datter. Det er min ret". Ja, på Haiti, for rige haitianere, men ikke for danskere på 70 år.

Der er også lande, hvor en voksen mand kan finde sig en 10-11 årig pige at gifte sig med. Men er det ikke at udnytte en kulturforskel, hvis man gør det?
11
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf hotlips » 21. sep 2018, 21:55

Jeg finder det ganske ulækkert at udenlandske kvinder bruges som handelsvare og det er mig komplet uforståeligt at man vil acceptere det bare fordi de er udlændinge, de der lamme undskyldninger med at sådan er deres kultur, det giver jeg ikke en skid for.

Det er også kultur at der forekommer tvangsægteskaber og omskæring af piger, derfor er det ikke nogen grund til at acceptere det her og en dansk dame der var tvunget til at tage til den anden ende af jorden for at lade sig udsætte for hvad der nu passer ham for at overleve, det ville der komme forsider og indsamlinger for at forhindre og jeg finder det racistisk at mene det er helt okay fordi de er jo fra Thailand.
3
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Thomas31 » 21. sep 2018, 21:58

paint skrev:Jeg har lidt svært ved at se det 'frivillige' i det, hvis forudsætningen for at kvinden kommer til landet er, at hun har et elendigt liv, der hvor hun kommer fra.
Det faktum, at kvinder i Thailand (og andre steder) gerne gifter sig til en bedre levestandard og tryghed, og det måske for kvinderne er et logisk valg - så ændrer det ikke på, at det ikke er sådan i Danmark mere. Det har det været, engang for 70-80 år siden. Men det må vel være den nuværende 'moral' og etik, der gælder for danskere? - medmindre man siger som Jørgen Leth:" jeg knalder kokkens datter. Det er min ret". Ja, på Haiti, for rige haitianere, men ikke for danskere på 70 år.

Der er også lande, hvor en voksen mand kan finde sig en 10-11 årig pige at gifte sig med. Men er det ikke at udnytte en kulturforskel, hvis man gør det?


Så nu skal Jørgen Leth også svines til i den almindelige hade-fest. Fantastisk. Hvem ellers. Hvem i Danmark er socialkultureltøkonomiskuddannet godkendt til at være sammen med, ja hvem? Og hvem afgør det?

Jeg elsker, at min - og leths - hjemby netop har hyldet ham markant. I kllamme hadefulfe taber i længden
2
Thomas31
Indlæg: 2568
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 87
Likede indlæg: 2398

Re: Kærlighed eller købe kone

Indlægaf Thomas31 » 21. sep 2018, 22:02

hotlips skrev:Jeg finder det ganske ulækkert at udenlandske kvinder bruges som handelsvare og det er mig komplet uforståeligt at man vil acceptere det bare fordi de er udlændinge, de der lamme undskyldninger med at sådan er deres kultur, det giver jeg ikke en skid for.

Det er også kultur at der forekommer tvangsægteskaber og omskæring af piger, derfor er det ikke nogen grund til at acceptere det her og en dansk dame der var tvunget til at tage til den anden ende af jorden for at lade sig udsætte for hvad der nu passer ham for at overleve, det ville der komme forsider og indsamlinger for at forhindre og jeg finder det racistisk at mene det er helt okay fordi de er jo fra Thailand.


Det racistiske er når man ikke tillader andre at gøre, præcis, hvad man selv gør.
0

Tilbage til "Forhold og sex"