Blev han snydt?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Blev han snydt, eller valgte han at tage en chance?

JA, han blev snydt
50
23%
Nej, han valgte selv at fortsætte uden kondom
145
67%
Mangler mere information
7
3%
Ved ikke / ligeglad
6
3%
Lyserød rumgorilla (den skal jo være der :D )
9
4%
 
Afgivne stemmer: 217
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Allmost_Famous » 12. jul 2018, 20:25

LadyFox skrev:
Allmost_Famous skrev:
LadyFox skrev:Men det at man vælger at stole på nogen man ikke har grund til at stole på, udelukker det at man kan blive snydt?

Nej, det ene udelukker ikke det andet. Men snyd forudsætter hensigt herom, og det ved vi ikke noget om.

Nej, og derfor giver det da ikke mening at skrive at han i hvert fald ikke er blevet snydt.

Det kan godt være, formuleringen har været dum. Min pointe er bare, at uanset om hun har haft til hensigt at snyde ham eller ej, så har han altså selv anbragt røven i klaskehøjde ved frivilligt at dyrke ubeskyttet sex med en fremmed.
4
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Artem » 12. jul 2018, 20:30

Allmost_Famous skrev:Det kan godt være, formuleringen har været dum. Min pointe er bare, at uanset om hun har haft til hensigt at snyde ham eller ej, så har han altså selv anbragt røven i klaskehøjde ved frivilligt at dyrke ubeskyttet sex med en fremmed.

Så du stoler generelt ikke på andre mennesker?
Siger ikke at man blidt skal stole på alle andre mennesker. Men hvis man møder en man synes om og ligefrem gerne vil have sex med, så er en forudsætning for det at man finder den anden person troværdig. For ellers ville man jo aldrig have valgt at have sex med den person.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Liou
Indlæg: 327
Tilmeldt: 15. jul 2017, 15:49
Kort karma: 42
Geografisk sted: Esbjerg
Likede indlæg: 362

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Liou » 12. jul 2018, 20:32

Ja han er blevet snydt. Det er muligt han har opført sig dum/naiv men det giver ikke hende lov til at lyve og bruge hans gener for egen forgodtbefindende... medmindre selvfølgelig præventationen bare svigtede - hvilket også er en mulighed, det skal jeg ikke kunne afvise. Men hvis hun vitterlig har løjet for at få et barn, så opfylder det da alle definitioner af snyd. Lad os slå den op ellers. Definition af snyd > det at snyde nogen; falsk eller vildledende handling, adfærd, udseende eller fremstilling. Så jo, han er blevet snydt. Det er meget muligt, at han burde have vidst bedre, men mangel på viden, godtroenhed eller dumhed hos offeret, betyder da ikke, at der ikke stadig er tale om snyd, og han føler sig næppe mindre ført bag lyset af den grund.

Under alle omstændigheder er det en vild bitter situation at stå i for ham, og potentielt også for hende, og sådanne historier bekræfter mig egentlig bare i, at kondom er utilstrækkelig som eneste beskyttelse for mænd. Der er i høj grad brug for et bedre alternativ.
6
Bergen
Indlæg: 7309
Tilmeldt: 23. jun 2018, 05:25
Kort karma: 469
Likede indlæg: 11939

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Bergen » 12. jul 2018, 20:34

Artem skrev:Ud fra denne tråd kan jeg regne ud at prævention til mænd ingen fremtid har. For kvinder i forhold vil aldrig stole på at mænd bruger den prævention som de skal. Ja og singlemænd vil ikke bruge prævention, men foretrække gummi.



Det har da i høj grad en fremtid. Som mand må man tænke på sig selv såvel som man må som kvinde. Det da win win hvis ingen overlader ansvaret til den anden og vil du virkelig ikke have børn i et forhold eller one night så gør noget ved det istedet for at overlade det til andre.
8
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 25005
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3673
Likede indlæg: 30002

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Wizzze » 12. jul 2018, 20:44

Artem skrev:
Allmost_Famous skrev:Det kan godt være, formuleringen har været dum. Min pointe er bare, at uanset om hun har haft til hensigt at snyde ham eller ej, så har han altså selv anbragt røven i klaskehøjde ved frivilligt at dyrke ubeskyttet sex med en fremmed.

Så du stoler generelt ikke på andre mennesker?
Siger ikke at man blidt skal stole på alle andre mennesker. Men hvis man møder en man synes om og ligefrem gerne vil have sex med, så er en forudsætning for det at man finder den anden person troværdig. For ellers ville man jo aldrig have valgt at have sex med den person.


