Kaffe eller sex på første date?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Kasper
Indlæg: 285
Tilmeldt: 1. sep 2015, 21:50
Kort karma: 73
Likede indlæg: 837

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Kasper » 20. jul 2018, 00:16

Kasper skrev:Brætspil på første date er selvfølgelig det ultimative. F.eks. Cards Against Humanity.


Og om det fører til sex, er jo helt op til, hvordan kortene bliver spillet.

Billede
2
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Juki » 20. jul 2018, 00:43

Kasper skrev:
Kasper skrev:Brætspil på første date er selvfølgelig det ultimative. F.eks. Cards Against Humanity.


Og om det fører til sex, er jo helt op til, hvordan kortene bliver spillet.

Billede

Er det ligesom tarotkort? :santa2:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Jedi » 20. jul 2018, 03:03

vulpesVelox skrev:
Jedi skrev:
vulpesVelox skrev:
Jedi skrev:
vulpesVelox skrev:
Jedi skrev:Hvis det er sådan det er - at man(d) mister interessen for kvinden efter sex, uanset sexens kvalitet, kvinden ikke har ændret karakter, man(d) ikke har fået sig en anden slem oplevelse af en art, etc. - jamen så må man jo som kvinde forholde sig til det.
Det er dog ikke ikke min erfaring, og det betyder jo ikke, at det ikke er sådan, det hænger sammen for alle mulige andre mænd end lige dem, jeg har været sammen med.
Hvis en mand reagerede sådan, så tror jeg faktisk jeg ville tænke, han var lidt skør? Fordi det giver ikke logisk mening (for mig), at man møder en person, som man finder tiltrækkende nok til at knalde, vedkommende er ligeså fin efter som før, man hyggede sig vældigt, så ja, det skal man ikke have mere af. Det er kontra-intuitivt (for mig).

Hold fast, for nu bliver det klamt:

Jeg har haft kærester, som lugtede og smagte neutralt/af saltvand. En enkelt lugtede og smagte af Søren Sømand pålægschokolade (hende beholdte jeg i mange år).
I en tredje kategori har jeg oplevet en enkelt, der lugtede af døde, dekomponerede snegle. Smagen skal jeg ikke kunne sige noget om, for jeg fandt lynhurtigt et påskud for at GTFO, inden vi kom igang.

- Hvordan skulle jeg kunne gætte det med sneglene dér midt i kaffen, der gik forud for seancen?


Dejlig malerisk beskrivelse :love: :love: :love:
Det sidste vil jeg kategorisere som en dårlig omgang, så der giver det da fin mening at holde sig væk.

Don't say I didn't warn you :kys:

- Hvordan skulle jeg kunne vide det på forhånd? Hvordan skulle jeg kunne vide, at hende dér, jeg knaldede den skæbnesvangre lørdag, skulle vise sig at være en dårlig mor (som i: Dealbreaker-dårlig) den følgende onsdag?
- Er det svinsk af mig, at jeg aldrig fik fortalt sneglekonen, at lugtgener var årsagen, men i stedet valgte den mere neutrale (men dog essentielt set akkurate) "der er ikke god kemi"-variant?


Det var ikke nogle af de ting, du kunne vide på forhånd. Jeg taler om situationen, hvor man møder en, som er ok flink, man finder personen lækker nok til noget sex - som så er i orden, uden nogle ubehagelige overraskelser - og man så diskvalificerer personen bagefter. Fordi man havde en hyggelig aften???? Hvis man nu havde en uhyggelig aften ala det, du beskriver, jamen no worries. Der er masser af grunde til ikke at ville andre. At man hygger sig for fint, ja det er sgu skørt.
Som en anden skrev: man inviterer på kaffe og gider ikke den anden person bagefter, fordi vedkommende drak en kop kaffe, for man er jo ikke til kaffedrikkere :stoned:

Hvis man diskvalificerer nogen, så bør der være en slags grundlag, ellers er der ikke megen fornuft i det, nej.

Jeg kan imidlertid ikke forestille mig det aldeles årsagsløse scenarie, men jeg kan som sagt godt forestille mig et scenarie, hvori man af diplomatiske årsager tilbageholder information desangående bevæggrundene. Eller måske bare er en fuckboi m/k og lyver om sine motiver.
Har du oplevet at blive vraget på baggrund af en stor, gensidig succesoplevelse? - Eller hvor stammer argumentationsrækken hér fra?


Argumentet stammer fra artiklen; mand lægger op til sex, når kvinden hopper på den, ønsker han ikke længere at dyrke sex med hende, fordi han jo ikke bryder sig om kvinder, der tager imod den sex, som han tilbyder.
1
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Slettet bruger » 20. jul 2018, 05:17

Mistermor skrev:
abcd skrev:Jo, men er der noget galt i at lokke til sex? Hvis kvinden kun vil have sex med forventning om at målet er at være kærester, synes jeg hun skal sørge for at det er forventningsafstemt inden hun hopper med i seng. Hvis manden så siger ja, jeg synes du er dejlig, og vi skal være sammen for evigt, men han i virkeligheden har tænkt sig at droppe hende om 2 uger når han er træt af hende, så er han selvfølgelig en nar. Men så længe det bare er en date hvor ingen har lovet nogen noget, synes jeg ikke der er et problem.



