Blev han snydt?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Blev han snydt, eller valgte han at tage en chance?

JA, han blev snydt
50
23%
Nej, han valgte selv at fortsætte uden kondom
145
67%
Mangler mere information
7
3%
Ved ikke / ligeglad
6
3%
Lyserød rumgorilla (den skal jo være der :D )
9
4%
 
Afgivne stemmer: 217
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Sangius » 12. jul 2018, 20:00

Hewlett skrev:
Allmost_Famous skrev:Altså, hvis jeg sætter et guldur til salg og i annoncen skriver, at jeg med 99% sikkerhed vil udlevere uret når køber har betalt, og køber vælger at tage de odds, så kan vedkommende jo heller ikke komme og sige at jeg har snydt, hvis jeg ikke udleverer uret. Så har køberen jo selv sagt ja til en lortehandel.

Han har gjort en lortehandel, det er klart. Men han kendte oddsene.


Men så er vi jo tilbage i den diskussion der hedder, at så kan man jo slet ikke have sex. Hverken med den ene eller den anden form for prævention. Ikke engang p-piller og kondom på samme tid er 100% sikkert.


Hvis et barn er så katastrofalt for dit liv som det lyder til i artiklen, så nej, så burde du som mand nok lade være. For du kan nemlig ikke beskytte dig 100 procent.

Men du kan komme rigtig tæt på, og det er ved selv at sørge for, at tingene er i orden. :)
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19645
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Blev han snydt?

Indlægaf LadyFox » 12. jul 2018, 20:02

Allmost_Famous skrev:
LadyFox skrev:
Nej, men vi kan vel heller ikke udelukke at hun stak ham en lodret løgn, i håbet om at få en baby?

Jeg har aldrig påstået at hun har snydt ham, kun at det da ikke kan udelukkes at det er præcis det hun har gjort.

Det er jo også det, jeg skriver? Altså, at der kan være helt bevidst.

Der ændrer stadig ikke på, at han selv har valgt ikke at beskytte sig selv.

Det er vi enige om. Det jeg reagere på er at du i det første indlæg af dine jeg citerede skrev du at han i hvert fald ikke var blevet snydt. Og det er det jeg er uenig i, det synes jeg ikke man kan udelukke at han er blevet.
0
...
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Allmost_Famous » 12. jul 2018, 20:02

Hewlett skrev:
Men så er vi jo tilbage i den diskussion der hedder, at så kan man jo slet ikke have sex. Hverken med den ene eller den anden form for prævention. Ikke engang p-piller og kondom på samme tid er 100% sikkert.

Mjaeh, så langt vil jeg ikke gå.

Men der er selvfølgelig som udgangspunkt større risici forbundet med ubeskyttet sex med fremmede, end med folk, man kender og har forudsætninger for at stole på.

I et parforhold er tingene jo lidt anderledes end når man har en knaldedate med en fremmed.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Artem » 12. jul 2018, 20:03

Juki skrev:Af ren nysgerrighed:

Hvorfor er du mere bekymret for kønssygdomme? Du udsætter jo dig selv for en lige stor risiko for både en kønssygdom og en uønsket graviditet i den situation.

Hvorfor tænker du at det som udgangspunkt vil være det logiske valg at vælge abort ved uønsket graviditet?

Hvorfor mener du at en fortrydelsespille og/eller abort er et naturligt valg?

Hvorfor tør du stole på at en kvinde ikke lyver om hverken kønssygdom eller beskyttelse? Diverse undersøgelser, oplysninger og erfaringer taler ikke ligefrem for at det er noget man skal regne med.

Hvordan vil du have det hvis du gør en kvinde gravid, men hun ikke vil vælge en abort?

Jeg vil da mene at sandsynligheden for at få en kønssygdom er meget større end for at hun skulle blive gravid.
Kender ingen der er blevet uplanlagt gravid, men jo ved godt det kan ske. Men ser sandsynligheden som forsvindende lille.

Ja jeg ser fortrydelsespille /abort som det naturlige valg. For det skulle bare være sex og ikke føre til børn. Det er jo et valg kvinden alene tager hvor manden ikke har noget at sige. Hvilket jeg ikke synes om.

Nu er det efterhånden en del år siden at jeg prøvede at blive sæddonor, så tanken om at få et barn med en jeg ikke er sammen med, er faktisk ikke så fjern fra mig. Så det er faktisk ikke det værste der kan ske for mig i dag. Men vil da stadig foretrække at jeg har noget at sige, og at det var et planlagt valg, og ikke noget en kvinde havde gjort over for mig af ond vilje.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
Fru Himmelblå
Indlæg: 2950
Tilmeldt: 20. dec 2015, 16:58
Kort karma: 277
Likede indlæg: 8319

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Fru Himmelblå » 12. jul 2018, 20:04

Maanii skrev:Jeg er ret sikker på manipulation med prævention er en kriminel handling i blandt andet Canada. Det synes jeg det burde være alle steder, uanset køn.


Symbollovgivning. Hvordan skulle man nogensinde kunne påvise, at der har været manipulation med prævention? Det vil være ord mod ord.
3
Vir prudens non contra ventum mingit
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Allmost_Famous » 12. jul 2018, 20:05

LadyFox skrev:Det er vi enige om. Det jeg reagere på er at du i det første indlæg af dine jeg citerede skrev du at han i hvert fald ikke var blevet snydt. Og det er det jeg er uenig i, det synes jeg ikke man kan udelukke at han er blevet.

Jamen det er han heller ikke. Han har valgt at pille sit kondom af da han dyrkede sex med en fremmed, så uanset hvad hendes hensigt var, har han selv taget det valg.

