Kvinder og orgasmer...

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Lurende Peber
Indlæg: 3091
Tilmeldt: 17. aug 2015, 16:28
Kort karma: 487
Geografisk sted: Langt ude
Likede indlæg: 6065

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Lurende Peber » 21. maj 2018, 11:11

Der findes også orgasmer fremkommet af diverse bryst-stimulation, ikke kun af brystvorter. Jeg har så kun kendt en, som havde den gave.
0
Registreret Gammel Gris :gris:
Kaffe
Indlæg: 2542
Tilmeldt: 17. apr 2017, 08:57
Kort karma: 355
Likede indlæg: 4867

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Kaffe » 21. maj 2018, 12:03

Viskelæder skrev:
Kaffe skrev:Jeg synes ikke, det er afgørende, om sex involverer orgasme. Da jeg var yngre, havde det ingen betydning, fordi jeg nød det lige godt med eller uden.
Efter jeg er blevet 40 år, er der kommet flere typer af orgasme til. Og det er egentlig underligt, fordi jeg generelt er meget 'oppe i hovedet' og har dårlig kontakt med min krop. Men under sex kan jeg netop give slip og komme helt ned i kroppen. Skedeorgasmer, serieorgasmer, sprøjt, orgasme via brystvorter. Jeg tror, det er meget sundt for mig at have de oplevelser, fordi jeg afgiver den kontrol, der ellers altid er så magtpåliggende for mig at have. Jeg tror så også, at det er medvirkende, at jeg har den samme faste partner, som jeg elsker.


Orgasme via brystvorter? Ej, hvordan virker det?


Jeg mener, at der frigives oxytocin, når brystet stimuleres. Efter en fødsel sørger dette hormon bla for, at livmoderen trækker sig sammen til normalt leje, når barnet lægges til brystet. Det giver såkaldte 'efterveer'. Så der er en forbindelse mellem bryst og længere syd på.

Men du spørger, hvordan det virker. Det er stimulation af brystvorten, der fremkalder en kort orgasme og ofte med sprøjt. Men men men.....jeg er over 40, og jeg tror altså at det har en betydning. Jeg har læst, at der godt kan ske en udvikling over tid.
0
Jeg mener det, jeg skriver og ikke det, jeg ikke skriver.
Brugeravatar
TinaW
Indlæg: 16082
Tilmeldt: 17. jan 2018, 13:49
Kort karma: 1399
Likede indlæg: 29902

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf TinaW » 21. maj 2018, 14:39

Kaffe skrev:
Viskelæder skrev:
Kaffe skrev:Jeg synes ikke, det er afgørende, om sex involverer orgasme. Da jeg var yngre, havde det ingen betydning, fordi jeg nød det lige godt med eller uden.
Efter jeg er blevet 40 år, er der kommet flere typer af orgasme til. Og det er egentlig underligt, fordi jeg generelt er meget 'oppe i hovedet' og har dårlig kontakt med min krop. Men under sex kan jeg netop give slip og komme helt ned i kroppen. Skedeorgasmer, serieorgasmer, sprøjt, orgasme via brystvorter. Jeg tror, det er meget sundt for mig at have de oplevelser, fordi jeg afgiver den kontrol, der ellers altid er så magtpåliggende for mig at have. Jeg tror så også, at det er medvirkende, at jeg har den samme faste partner, som jeg elsker.


Orgasme via brystvorter? Ej, hvordan virker det?


Jeg mener, at der frigives oxytocin, når brystet stimuleres. Efter en fødsel sørger dette hormon bla for, at livmoderen trækker sig sammen til normalt leje, når barnet lægges til brystet. Det giver såkaldte 'efterveer'. Så der er en forbindelse mellem bryst og længere syd på.

Men du spørger, hvordan det virker. Det er stimulation af brystvorten, der fremkalder en kort orgasme og ofte med sprøjt. Men men men.....jeg er over 40, og jeg tror altså at det har en betydning. Jeg har læst, at der godt kan ske en udvikling over tid.


