Hvorfor bruger du ikke prævention?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Juki » 13. jul 2018, 14:50

Afledt af tråden med om en mand var blevet syndt(viewtopic.php?f=7&t=11856) er jeg blevet nysgerrig efter at vide hvorfor I ikke bruger prævention, når I har sex med andre end en fast partner(Vigtig detalje!)

For mig er det helt naturligt at der bliver brugt kondom, det er bare sådan det er og er slet ikke noget der kan diskuteres.

Da jeg var teenager og i starten af 20'erne var det anderledes. Der var jeg ikke så konsekvent med at kræve det og havde vi ikke lige et kondom så gik det nok. Jeg er heldigvis hverken blevet gravid eller har haft en kønssygdom, men der er ikke noget der taler for at det ikke skulle være sket. Jeg har da også været på apoteket efter en fortrydelsespille mere end en gang.

I den anden tråd blev det nævnt at det var svært at insistere på at der blev brugt kondom for hvad nu hvis det ødelægger stemningen eller den anden bliver utilfreds. Bekymringen kan jeg godt genkende fra da jeg var yngre hvor man var bange for ikke at være god nok osv.

Men at der er nogle voksne, mænd som kvinder, der oplever eller synes det er svært at kræve der skal bruges prævention synes jeg egentlig virker som et større problem end at man bevidst fravælger prævention.

Jeg kunne godt tænke mig at høre jeres erfaringer med at kræve der bliver/ikke bliver brugt prævention og baggrunden for hvorfor I bevidst vælger/fravælger prævention.

Hvordan oplever I at den anden part reagerer på jeres holdning til om der skal bruges prævention eller ej?

Hvordan reagerer du selv hvis den anden part har en anden holdning til om der skal bruges prævention eller ej?

Og hvilke konsekvenser har der været i situationen? Altså ikke graviditet, kønssygdomme og lignende, men har det fx ødelagt stemningen så det ikke blev til sex alligevel?
2
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46093

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf LadyFox » 13. jul 2018, 15:02

Fordi jeg ind i mellem er dum, glemsom eller risikovillig.
Jeg har købt min andel af fortrydelsespiller. Dog har jeg de meste at mit voksenliv været på en eller anden form for prævention mod graviditet, men det er klamydia og andet spændende jo ligeglad med.

Jeg synes kondomer er nederen og derfor har jeg også valgt at ignorerer risikoen for sygdomme nogle gange, og så måtte testet. Det er ikke noget jeg er stolt af, men det et sandheden.
7
...
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Purple Haze » 13. jul 2018, 16:44

Jeg har altid (efter jeg blev sexuelt aktiv) været på prævention mod graviditet.

Jeg har ikke gået særlig meget op i prævention mod kønssygdomme. Jeg har haft klamydia én gang og da var det min daværende (utro) kæreste der smittede mig.
Ja det burde man og bla bla bla....

Jeg har sikkert været heldig. Har trods alt været sammen med utrolig mange forskellige typer af mænd og ca 15 forskellige nationaliteter, så der er ikke én bestemt fællesnævner for mændene. Andet at for størstedelens vedkommende har de ikke taget initativ til at bruge kondom. Vil tro at 2-3 ud af de ca 70 jeg har været i seng med hev et kondom frem - og INGEN af dem spurgte inden vi gik i gang om jeg var beskyttet mod graviditet.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
fisken80
Indlæg: 22073
Tilmeldt: 18. aug 2015, 16:13
Kort karma: 1127
Likede indlæg: 52048

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf fisken80 » 13. jul 2018, 16:47

Purple Haze skrev:Jeg har altid (efter jeg blev sexuelt aktiv) været på prævention mod graviditet.

Jeg har ikke gået særlig meget op i prævention mod kønssygdomme. Jeg har haft klamydia én gang og da var det min daværende (utro) kæreste der smittede mig.
Ja det burde man og bla bla bla....

Jeg har sikkert været heldig. Har trods alt været sammen med utrolig mange forskellige typer af mænd og ca 15 forskellige nationaliteter, så der er ikke én bestemt fællesnævner for mændene. Andet at for størstedelens vedkommende har de ikke taget initativ til at bruge kondom. Vil tro at 2-3 ud af de ca 70 jeg har været i seng med hev et kondom frem - og INGEN af dem spurgte inden vi gik i gang om jeg var beskyttet mod graviditet.


Samme erfaring har jeg omend med færre mænd. Ingen har taget initiativ til kondom eller spurgt ind til anden form for prævention.
0
litteraturen kan noget, som regneark og forvaltningsstudier ikke kan. Uden litteraturen bliver tanker og ideologier blodfattige og pulsløse.

Man VÆNNER sig til ting. Det kommer af vane. Så svært er det ikke.

Maude, din proportionssans
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Planten » 13. jul 2018, 17:13

Jeg bruger prævention for ikke at blive gravid eller syg. Tidligere tog jeg p piller, det tog så min sexlyst, så det var ligesom dobbelt op på prævention... :D derfor er det kondom.
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Juki » 13. jul 2018, 17:45

LadyFox skrev:Fordi jeg ind i mellem er dum, glemsom eller risikovillig.
Jeg har købt min andel af fortrydelsespiller. Dog har jeg de meste at mit voksenliv været på en eller anden form for prævention mod graviditet, men det er klamydia og andet spændende jo ligeglad med.

