Hår på mænd

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Hår på mænd

Indlægaf Wizzze » 8. aug 2018, 18:39

Det har været varmt i dag, trøjen af varmt, og mens jeg sad der i gården med trøjen over stoleryggen, kom en af de mindre unger forbi og kiggede meget undrende, og spurgte "hvorfor har du hår på maven?" Det havde hendes far åbenbart ikke.
Nu skal man som bekendt høre sandheden fra børn og fulde folk :D men jeg foretrækker at tænke på min hårpragt som siddende på brystet, mere end maven :genert: Men jeg tror nu barnets undren gik på at der var hår, end ikke hår, mere end placeringen :D

Så hvordan er det lige med med mænd og hår, skal de være der, eller ej?

Nu hvor vi er ved emnet, hvordan kan det være at den sociale norm er, at kvinder bør barbere ben og armhuler, men der er ikke en lignende forventning til at mænd gør det samme? :gruble:
0
Do as I say! :whip:
Lys
Indlæg: 5807
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10456

Re: Hår på mænd

Indlægaf Lys » 8. aug 2018, 18:43

Jeg kan ret godt lide fuldskæg og foretrækker da en ryg uden hår, men ellers er jeg fuldstændigt ligeglad med, om en mand har hår på hovedet eller kroppen i øvrigt. Og hårpragten (eller mangel på samme) bliver aldrig afgørende for mig.
0
bluetof1
Indlæg: 1873
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:32
Kort karma: 1245
Likede indlæg: 7396

Re: Hår på mænd

Indlægaf bluetof1 » 8. aug 2018, 18:49

Jeg tror hår andre steder end på hovedet anses for maskulint hvis det tager overhånd. Hår på arme og lår anser jeg ikke for noget, der skal fjernes, men på underben og i armhulerne, der bliver det fjernet. Når det er sagt så barberer min kæreste sig under armene og, og indtil han mødte mig, og på brystet. Det sidste er han heldigvis holdt op med.
Jeg afskriver ikke en mand, der ikke har hår på brystet eller som ikke er pæn med skæg eller kan gro et, men jeg foretrækker hår på brystet og et tætklippet fuldskæg.
0
I don't think I get enough credit for doing all of this unmedicated.
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hår på mænd

Indlægaf Artem » 8. aug 2018, 18:50

Nu er det jo generelt bare forskelligt.
Jeg har feks ikke selv ret meget hård på kroppen.
Mens folk fra feks mellemøsten generelt har en kraftig behåring. Ja og så er der alt midt i mellem.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hår på mænd

Indlægaf Juki » 8. aug 2018, 18:50

Ja tak, til kropsbehåring hos mænd(jeg er ikke til kvinder så jeg har ikke nogen holdning til andre kvinders kropsbehåring)

Jeg elsker et velplejet, tæt fuldskæg, men det er ikke alle det klæder eller som, måske vigtigst af alt, ved hvordan man passer og plejer et fuldskæg :tie:

Generelt har jeg ikke noget imod kropsbehåring andre steder på kroppen. Jeg er ligeglad med om det er trimmet eller langt, men alt med måde.

Edit: Jeg tænkte slet ikke på håret på hovedet. Men det er jeg også ligeglad med så længe det også bliver passet med klipninger og hårvask, hvis der er noget. Langt hår, længere end til skuldrene, til mænd er jeg ikke så meget til.
Senest rettet af Juki 8. aug 2018, 18:56, rettet i alt 2 gange.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Hår på mænd

Indlægaf Sangius » 8. aug 2018, 18:54

De behøver ikke at have kropsbehåring. Men er det der, skal de sørme ikke fjerne det - det er så træls.
Jeg fortrækker mine mænd som de er. Ikke trimmet eller barberet.
Dog må skæg og hår gerne kontrolleres - langhåret og langskækket klæder ikke rigtig nogen mænd, synes jeg. Nogle ser OK ud med det, men de er altid pænere uden :D
Senest rettet af Sangius 8. aug 2018, 19:34, rettet i alt 1 gang.
0
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
Orchidea
Indlæg: 1022
Tilmeldt: 24. aug 2015, 15:36
Kort karma: 109
Likede indlæg: 2423

Re: Hår på mænd

Indlægaf Orchidea » 8. aug 2018, 18:58

Jeg foretrækker også hår på mænd - så ingen glatte boller, tak.

Jeg tænker at mænds kropsbehåring, eller manglen på samme, er et aldersfænomen. De unge mænd i dag (mimre, mimre) fjerner jo deres hår nærmest over hele kroppen og det er så åbenbart sådan man gør det nu.

Jeg foretrækker mænd med hår, jeg synes det er maskulint.

Selv vokser jeg løs. Det synes jeg er feminint. Jeg elsker silkeglatte ben og at være pænt friseret forneden. Om sommeren får armhulerne også en tur, på trods af sparsom hårvækst og på trods af at jeg ikke har noget problem med det om vinteren. Jeg får også vokset dun over overlæben.