Jeg kan også godt opnå orgamse via stimulering af brystvorterne. Men det er kun sket med min mand. I det hele taget er han vildt god til at give mig orgasme.
0
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Viskelæder » 21. maj 2018, 16:16

TinaW skrev:
Kaffe skrev:
Viskelæder skrev:
Kaffe skrev:Jeg synes ikke, det er afgørende, om sex involverer orgasme. Da jeg var yngre, havde det ingen betydning, fordi jeg nød det lige godt med eller uden.
Efter jeg er blevet 40 år, er der kommet flere typer af orgasme til. Og det er egentlig underligt, fordi jeg generelt er meget 'oppe i hovedet' og har dårlig kontakt med min krop. Men under sex kan jeg netop give slip og komme helt ned i kroppen. Skedeorgasmer, serieorgasmer, sprøjt, orgasme via brystvorter. Jeg tror, det er meget sundt for mig at have de oplevelser, fordi jeg afgiver den kontrol, der ellers altid er så magtpåliggende for mig at have. Jeg tror så også, at det er medvirkende, at jeg har den samme faste partner, som jeg elsker.


Orgasme via brystvorter? Ej, hvordan virker det?


Jeg mener, at der frigives oxytocin, når brystet stimuleres. Efter en fødsel sørger dette hormon bla for, at livmoderen trækker sig sammen til normalt leje, når barnet lægges til brystet. Det giver såkaldte 'efterveer'. Så der er en forbindelse mellem bryst og længere syd på.

Men du spørger, hvordan det virker. Det er stimulation af brystvorten, der fremkalder en kort orgasme og ofte med sprøjt. Men men men.....jeg er over 40, og jeg tror altså at det har en betydning. Jeg har læst, at der godt kan ske en udvikling over tid.


Jeg kan også godt opnå orgamse via stimulering af brystvorterne. Men det er kun sket med min mand. I det hele taget er han vildt god til at give mig orgasme.


Okay, jeg lyder lige mega dum nu, men altså... orgasmen finder godt nok sted i underlivet? Men det er så via stimulation af brystet, at det sker?
(det er ikke, fordi jeg ikke tror på det, jeg skal bare lige forstå mekanismen :) )
0
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf malou_43 » 21. maj 2018, 18:10

Viskelæder skrev:
TinaW skrev:
Kaffe skrev:
Viskelæder skrev:
Kaffe skrev:Jeg synes ikke, det er afgørende, om sex involverer orgasme. Da jeg var yngre, havde det ingen betydning, fordi jeg nød det lige godt med eller uden.
Efter jeg er blevet 40 år, er der kommet flere typer af orgasme til. Og det er egentlig underligt, fordi jeg generelt er meget 'oppe i hovedet' og har dårlig kontakt med min krop. Men under sex kan jeg netop give slip og komme helt ned i kroppen. Skedeorgasmer, serieorgasmer, sprøjt, orgasme via brystvorter. Jeg tror, det er meget sundt for mig at have de oplevelser, fordi jeg afgiver den kontrol, der ellers altid er så magtpåliggende for mig at have. Jeg tror så også, at det er medvirkende, at jeg har den samme faste partner, som jeg elsker.


Orgasme via brystvorter? Ej, hvordan virker det?


Jeg mener, at der frigives oxytocin, når brystet stimuleres. Efter en fødsel sørger dette hormon bla for, at livmoderen trækker sig sammen til normalt leje, når barnet lægges til brystet. Det giver såkaldte 'efterveer'. Så der er en forbindelse mellem bryst og længere syd på.

Men du spørger, hvordan det virker. Det er stimulation af brystvorten, der fremkalder en kort orgasme og ofte med sprøjt. Men men men.....jeg er over 40, og jeg tror altså at det har en betydning. Jeg har læst, at der godt kan ske en udvikling over tid.


Jeg kan også godt opnå orgamse via stimulering af brystvorterne. Men det er kun sket med min mand. I det hele taget er han vildt god til at give mig orgasme.


Okay, jeg lyder lige mega dum nu, men altså... orgasmen finder godt nok sted i underlivet? Men det er så via stimulation af brystet, at det sker?
(det er ikke, fordi jeg ikke tror på det, jeg skal bare lige forstå mekanismen :) )


Orgasmen finder vel sted i hjernen :D udløst af en bestemt del af kroppen.
Jeg har selv oplevet den omtalte form for orgasme, en enkelt gang med en fantastisk ekskæreste. Den føltes for mig langvarig og udløste nogle vilde stoffer i hjernen, hvor jeg næsten følte en trang til at vokse sammen med ham. Jeg følte enorm kærlighed og samhørighed med ham, så min logiske hjerne tænker det på en eller anden måde hænger sammen med det samme center i hjernen, som når man ammer.

