Hår på mænd

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20422
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43840

Re: Hår på mænd

Indlægaf paint » 8. aug 2018, 20:28

Wizzze skrev:Det har været varmt i dag, trøjen af varmt, og mens jeg sad der i gården med trøjen over stoleryggen, kom en af de mindre unger forbi og kiggede meget undrende, og spurgte "hvorfor har du hår på maven?" Det havde hendes far åbenbart ikke.
Nu skal man som bekendt høre sandheden fra børn og fulde folk :D men jeg foretrækker at tænke på min hårpragt som siddende på brystet, mere end maven :genert: Men jeg tror nu barnets undren gik på at der var hår, end ikke hår, mere end placeringen :D

Så hvordan er det lige med med mænd og hår, skal de være der, eller ej?

Nu hvor vi er ved emnet, hvordan kan det være at den sociale norm er, at kvinder bør barbere ben og armhuler, men der er ikke en lignende forventning til at mænd gør det samme? :gruble:


Det med mændene, kommer nok an på hvilken aldersklasse vi taler om, tror jeg. For et par dage siden, så jeg en TV-reklame, hvor en ung mand stod og barberede hår på brystet væk. Det skal man åbenbart ikke have, hvis man er helt ung.

Mht. kvinderne, så var det, kan man se i film og på billeder, helt normalt at kvinder havde hår under armene i 60'erne og 70'erne, og sikkert også på benene. Men mon ikke det er sådan en slags 'afmaskulinisering'. Kvinder må ikke, virke maskuline. Der er sikkert også en del mænd, der ville synes at det var lidt specielt, hvis en kvinde havde sådan en ordentlig busk under armene, og stikkelbærben med sorte hår. Når unge mænd nu også er begyndt at barbere kroppen, er det vel en slags stigende feminisering af manden (måske?)
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hår på mænd

Indlægaf Planten » 8. aug 2018, 20:32

paint skrev:Det med mændene, kommer nok an på hvilken aldersklasse vi taler om, tror jeg. For et par dage siden, så jeg en TV-reklame, hvor en ung mand stod og barberede hår på brystet væk. Det skal man åbenbart ikke have, hvis man er helt ung.

Men er det måske en del af den der med at man ikke må blive voksen - eller alternativt at musklerne står skarpere, når brystet er barberet?
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29991

Re: Hår på mænd

Indlægaf Wizzze » 8. aug 2018, 22:24

deliciouscookie skrev:
Wizzze skrev:Det har været varmt i dag, trøjen af varmt, og mens jeg sad der i gården med trøjen over stoleryggen, kom en af de mindre unger forbi og kiggede meget undrende, og spurgte "hvorfor har du hår på maven?" Det havde hendes far åbenbart ikke.
Nu skal man som bekendt høre sandheden fra børn og fulde folk :D men jeg foretrækker at tænke på min hårpragt som siddende på brystet, mere end maven :genert: Men jeg tror nu barnets undren gik på at der var hår, end ikke hår, mere end placeringen :D

Så hvordan er det lige med med mænd og hår, skal de være der, eller ej?

Nu hvor vi er ved emnet, hvordan kan det være at den sociale norm er, at kvinder bør barbere ben og armhuler, men der er ikke en lignende forventning til at mænd gør det samme? :gruble:

Er der sociale normer om at kvinder bør barbere ben og armhuler...det kender jeg ikke noget til, jeg ved at mange af du unge finder det utiltalende hvis en pige eller mand ikke er rimelig barberet.

Men det er personlige seksuelle præferencer og i en vis grad et genrations spørgsmål, mere end sociale normer.

Du er i hvert fald velkommen til at bevise/dokumenter at det er den sociale norm, indtil da er det min påstand det ikke er tilfældet.


Åbenbart noget der har spredt sig i USA fra 1915 og derfra videre til os :gruble:
https://www.b.dk/mode/jamen-det-er-jo-b ... der-armene
0
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Pjeps
Indlæg: 6324
Tilmeldt: 11. aug 2015, 20:12
Kort karma: 764
Geografisk sted: Det skønne København
Likede indlæg: 14467

Re: Hår på mænd

Indlægaf Pjeps » 8. aug 2018, 22:46

Zinde skrev:Sådan en glat pik med barberede boller ligner en lørdagskylling fra køledisken. Det er bare kikset.


Jeg tænker slet ikke pik længere hvis den er helt uden hår, så tænker jeg tissemand :-D

Mænd skal bare beholde deres hår, de må gerne trimme, men de skal altså ikke som + 25 år se ud som en på 12.

Det eneste hår de skal fjerne, er hvis de har langt hår på hovedet, eller mandeknold - væk med det.
3
:ninja:
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hår på mænd

Indlægaf kidkomb » 8. aug 2018, 22:49

Jeg kan bedst lide at der er noget hår. Hårløse mænd er ikke lige mig.
Jeg kan slet ikke have stubbe, så jeg vil faktisk hellere have at en mand har hår på ryggen end at han barberer sig der.
Jeg går nok ikke så meget op i det i virkeligheden. Til gengæld går jeg op i om han går op i det. For meget forfængelighed tænder mig ikke ved en mand.
2
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hår på mænd

Indlægaf kidkomb » 8. aug 2018, 22:57

Ps hvis vi taler hår på hovedet, så kan jeg slet ikke have en mand med langt hår. Jeg ved ikke helt hvorfor. Måske forbinder jeg det med en (dårlig) kæreste jeg havde i gymnasiet. Shit, han var et skvat.
0
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hår på mænd

Indlægaf Juki » 8. aug 2018, 23:04

Zinde skrev:Sådan en glat pik med barberede boller ligner en lørdagskylling fra køledisken. Det er bare kikset.

