Min chef kysset mig farvel på kinden

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Min chef kysset mig farvel på kinden

Indlægaf Purple Haze » 6. maj 2018, 07:55

Jeg tror jeg ville sige noget i stil med:

' Hej chef, nu her jeg været her i et års tid, og har prøvet at vænne mig til din måde at hilse og sige farvel på, med kindkys. Jeg har givet det en chance og det fungere ikke for mig, så håber det er i orden vi giver hånd i stedet fra nu af.'

Edit. Havde ikke lige set det er en gammel tråd.
2
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
vibbsen
Indlæg: 4137
Tilmeldt: 17. sep 2015, 17:26
Kort karma: 1136
Likede indlæg: 16358

Re: Min chef kysset mig farvel på kinden

Indlægaf vibbsen » 6. maj 2018, 08:10

Sladjah skrev:Jeg har siden jeg fik mit job, altid oplevet at min chef kysser mig på kinden enten når han skal sige farvel eller hej.

Jeg er 25 år og han er meget ældre (47 år) og er skilt men har et barn.

Da jeg var til job samtale, kysset han mig også dér på kinden og fortalte mig det en fransk måde at hilse på

men efter jeg har nu arbejdet i ca 1 år med ham så oplever jeg han gør det ret ofte :(

er det noget jeg skal være bekymret såsom krænkelse eller er han bare sød?


Føler du dig krænket ???? Hvis ikke så tror jeg ikke du behøver at være bekymret for at det er det der ligger i det.

Hvis du ikke bryder dig om det, så kunne det måske være en god ide at sige at det gør dig ubehageligt til mode.
2
Tak.Glimmer på. Op på kaminhylden

Citat Hella Joof
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Min chef kysset mig farvel på kinden

Indlægaf Purple Haze » 6. maj 2018, 08:14

Dmitra skrev:
Purple Haze skrev:Jeg tror jeg ville sige noget i stil med:

' Hej chef, nu her jeg været her i et års tid, og har prøvet at vænne mig til din måde at hilse og sige farvel på, med kindkys. Jeg har givet det en chance og det fungere ikke for mig, så håber det er i orden vi giver hånd i stedet fra nu af.'

Edit. Havde ikke lige set det er en gammel tråd.


Er den ikke fra i går :gruble:?

TS' indlæg vises hos mig som skrevet 5/5 2018.


Hvor sært, før stod der hos mig at den var fra sidste år :forvirret2:
0
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Min chef kysset mig farvel på kinden

Indlægaf paint » 6. maj 2018, 09:06

Nogle gange, må man følge ordsproget: "skik følge eller land fly" - især hvis den 'skik' man disker op med, har en anden betydning i det land man opholder sig i.
Er man f.eks Maori fra New Zealand, kan man sikkert godt komme i problemer, visse steder, hvis man praktiserer sit hjemlands (særprægede) adfærd.

Lars Løkke ville sikkert ikke særligt pris på en hilsen som den på billedet. Formentlig heller ikke Dronning Margrethe, ved et officielt besøg ;)


Billede

Billede
0
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Sladjah
Indlæg: 112
Tilmeldt: 28. jan 2018, 13:13
Kort karma: 8
Likede indlæg: 55

Re: Min chef kysset mig farvel på kinden

Indlægaf Sladjah » 6. maj 2018, 15:01

:gruble: I dag skete der noget mærkeligt. Jeg sad og spiste min frokost så kom han hen til mig og sat sig ved siden af, så snakket vi sammen om vejret, hans datter, mit liv osv

Så blev der stille i 4 min, mens vi spiste så spørg han mig; har du en kæreste?

Jeg svaret så nej og der blev så stille i ret lang tid

Så tilføjet jeg; at jeg også arbejder meget og har ikke tid og det så er derfor

Så sagde han at det forstod han godt

Men nu kan jeg ikke lade vær med at undre mig over om han har et øje på mig??

Om jeg føler det var krænkende, Hm ja en smule.. jeg føler han udnytter hans magt..

Og Nej han er ikke fra Frankrig han har bare boet der i 10 år da han var på min alder.
0
Brugeravatar
Rapfisk
Indlæg: 7067
Tilmeldt: 20. aug 2015, 16:27
Kort karma: 1430
Likede indlæg: 13276

Re: Min chef kysset mig farvel på kinden

Indlægaf Rapfisk » 6. maj 2018, 15:09

Jeg synes, det er svært at sige, om han lægger an på dig eller blot smalltalker om dit privatliv, ligesom I lige havde gjort om hans.

Det ændre ændrer dog ikke på, at du har al mulig ret til at sige fra.
0
Livslinjen: 70 201 201
Brugeravatar
paint
Indlæg: 20416
Tilmeldt: 16. apr 2016, 17:38
Kort karma: 765
Likede indlæg: 43832

Re: Min chef kysset mig farvel på kinden

Indlægaf paint » 6. maj 2018, 15:18

Rapfisk skrev:Jeg synes, det er svært at sige, om han lægger an på dig eller blot smalltalker om dit privatliv, ligesom I lige havde gjort om hans.