Det ville jo have været noget andet hvis man i et fast parforhold oplevede sådan noget.
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9665
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1358
Likede indlæg: 29283

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Sangius » 12. jul 2018, 20:05

Maanii skrev:Jeg er ret sikker på manipulation med prævention er en kriminel handling i blandt andet Canada. Det synes jeg det burde være alle steder, uanset køn.


Jeg har svært ved at se, hvordan man nogensinde skulle kunne bevise det :gruble:

Men kunne man det er jeg enig. Det er en forkastelig ting at gøre.
1
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19645
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Blev han snydt?

Indlægaf LadyFox » 12. jul 2018, 20:07

Artem skrev:
Juki skrev:Af ren nysgerrighed:

Hvorfor er du mere bekymret for kønssygdomme? Du udsætter jo dig selv for en lige stor risiko for både en kønssygdom og en uønsket graviditet i den situation.

Hvorfor tænker du at det som udgangspunkt vil være det logiske valg at vælge abort ved uønsket graviditet?

Hvorfor mener du at en fortrydelsespille og/eller abort er et naturligt valg?

Hvorfor tør du stole på at en kvinde ikke lyver om hverken kønssygdom eller beskyttelse? Diverse undersøgelser, oplysninger og erfaringer taler ikke ligefrem for at det er noget man skal regne med.

Hvordan vil du have det hvis du gør en kvinde gravid, men hun ikke vil vælge en abort?

Jeg vil da mene at sandsynligheden for at få en kønssygdom er meget større end for at hun skulle blive gravid.
Kender ingen der er blevet uplanlagt gravid, men jo ved godt det kan ske. Men ser sandsynligheden som forsvindende lille.

Ja jeg ser fortrydelsespille /abort som det naturlige valg. For det skulle bare være sex og ikke føre til børn. Det er jo et valg kvinden alene tager hvor manden ikke har noget at sige. Hvilket jeg ikke synes om.

Nu er det efterhånden en del år siden at jeg prøvede at blive sæddonor, så tanken om at få et barn med en jeg ikke er sammen med, er faktisk ikke så fjern fra mig. Så det er faktisk ikke det værste der kan ske for mig i dag. Men vil da stadig foretrække at jeg har noget at sige, og at det var et planlagt valg, og ikke noget en kvinde havde gjort over for mig af ond vilje.

Er du sikker på det? Jeg er blevet det, og jeg kender en god håndfuld kvinder der også er blevet det - men fælles for os alle er at det da ikke er noget vi fortæller til alle og enhver.
5
...
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Artem » 12. jul 2018, 20:08

LadyFox skrev:Er du sikker på det? Jeg er blevet det, og jeg kender en god håndfuld kvinder der også er blevet det - men fælles for os alle er at det da ikke er noget vi fortæller til alle og enhver.

Ja sikker på den måde at jeg ikke har hørt om det...
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19645
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Blev han snydt?

Indlægaf LadyFox » 12. jul 2018, 20:09

Allmost_Famous skrev:
LadyFox skrev:Det er vi enige om. Det jeg reagere på er at du i det første indlæg af dine jeg citerede skrev du at han i hvert fald ikke var blevet snydt. Og det er det jeg er uenig i, det synes jeg ikke man kan udelukke at han er blevet.

Jamen det er han heller ikke. Han har valgt at pille sit kondom af da han dyrkede sex med en fremmed, så uanset hvad hendes hensigt var, har han selv taget det valg.

Det ville jo have været noget andet hvis man i et fast parforhold oplevede sådan noget.

Ja, men hvis han har taget det af baseret på en løgn.

Det kan godt være du opfatter ordet snyd anderledes end jeg gør.
1
...
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Allmost_Famous » 12. jul 2018, 20:13

LadyFox skrev:Ja, men hvis han har taget det af baseret på en løgn.

Det kan godt være du opfatter ordet snyd anderledes end jeg gør.

Ja? Så har han stadig valgt at stole på en komplet fremmed, i en situation, der både kunne gøre ham ganske syg og/eller gøre ham til far.

Uanset hvad, så er de begge to idioter.
2
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19645
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Blev han snydt?

Indlægaf LadyFox » 12. jul 2018, 20:16

Allmost_Famous skrev:
LadyFox skrev:Ja, men hvis han har taget det af baseret på en løgn.

Det kan godt være du opfatter ordet snyd anderledes end jeg gør.

Ja? Så har han stadig valgt at stole på en komplet fremmed, i en situation, der både kunne gøre ham ganske syg og/eller gøre ham til far.

Uanset hvad, så er de begge to idioter.

Men det at man vælger at stole på nogen man ikke har grund til at stole på, udelukker det at man kan blive snydt?
3
...
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17191

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Allmost_Famous » 12. jul 2018, 20:20

LadyFox skrev:Men det at man vælger at stole på nogen man ikke har grund til at stole på, udelukker det at man kan blive snydt?

Nej, det ene udelukker ikke det andet. Men snyd forudsætter hensigt herom, og det ved vi ikke noget om.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8735
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 512
Likede indlæg: 7204

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Artem » 12. jul 2018, 20:21

Ud fra denne tråd kan jeg regne ud at prævention til mænd ingen fremtid har. For kvinder i forhold vil aldrig stole på at mænd bruger den prævention som de skal. Ja og singlemænd vil ikke bruge prævention, men foretrække gummi.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19645
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46291

Re: Blev han snydt?

Indlægaf LadyFox » 12. jul 2018, 20:21

Allmost_Famous skrev:
LadyFox skrev:Men det at man vælger at stole på nogen man ikke har grund til at stole på, udelukker det at man kan blive snydt?

Nej, det ene udelukker ikke det andet. Men snyd forudsætter hensigt herom, og det ved vi ikke noget om.

Nej, og derfor giver det da ikke mening at skrive at han i hvert fald ikke er blevet snydt.
1
...

Tilbage til "Forhold og sex"