Blev han snydt?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Blev han snydt, eller valgte han at tage en chance?

JA, han blev snydt
50
23%
Nej, han valgte selv at fortsætte uden kondom
145
67%
Mangler mere information
7
3%
Ved ikke / ligeglad
6
3%
Lyserød rumgorilla (den skal jo være der :D )
9
4%
 
Afgivne stemmer: 217
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Slettet bruger » 21. jul 2018, 11:14

SAGA skrev:
abcd skrev:
SAGA skrev:Næh, han kunne jo bare have brugt det alligevel.

Hun er så muligvis en dum ko og udspekuleret.


Hvis hun ikke har snydt ham, hvorfor er hun så en dum ko? Den titel kræver vel at hun på en eller anden måde har behandlet manden dårligt, og hvis navnet for den behandling ikke er snyd, hvad er det så?

Jeg ved da ikke om hun er dum. Jeg kender hende nok ikke og derfor skrev jeg også muligvis.


Hvis hun er en dum ko, hvad har hun så udsat manden for hvis det ikke er snyd?
0
Thomas31
Indlæg: 2564
Tilmeldt: 12. mar 2016, 01:47
Kort karma: 86
Likede indlæg: 2390

Re: Blev han snydt?

Indlægaf Thomas31 » 21. jul 2018, 12:04

Zombie skrev:
Thomas31 skrev:
BlueBunny skrev:Jeg kom til at tænke på at der har været et par sager hvor en mand har været bekendt med sin hiv-smitte. Derefter har han overlagt dyrket sex med andre kvinder/mænd. Mændene (Edit: dem der vidste de bar hiv-virus) er idømt fængselsstraf for at have dyrket ubeskyttet sex velvidende risikoen.

Er det ikke det samme?
Kvinden ved hun er fertil. Og dyrker bevidst ubeskyttet sex. Hun bærer ikke smitte, men hun bærer et ubefrugtet æg kan man sige.

Jeg synes kvinden bør kunne straffes.


Det er præcis det samme, og eftersom flere mænd blev idømt meget lange fængselsstrafe, da hiv var dødeligt, kender retssystemet allerede til at skulle vurdere, hvem der gjorde hvad og hvordan og hvorfor ifm sex. Der er overhovedet ingen grund til ikke at gøre det strafbart, bortset fra, at systemet ikke ønsker at straffe kvinder.

Og jeg tvivler på, det vil være så svært at bevise. Formålet er at skaffe sig et barn. En voldsom beslutning, mange vil have diskuteret med andre.


Spørgsmål.
Tror du, de har sagt, de vil snyde nogen? For at man gerne vil have et barn er i sig selv ikke bevis nok for, at man vil snyde sig til det.


Nogen vil sikkert afsløre sig selv på den måde, andre ikke. Der er også andre muligheder for at løbe sur i forklaringer ift hvad der kan testes. Men reelt er det for mig ligegyldigt. Vi fængsler alligevel ikke kvinder i Danmark. Selvfølgelig vil mange gå fri alene fordi det ofte ikke vil være i mandens interesse at anmelde forholdet. Det er jo det lede ved forbrydelsen. Han skal anmelde sit barns mor. Men måske en kriminalisering kunne medføre holdningsændringer, sådan at en kvinde ikke bare betragtes som en dum ko, når hun begår grove forbrydelser.
0
Brugeravatar
deliciouscookie
Indlæg: 1445
Tilmeldt: 25. jun 2018, 19:37
Kort karma: 12
Geografisk sted: Hovedstaden
Likede indlæg: 603

Re: Blev han snydt?

Indlægaf deliciouscookie » 25. jul 2018, 19:17

Om han har et personligt ansvar her, har faktisk intet at gøre med om han blev snydt.

Om han blev snydt eller ej afhænger altså alene at deres kommunikation inden, og har derfor intet at gøre med folk holdninger til at han bare kunne have brugt kondom.

Hvis en pusher sælger et stoffer som han ved har gift i, men siger det ikke er tilfælde og en person så dør, er vedkommer så blevet snydt - JA. Er vedkommer selv skyld i det, ja fordi vedkommende tog stoffer uden at vide hvad det indeholdte.

Der er altså ingen direkte sammenhæng, mellem det personlige ansvar og det at blive snydt, begge dele kan være tilfælde samtidig.
0
make cookies not war

Tilbage til "Forhold og sex"