En kæk lille afstemning - civilstatus

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.

Civilatatus

Single - søger dog aktivt
11
5%
Single - søger ikke
33
15%
Kæreste
66
30%
Forlovet
13
6%
Gift
77
35%
Fraskilt/ude af forhold - søger aktivt
1
0%
Fraskilt/ude af forhold - søger ikke aktivt
11
5%
Andet - uddyb
6
3%

Afgivne stemmer: 218
Brugeravatar
Studsgaard
Kort karma: 428
Geografisk sted: Rebild kommune
Likede indlæg: 6258

Re: En kæk lille afstemning - civilstatus

Indlægaf Studsgaard » 18. maj 2018, 18:53

dgd2007 skrev:
Studsgaard skrev:Gift - I 14 år indtil vidre :gammel:

Læste den som: "Gift - 114 år indtil videre :gammel:"
:gogo:

Nå ja enkelte dage føles det sådan.
1
Sorenspige
Kort karma: 348
Likede indlæg: 1908

Indlægaf Sorenspige » 18. maj 2018, 18:59

Danseprinsesse skrev:Jeg bor sammen med min kæreste, som jeg har kendt i 9 år. Gift bliver vi ikke. Det løb er kørt (for ham). Jeg regner med at nå en kærlighed mere, som forhåbentligt kan finde ud af at fri.

DP, hvordan skal det forstås :genert:?
Er I ved at gå fra hinanden, siden du regner med at møde en ny kærlighed. Eller har jeg misforstået det hele?
2
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 18. maj 2018, 19:00

Jeg har snart været gift med min mand i 7 år, og vi har været sammen i 16,5 år.
0
Brugeravatar
musling
Kort karma: 79
Likede indlæg: 1009

Indlægaf musling » 18. maj 2018, 19:14

Gift :lun:
0
Brugeravatar
Mani
Kort karma: 268
Likede indlæg: 3120

Indlægaf Mani » 18. maj 2018, 19:23

Kærester i 18 år - gift i 16 :lun:
0
'At some point you just have to let go of what you thought should happen and live in what is happening'
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 387
Likede indlæg: 3412

Indlægaf Danseprinsesse » 18. maj 2018, 19:29

Sorenspige skrev:
Danseprinsesse skrev:Jeg bor sammen med min kæreste, som jeg har kendt i 9 år. Gift bliver vi ikke. Det løb er kørt (for ham). Jeg regner med at nå en kærlighed mere, som forhåbentligt kan finde ud af at fri.

Er I ved at gå fra hinanden, siden du regner med at møde en ny kærlighed. Eller har jeg misforstået det hele?

Narj, det er mere en hentydning til hans fremskredne alder. Den taget i betragtning er det ikke helt urealistisk, at jeg kan nå at få en mand efter ham.

Og så er jeg bitter over, at han aldrig har taget sig sammen og fået friet. :genert:
0
Brugeravatar
Sangius
Kort karma: 481
Likede indlæg: 10387

Indlægaf Sangius » 18. maj 2018, 19:31

Vi har været gift i snart 3 år. :lun:

Vi har været sammen i 8 år.
0
Brugeravatar
Prosperity74
Kort karma: 71
Likede indlæg: 935

Indlægaf Prosperity74 » 18. maj 2018, 19:49

Forlovet. Vi har været sammen i 8 år til sommer :lun:
0
Brugeravatar
Juki
Kort karma: 783
Likede indlæg: 14749

Indlægaf Juki » 18. maj 2018, 20:02

Dmitra skrev:Giver næsten sig selv, synes jeg :).

Min nuværende civilstatus er mutah-gift, man kan kalde det tidsbegrænset ægteskab, den forefindes ikke blandt afstemningsmulighederne da det nok ikke umiddelbart er specielt udbredt. Vores mutah gælder i lidt over 2 år endnu men tvivler på det bliver ende på det, men for nu hører min stemme under "andet", selvom jeg anser mig selv som gidt.

Jer?