Jeg synes kondomer er nederen og derfor har jeg også valgt at ignorerer risikoen for sygdomme nogle gange, og så måtte testet. Det er ikke noget jeg er stolt af, men det et sandheden.

Jeg ved godt hvorfor det kan ske, det er ikke så meget det jeg er interesseret i at få at vide. Det er mere hvordan det er blevet taget imod, af de fyre du har været sammen med. Har du oplevet noget særligt ved at gøre opmærksom på at du foretrækker prævention eller ej fx?

Jeg synes det er interessant at få erfaringer fra andre der oplever det er et problem at der skal bruges kondom, for det er ikke det jeg selv oplever, selvom det evt. er et spørgsmål før akten. Jeg vil gerne vide hvorfor nogen ikke synes de kan tillade sig at bruge kondom fordi stemningen så måske bliver anspændt osv. :)
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Juki » 13. jul 2018, 17:56

fisken80 skrev:
Purple Haze skrev:Jeg har sikkert været heldig. Har trods alt været sammen med utrolig mange forskellige typer af mænd og ca 15 forskellige nationaliteter, så der er ikke én bestemt fællesnævner for mændene. Andet at for størstedelens vedkommende har de ikke taget initativ til at bruge kondom. Vil tro at 2-3 ud af de ca 70 jeg har været i seng med hev et kondom frem - og INGEN af dem spurgte inden vi gik i gang om jeg var beskyttet mod graviditet.


Samme erfaring har jeg omend med færre mænd. Ingen har taget initiativ til kondom eller spurgt ind til anden form for prævention.


Har I indtryk af at det havde gjort en forskel hvis I havde sagt at det skulle være med kondom før I var på vej i seng sammen? Fx manden ikke ville fordi han synes det var træls eller lignende.

Var der nogle situationer hvor I informerede om at I evt. ikke brugte prævention? Enten før eller efter sexen, men hvor der var forskel i reaktionen var manden.

Jeg tænker at der er nogle andre forventninger før man har ubeskyttet sex, fx at man forventer den anden er beskyttet, og så på at finde ud af bagefter at den man lige har haft sex med ikke var beskyttet :gruble:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Juki » 13. jul 2018, 18:02

Planten skrev:Jeg bruger prævention for ikke at blive gravid eller syg. Tidligere tog jeg p piller, det tog så min sexlyst, så det var ligesom dobbelt op på prævention... :D derfor er det kondom.

Har det været et problem at det ikke kunne være anderledes? Er mændene blevet skuffede, fornærmede eller fortsatte I bare ufortrødent hvad I havde været i gang med?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Planten
Indlæg: 4283
Tilmeldt: 17. aug 2015, 21:06
Kort karma: 1042
Likede indlæg: 7228

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Planten » 13. jul 2018, 18:04

Juki skrev:
Planten skrev:Jeg bruger prævention for ikke at blive gravid eller syg. Tidligere tog jeg p piller, det tog så min sexlyst, så det var ligesom dobbelt op på prævention... :D derfor er det kondom.

Har det været et problem at det ikke kunne være anderledes? Er mændene blevet skuffede, fornærmede eller fortsatte I bare ufortrødent hvad I havde været i gang med?

Det har de intet problem med :)
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Juki » 13. jul 2018, 18:07

Marioneta skrev:Jeg har dyrket sex uden kondom med ikke faste partnere, men jeg har altid enten været på p-piller eller vidst, at jeg med 100% sikkerhed ikke kan blive gravid, fordi jeg har haft ægløsning i den cyklus. Så jeg har aldrig dyrket reel ubeskyttet sex i forhold til graviditet med ikke faste partnere og det kommer jeg heller ikke til. Det er en risiko, jeg ikke er villig til at løbe.

Jeg er tydeligvis villig til at løbe risikoen for at få kønssygdomme, for jeg har dyrket sex uden kondom flere gange. Dog er det ikke vildt mange gange og jeg har hver gang vurderet mandens risiko for at have noget. Bortset fra en enkelt gang, snakker vi om mænd, som har sådan en fortid, at jeg har vurderet risikoen forholdsvis lille og jeg har valgt at tage den. Jeg har aldrig haft en kønssygdom.

Har fyrene været interesseret i at vide om du brugte prævention? Og har du så selv fortalt dem at det var ubeskyttet sex(enten før eller efter samlejet) eller har det slet ikke været et samtaleemne?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Purple Haze » 13. jul 2018, 18:07

Zinde skrev:
fisken80 skrev:
Purple Haze skrev:Jeg har altid (efter jeg blev sexuelt aktiv) været på prævention mod graviditet.

Jeg har ikke gået særlig meget op i prævention mod kønssygdomme. Jeg har haft klamydia én gang og da var det min daværende (utro) kæreste der smittede mig.
Ja det burde man og bla bla bla....

