Lærer/elev sex

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7577
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1899
Likede indlæg: 24630

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf LaScrooge » 15. jun 2018, 12:45

abcd skrev:
LaScrooge skrev:
abcd skrev:
LaScrooge skrev:Alle mennesker er forskellige og alle relationer er forskellige, men vi er fanden galme nødt til at udvise samme respekt for drenge som vi gør for piger. At affeje pr automatik at drengen kunne have et problem med det, er simpelthen fucking forfærdeligt. Hvis der er selv den mindste chance for at det rent faktisk føltes som et overgreb er det næsten et endnu værre overgreb at snakke om hans naturlige liderlighed og taknemmelighed over at være blevet kneppet af sin lærerinde.

Jeg brækker mig en lille smule, faktisk.


Selvfølgelig skal man respektere hvis en dreng mener at være blevet udsat for et overgreb på lige fod med piger. Men man skal ikke blive så opslugt af sin politiske korrekthed at man mister evnen til at kalde en spade for en spade.


Udgangspunktet skal være at der er begået et overgreb, det er ikke noget, et offer skal overbevise nogen om. Punktum.


Skal man ikke spørge den involverede om han føler at der er begået et overgreb?


Nej. Personen kan modsætte sig det på eget initiativ og sker det, skal det undersøges, om det kan være under trusler eller andet pres at nægtelsen fremkommer.
0
And we both know: I will be delicious
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Slettet bruger » 15. jun 2018, 12:57

LaScrooge skrev:
abcd skrev:
LaScrooge skrev:
abcd skrev:
LaScrooge skrev:Alle mennesker er forskellige og alle relationer er forskellige, men vi er fanden galme nødt til at udvise samme respekt for drenge som vi gør for piger. At affeje pr automatik at drengen kunne have et problem med det, er simpelthen fucking forfærdeligt. Hvis der er selv den mindste chance for at det rent faktisk føltes som et overgreb er det næsten et endnu værre overgreb at snakke om hans naturlige liderlighed og taknemmelighed over at være blevet kneppet af sin lærerinde.

Jeg brækker mig en lille smule, faktisk.


Selvfølgelig skal man respektere hvis en dreng mener at være blevet udsat for et overgreb på lige fod med piger. Men man skal ikke blive så opslugt af sin politiske korrekthed at man mister evnen til at kalde en spade for en spade.


Udgangspunktet skal være at der er begået et overgreb, det er ikke noget, et offer skal overbevise nogen om. Punktum.


Skal man ikke spørge den involverede om han føler at der er begået et overgreb?


Nej. Personen kan modsætte sig det på eget initiativ og sker det, skal det undersøges, om det kan være under trusler eller andet pres at nægtelsen fremkommer.


Det er i mine øjne en helt pervers måde at håndtere det på. Den gør sexforbrydere af mennesker der ikke har gjort andet end at have sex med en modpart der var med på den.
2
Grissebassen
Indlæg: 2000
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3434

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Grissebassen » 15. jun 2018, 14:01

Jeg kender personligt til flere tilfælde, og jeg tror bestemt, det sker herhjemme. De danske medier er nok bare ikke så interesseret i at rapportere om lærer-elev-forhold, måske fordi det oftest straffes ved fyring og en betinget dom, eller også når sagerne aldrig så langt.

Jeg er generelt enig i det, de fleste skriver her i tråden: At man ikke bør skelne mellem piger og drenge, at lærer-elev-forhold naturligvis skal være ulovlige, men at man også skal passe på med at sætte eleven i en ufrivillig offerrolle.

Jeg kender en del til lærer-elev-forhold, der er foregået på videregående uddannelser, som har skabt problemer, selvom det er foregået lovligt og mellem voksne. Det i sig selv taler for, at det er fornuftigt og nødvendigt med lovgivninger, selvom jeg i udgangspunktet ellers mener, at to liderlige mennesker har fri ret til at knalde hinanden, så længe de (bukse)myndige og samtykker.