Jeg er så en også en af dem, der tændes langt mere ved berøring af bryster end noget andet sted på kroppen :D
2
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20419
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43834

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf paint » 21. maj 2018, 19:29

De fleste steder på kroppen, kan formentlig seksualiseres og blive til erogene zoner. Der er vist også mennesker, som har noget med fødder og sex.

I princippet, kan energierne frit flyttes rundt og 'besætte' andre steder end de reproduktive organer. Det har bl.a Peter Thielst, med baggrund i psykoanalysen og dens metapsykologi, skrevet om. (bl.a i 'Driftens Fortolkninger')

ps. Man skal nok være stærkt interesseret for at læse bogen. Det er noget af en hård nyser at komme igennem (jeg havde en lærer på psykologi, som var helt vild med netop denne bog) ;)
Senest rettet af paint 21. maj 2018, 19:42, rettet i alt 1 gang.
2
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Selma156
Indlæg: 2344
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Selma156 » 21. maj 2018, 19:32

Jeg troede helt til jeg var i hvert fald 23 år, at jeg var en form for aseksuel. Altså, jeg havde haft ok sex nogle gange, men for det meste var det fuldemandssex eller one night stands med mænd, jeg reelt ikke var interesseret i. Jeg havde aldrig været i nærheden af nogen orgasme - på nær med mig selv.

Så blev jeg stormende forelsket i to mænd inden for en periode på to år. Den første var i virkeligheden elendig i sengen og havde en lille pik (det må jeg godt sige, da han var en kæmpe nar og udnyttede mig), men de stærke følelser for ham gjorde, at sexen føltes virkelig godt.

Et lille år efter mødte jeg min nu ekskæreste, og vi connectede fuldstændigt vanvittigt seksuelt. De første par gange var han bange for, at jeg ikke brød mig om det, og jeg lå som en søstjerne og var meget blufærdig. Men der gik ikke længe før samtlige parader var nede og det var bare så fantastisk sex. Intet var tabu, og vi snakkede meget åbent om lyster, tidligere oplevelser, komplekser og lignende. Det tog dog stadig næsten et år, før jeg fik en skedeorgasme med ham. Og én til noget tid efter. En meget anderledes følelse for mig end klitorisorgasme. Jeg onanerede også foran ham, men den eneste gang jeg kom, var det over webcam - der var, trods vores enorme åbenhed, en blokade, der gjorde det umuligt for mig af en eller anden grund.

Siden min eks har jeg kun haft sex med to, men den første kunne jeg få klitorisorgasme med efter tre gange sex! En rimelig vild udvikling lige pludselig. Jeg har dog stadig erfaret at det for mig kræver en særlig kemi, og gerne stærke følelser for en person, før at sex for alvor siger mig noget. Jeg er bare enormt lettet over at jeg ikke gik resten af mit liv og troede, jeg var sådan en, der ikke kunne nyde sex. Det ville jeg være lidt ærgerlig over. Men jeg er så vidt muligt færdig med one nighters og sex for sexens skyld.
1
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1926
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9628

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Tanten » 21. maj 2018, 19:48

paint skrev:
1234 skrev:
paint skrev:
Dikus skrev:
Lykke skrev:
Dikus skrev:
TakeAChanceOnMe skrev:
LadyFox skrev:Jeg kan få orgasme med en hvilken som helst mand, uanset hvor kedeligt sexen er, så længe jeg kan få "ro" til at tænke. Faktisk er jeg meget tæt på at kunne tænke mig til en orgasme uden nogen former for berøring. :stoned:

Til gengæld kan jeg ikke få klitoris-orgasme, jeg synes berøring deromkring er noget af det mest ubehagelige man kan udsætte mig for.


Det er nogenlunde sådan jeg har det. Specielt det nederste. Det er faktisk ret tit jeg drømmer mig til en orgasme uden nogen fysisk stimuli, hvor jeg ved hvor det går hen ad ligeså snart drømmen begynder.


Gør alle ikke det?


Hvorfor skulle alle gøre et eller andet?


Alle som i normen. Lige som alle mænd oplever natlig udløsning.


