Hvordan scorer man en mand?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Hvordan scorer man en mand?

Indlægaf Lys » 11. jul 2018, 18:15

Inspireret af diverse andre debatter om forskel på mænd og kvinder mv, vil jeg gerne blive lidt klogere på, hvordan mænd egentlig helst vil scores? Nu der tilsyneladende ikke rigtigt er nogen mænd, der vil score mig ;)

Et ofte udtrykt synspunkt er, at kvinder (næsten) altid kan score en mand. Men det er ikke lige min oplevelse, men det skyldes måske at jeg gerne vil have en kæreste og ikke random sex.

Så det er altså præmissen; vi taler scoring med henblik på/åbenhed over for noget mere varigt, familie og alt det jazz. Og vi taler både IRL-scoring (evt i underkategorierne “på bar” og “på arbejdspladsen”) og net/app-scoring.

Jeg er ikke ude på at lave mig selv helt om, men de fleste rummer jo flere sider, og hvis det er bedre at stikke en kompliment frem for en kæk bemærkning (eller omvendt), så er det jo meget godt at vide.

Jeg ved godt, at alle ikke er ens og tråden skal heller ikke tages mere alvorligt end højst nødvendigt. Men hvad virker/virkede for dig/din mand/din bror - eller hvordan scorede du din kæreste? Tilføj gerne relevante data såsom alder og årti for scoringen ;)
1
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvordan scorer man en mand?

Indlægaf Wizzze » 11. jul 2018, 18:32

Jeg ved ikke med andre mænd, men ud fra egen erfaring, så ville jeg gøre det meget klart fra starten af, at du er ude i et scoringsforsøg, for det der med at tolke signaler, og små hints og clues, det virker ikke! Vognstangen lige mellem øjnene, det forstår vi :genert:
Og så vil jeg sige at det gamle ordsprog om at vejen til hjertet går gennem maven ikke er grebet ud af tynd luft, der er en god del sandhed i det :savl:

Når det er sagt så scorede frk. W mig, med fregner, lækker duft, en masse blod og hjælpeløshed, og en jysk accent. Med andre ord feje tricks :love:
17
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
Filipai
Indlæg: 4141
Tilmeldt: 4. sep 2015, 06:04
Kort karma: 996
Likede indlæg: 7770

Re: Hvordan scorer man en mand?

Indlægaf Filipai » 11. jul 2018, 18:35

Jeg ville have scoret en pige, hun ville ikke scores af mig. Så spurgte jeg en lidt nørdet stille gut om han ville være lesbisk med mig, nu hvor hun ikke ville, det ville han gerne. Så spurgte han om mit nummer, jeg gav ham en opsang om at så skulle han love at skrive, og ikke være en idiot som alle andre mænd. Dagen efter skrev han, en uge efter sås vi igen, og så tog han aldrig hjem igen :genert: en måned senere rykkede han alle sine ting ind hos mig, og for et år siden blev vi gift. Det var tilbage i 2014.
25
Brugeravatar
vandmelon
Indlæg: 223
Tilmeldt: 6. apr 2018, 21:21
Kort karma: 16
Likede indlæg: 149

Re: Hvordan scorer man en mand?

Indlægaf vandmelon » 11. jul 2018, 18:36

Det du ikke skal gøre:

Alle de der tegn, som mænd burde opfange, at du er interesseret. Dem fatter vi ikke.

Det du skal gøre:
Sig hej til ham, lige meget hvor i er henne. Stil ham det første spørgsmål der falder dig ind. Er han interesseret bliver han ved med at snakke med dig, lige meget hvilket spørgsmål du har stillet. På et tidspunkt kan du se, at hvis han bliver ved med at tale sammen med dig, eller bliver stående uden at ane hvad han skal sige så det bliver noget med "så du tager også toget her ofte"... ja det gør jeg... øh, ok hvor tit gør du det, 1 gang om måneden 2 gange om måneden eller 2 3/4 gange om måneden... altså han aner virkelig ikke hvad han skal sige eller hvad man skal gøre herfra, fordi han jo ikke bare spørge dig om dit nummer, fordi du ser for godt ud og så er det 100% en afvisning i hans hjerne, så hvorfor forsøge. Det er her, du bare spørger hvad hans nummer er og hvis han spørger hvorfor så siger du også bare det første der falder dig ind. Længere er den ikke, desværre kan mænd godt finde ud at blive stående og snakke hvis de er interesserede, men de kan ikke finde ud af at lukke den ved at spørge om nummer fordi de ligesom jer er bange for afvisning. Så det er her du selv spørger og så er den hjemme :)
3
✂ ✂ ✂ ----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Brugeravatar
kidkomb
Indlæg: 16302
Tilmeldt: 12. aug 2015, 19:31
Kort karma: 4454
Geografisk sted: Ude med riven
Likede indlæg: 47639

Re: Hvordan scorer man en mand?