For mig at se, handler det om professionalisme fra lærerens side, tryghed for forældrene og at skabe et sikkert skolemiljø for børn og unge, hvor det fremherskes så vidt muligt, at de alle er lige stillet, på trods af de åbenlyse menneskelige forskelligheder, i det her tilfælde overfor autoriteten/læreren/skolen. Selvom 15-årige er stangliderlige hormonbomber, så kan en del af dem være sårbare og have brug for at blive fastholdt i den opfattelse, at de vokse omkring dem er stabile personer, de kan støtte sig op af og stole på. Hvis den opfattelse krakelerer, kan det godt have alvorlige konsekvenser senere hen, selvom sexen indgås frivilligt.
8
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20477
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43944

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf paint » 15. jun 2018, 14:35

abcd skrev:
LaScrooge skrev:
abcd skrev:
LaScrooge skrev:
abcd skrev:
LaScrooge skrev:Alle mennesker er forskellige og alle relationer er forskellige, men vi er fanden galme nødt til at udvise samme respekt for drenge som vi gør for piger. At affeje pr automatik at drengen kunne have et problem med det, er simpelthen fucking forfærdeligt. Hvis der er selv den mindste chance for at det rent faktisk føltes som et overgreb er det næsten et endnu værre overgreb at snakke om hans naturlige liderlighed og taknemmelighed over at være blevet kneppet af sin lærerinde.

Jeg brækker mig en lille smule, faktisk.


Selvfølgelig skal man respektere hvis en dreng mener at være blevet udsat for et overgreb på lige fod med piger. Men man skal ikke blive så opslugt af sin politiske korrekthed at man mister evnen til at kalde en spade for en spade.


Udgangspunktet skal være at der er begået et overgreb, det er ikke noget, et offer skal overbevise nogen om. Punktum.


Skal man ikke spørge den involverede om han føler at der er begået et overgreb?


Nej. Personen kan modsætte sig det på eget initiativ og sker det, skal det undersøges, om det kan være under trusler eller andet pres at nægtelsen fremkommer.


Det er i mine øjne en helt pervers måde at håndtere det på. Den gør sexforbrydere af mennesker der ikke har gjort andet end at have sex med en modpart der var med på den.


'Det ene ledte til det andet, og hun fortalte mig at jeg skulle 'stikke den ind', så det gjorde jeg,' sagde teenageren ifølge politiets rapport.'

Synes du ovenstående lyder som en slags ligeværdigt forhold? Det synes jeg ikke at det gør.

Kvinden har i øvrigt også erkendt sig skyldig i seksuelt overgreb

"Læreren, der også er leder for skolens cheerleadere, erklærede sig skyldig i et seksuelt overfald på et barn, og for at have haft et upassende forhold til en elev."
1
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Slettet bruger » 15. jun 2018, 14:42

paint skrev:'Det ene ledte til det andet, og hun fortalte mig at jeg skulle 'stikke den ind', så det gjorde jeg,' sagde teenageren ifølge politiets rapport.'

Synes du ovenstående lyder som en slags ligeværdigt forhold? Det synes jeg ikke at det gør.


Jeg ved ikke hvad du mener med ligeværdigt, men når kvinder har kommanderet med mig på tilsvarende vis, har jeg ikke ligefrem været i syv sind mht. om jeg skulle efterleve deres krav.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Slettet bruger » 15. jun 2018, 17:53

DenSyngendeLussing skrev:Seriøst, why do it? Hvorfor tage chancen? Den dér, “jamen han ville selv” undskyldning er virkelig åndssvag. Fuck dog, hvad han gerne ville, han er 15 år gammel. 15-årige kan finde på at gøre de mest sindssyge ting, fordi de er, tadaa, 15-årige og derfor ikke i stand til fuldt ud at forstå de mulige konsekvenser af deres handlinger.

Spørgsmålet er derfor ikke, om han var med på den. Spørgsmålet er i stedet: Hvorfor fanden ville DU, angiveligt voksne menneske, overhovedet have sex med en teenager?


Hvorfor skal du bestemme hvad andre må have lyst til? Det synes jeg er en ret usympatisk vinkel. Vinklen skal være at en lærer bør sætte sig ud over sin seksualitet og have et professionelt forhold til sine elever, den skal da ikke være at hun har en forkert seksualitet fordi hun er tiltrukket af en teenager.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Slettet bruger » 15. jun 2018, 18:03

DenSyngendeLussing skrev:
abcd skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Seriøst, why do it? Hvorfor tage chancen? Den dér, “jamen han ville selv” undskyldning er virkelig åndssvag. Fuck dog, hvad han gerne ville, han er 15 år gammel. 15-årige kan finde på at gøre de mest sindssyge ting, fordi de er, tadaa, 15-årige og derfor ikke i stand til fuldt ud at forstå de mulige konsekvenser af deres handlinger.