Det ændre ændrer dog ikke på, at du har al mulig ret til at sige fra.


Hvis han lægger an på TS, og det i løbet af et helt år, ikke er kommet videre end et kys på kinden, er han ikke ligefrem en der rykker særligt hurtigt. ;)
3
Følg dem der søger sandheden, men vogt dig for dem der siger at de har fundet den

Det sted du søger, er det sted du søger fra
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1922
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9624

Re: Min chef kysset mig farvel på kinden

Indlægaf Tanten » 6. maj 2018, 16:01

Kysser han også de andre kolleger?

Hvis du ikke kan lide det, så træk dig væk, så han fornemmer, at du ikke bryder dig om det. Hvis du egentlig synes, det er hyggeligt og sødt, og han i øvrigt ikke på anden vis forsøger at gafle sig ind på dig, så lad ham kysse.

Personligt ville jeg finde det særdeles upassende og uprofessionelt.
0
Slettet bruger
Likede indlæg: 20787

Re: Min chef kysset mig farvel på kinden

Indlægaf Slettet bruger » 6. maj 2018, 16:56

Maanii skrev:Uanset hvad, så har man lov til at sige nej tak til fysisk kontakt man ikke ønsker. Uanset intentionen med kontakten og årsagen til den.

Jeg har selv sagt nej tak til et, meget velment, kram fra en kvindelig kollega fordi min intimsfære ikke er til det.


Der var for et par år siden en censor som ikke ville trykke de kvindelige studerendes hænder, den fysiske kontakt ønskede han ikke. Det blev da vist dømt ulovligt.
1
Brugeravatar
Juki
Indlæg: 10021
Tilmeldt: 9. sep 2015, 20:26
Kort karma: 785
Likede indlæg: 14759

Re: Min chef kysset mig farvel på kinden

Indlægaf Juki » 6. maj 2018, 17:17

Sladjah skrev::gruble: I dag skete der noget mærkeligt. Jeg sad og spiste min frokost så kom han hen til mig og sat sig ved siden af, så snakket vi sammen om vejret, hans datter, mit liv osv

Så blev der stille i 4 min, mens vi spiste så spørg han mig; har du en kæreste?

Jeg svaret så nej og der blev så stille i ret lang tid

Så tilføjet jeg; at jeg også arbejder meget og har ikke tid og det så er derfor

Så sagde han at det forstod han godt

Men nu kan jeg ikke lade vær med at undre mig over om han har et øje på mig??

Om jeg føler det var krænkende, Hm ja en smule.. jeg føler han udnytter hans magt..

Og Nej han er ikke fra Frankrig han har bare boet der i 10 år da han var på min alder.

Så sig fra.

Hvis det føles grænseoverskridende for dig kan du alligevel ikke bruge andres mening eller vurdering til noget.

Måske ville han bare være venlig og lære dig at kende, måske ser han dig som et let "offer" for sexchikane, måske er han interesseret i dig..

Men uanset årsagen får du det ikke bedre af at ignorere dine følelser. Det kommer der ikke noget godt ud af.
4
Forarget kan man altid blive

En bruger du ikke kan nå :cool2:
avdotja
Indlæg: 4930
Tilmeldt: 11. okt 2015, 18:31
Kort karma: 537
Likede indlæg: 14700

Re: Min chef kysset mig farvel på kinden

Indlægaf avdotja » 6. maj 2018, 17:33

Velvet-Goldmine skrev:Hvis han decideret sætter læberne på din kind og kysser, så har det heller ikke en dyt med fransk hilsemåde at gøre!
Der lægger man kun kinden mod den andens kind og laver kysselyd i luften (eller laver ikke kysselyd), det ville være grænseoverskridende at lægge læberne på decideret kysse - også i Frankrig.

Jeg ville, med kropssprog, gøre opmærksom på at jeg ikke lige var til kindkysseriet. Smæk højre hånd frem til håndtryk, og lad den anden arm hænge ned og kig ham venligt men bestemt i øjnene imens.
Jeg ville nok også, på en venlig måde, sige at jeg forstod hans hilseritual, men at jeg ikke rigtigt brød mig om det, så det ville være dejligt hvis vi kunne undlade den part.
Så har han klart fået at vide hvor din grænse går, og hvis han så affærdiger det eller insisterer på at fortsætte, er han en 'gammel gris' og skal sættes på plads helt anderledes. Men start ud med det andet og se hvordan han reagerer.

Jeg synes nu unægtelig det ligner at læberne rører kinden her og man kan vel dårligt beskylde Macron for ikke at være franskmand:
https://www.b.dk/globalt/et-aar-med-mac ... realiteter
0
Brugeravatar
Purple Haze
Indlæg: 9014
Tilmeldt: 3. jan 2016, 16:04
Kort karma: 1011
Geografisk sted: Kbh.
Likede indlæg: 21832

Re: Min chef kysset mig farvel på kinden

Indlægaf Purple Haze » 6. maj 2018, 20:28

Sladjah skrev:
Om jeg føler det var krænkende, Hm ja en smule.. jeg føler han udnytter hans magt...