Har man lige mødt hinanden timer før, så mener jeg ikke man er så langt i et forhold, at man stoler så meget på hinanden, at man er villig til at risikere helbred eller en graviditet, så bruger man kondom. Også ud fra gensidig respekt, for hvorfor skulle hun stole på at manden var sygdomsfri. Efterhånden som forholdet udvikler sig, så kommer tilliden også, og man sørger vel også for at blive gensidigt testet, og så kan man gøre som man vil, med kondom/p-piller osv.
3
Do as I say! :whip:
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Slettet bruger » 12. jul 2018, 20:51

Det lyder unægteligt som om han er blevet snydt. Hun sagde at hun har brugt prævention, men det lyder som om det har været løgn. Hvis det har været løgn, er han blevet snydt.

Det er altid påfaldende i de her diskussioner hvor meget mænd selv er skyld i alting. Hvis en mand snyder med kondomet, er det virkelig synd for kvinden. Hvis en kvinde snyder med p-piller, har manden selv anbragt røven i klaskehøjde.
2
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Allmost_Famous » 12. jul 2018, 20:54

Artem skrev:
Allmost_Famous skrev:Det kan godt være, formuleringen har været dum. Min pointe er bare, at uanset om hun har haft til hensigt at snyde ham eller ej, så har han altså selv anbragt røven i klaskehøjde ved frivilligt at dyrke ubeskyttet sex med en fremmed.

Så du stoler generelt ikke på andre mennesker?
Siger ikke at man blidt skal stole på alle andre mennesker. Men hvis man møder en man synes om og ligefrem gerne vil have sex med, så er en forudsætning for det at man finder den anden person troværdig. For ellers ville man jo aldrig have valgt at have sex med den person.

Fremmede, der kan gøre mig syg eller gravid mod mit ønske? Nej. Absolut ikke.
3
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Allmost_Famous » 12. jul 2018, 20:55

abcd skrev:Det lyder unægteligt som om han er blevet snydt. Hun sagde at hun har brugt prævention, men det lyder som om det har været løgn. Hvis det har været løgn, er han blevet snydt.

Det er altid påfaldende i de her diskussioner hvor meget mænd selv er skyld i alting. Hvis en mand snyder med kondomet, er det virkelig synd for kvinden. Hvis en kvinde snyder med p-piller, har manden selv anbragt røven i klaskehøjde.

Ja, hvis han smider det uden hendes vidende. Hvis hun frivilligt dyrker ubeskyttet sex med en fremmed, er hun da lige så meget en idiot som han er.
3
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Artem » 12. jul 2018, 20:56

Wizzze skrev:Har man lige mødt hinanden timer før, så mener jeg ikke man er så langt i et forhold, at man stoler så meget på hinanden, at man er villig til at risikere helbred eller en graviditet, så bruger man kondom. Også ud fra gensidig respekt, for hvorfor skulle hun stole på at manden var sygdomsfri. Efterhånden som forholdet udvikler sig, så kommer tilliden også, og man sørger vel også for at blive gensidigt testet, og så kan man gøre som man vil, med kondom/p-piller osv.

Det er skam også det fornuftige og rationelle at gøre som jeg har gjort 9 ud af 10 gange,
Men når man som mig har været single i hundred år, ja så det gennem årene blevet til en helt del hak i sengestolpen. Og nogle gange har man feks været fuld og ikke tænkt så meget på beskyttelse. Andre gange har det feks været at man ligger og har godt gang i den, hvor jeg så har sagt noget i retning at at jeg har et kondom i min pung som jeg går ud og henter? Hvor hun så har trukket mig ind til hende og sagt det ikke er nødvendigt da hun bruger p-piller. Hvor vi så har gjort det uden. Kan også være at vi har brugt kondom første gang, men hvor jeg er typen der gerne har sex op til en håndfuld gange en aften/nat/morgen. Ja så er kondomet blevet droppet en af de sidste gange... Dumt men man bliver lidt træt af det besvær til sidst.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Blev han snydt?

Indlægaf In_your_eyes » 12. jul 2018, 20:58

abcd skrev:Det lyder unægteligt som om han er blevet snydt. Hun sagde at hun har brugt prævention, men det lyder som om det har været løgn. Hvis det har været løgn, er han blevet snydt.

Det er altid påfaldende i de her diskussioner hvor meget mænd selv er skyld i alting. Hvis en mand snyder med kondomet, er det virkelig synd for kvinden. Hvis en kvinde snyder med p-piller, har manden selv anbragt røven i klaskehøjde.

Selvfølgelig er det synd for kvinden, hvis manden fx tager kondomet af under akten, uden kvindens vidende, og fx giver hende en kønssygdom eller gør hende gravid. For hun har IKKE fået et valg. Det valg harmanden faktisk, uanset hvad kvinden siger. At han så vælger et evt barn eller en kønssygdom til, ved at fravælge kondomet pga x antal minutter/timers nydelse, det er og bliver hans eget valg og problem.
7
:pompom:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Artem » 12. jul 2018, 21:00

Allmost_Famous skrev:Fremmede, der kan gøre mig syg eller gravid mod mit ønske? Nej. Absolut ikke.