Spørgsmålet er derfor ikke, om han var med på den. Spørgsmålet er i stedet: Hvorfor fanden ville DU, angiveligt voksne menneske, overhovedet have sex med en teenager?


Hvorfor skal du bestemme hvad andre må have lyst til? Det synes jeg er en ret usympatisk vinkel. Vinklen skal være at en lærer bør sætte sig ud over sin seksualitet og have et professionelt forhold til sine elever, den skal da ikke være at hun har en forkert seksualitet fordi hun er tiltrukket af en teenager.


Jeg bestemmer ikke noget, jeg fatter bare ikke, hvorfor voksne mennesker gider bolle store børn, selvom det er juridisk kosher. Det var bare dét.


Og jeg fatter ikke at voksne mænd gider knalde hinanden i røven, men jeg synes ikke det er min plads at gøre mig til dommer over deres lyster.
2
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Slettet bruger » 15. jun 2018, 18:18

DenSyngendeLussing skrev:Og hvis du som 28-årig m/k går rundt og har sex med 15-årige, så kan jeg forresten love dig for, at jeg dømmer dig. Helt vildt meget. Nøj, hvor ville du bare ikke være den slags menneske, jeg gad omgås. Det skammer jeg mig ikke spor over at indrømme, tværtimod synes jeg, det er helt vildt mærkeligt, at der åbenbart findes mennesker, der synes, at den slags adfærd er helt okay eller i hvert fald ikke noget, de gider tage stilling til.

Hvis det gør mig usympatisk i dine øjne, så lærer jeg nok at leve med det. :)


Det er godt, for det gør dig temmelig nederen i mine øjne.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Slettet bruger » 15. jun 2018, 18:54

DenSyngendeLussing skrev:
abcd skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Og hvis du som 28-årig m/k går rundt og har sex med 15-årige, så kan jeg forresten love dig for, at jeg dømmer dig. Helt vildt meget. Nøj, hvor ville du bare ikke være den slags menneske, jeg gad omgås. Det skammer jeg mig ikke spor over at indrømme, tværtimod synes jeg, det er helt vildt mærkeligt, at der åbenbart findes mennesker, der synes, at den slags adfærd er helt okay eller i hvert fald ikke noget, de gider tage stilling til.

Hvis det gør mig usympatisk i dine øjne, så lærer jeg nok at leve med det. :)


Det er godt, for det gør dig temmelig nederen i mine øjne.


Følelsen er absolut gengældt. Skal vi komme videre?


Videre til hvad?
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Slettet bruger » 15. jun 2018, 19:20

DenSyngendeLussing skrev:Videre fra ligegyldige semi-fornærmelser, det er i bund og grund uinteressant for debatten. Jeg vil hellere høre, om du så også betragter 15-årige som ligeværdige partnere på andre områder, siden du tilsyneladende ikke finder det videre problematisk, hvis andre voksne har sex med dem?

Jeg forstår bare ikke, hvor så mange voksne mennesker åbenbart betragter teenagere som totalt selvbevidste, færdigudviklede, følelsesmæssigt modne individer, som er fuldt ud i stand til at træffe informerede, velovervejede valg, bare fordi gælder sex og fordi loven tilfældigvis tillader det. Rent moralsk er det i mine øjne meget forkvaklet. En 15-årig er sgu da ikke en ligeværdig sexpartner, uanset hvor meget han/hun måske føler lyst til at lade sig bone af en granvoksen mand eller kvinde.


Jeg er ikke med på hvad ligeværdig betyder i den her sammenhæng. To mennesker indgår i en eller anden relation som de begge to er tilfredse med, er det ikke ligeværdighed nok?

Er det et ligeværdigt forhold hvis den ene part har en Phd og den anden gik ud af 7. klasse? Er det ligeværdigt hvis den ene tjener 3 millioner om året, og den anden er på kontanthjælp? Er det ligeværdigt hvis den ene har en IQ på 140, og den anden en IQ på 90? Er det ligeværdigt hvis den ene har haft 50 sexpartnere, og den anden har haft 2?

Hvem kan bedst træffe beslutning om hvorvidt det er en god idé at have sex med en 30-årig mand: En pige på 15 med en IQ på 140 og lutter topkarakterer, eller en kvinde på 22 med en IQ på 85 og en lang række fejlede eksamener og forhold bag sig?