Jeg tror næppe at det er alle mænd, der får natlig udløsning (i søvnen). Det kan ske som resultat af manglende sex, og hvis manden ikke selv gør noget for at at 'tage trykket'. Som regel er det kulminationen på en erotisk drøm.


Enig! Jeg er godt nok ikke en mand, men jeg havde en ven der undersøgt det ret grundigt på efterskolen, fordi man altid bliver undervist i at drenge kan våde drømme. Han fandt ikke en eneste der havde prøvet det. Så hans konklusion var at folk begyndt for tidligt med at onanere til at det skete :lol:


Jeg har til gengæld oplevet en, der havde våde drømme for fuld udblæsning. Jeg gik 2 år på et universitet i USA, og delte værelse med en meget religiøs fyr, fra én af Sydstaterne. Første gang, troede jeg han bare lå og gav den gas, henne i sin seng. Men da jeg pænt spurgte om, han ikke lige kunne skrue lidt ned for soundtracket, opdagede jeg at fyren sov.
Dem der boede på værelset ved siden af, begyndte ret hurtigt at kigge nysgerrigt på mig, og komme med nogle bemærkninger. Og så måtte jeg under løfte om diskretion fortælle, hvad der gik for sig.

Jeg spurgte ham på et tidspunkt om han ikke selv kunne 'ordne' det. Men nej! Det kunne han absolut ikke - det var syndigt. De 'våde drømme', var guds værk, sagde han. Jeg spurgte så om gud ikke var en mand. Jo, det var han, medgav han. Det vil sige at du får får sex af en mand (gud), spurgte jeg. Men han var ret hurtig i replikken og svarede at det gjorde han jo også, hvis han gjorde det selv.

Logikken var uangribelig. ;)


Det kaldes faktisk "englefisse" (selvom man kan diskutere, om engle er mænd eller kvinder)
0
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1926
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9628

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Tanten » 21. maj 2018, 19:53

Sophies-mor skrev:
Tanten skrev:Definer sex? Det er vel ikke kun penetration?

Jeg kan sagtens få orgasme med og af en mand, og endda mange gange i træk - men ikke ved penetration, dvs. pik-i-kusse-sex, hvis klitoris ikke samtidig stimuleres med fingrene.

Jeg fylder 50 næste gang, har et rigtig godt forhold til min krop og min seksualitet og en dejlig partner, jeg tænder på. Jeg elsker sex og bliver meget ophidset under samleje - men hvis jeg skal komme, skal klitoris stimuleres.

En anden kvinde spurgte mig engang, hvad der var galt med mig; ingen verdens ting! Jeg gider ikke skabe et problem omkring min seksualitet, fordi skiftende tiders seksualnormer har fremhævet enten vagnialorgasme eller klitorisorgasmie som den eneste rigtige måde at komme på.

For en doven partner kunne det sikkert være praktisk, hvis jeg kom under samleje, uden at manden skulle gøre noget ekstra for det, men for en opmærksom partner er det intet problem, og jeg er heller ikke bange for at tage sagen i egen hånd undervejs. Nogen gange kommer jeg mange gange under sex, andre gange slet ikke - og begge dele er helt fint, afhængig af situationen. Det er heller ikke hver gang, min partner kommer.

This.
Med den rigtige partner kommer det ikke an på orgasmen som det eneste.

Men, jeg vil så sige, at hvis han rammer rigtigt (vinkel, "hårdhed" i stød og tempo - alle 3 ting kan variere fra gang til gang og hvilken stemning vi/ jeg er i) så er skedeorgasme intet problem. Som i slet ikke.
Klitoris... ja, jo... hvis det er direkte på, kan det være for intenst, men igen det er så også afhængigt af stemning.
Nok primært det.
Og desuden, groft sagt: alt kan tillæres.
For x år siden, måtte min klitoris slet ikke berøres - det var alt for voldsom en påvirkning. Nu, der er det absolut ikke dårligt, hvis jeg er i det rigtige humør.
Jeg tænker, at man også rykker sig i seksuallivet, på samme måde, som så mange andre steder.


Man rykker sig helt sikkert seksuelt livet igennem, og hvis man har haft flere faste partnere, vil man også opdage sider af seksualiteten med dem, som man ikke kendte til før.