Jeg har sikkert været heldig. Har trods alt været sammen med utrolig mange forskellige typer af mænd og ca 15 forskellige nationaliteter, så der er ikke én bestemt fællesnævner for mændene. Andet at for størstedelens vedkommende har de ikke taget initativ til at bruge kondom. Vil tro at 2-3 ud af de ca 70 jeg har været i seng med hev et kondom frem - og INGEN af dem spurgte inden vi gik i gang om jeg var beskyttet mod graviditet.


Samme erfaring har jeg omend med færre mænd. Ingen har taget initiativ til kondom eller spurgt ind til anden form for prævention.

Jeg mindes så til gengæld ikke at have været sammen med en mand, der IKKE har spurgt til prævention. Er det en aldersting måske? De fleste af mine har været 35+.


Det kan godt ske.
Vil skyde på mine har været ml. 20-45 ish, hvor størstedelen har været omkring 30-35.
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21835

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Purple Haze » 13. jul 2018, 18:12

Juki skrev:
fisken80 skrev:
Purple Haze skrev:Jeg har sikkert været heldig. Har trods alt været sammen med utrolig mange forskellige typer af mænd og ca 15 forskellige nationaliteter, så der er ikke én bestemt fællesnævner for mændene. Andet at for størstedelens vedkommende har de ikke taget initativ til at bruge kondom. Vil tro at 2-3 ud af de ca 70 jeg har været i seng med hev et kondom frem - og INGEN af dem spurgte inden vi gik i gang om jeg var beskyttet mod graviditet.


Samme erfaring har jeg omend med færre mænd. Ingen har taget initiativ til kondom eller spurgt ind til anden form for prævention.


Har I indtryk af at det havde gjort en forskel hvis I havde sagt at det skulle være med kondom før I var på vej i seng sammen? Fx manden ikke ville fordi han synes det var træls eller lignende.

Var der nogle situationer hvor I informerede om at I evt. ikke brugte prævention? Enten før eller efter sexen, men hvor der var forskel i reaktionen var manden.

Jeg tænker at der er nogle andre forventninger før man har ubeskyttet sex, fx at man forventer den anden er beskyttet, og så på at finde ud af bagefter at den man lige har haft sex med ikke var beskyttet :gruble:[/quote]

Jeg har altid været beskyttet, mod graviditet, så lige den del kender jeg ikke rigtigt.
Mener at have oplevet en gang eller to at der var nogen der beklagede sig over kondom (når jeg huskede at hive det frem), hvorefter det blev en del vigtigere at det kom på, hvilket er lidt modstridende...
1
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Wizzze » 13. jul 2018, 18:31

Fordi vi prøver at skabe en af de der babydimser, og så er det ret kontraproduktivt med prævention :slem: :preggo1: :preggo2: :kryds: :-D
5
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Artem » 13. jul 2018, 19:08

Jeg er vokset op i 80'erne hvor der var meget fokus på AIDS, hvorfor det var meget vigtig for mig at bruge kondom da jeg blev aktiv i 90'erne. Hvor jeg var 25 år inden jeg første gang havde usikker sex med en kæreste.

Jeg har på den måde altid været mest bekymret for kønssygdomme da de kunne være dødelige, men efterhånden er skrækken for HIV drevet over, hvor det mere eller mindre kun er folk med risikoadfærd der skal være bekymret, og da jeg kun er sammen med etniske danske kvinder, er jeg med årene begyndt med at tage det mere afslappet, så ud over den håndfuld stykker jeg har haft et mere seriøst forhold til, er det kun en 5-8 stykker jeg har haft usikker sex med ud over. Som jeg synes er et meget lavt tal i forhold til at jeg nok har været sammen med omkring 100

Jeg har altid været villig til at bruge gummi, og selv fundet det frem. Så når jeg trods alt har været sammen med nogle uden, handler det om at de har sagt til mig at det ikke var nødvendigt med gummi, og jeg har vurderet at det har været en type hvor risikoen var minimal. Som også har været en korrekt vurdering ind til videre hvor jeg endnu aldrig har haft en kønssygdom. Er blevet testet flere gange gennem årene og er bloddonor.

Med graviditet har jeg helt ærligt aldrig tænkt så meget på det. Ud over når de her kvinder har sagt at det ikke var nødvendigt med kondom, har jeg naturligvis spurgt om de bruger anden prævention? som de har sagt ja til.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Jedi
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 6. sep 2015, 06:23
Kort karma: 86
Likede indlæg: 3048

Re: Hvorfor bruger du ikke prævention?

Indlægaf Jedi » 13. jul 2018, 21:58

Jeg brugte i en årrække p-piller, men gør det ikke nu.
De gange jeg ikke har brugt kondomer har været, når der har været noget liderlighed involveret, manden har haft svært ved at holde rejsning med kondom på, eller hvor man sætter kondomet på sent i forløbet. Har en enkelt gang oplevet at manden har fjernet kondomet uden det var aftalt dvs. jeg opdagede det bag efter.
Har været så heldig ikke at blive gravid eller få en kønssygdom.
0

Tilbage til "Forhold og sex"