Indlægaf kidkomb » 11. jul 2018, 18:37

Selvtillid, et glimt i øjet og vedholdenhed plejer at virke her.
1
Vær ligeglad med hvad andre mennesker tænker, men ikke hvad andre mennesker føler.
Man som i jeg.
Man må sige hvad man vil og betale hvad det koster.
Sissie er en chokoladegiraf. Sissie skal ikke på tur.
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Hvordan scorer man en mand?

Indlægaf sansera » 11. jul 2018, 18:45

Nu er det et stykke tid siden, men jeg huske det som, at en ret direkte tilgang virker udemærket. I det hele taget bare at kaste sig ud i det og nyde det. Du skriver at det ikke er sex, men nået varigt du leder efter - og det forstår jeg godt - men for langt de fleste følges de to ting jo ad. Man flirter, kysser, har måske sex og så finder man langsomt ud af mere og mere om hinanden og om det kan virke på længere sigt. Jeg ved godt, at det der med at date og tale og ses flere gange før sex er blevet normen, men jeg synes faktisk at de forhold jeg har haft der har holdt længe er startet modsat, altså med fysisk tiltrækning og sjov og ballade - og så er de blevet seriøse hen ad vejen.
5
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Hvordan scorer man en mand?

Indlægaf Lys » 11. jul 2018, 19:06

sansera skrev:Nu er det et stykke tid siden, men jeg huske det som, at en ret direkte tilgang virker udemærket. I det hele taget bare at kaste sig ud i det og nyde det. Du skriver at det ikke er sex, men nået varigt du leder efter - og det forstår jeg godt - men for langt de fleste følges de to ting jo ad. Man flirter, kysser, har måske sex og så finder man langsomt ud af mere og mere om hinanden og om det kan virke på længere sigt. Jeg ved godt, at det der med at date og tale og ses flere gange før sex er blevet normen, men jeg synes faktisk at de forhold jeg har haft der har holdt længe er startet modsat, altså med fysisk tiltrækning og sjov og ballade - og så er de blevet seriøse hen ad vejen.


Jeg knalder skam gerne på første date, hvis det giver mening, det var blot for at pointere, at jeg ikke søger random hook ups, men kun/primært er interesseret i mænd, der gerne bliver hængende for alvor, hvis den er der (i modsætning til dem, der udelukkende søger sjov og spas og godt selskab en sen nattetime, hvilket selvfølgelig også er ok).
0
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Hvordan scorer man en mand?

Indlægaf Juki » 11. jul 2018, 19:06

Jeg synes en oprigtig interesse i den anden person er uundgåeligt, men det kan godt være svært på skrift hvor man ikke kan aflæse mange til udfra en kort tekst.

En oprigtig interesse kan ikke fakes, men det kan "ødelægges" på mange måder. Fx hvis de ting man har på hjerte bliver overgået eller negligeret af lytteren, der bliver givet for kvalmende og grænseoverskridende komplimenter og sidst hvis den der spørger ind er alt for genert til at turde følge op på svarende og holde samtalen kørende.
1
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Lys
Indlæg: 5808
Tilmeldt: 20. dec 2015, 20:30
Kort karma: 500
Likede indlæg: 10458

Re: Hvordan scorer man en mand?