På trods af opmærksomme elskere af forskellig størrelse, vinkling og teknik samt experimenter med div. interessante ting og sager, har det dog ikke resulteret i vagnialorgasme, selvom jeg holder vældig meget af sex og mænd. Jeg overvejer, om teorien vedr. afstand mellem klitoris og skedeåbning faktisk har noget at sige.

Dog er de allerbedste orgasmer dem, hvor klitoris og vagina stimuleres samtidig.
2
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Sophies-mor » 21. maj 2018, 21:47

Dikus skrev:
Tanten skrev:
Sophies-mor skrev:
Tanten skrev:Definer sex? Det er vel ikke kun penetration?

Jeg kan sagtens få orgasme med og af en mand, og endda mange gange i træk - men ikke ved penetration, dvs. pik-i-kusse-sex, hvis klitoris ikke samtidig stimuleres med fingrene.

Jeg fylder 50 næste gang, har et rigtig godt forhold til min krop og min seksualitet og en dejlig partner, jeg tænder på. Jeg elsker sex og bliver meget ophidset under samleje - men hvis jeg skal komme, skal klitoris stimuleres.

En anden kvinde spurgte mig engang, hvad der var galt med mig; ingen verdens ting! Jeg gider ikke skabe et problem omkring min seksualitet, fordi skiftende tiders seksualnormer har fremhævet enten vagnialorgasme eller klitorisorgasmie som den eneste rigtige måde at komme på.

For en doven partner kunne det sikkert være praktisk, hvis jeg kom under samleje, uden at manden skulle gøre noget ekstra for det, men for en opmærksom partner er det intet problem, og jeg er heller ikke bange for at tage sagen i egen hånd undervejs. Nogen gange kommer jeg mange gange under sex, andre gange slet ikke - og begge dele er helt fint, afhængig af situationen. Det er heller ikke hver gang, min partner kommer.

This.
Med den rigtige partner kommer det ikke an på orgasmen som det eneste.

Men, jeg vil så sige, at hvis han rammer rigtigt (vinkel, "hårdhed" i stød og tempo - alle 3 ting kan variere fra gang til gang og hvilken stemning vi/ jeg er i) så er skedeorgasme intet problem. Som i slet ikke.
Klitoris... ja, jo... hvis det er direkte på, kan det være for intenst, men igen det er så også afhængigt af stemning.
Nok primært det.
Og desuden, groft sagt: alt kan tillæres.
For x år siden, måtte min klitoris slet ikke berøres - det var alt for voldsom en påvirkning. Nu, der er det absolut ikke dårligt, hvis jeg er i det rigtige humør.
Jeg tænker, at man også rykker sig i seksuallivet, på samme måde, som så mange andre steder.


Man rykker sig helt sikkert seksuelt livet igennem, og hvis man har haft flere faste partnere, vil man også opdage sider af seksualiteten med dem, som man ikke kendte til før.

På trods af opmærksomme elskere af forskellig størrelse, vinkling og teknik samt experimenter med div. interessante ting og sager, har det dog ikke resulteret i vagnialorgasme, selvom jeg holder vældig meget af sex og mænd. Jeg overvejer, om teorien vedr. afstand mellem klitoris og skedeåbning faktisk har noget at sige.

Dog er de allerbedste orgasmer dem, hvor klitoris og vagina stimuleres samtidig.


Jeg oplever vaginal orgasme for første gang med nuværende parter. Og det er meget tydeligt, når han er inde i mig OG jeg ligger på ryggen, at han rammer noget, ingen andre har ramt.

Jeg har aldrig været så glad for at ligge på ryggen, som jeg ernu :genert:

Altså, jeg har hørt for og imod fra videnskabens side, om G-punktet nu også eksisterer eller ej.
Men ud fra egne oplevelser, især den sidste her...
Så ER G-punktet klart noget, man har - og hvis det rammes rent, så juhu, her kommer jeg. Også uden klitoris-stimuli.
Det er første gang, jeg nogensinde har fået orgasme, ved første indtrængning alene.
Så, vinkel, hårdhed (altså styrken hvormed, man tages/ ikke tages) osv. alt har betydning oveni.
2
Hæklerier på hjernen :cool:
Brugeravatar
Evapeva
Indlæg: 1098
Tilmeldt: 20. aug 2015, 10:45
Kort karma: 223
Likede indlæg: 2166

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Evapeva » 22. maj 2018, 19:37

Min seksualitet har forandret sig virkelig meget gennem de sidste 17 år, hvor jeg har været seksuelt aktiv. :)

Først nogle år med virkelig dårlig teenage-sex, hvor jeg fakede løs, fordi “det gjorde man”. Så dumt.

