Dilemma vedrørende hans ekskæreste

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Sangius
Indlæg: 9659
Tilmeldt: 30. jan 2016, 19:49
Kort karma: 1356
Likede indlæg: 29250

Re: Dilemma vedrørende hans ekskæreste

Indlægaf Sangius » 13. jun 2018, 07:06

Han virker åben og ærlig omkring det. Hvis det var noget der nagede ham, gjorde at han savnede eksen, gav ham dårlig samvittighed osv., så havde han sgu nok aldrig nævnt det på den måde, som han gjorde.

Jeg havde taget med, og gjort alt hvad jeg kunne for at få en god oplevelse. :)
3
T ♡ sep 2016
M ♡ okt 2018
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Dilemma vedrørende hans ekskæreste

Indlægaf sansera » 13. jun 2018, 07:17

Jeg kan sådan set godt forstå dine følelser. Det kan godt være lidt af en mavepuster, når ekser pludselig 'bliver virkelige' i det rum man har med ens partner.
Når det er sagt, så synes jeg at du skal holde fast i, at du har givet ham en betænksom og kærlig gave, og at han netop vil nyde at dele den musik med dig og at den ikke (længere) er bundet op på et tidligere forhold, som ikke alene er slut, men som er fuld af sorg for ham.
Hvis du kan finde det i dig selv, så synes jeg at du skal tage afsted og give ham den glæde, at kunne forbinde den musik han holder af med dig og jer og den verden i er ved at bygge op sammen.
0
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Dilemma vedrørende hans ekskæreste

Indlægaf Straniera » 13. jun 2018, 07:20

Ts, jeg ved ikke, hvad jeg selv ville gøre, men jeg vil bare lige sige, at jeg godt forstår dig. Jeg har selv et anstrengt forhold til kæresters ekskærester, da jeg stort set kun har oplevet dem som besværlige og problemfyldte.

For nogle måneder siden var jeg på rundrejse med min kæreste. Han insisterede på, at vi tog forbi ét bestemt land, hvor han har boet med en eks, hvilket jeg på ingen måder gad, for hvorfor skulle jeg rende rundt et sted, hvor han havde minder med hende?!
Vi endte med at gå på kompromis og så besøge hovedstaden, men jeg forklarede ham så også inden, at jeg aldeles ikke gad at høre på anekdoter fra ham og eksen, og at vi ville skabe vores egne, nye oplevelser. Så de der restauranter og bestemte steder, han havde været på med hende, kunne han glemme alt om, og så fik vi sammen udforsket ting, som var nye for os begge. Det endte med at blive en god tur, og han har ikke talt om hende siden.
0
Electronica
Indlæg: 11
Tilmeldt: 3. mar 2018, 20:13
Kort karma: 3
Likede indlæg: 42

Re: Dilemma vedrørende hans ekskæreste

Indlægaf Electronica » 13. jun 2018, 18:28

Tak for jeres svar.

Først og fremmest ville jeg aldrig aflyse koncerten, spørgsmålet var kun om han skulle tage en anden end mig med. Koncerten og bandet betyder ikke noget for mig - jeg købte kun billetter, fordi jeg vidste, han gerne ville afsted, og jeg kan godt lide at få udvidet min musikalske horisont.

Han har været ærlig og åben omkring det, og det er en god pointe, at han ikke ville have været det, hvis det stadig var vigtigt for ham.

Jeg har besluttet mig for at tage med. Følelsen har jeg anerkendt mig selv for at have, men jeg er også bevidst om, at det er “mit” og ikke noget, der behøver blive delt med ham. Det må være tid til at skrive en ny historie - også med det band, så det har jeg tænkt mig at gøre. Også hvis det betyder, at jeg undervejs kommer til at få et stik i hjertet.

Det ville betyde noget for mig, at han ville dele den oplevelse med mig, hvis situationen havde været omvendt. Og han glæder sig. Jeg har sat deres musik på i aften for første gang siden han fortalte det. Det skal nok blive fint.

Tak for jer!
32
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Dilemma vedrørende hans ekskæreste

Indlægaf Juki » 15. jun 2018, 02:35

Electronica skrev:Tak for jeres svar.

Først og fremmest ville jeg aldrig aflyse koncerten, spørgsmålet var kun om han skulle tage en anden end mig med. Koncerten og bandet betyder ikke noget for mig - jeg købte kun billetter, fordi jeg vidste, han gerne ville afsted, og jeg kan godt lide at få udvidet min musikalske horisont.

Han har været ærlig og åben omkring det, og det er en god pointe, at han ikke ville have været det, hvis det stadig var vigtigt for ham.

Jeg har besluttet mig for at tage med. Følelsen har jeg anerkendt mig selv for at have, men jeg er også bevidst om, at det er “mit” og ikke noget, der behøver blive delt med ham. Det må være tid til at skrive en ny historie - også med det band, så det har jeg tænkt mig at gøre. Også hvis det betyder, at jeg undervejs kommer til at få et stik i hjertet.

Det ville betyde noget for mig, at han ville dele den oplevelse med mig, hvis situationen havde været omvendt. Og han glæder sig. Jeg har sat deres musik på i aften for første gang siden han fortalte det. Det skal nok blive fint.

Tak for jer!

God fornøjelse :pompom:
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Dilemma vedrørende hans ekskæreste

Indlægaf LaScrooge » 15. jun 2018, 04:15

Sådan! Det skal nok blive fedt :pompom:
0
And we both know: I will be delicious

Tilbage til "Forhold og sex"