Indlægaf Lys » 11. jul 2018, 19:19

Nu bragte jeg selv emnet “feminitet” op i en anden tråd. Hvordan er det med det? Jeg kan jo fint klare mig selv og vil gerne have en kæreste, fordi jeg lyst - ikke fordi jeg har brug for det. Jeg kan også være lidt (for) kæk og griner højt og meget. Er det en fordel at skrue ned for det og være lidt mere sødmefuld og sårbar, eller får jeg så bare den forkerte mand (for mig) på krogen? Jeg tænker, om det er for voldsomt/mandet til at (de fleste) mænd finder det attraktivt på scoremåden? Ikke fordi jeg lige ved, hvordan man skulle gribe det an...
0
Brugeravatar
Wizzze
Indlæg: 24993
Tilmeldt: 11. aug 2015, 13:16
Kort karma: 3672
Likede indlæg: 29990

Re: Hvordan scorer man en mand?

Indlægaf Wizzze » 11. jul 2018, 19:33

Lys skrev:Nu bragte jeg selv emnet “feminitet” op i en anden tråd. Hvordan er det med det? Jeg kan jo fint klare mig selv og vil gerne have en kæreste, fordi jeg lyst - ikke fordi jeg har brug for det. Jeg kan også være lidt (for) kæk og griner højt og meget. Er det en fordel at skrue ned for det og være lidt mere sødmefuld og sårbar, eller får jeg så bare den forkerte mand (for mig) på krogen? Jeg tænker, om det er for voldsomt/mandet til at (de fleste) mænd finder det attraktivt på scoremåden? Ikke fordi jeg lige ved, hvordan man skulle gribe det an...


Vær dig selv, og er det en grinebider med god humor og hurtig i replikken, så meget desto bedre :love:
8
Do as I say! :whip:
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Hvordan scorer man en mand?

Indlægaf sansera » 11. jul 2018, 19:37

Lys skrev:Nu bragte jeg selv emnet “feminitet” op i en anden tråd. Hvordan er det med det? Jeg kan jo fint klare mig selv og vil gerne have en kæreste, fordi jeg lyst - ikke fordi jeg har brug for det. Jeg kan også være lidt (for) kæk og griner højt og meget. Er det en fordel at skrue ned for det og være lidt mere sødmefuld og sårbar, eller får jeg så bare den forkerte mand (for mig) på krogen? Jeg tænker, om det er for voldsomt/mandet til at (de fleste) mænd finder det attraktivt på scoremåden? Ikke fordi jeg lige ved, hvordan man skulle gribe det an...


Jeg vil væde på, at masser af dejlige mænd har syntes, at netop din glade natur og det at du er kæk og åben og sjov gør dig vildt tiltrækkende. Spørgsmålet er, om du har givet dig tid til at lægge mærke til det? Jeg tænker ikke, at det giver mening at holde igen på den du er. Ja, du er også sødmefuld og tænksom og sårbar, og det ville de mænd jo også komme til at se hen ad vejen og sikkert synes var skønt, men i første omgang tror jeg helt personligt, at det handler om at være åben og se folk (mænd) omkring sig. Og så selv være lidt opsøgende, hvis man ser noget, som ser lækkert ud. :slem:
5
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14696

Re: Hvordan scorer man en mand?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 11. jul 2018, 19:52

Lys skrev:Nu bragte jeg selv emnet “feminitet” op i en anden tråd. Hvordan er det med det? Jeg kan jo fint klare mig selv og vil gerne have en kæreste, fordi jeg lyst - ikke fordi jeg har brug for det. Jeg kan også være lidt (for) kæk og griner højt og meget. Er det en fordel at skrue ned for det og være lidt mere sødmefuld og sårbar, eller får jeg så bare den forkerte mand (for mig) på krogen? Jeg tænker, om det er for voldsomt/mandet til at (de fleste) mænd finder det attraktivt på scoremåden? Ikke fordi jeg lige ved, hvordan man skulle gribe det an...


Udover at jeg har langt lyst hår og blå øjne med lange øjenvipper, så er der virkelig ikke særlig meget feminint over mig.
Jeg er flabet, sarkastisk, halv-pervers, utrolig højlydt og så er jeg lidt en aggressiv lille lort. Jeg ELSKER fodbold, har baseret mit studievalg på en karriere indenfor sport, arbejder for min favorit fodboldklub og kan snakke med når mændene går i gang. Jeg kan også godt lide biler og formel 1. Make-up, mode og hvem-der-sagde-hvad-hvornår rører mig ikke rigtig så meget.
Eneste der nok kan klassificeres som "feminint" omkring mine interesser er heste. Jeg har redet hele mit liv og det er en stor del af min identitet. Jeg har ALDRIG skruet ned på noget som helst, selvom det ikke er ærketypisk kvindetræk.