Hvordan var det krænkende? Og hvordan er det at udnytte sin magt?

Du har ladet manden kysse på dig i et år uden at sige fra, og føler dig krænket fordi han stiller dig et semi-personligt spørgsmål.
Beklager men jeg synes det er virkelig dårlig stil over for folk som bliver krænket, og er med til at udvande begrebet og stiller os alle (dig selv inklusive) dårligere når der virkelig sker noget krænkende -at kalde det der krænkende.

Vi har selvfølgelig ikke eventuelle nuancer med, om han virkede indladende på en "børnelokkerklam" måde eller truende da han snakkede til dig - og om det kun er dig han kysser på og om han gør andet. Men ud fra det du har skrevet, syndes jeg godt nok det er noget tyndt at skyde ham div i skoene.

Få sagt til manden at du ikke vil have han rører ved dig, og hvis han stiller dig spørgsmål du ikke har lyst til at svare på, så lad være og skift evt emne.
4
Hello to all intelligent lifeforms everywhere!
And to everybody else out there, the secret is to bang the rocks together guys.
durham
Indlæg: 18
Tilmeldt: 12. sep 2016, 10:38
Kort karma: 2
Likede indlæg: 11

Re: Min chef kysset mig farvel på kinden

Indlægaf durham » 6. maj 2018, 20:29

avdotja skrev:
Velvet-Goldmine skrev:Hvis han decideret sætter læberne på din kind og kysser, så har det heller ikke en dyt med fransk hilsemåde at gøre!
Der lægger man kun kinden mod den andens kind og laver kysselyd i luften (eller laver ikke kysselyd), det ville være grænseoverskridende at lægge læberne på decideret kysse - også i Frankrig.
.

Jeg synes nu unægtelig det ligner at læberne rører kinden her og man kan vel dårligt beskylde Macron for ikke at være franskmand:
https://www.b.dk/globalt/et-aar-med-mac ... realiteter


Min erfaring er også at der netop er rigtig kontakt. Mange franskmænd (og andre kindkyssende kulturer) bliver faktisk en smule fornærmede hvis man laver fake kindkys uden direkte kys.
Men de fleste vænner sig hurtigt til at kindkys ikke er normalt i fx Danmark og da slet ikke i arbejdsmæssig sammenhæng. Til gengæld er det ret nemt at undgå ved bare at holde en smule afstand, hvilket dog mok vil virke mærkeligt når det nu har været ok med den kontakt i et år.
Det afgørende for mig ville være om han gør det med alle eller kun dig, og om det vitterligt kun er hurtigt kindkys som hilsen.
0
Brugeravatar
Ondemand
Indlæg: 1738
Tilmeldt: 16. aug 2016, 06:42
Kort karma: 78
Geografisk sted: Udkanten
Likede indlæg: 5990

Re: Min chef kysset mig farvel på kinden

Indlægaf Ondemand » 6. maj 2018, 20:42

Det er nu heller ikke så almindeligt at kindkysse i en arbejdsmæssig sammenhæng, det lyder lidt som en halvdårlig undskyldning .. da jeg arbejdede i Sydamerika syntes jeg i starten at det var var enormt grænseoverskridende med alt det der kysseri men det var ikke noget man brugte på arbejdet, der var et håndtryk helt normalt ligesom i Danmark.
1
“Tradition is not the worship of ashes, but the preservation of fire.”
― Gustav Mahler
Akehurst2
Indlæg: 14144
Tilmeldt: 11. aug 2015, 18:17
Kort karma: 1259
Likede indlæg: 40585

Re: Min chef kysset mig farvel på kinden

Indlægaf Akehurst2 » 7. maj 2018, 08:26

Et fransk kindkys er lige så lidt intimt som et dansk håndtryk i min verden, hvis det altså foregår i fransk kontekst. Men hvis det ikke gør det - og det gør det ikke, hvis det er på en dansk arbejdsplads i Danmark - så skal det kun foregå mellem parter, der begge er helt indstillet på den hilsemåde, og aktivt selv tilvælger det.

Og det kan man ikke sige er tilfældet, når der er tale om en chef, der begynder allerede til jobsamtalen.

Bortset fra det, så går man jo sædvanligvis ikke rundt dagligt og giver hånd til kolleger og chef, når man møder på arbejde og når man går hjem. Så skal kindkysset træde i kraft for det sædvanlige håndtryk tænker jeg, det bør forekomme ret sjældent, for man giver jo netop ikke hånd hele tiden. Det lyder som om, TS bliver kindkysset meget oftere end hun ville have givet hånd, og det er jo i sige selv en indikation af, at det ikke er sædvanlige franske kindkys.
0

Tilbage til "Forhold og sex"