Men nu ændrer du jo på sceneriet. Han dropper hende efter en aften, fordi hun dyrker sex med ham. Det er ikke, at han dropper hende. Det er faktummet, at han initierer sex, og derefter dropper hende, fordi hun har sex på første date.... Det er det vi diskuterer.


Enig i at det er det vi diskuterer, og jeg synes det er fint så længe han ikke har lovet hende andet. Sådan er spillet, en date er en test.

Jeg tror dog ikke der er ret mange som tester så bevidst og direkte. Hvis det passer at mænd gennemsnitligt foretrækker kvinder som holder tilbage med sex, tror jeg det er et ubevidst valg. De mister interessen uden præcis at kunne sige hvorfor.

Og man kan sikkert finde mange af den slags ubevidste valg i dating. Hvis kvinder har ægløsning, er det mere sandsynligt at de har tilfældig sex, og de er tilbøjelige til at vælge mænd med markerede, firkantede kæber til de eventyr. Markerede kæber er en indikator for højt testosteron-niveau, så det tyder på at kvinder er programmeret til at finde en mand med højt testosteron-niveau når det er mest sandsynligt at de bliver gravide. Det tænker jeg heller ikke er et bevidst valg.
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Purple Haze » 20. jul 2018, 07:01

Juki skrev:
Kasper skrev:
Kasper skrev:Brætspil på første date er selvfølgelig det ultimative. F.eks. Cards Against Humanity.


Og om det fører til sex, er jo helt op til, hvordan kortene bliver spillet.

Billede

Er det ligesom tarotkort? :santa2:


Har ikke hørt om en version hvor man spiller det to.

Andet end hvis man bare sidder og kikker på kortene altså.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9080
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1018
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21922

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Purple Haze » 20. jul 2018, 09:01

Purple Haze skrev:Forestiller mig at de der mænd der ikke gider i forhold med en kvinde der gerne vil knalde på første date, er de samme mænd der klager over at kvinder har for mange krav, synes at kvinder altid kan få sex og synes at er uretfærdigt at der er mænd der ikke ender med at få børn.

Ser en type for mig.


Læste lige lidt i ligeløns tråden og kan så tilføje:

Det er også de mænd der ikke mener at det er et problem at kvinder får mindre i løn fordi at kvinder ofte tager alt barslen, at kvinder tager alle "barns sygedag", at kvinder ofte går på deltid for at tage sig af børnene og at dette "smitter af" på alle kvinder fordi det forventes at 'kvinder er sådan' og at det er uretfærdigt og verden er uretfærdig og det må man bare lære at leve med (mener jeg der var en der skrev).

Det er sjovt nok også de samme mænd der synes det er uretfærdigt og forfærdeligt for fædre at kvinderne oftere får retten over børn i skilsmisser... Især hvis det ikke er de mænd der har været fraværende fordi de skulle arbejde mens kvinden havde et deltidsjob og primært tog sig af børnene, men ganske gode fædre.
Der kunne man faktisk bruge samme argument som ved ligeløn for kvinder: at kvinder ofte går på deltid osv. for at tage sig af børnene og at dette "smitter af" på alle kvinder fordi det forventes at 'kvinder er sådan' og at det er uretfærdigt og verden er uretfærdig og det må man bare lære at leve med - som far der ikke kan se sine børn fordi andre fædre arbejder for meget.

Ved godt det er OT - det passede bare til min: Jeg ser en type for mig kommentar i denne tråd.
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Madam Pomfrey » 20. jul 2018, 10:49

jeg kan ikke li kaffe - så jeg er nødt til at kaste mig i grams i stedet :sarkasme:
6
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
thomassneum
Indlæg: 3356
Tilmeldt: 13. aug 2015, 11:23
Kort karma: 135
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 2926

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf thomassneum » 20. jul 2018, 11:01

Jeg drikker ikke kaffe, men sex på første date, ja tak. Vi kører på 13-14 år nu.. det går fint. :D
0
Med bov skal man mad lave, men...
Brugeravatar
Kasper
Indlæg: 285
Tilmeldt: 1. sep 2015, 21:50
Kort karma: 73
Likede indlæg: 837

Re: Kaffe eller sex på første date?

Indlægaf Kasper » 20. jul 2018, 11:03

Purple Haze skrev:
Juki skrev:
Kasper skrev:
Kasper skrev:Brætspil på første date er selvfølgelig det ultimative. F.eks. Cards Against Humanity.


Og om det fører til sex, er jo helt op til, hvordan kortene bliver spillet.

Billede

Er det ligesom tarotkort? :santa2:


Har ikke hørt om en version hvor man spiller det to.

Andet end hvis man bare sidder og kikker på kortene altså.


Nu spiller man jo typisk ikke CAH for at vinde, så man kan sagtens spille to - hvor man f.eks. begge spiller et kort og bliver enige om, hvilket kort der er det sjoveste, eller trækker et tilfældigt fra bunken, som den ene spiller så spiller "imod".
1

Tilbage til "Forhold og sex"