Så keep the hair, Wizzie. Det er dejlig maskulint og de piger, som vil rynke på næsen af det, er alligevel for unge til dig :)


Edit: hår på ryg skal væk!
4
Brugeravatar
Spjaerten
Indlæg: 9824
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:58
Kort karma: 1859
Likede indlæg: 9560

Re: Hår på mænd

Indlægaf Spjaerten » 8. aug 2018, 19:04

Hår på ryggen er no go.
Og boller skal være trimmet eller helt glatte.
Alt andet har jeg ikke den store holdning til. Eller jo hellere en mand uden hår på hovedet end en med hentehår/kæmpe måne/meget høje tindinger.
0
Tryk på * :slem:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Hår på mænd

Indlægaf LadyFox » 8. aug 2018, 19:22

Jeg fortrækker behåringen begrænser sig til hovedet, under armene, intimt og på benene. Det synes jeg er mest praktisk, og pænest. Men det er ikke sådan at jeg udelukker mænd med hår på brystet.
0
...
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46088

Re: Hår på mænd

Indlægaf LadyFox » 8. aug 2018, 19:27

Jeg afviser heller heller mænd der fjerner hår intimt, jeg er dog ærlig om at hvis han har tænkt sig at blive ved med det så stopper jeg med at fjerne hår i det område - stubbe mod stubbe er bare ubehageligt og det er jeg for magelig til at udsætte mig selv for.
0
...
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9488
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7809

Re: Hår på mænd

Indlægaf Sophies-mor » 8. aug 2018, 19:29

Jeg har ikke noget mod hår på mænd.
Det er lidt træls med en kæmpe måtte på brystet, når man skal ligge i arm (hår i næsen lig med nys nys og nys - for mig) - men ellers må han gerne have pels.
Intimt, der foretrækker jeg nok, at det er trimmet ned.
Træls med hår i munden faktisk... :engel: Men helt glat, det ligner en plukket høne og er lidt et turn off.

På ryggen? Hm.. :gruble:
Det afhænger vel af mængden. Lidt hår på lænden er vel ok, men hvis et plaster på ryggen ikke kan hæfte pga. hår, så er det i overkanten.
Omvendt, så synes jeg også, at hvis han generelt er "pelset", så virker det en anelse mystisk med helt glat bryst, hvis arme og ben er dækket af hår.

Jeg tænker at det helt generelt afhænger mere af mandens generelle appearance, hvor meget hår jeg kan lide.

Og så er jeg generelt ikke til hverken Jason Statham frisure eller langt hår til mænd. Det er kikset på de fleste.
0
Hæklerier på hjernen :cool:
Pityt
Indlæg: 2608
Tilmeldt: 26. aug 2015, 13:43
Kort karma: 529
Geografisk sted: Sofaen, selvfølgelig!
Likede indlæg: 5055

Re: Hår på mænd

Indlægaf Pityt » 8. aug 2018, 19:39

Jeg kan godt lide kropsbehåring på mænd :lun: Og skæg :love:

Til gengæld kan jeg ikke tænde på mænd der fjerner al kropsbehåring. Er der ikke ret meget fra naturens hånd, er det fjong...men det der barberingscirkus og glathed all over er ikke noget der virker for mig.

Egentlig tror jeg, at det har noget at gøre med at jeg opfatter hårfjerning som feminin forfængelighed og det er jeg for gammel til at kunne lide hos en mand :gammel:
1
What's done in the dark will be brought to the light
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hår på mænd

Indlægaf Planten » 8. aug 2018, 19:45

Jeg er - til mænd - vild med hår på bryst og mave for den sags skyld. Og på ben, under arme, på arme. Jeg er ligeglad med hår på ryg - medmindre der er mere end bryst. Jatak til skæg. Jeg er ikke så god til hår på skuldre. Og kønsbehåring må gerne være der, måske bare trimmet.

Så ja! til hår på mænd. Og har manden ikke hår nogensteder, så også ja til det. For i sidste ende viser det sig, at jeg dømmer på personlighed fremfor udseende :)

I det tyske "date mig nøgen" barberer mange mænd ben - det er jeg ikke fan af. Men jeg er heller ikke fan af at kvinder fjerner alt :)
0
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1768
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 465
Likede indlæg: 4980

Re: Hår på mænd

Indlægaf Primerose » 8. aug 2018, 19:46

Jeg synes det er maskulint med hår på brystet. Dog havde jeg engang en flirt hvis brysthår føltes virkelig stridt. Det var ikke særligt behageligt at ligge op ad.
Der må ikke være behåring på ryggen og skuldrene. Det er bare lidt usexet og gammelmandsagtigt.

Men ellers er jeg egentlig ikke så hår-sippet. Jeg synes dog altid det er godt nok at kontrollere væksten og evt. trimme lidt.
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Hår på mænd

Indlægaf deliciouscookie » 8. aug 2018, 20:27

Wizzze skrev:Det har været varmt i dag, trøjen af varmt, og mens jeg sad der i gården med trøjen over stoleryggen, kom en af de mindre unger forbi og kiggede meget undrende, og spurgte "hvorfor har du hår på maven?" Det havde hendes far åbenbart ikke.
Nu skal man som bekendt høre sandheden fra børn og fulde folk :D men jeg foretrækker at tænke på min hårpragt som siddende på brystet, mere end maven :genert: Men jeg tror nu barnets undren gik på at der var hår, end ikke hår, mere end placeringen :D

Så hvordan er det lige med med mænd og hår, skal de være der, eller ej?

Nu hvor vi er ved emnet, hvordan kan det være at den sociale norm er, at kvinder bør barbere ben og armhuler, men der er ikke en lignende forventning til at mænd gør det samme? :gruble:

Er der sociale normer om at kvinder bør barbere ben og armhuler...det kender jeg ikke noget til, jeg ved at mange af du unge finder det utiltalende hvis en pige eller mand ikke er rimelig barberet.

Men det er personlige seksuelle præferencer og i en vis grad et genrations spørgsmål, mere end sociale normer.

Du er i hvert fald velkommen til at bevise/dokumenter at det er den sociale norm, indtil da er det min påstand det ikke er tilfældet.
0
make cookies not war

Tilbage til "Forhold og sex"