En fremmed kan også vælge at stikke dig ned, køre ind i dig osv.... Det er normalt kun psykopater der vælger at "skade" andre med fulde overlæg, og dem er der heldigvis ikke så mange af.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Slettet bruger » 12. jul 2018, 21:06

In_your_eyes skrev:
abcd skrev:Det lyder unægteligt som om han er blevet snydt. Hun sagde at hun har brugt prævention, men det lyder som om det har været løgn. Hvis det har været løgn, er han blevet snydt.

Det er altid påfaldende i de her diskussioner hvor meget mænd selv er skyld i alting. Hvis en mand snyder med kondomet, er det virkelig synd for kvinden. Hvis en kvinde snyder med p-piller, har manden selv anbragt røven i klaskehøjde.

Selvfølgelig er det synd for kvinden, hvis manden fx tager kondomet af under akten, uden kvindens vidende, og fx giver hende en kønssygdom eller gør hende gravid. For hun har IKKE fået et valg. Det valg harmanden faktisk, uanset hvad kvinden siger. At han så vælger et evt barn eller en kønssygdom til, ved at fravælge kondomet pga x antal minutter/timers nydelse, det er og bliver hans eget valg og problem.


Kvinden kan da også vælge ikke at blive gravid, hun kan bruge prævention selv. Mht. kønssygdommene har du ret, der er forskel på situationerne. Men lige nu handler det om graviditet, og hvis en kvinde bliver gravid fordi manden har droppet kondomet, har kvinden så selv anbragt røven i klaskehøjde ved ikke at tage p-piller?
0
In_your_eyes
Indlæg: 1017
Tilmeldt: 12. aug 2015, 13:40
Kort karma: 158
Geografisk sted: Midt i Jylland
Likede indlæg: 1944

Re: Blev han snydt?

Indlægaf In_your_eyes » 12. jul 2018, 21:09

abcd skrev:
In_your_eyes skrev:
abcd skrev:Det lyder unægteligt som om han er blevet snydt. Hun sagde at hun har brugt prævention, men det lyder som om det har været løgn. Hvis det har været løgn, er han blevet snydt.

Det er altid påfaldende i de her diskussioner hvor meget mænd selv er skyld i alting. Hvis en mand snyder med kondomet, er det virkelig synd for kvinden. Hvis en kvinde snyder med p-piller, har manden selv anbragt røven i klaskehøjde.

Selvfølgelig er det synd for kvinden, hvis manden fx tager kondomet af under akten, uden kvindens vidende, og fx giver hende en kønssygdom eller gør hende gravid. For hun har IKKE fået et valg. Det valg harmanden faktisk, uanset hvad kvinden siger. At han så vælger et evt barn eller en kønssygdom til, ved at fravælge kondomet pga x antal minutter/timers nydelse, det er og bliver hans eget valg og problem.


Kvinden kan da også vælge ikke at blive gravid, hun kan bruge prævention selv. Mht. kønssygdommene har du ret, der er forskel på situationerne. Men lige nu handler det om graviditet, og hvis en kvinde bliver gravid fordi manden har droppet kondomet, har kvinden så selv anbragt røven i klaskehøjde ved ikke at tage p-piller?

Nej, for igen, hun har ikke fået valget, hvis han tager det af under akten.
2
:pompom:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8733
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Artem » 12. jul 2018, 21:09

Confucius skrev:Hvad skulle han sige, da hun bad ham stoppe med at putte kondom på?
"Nej, jeg putter det på alligevel, for guderne må vide hvilke sygdomme du render rundt med."
"Nej, jeg putter det på alligevel, for jeg stoler ikke på dig, når du siger du bruger prævention. Og går det galt, har jeg intet at skulle have sagt".

Han kan jo intet sige, som ikke vil være en moodkiller/de facto mistænkeliggørelse af hende.

God pointe, hvorfor jeg heller aldrig har sagt de kvinder imod som har sagt til mig at det ikke er nødvendigt med kondom.

Men som jeg forstå kvinderne her på stedet. Betyder det at hun er en psykopat som vil smitte mig med alt muligt og bruge min sæd til at få et barn med. Hvorfor man bør reagere ved at spæne alt hvad man kan ud af døren, og aldrig se sig tilbage.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Slettet bruger » 12. jul 2018, 21:14

In_your_eyes skrev:Nej, for igen, hun har ikke fået valget, hvis han tager det af under akten.


Hun kan beskytte sig imod uønsket graviditet helt uafhængigt af manden, så hun har et valg.

Jeg synes situationerne er identiske.

1) Manden har fået at vide at han er beskyttet af p-piller imod at hun bliver gravid. Det viser sig at være løgn.
2) Kvinden har fået at vide at hun er beskyttet af kondom imod at hun bliver gravid. Det viser sig at være løgn.

Det lyder for mig som præcis det samme, og hvis manden i 1) selv har anbragt sin røv i klaskehøjde, synes jeg det samme må gælde for kvinden i 2)
2

Tilbage til "Forhold og sex"