Så var der noget parforholds-sex i 20’erne, hvor de forsøgte at gøre alting rigtigt, og det blev overtænkt og kludret, fordi de så alligevel ikke fulgte mine tegn - så der fakede jeg også lidt af og til for ligesom at give fyren en præmie for sit slid. Dumt.

Men så i 30’erne, som jeg er midt i nu - hold nu kæft, sex er blevet godt. De fleste forestiller sig nok, at sex post babies er noget hø, fordi anatomien ændrer sig, men i mit tilfælde er den lige som før, og så er den tilmed ommøbleret lidt til den gode side, for alting føles bare bedre. Meget.

Jeg er gået fra ikke at kunne komme sammen med en mand, næsten overhovedet, altså heller ikke ved klitorisstimuli, til nu at få 4-5 orgasmer af forskellig slags - hver gang, jeg har sex. Der skal arbejdes en smule for den første, men så ruller det ellers derudaf (undskyld praleriet, men i 10+ år var der altså nada, ing).

Det skyldes helt klart også min mand. I vores 12 år sammen har vi viiirkelig arbejdet på at optimere vores sexliv. Det var også frustrerende for ham, at der aldrig skete noget, for en stor del af hans sexdrive ligger i at please.

Alligevel utroligt, hvordan sexlivet udvikler sig. Det havde jeg aldrig forestillet mig. Hvis det kan overføres til andre områder, så spiser jeg måske blåskimmelost med velbehag om nogle år. Hvem ved. :D
11
Kom lad os gå. Kom lad os se. Gennem tusind verdner venter vægtløs kærlighed.

Et fyrtårn af fornuft i et hav af vrøvl. :engel:
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1959
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 419
Likede indlæg: 4817

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf milisa » 22. maj 2018, 19:56

Evapeva skrev:Min seksualitet har forandret sig virkelig meget gennem de sidste 17 år, hvor jeg har været seksuelt aktiv. :)

Først nogle år med virkelig dårlig teenage-sex, hvor jeg fakede løs, fordi “det gjorde man”. Så dumt.

Så var der noget parforholds-sex i 20’erne, hvor de forsøgte at gøre alting rigtigt, og det blev overtænkt og kludret, fordi de så alligevel ikke fulgte mine tegn - så der fakede jeg også lidt af og til for ligesom at give fyren en præmie for sit slid. Dumt.

Men så i 30’erne, som jeg er midt i nu - hold nu kæft, sex er blevet godt. De fleste forestiller sig nok, at sex post babies er noget hø, fordi anatomien ændrer sig, men i mit tilfælde er den lige som før, og så er den tilmed ommøbleret lidt til den gode side, for alting føles bare bedre. Meget.

Jeg er gået fra ikke at kunne komme sammen med en mand, næsten overhovedet, altså heller ikke ved klitorisstimuli, til nu at få 4-5 orgasmer af forskellig slags - hver gang, jeg har sex. Der skal arbejdes en smule for den første, men så ruller det ellers derudaf (undskyld praleriet, men i 10+ år var der altså nada, ing).

Det skyldes helt klart også min mand. I vores 12 år sammen har vi viiirkelig arbejdet på at optimere vores sexliv. Det var også frustrerende for ham, at der aldrig skete noget, for en stor del af hans sexdrive ligger i at please.

Alligevel utroligt, hvordan sexlivet udvikler sig. Det havde jeg aldrig forestillet mig. Hvis det kan overføres til andre områder, så spiser jeg måske blåskimmelost med velbehag om nogle år. Hvem ved. :D


:gogo: Det indlæg kunne jeg have skrevet. Lige bortset fra blåskimmelost. Dét kommer alligevel aldrig til at ske.....
6
Tally-ho
Brugeravatar
Sophies-mor
Indlæg: 9492
Tilmeldt: 16. okt 2015, 12:30
Kort karma: 787
Likede indlæg: 7810

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Sophies-mor » 22. maj 2018, 20:00

milisa skrev:
Evapeva skrev:Min seksualitet har forandret sig virkelig meget gennem de sidste 17 år, hvor jeg har været seksuelt aktiv. :)

Først nogle år med virkelig dårlig teenage-sex, hvor jeg fakede løs, fordi “det gjorde man”. Så dumt.

