Parterapi

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Kanga
Indlæg: 2927
Tilmeldt: 12. mar 2016, 19:04
Kort karma: 181
Likede indlæg: 3661

Parterapi

Indlægaf Kanga » 1. jun 2018, 20:25

Nogen, der har erfaring?
Vores forhold er kørt fast i samme rille. Vores sexliv er tæt på at have brug for en hjertestarter. Og dét er nok det største problem. Det bunder selvf i andre ting, men det er symptomet. Vi skændes ikke og har nok efterhånden mere udviklet et venskabeligt arbejdsfællesskab.

Vi har vendt parterapi før. Jeg rumler over det igen, da min kæreste i forbindelse med sexlivet sagde, at hvis ikke jeg kom mere på banen, så måtte vi have andre aftaler. Jeg spurgte ikke ind, men tolker, at vi fortsat kan være par, men han vil søge sex andre steder.

Så, erfaringer anyone?

Kanga
0
D.itsen
Indlæg: 3326
Tilmeldt: 11. aug 2015, 15:23
Kort karma: 563
Geografisk sted: Vestsjælland
Likede indlæg: 8986

Re: Parterapi

Indlægaf D.itsen » 1. jun 2018, 20:51

Vi har været der. Det endte nok mere med at han var i terapi med min støtte. Der var nogle dæmoner han skulle have håndteret, for at han kunne være det, vi havde brug for.
Vi var på randen til at gå fra hinanden, men det hjalp os videre, sammen, og vi har det virkelig pisse godt. For os var det rimelig tidligt i forholdet, men vi gør det helt sikkert igen, hvis tingene går i hårknude for os
5
UH UH UH UH KORT :love:

Hjemme i DK igen :banan2:
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Parterapi

Indlægaf sansera » 13. jun 2018, 16:01

Ja vi var afsted ret tidligt i vores forhold. Inden vi blev gift faktisk. Det var en helt konkret diskussion vi var kørt fast i, og bare ikke kunne løse. Vi var der ikke mere end fem gange, for så var cirkel med bare at gentage os selv, blive ked af det, og så tage samme snak med samme udfald et par dage senere brudt.
Min mand hadede det og synes det var dyrt og dumt og helt ærligt, det burde vi kunne løse selv. Men det kunne vi så bare ikke.
Hvis vi skulle have gået længere havde vi nok skiftet til en, som han havde bedre kemi med. Men sådan kort sagt tror jeg, at vi ville være gået fra hinanden uden den hjælp. Så jeg kan kun anbefale at I prøver.

Og så en masse :kram: det er hårdt at indse, at der skal hjælp til udefra.
2
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1242
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 268
Likede indlæg: 4366

Re: Parterapi

Indlægaf Q-beben » 14. jun 2018, 07:31

Ja, har gået til parterapi i et års tid, og det var guld værd. Vigtigt er at finde en, som begge har det godt med.

Kanga skrev:Jeg rumler over det igen, da min kæreste i forbindelse med sexlivet sagde, at hvis ikke jeg kom mere på banen, så måtte vi have andre aftaler.


Jeg kender selvfølgelig ikke hele historien. Men... det lyder lidt, som om at din kæreste gør det til "dit problem". Sex-problemer er et fælles issue og kræver begge parter for at lykkedes... Men det finder han ud af til parterapien :)
8
Hewlett
Indlæg: 1457
Tilmeldt: 30. apr 2016, 19:33
Kort karma: 99
Likede indlæg: 4387

Re: Parterapi

Indlægaf Hewlett » 14. jun 2018, 11:53

Min eks og jeg gik i parterapi med et udgangspunkt helt identisk til dét du har skrevet.

For os var det nok bare tabt på forhånd, vi prøvede men ingen af os gav 100% og så duer det ikke. Parterapi hjælper kun, hvis man virkelig (som i virkelig) ønsker at blive sammen. Det gjorde vi ikke, vi havde bare ikke selv indset det endnu.
0
Brugeravatar
sansera
Indlæg: 827
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:30
Kort karma: 94
Likede indlæg: 3162

Re: Parterapi

Indlægaf sansera » 14. jun 2018, 12:02

Q-beben skrev:Ja, har gået til parterapi i et års tid, og det var guld værd. Vigtigt er at finde en, som begge har det godt med.

Kanga skrev:Jeg rumler over det igen, da min kæreste i forbindelse med sexlivet sagde, at hvis ikke jeg kom mere på banen, så måtte vi have andre aftaler.


Jeg kender selvfølgelig ikke hele historien. Men... det lyder lidt, som om at din kæreste gør det til "dit problem". Sex-problemer er et fælles issue og kræver begge parter for at lykkedes... Men det finder han ud af til parterapien :)


Det kan det selvfølgelig godt betyde, men at bede sin partner om at 'komme på banen' kan jo også betyde, at han føler sig alene og at TS ikke med-synes, at det er et problem de har. Eller i hvert fald ikke handler på det. Jeg ville vælge at tage det som et nødråb fra min partner.
3
Brugeravatar
LaMariposa
Indlæg: 17185
Tilmeldt: 29. jul 2017, 16:49
Kort karma: 3573
Likede indlæg: 41765

Re: Parterapi

Indlægaf LaMariposa » 15. jun 2018, 13:46

SAGA skrev:Hvis i ikke føler i er kærester, hvorfor er i sammen?
Hvad gør at i ikke slår op?
Hvad gør at i bor sammen?


Det kan der være rigtig mange gode grunde til. Hvis man har været sammen længe, så smider man ikke bare det hele væk, fordi det går skidt i en periode. Hvis man grundlæggende gerne vil være sammen, men bare har brug for lidt hjælp til at komme videre fra en eller anden problemstilling, som man ikke selv kan løse.
3
:lun: Be brave

Tilbage til "Forhold og sex"