Min kæreste kontaktede mig på en dating app fordi mit brugernavn var fodboldrelateret. Vi kom i snak. Han var fuld og begyndte at snakke perverst, jeg synes han var lidt sød og gik med på den. Næste dag sagde han undskyld og jeg påtog mig også noget skyld. Siden da skrev vi frem og tilbage hver dag. 14 dage efter mødtes vi og så har vi været sammen lige siden.
Det var 2.5 år siden. Vi har boet sammen i 2 år næste måned og har lige købt hus sammen.

Lad være med at ændre hvem du er for at fange en fyr. Det vil være anstrengende for dig i længden og det er jo ikke DIG han kan lide hvis du gør det. Stå ved hvem du er og den rigtige fyr vil synes det er fantastisk. Jeg var heldig at min kæreste så min profil - og jeg afviste også en del inden han skrev - men det har gledet så nemt siden da fordi ingen af os ændrede os fra vores personlighed.
Der vil være nogle der ikke synes det er fedt, men der vil også synes det er fantastisk at du ikke er "prinsesse på ærten" :-) og det er nok dem du vil ende op med at være lykkeligst med anyway ;)
6
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 16994
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3556
Likede indlæg: 41309

Re: Hvordan scorer man en mand?

Indlægaf LaMariposa » 11. jul 2018, 19:56

Lys skrev:Nu bragte jeg selv emnet “feminitet” op i en anden tråd. Hvordan er det med det? Jeg kan jo fint klare mig selv og vil gerne have en kæreste, fordi jeg lyst - ikke fordi jeg har brug for det. Jeg kan også være lidt (for) kæk og griner højt og meget. Er det en fordel at skrue ned for det og være lidt mere sødmefuld og sårbar, eller får jeg så bare den forkerte mand (for mig) på krogen? Jeg tænker, om det er for voldsomt/mandet til at (de fleste) mænd finder det attraktivt på scoremåden? Ikke fordi jeg lige ved, hvordan man skulle gribe det an...


Jeg tror ikke det er en fordel at skrue ned for det, der er dig. Så tror jeg nemlig, som du selv siger, at du kan risikere at finde den forkerte. Er personligt mere fan af "til enhver skæv gryde findes der et skævt låg"-tilgangen :kys:
6
:lun: Be brave
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Hvordan scorer man en mand?

Indlægaf Krølle » 11. jul 2018, 20:01

LaMariposa skrev:
Lys skrev:Nu bragte jeg selv emnet “feminitet” op i en anden tråd. Hvordan er det med det? Jeg kan jo fint klare mig selv og vil gerne have en kæreste, fordi jeg lyst - ikke fordi jeg har brug for det. Jeg kan også være lidt (for) kæk og griner højt og meget. Er det en fordel at skrue ned for det og være lidt mere sødmefuld og sårbar, eller får jeg så bare den forkerte mand (for mig) på krogen? Jeg tænker, om det er for voldsomt/mandet til at (de fleste) mænd finder det attraktivt på scoremåden? Ikke fordi jeg lige ved, hvordan man skulle gribe det an...


Jeg tror ikke det er en fordel at skrue ned for det, der er dig. Så tror jeg nemlig, som du selv siger, at du kan risikere at finde den forkerte. Er personligt mere fan af "til enhver skæv gryde findes der et skævt låg"-tilgangen :kys:


Enig. Jeg er dæleme en skæv gryde, og havde jeg forsøgt at fremstå anderledes, var jeg gået glip af at møde et skønt skævt låg :-D
9
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: Hvordan scorer man en mand?

Indlægaf Q-beben » 11. jul 2018, 20:02

Jeg er enig i, at man ikke skal lave en masse om på sig selv, men man kan godt gøre nogle små ting... Som fx
* klæde sig feminint (lyst tøj, stramtsiddende)
* gøre noget ud af sig selv (make up, plukke øjenbryn mm)
* vise, at man er tilfreds med sig selv og livet
* øjenkontakt, men kun så længe, at han bemærker det
* virke positiv, lys og lækker (indstilling)
1

Tilbage til "Forhold og sex"