Og så beklager jeg fornærmelsen, det var en fristelse jeg ikke burde være faldet for.
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20477
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43944

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf paint » 15. jun 2018, 19:28

abcd skrev:
DenSyngendeLussing skrev:Videre fra ligegyldige semi-fornærmelser, det er i bund og grund uinteressant for debatten. Jeg vil hellere høre, om du så også betragter 15-årige som ligeværdige partnere på andre områder, siden du tilsyneladende ikke finder det videre problematisk, hvis andre voksne har sex med dem?

Jeg forstår bare ikke, hvor så mange voksne mennesker åbenbart betragter teenagere som totalt selvbevidste, færdigudviklede, følelsesmæssigt modne individer, som er fuldt ud i stand til at træffe informerede, velovervejede valg, bare fordi gælder sex og fordi loven tilfældigvis tillader det. Rent moralsk er det i mine øjne meget forkvaklet. En 15-årig er sgu da ikke en ligeværdig sexpartner, uanset hvor meget han/hun måske føler lyst til at lade sig bone af en granvoksen mand eller kvinde.


Jeg er ikke med på hvad ligeværdig betyder i den her sammenhæng. To mennesker indgår i en eller anden relation som de begge to er tilfredse med, er det ikke ligeværdighed nok?

Er det et ligeværdigt forhold hvis den ene part har en Phd og den anden gik ud af 7. klasse? Er det ligeværdigt hvis den ene tjener 3 millioner om året, og den anden er på kontanthjælp? Er det ligeværdigt hvis den ene har en IQ på 140, og den anden en IQ på 90? Er det ligeværdigt hvis den ene har haft 50 sexpartnere, og den anden har haft 2?

Hvem kan bedst træffe beslutning om hvorvidt det er en god idé at have sex med en 30-årig mand: En pige på 15 med en IQ på 140 og lutter topkarakterer, eller en kvinde på 22 med en IQ på 85 og en lang række fejlede eksamener og forhold bag sig?

Og så beklager jeg fornærmelsen, det var en fristelse jeg ikke burde være faldet for.


Ligeværdighed, i denne sammenhæng, kunne f.eks være, at den voksne part ikke er nødt til at sige til den 15-årige: "Du skal bare stikke den ind". Og noget omvendt, hvis det var en mand der stod bag overgrebet.
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
catnip
Indlæg: 4628
Tilmeldt: 13. aug 2015, 13:47
Kort karma: 673
Likede indlæg: 21167

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf catnip » 15. jun 2018, 19:51

abcd skrev:
paint skrev:'Det ene ledte til det andet, og hun fortalte mig at jeg skulle 'stikke den ind', så det gjorde jeg,' sagde teenageren ifølge politiets rapport.'

Synes du ovenstående lyder som en slags ligeværdigt forhold? Det synes jeg ikke at det gør.


Jeg ved ikke hvad du mener med ligeværdigt, men når kvinder har kommanderet med mig på tilsvarende vis, har jeg ikke ligefrem været i syv sind mht. om jeg skulle efterleve deres krav.


Som 15-årig sammen med en betydeligt ældre kvinder der samtidig også var en autoritet?
0
- Nevertheless she persisted -
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Juki » 15. jun 2018, 21:18

Falstria skrev:Det er jo ikke sexen der er vigtig, det er om det afspejles i elevens karakterer.
Bliver der gjort forskel på elever man har sex med og dem man ikke har sex med.

Det må du lige uddybe.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Fru Sunshine » 15. jun 2018, 21:26

Jeg ved bare, at det forbandede svin, der forgreb sig på min dengang 15-årige datter, også hører til dem, der efterfølgende erklærede, at hun jo selv ville.
Yeah right! Det er sikkert derfor, hun meldte ham og nu får psykologhjælp for at komme sig.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Lærer/elev sex

Indlægaf Juki » 15. jun 2018, 23:49

Falstria skrev:
Juki skrev:
Falstria skrev:Det er jo ikke sexen der er vigtig, det er om det afspejles i elevens karakterer.
Bliver der gjort forskel på elever man har sex med og dem man ikke har sex med.

Det må du lige uddybe.


Det burde ikke være nødvendigt.

Det kan godt være, men jeg er ikke sikker på at jeg forstår din pointe med det du skriver, i forhold til trådens emne, så er du ikke sød at uddybe?
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:

Tilbage til "Forhold og sex"