Jeg er på den ene side meget nysgerrig og på den anden side ret skræmt over hvilke pikke du har set siden de har lignet en slagtet kylling :panik:
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
hotlips
Indlæg: 5039
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:01
Kort karma: 421
Likede indlæg: 9195

Re: Hår på mænd

Indlægaf hotlips » 9. aug 2018, 00:12

Jeg vil helst være fri men det er ikke noget der betyder noget særligt for mig. Men de 3-4 stykker jeg har haft længere forhold til har ikke haft særligt meget hår på kroppen, til gengæld har de haft ret meget hår på hovedet, og meget tykt hår, jeg kan godt li mænd med en ordentlig manke, jeg er vist aldrig rigtig kommet videre fra mit hair metal flip som teenager. :lol:

Men det er ikke noget der betyder noget, og det kunne aldrig få mig til at tænke mindre godt om en mand jeg ellers synes var toppen.
0
Brugeravatar
dgd2007
Indlæg: 23772
Tilmeldt: 26. aug 2015, 20:59
Kort karma: 1202
Likede indlæg: 22016

Re: Hår på mænd

Indlægaf dgd2007 » 9. aug 2018, 03:13

Et kys uden skæg
er som salt uden æg :lol:

Nej, nu her for tiden er der jo svømnings- og udsprings-EM, hvor deltagerne jo er glatbarberede over det hele for at være så akvadynamiske som muligt og, supposedly, spare et par 100-dele på tiden. Så de har selvfølgelig et formål med det. Men jeg synes nu det ser lidt creepy eller mærkeligt ud.
1
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Hår på mænd

Indlægaf LaScrooge » 9. aug 2018, 04:53

Jeg foretrækker trimmet kønsbehåring, hår alle andre steder har jeg det fint med. Også på ryggen. Jeg synes næsten det er lidt synd, hvis man ikke kan elske det også, for det er et ret stort og meget smertefuldt arbejde at holde sådan en ryg hårfri. Og det er ikke noget, man kan klare selv, så dyrt bliver det også.
4
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
Pandesteg
Indlæg: 12998
Tilmeldt: 19. sep 2015, 16:43
Kort karma: 1556
Likede indlæg: 21756

Re: Hår på mænd

Indlægaf Pandesteg » 9. aug 2018, 06:16

Armhulehår skal være der, må dog gerne trimmes, men det er jeg lidt ligeglad med.
Hår på ben og brystkasse er helt fint, vil dog hellere sparsom behåring end gorillatypen, da det drysser sådan på lagenet :lol:
Hår på pik og boller er jeg faktisk totalt ligeglad. Hvis der er megalange hår er det vel rarest at trimme lidt. Tror aldrig jeg har set en helt glatbarberet mand :gruble: har dog set en lørdagskylling og kan forstå det er same same :lol:
I alle tilfælde gælder det nok at jeg foretrækker trimning fremfor barbering, da stubbe er SÅ træls at røre ved.

Den eneste type hår hvor det bliver et KÆMPE nej tak herfra, det er skæg. Jeg kan IKKE med det. Daggamle (og et par dage mere) skægstubbe er fint, men så snart det bliver længere end det så står jeg helt af. Det vender sig simpelthen i mig når jeg skal kysse en mand med skæg. Min mand synes jeg er helt vildt streng når jeg ikke vil kysse ham, når han har for lange skægstubbe, men jeg får det simpelthen fysisk dårligt :(

Jeg selv barberer armhuler og ben og bliver vokset intimt. Det er det jeg selv har det bedst med. Jeg er også ret sikker på, at min mand ville brokke sig hvis jeg stoppede helt med hårfjerning de steder, men frekvensen er han nu meget large med.
0
Don’t drink the Kool-Aid! :deer:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Hår på mænd

Indlægaf Fru Sunshine » 9. aug 2018, 06:25

Kropsbehåring og fuldskæg: ja tak.
Jeg synes, min mand er ret lækker. Jeg foretrækker, at han ikke intimbarberer.

Jeg skraber armhuler og ben, men jeg nægter at røre understellet. Det føles ækelt, når det er glat og det er træls, når håret vokser ud igen.
0
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12947
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3533
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55659
Kontakt:

Re: Hår på mænd

Indlægaf Ado » 9. aug 2018, 06:26

Mrmm - mænd med hår. :lun:
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
ExCoastal
Indlæg: 1883
Tilmeldt: 27. aug 2015, 20:31
Kort karma: 250
Geografisk sted: San Jose
Likede indlæg: 5170

Re: Hår på mænd

Indlægaf ExCoastal » 9. aug 2018, 06:50

Jeg trimmer, men gider ikke glatbarberet dernede. Jeg har har hår på brystet, men jeg barberer ikke. For det meste har jeg lyse hår på mine ben, så det kræver ingen barbering.

Min kone barberer armhuler men ikke ret meget andet. De fleste sorte kvinder jeg har kendt, har ikke haft meget hårvækst dernede. Det er nærmest lidt tyndt sort hår, næsten som asiatiske kvinder. Dunet. Er det et ord?
0
Brugeravatar
Anilara
Indlæg: 3756
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:43
Kort karma: 555
Likede indlæg: 8192

Re: Hår på mænd

Indlægaf Anilara » 9. aug 2018, 09:22

Hår på hovedet, klart ja.
Det eneste sted jeg slet ikke synes det er pænt med hår, er ryggen. Eller hvis maven næsten er skjult af hår. Det bliver for... dyre-agtigt :ninja:
Bryder mig heller ikke om skæg.
Generelt er jeg ikke til særligt maskuline mænd.
0

Tilbage til "Forhold og sex"