Skal det forstås som en slags forlovelse, hvor målet er ægteskab(eller at finde ud af om man vil kunne fungere som kærester/ægtefolk) En slags "legitim" form for kæresteforhold, uden man er gift, hvis det er mest anset at være gift for at være i et forhold i følge ens religion eller kulturelle normer/traditioner.

Håber ikke det blev for kringlet :D Jeg synes der står lidt forskelligt om det på nettet.
0
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 542
Likede indlæg: 6570

Indlægaf Dmitra » 18. maj 2018, 20:06

Juki skrev:
Dmitra skrev:Giver næsten sig selv, synes jeg :).

Min nuværende civilstatus er mutah-gift, man kan kalde det tidsbegrænset ægteskab, den forefindes ikke blandt afstemningsmulighederne da det nok ikke umiddelbart er specielt udbredt. Vores mutah gælder i lidt over 2 år endnu men tvivler på det bliver ende på det, men for nu hører min stemme under "andet", selvom jeg anser mig selv som gidt.

Jer?

Skal det forstås som en slags forlovelse, hvor målet er ægteskab(eller at finde ud af om man vil kunne fungere som kærester/ægtefolk) En slags "legitim" form for kæresteforhold, uden man er gift, hvis det er mest anset at være gift for at være i et forhold i følge ens religion eller kulturelle normer/traditioner.

Håber ikke det blev for kringlet :D Jeg synes der står lidt forskelligt om det på nettet.

Det er cirka lige så speget som det lyder. Det bruges på mange måder, før i tiden var det tilladt generelt, nu "kun" (nærmest) blandt shiitter. Den nemme måde er at kalde det en form for forlovelse, hvor man så og sige har mulighed for at lære hinanden at kende uden at handle forkert (i forhold til tro). Det er egentligt en god måde, men en måde der desværre også meget nemt kan blive misbrugt.
2
Nobody dies a virgin, life fucks us all :deer:
Sorenspige

Indlægaf Sorenspige » 18. maj 2018, 20:38

Danseprinsesse skrev:
Sorenspige skrev:

Narj, det er mere en hentydning til hans fremskredne alder. Den taget i betragtning er det ikke helt urealistisk, at jeg kan nå at få en mand efter ham.

Og så er jeg bitter over, at han aldrig har taget sig sammen og fået friet. :genert:

Jeg troede kun, at din kæreste var i midtfyrrerrne, men øv at han ikke har friet, når du gerne vil giftes. Ved han, hvor meget det betyder for dig?
0
Fynbo
Kort karma: 22
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 247

Indlægaf Fynbo » 18. maj 2018, 20:49

Vi har været sammen i 34 år og kan fejre 30 års bryllupsdag på mandag :love2:
14
Brugeravatar
Dmitra
Kort karma: 542
Likede indlæg: 6570

Indlægaf Dmitra » 18. maj 2018, 20:57

Fynbo skrev:Vi har været sammen i 34 år og kan fejre 30 års bryllupsdag på mandag :love2:

Kort sendt for hurtigt. Der skulle være et "stort tillykke på forhånd" påklistret :kys:".
0
Nobody dies a virgin, life fucks us all :deer:
Fynbo
Kort karma: 22
Geografisk sted: Fyn
Likede indlæg: 247

Indlægaf Fynbo » 18. maj 2018, 21:05

Dmitra skrev:
Kort sendt for hurtigt. Der skulle være et "stort tillykke på forhånd" påklistret :kys:".

Mange tak skal du have :)
0
Brugeravatar
Danseprinsesse
Kort karma: 387
Likede indlæg: 3412

Indlægaf Danseprinsesse » 18. maj 2018, 21:38

Sorenspige skrev:
Danseprinsesse skrev:
Sorenspige skrev:

Jeg troede kun, at din kæreste var i midtfyrrerrne, men øv at han ikke har friet, når du gerne vil giftes. Ved han, hvor meget det betyder for dig?

Han bliver 50 i år.

Ja, han ved godt, at jeg rigtig gerne ville giftes, inden vi skulle have barn.
0

Tilbage til "Forhold og sex"