Så var der noget parforholds-sex i 20’erne, hvor de forsøgte at gøre alting rigtigt, og det blev overtænkt og kludret, fordi de så alligevel ikke fulgte mine tegn - så der fakede jeg også lidt af og til for ligesom at give fyren en præmie for sit slid. Dumt.

Men så i 30’erne, som jeg er midt i nu - hold nu kæft, sex er blevet godt. De fleste forestiller sig nok, at sex post babies er noget hø, fordi anatomien ændrer sig, men i mit tilfælde er den lige som før, og så er den tilmed ommøbleret lidt til den gode side, for alting føles bare bedre. Meget.

Jeg er gået fra ikke at kunne komme sammen med en mand, næsten overhovedet, altså heller ikke ved klitorisstimuli, til nu at få 4-5 orgasmer af forskellig slags - hver gang, jeg har sex. Der skal arbejdes en smule for den første, men så ruller det ellers derudaf (undskyld praleriet, men i 10+ år var der altså nada, ing).

Det skyldes helt klart også min mand. I vores 12 år sammen har vi viiirkelig arbejdet på at optimere vores sexliv. Det var også frustrerende for ham, at der aldrig skete noget, for en stor del af hans sexdrive ligger i at please.

Alligevel utroligt, hvordan sexlivet udvikler sig. Det havde jeg aldrig forestillet mig. Hvis det kan overføres til andre områder, så spiser jeg måske blåskimmelost med velbehag om nogle år. Hvem ved. :D


:gogo: Det indlæg kunne jeg have skrevet. Lige bortset fra blåskimmelost. Dét kommer alligevel aldrig til at ske.....

Heller ingen blåskimmel her...
2
Hæklerier på hjernen :cool:
kattekonen
Indlæg: 236
Tilmeldt: 18. jul 2017, 14:21
Kort karma: 19
Likede indlæg: 213

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf kattekonen » 23. maj 2018, 13:49

Jeg kan godt blive rigtig træt af at høre den der "det handler bare om at slappe af" - "det er din hjerne der blokerer". Som en anden skriver i tråden så tror jeg fuldt og fast på at det handler om anatomi. Hvis der er mindre afstand mellem den indre skedevæg og ens urinrør, så vil man have nemmere ved at få orgasme - det er derfor man får den der tissende fornemmelse. Det er lige som en fødsel, når man er i pressefasen - det er også de samme muskler og reflekser man bruger, når man laver stort.

Hvis man har en meget lille klitoris har man også sværere ved at få klitorisorgasme eller komme ved oralsex eller ved at blive stimuleret under samleje, end kvinder som har en stor klitoris.

Det bliver også nemmere at få orgasme med alderen fordi ens muskler nemmere går i "kramper", hvilket er det som typisk udløser orgasmens sammentrækninger.
1
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Kvinder og orgasmer...

Indlægaf Freya » 23. maj 2018, 16:50

Jeg får ikke orgasme, hvis ikke jeg selv hjælper til. De mænd jeg har været sammen med, som tæller en god del efterhånden, forstår bare ikke, at min klitoris ikke er en knap der kan trykkes på. Det gør tværtimod mega ondt på mig, så man skal røre omkring min klit, ikke direkte, for at give mig nydelse. Og så tænder jeg vildt af på, hvis det udvikler sig til en jagt på orgasme. Jeg vil bare gerne at vi nyder hinanden, og hvis jeg når dertil at jeg kan mærke jeg med lidt hjælp kan få en orgasme, så er det bare en ekstra bonus. Men det er ikke nødvendig for at jeg skal synes, at jeg har haft fantastisk god sex.
Mht at fake orgasme har jeg aldrig gjort det. På den måde ville han jo aldrig vide, at det kræve ekstra indsats samt samarbejde at få det til at ske:)
Senest rettet af Freya 23. maj 2018, 18:08, rettet i alt 1 gang.
2

Tilbage til "Forhold og sex"