Holder du stadig af en eks?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
admin
Admin
Indlæg: 116
Tilmeldt: 1. dec 2014, 12:41
Kort karma: 0
Likede indlæg: 134

Holder du stadig af en eks?

Indlægaf admin » 10. apr 2018, 20:05

Tråd overtaget af admin

Det er sjovt, for jeg synes folk er meget forskellige i den retning. Fra typerne, der ønsker alle tidligere partnere en envejs-billet til Helvede, til dem, der er bedste venner med en fra for 10 år siden.

Så hvordan har du det med dine ekskærester? Er du venner med nogle af dem, men kan ikke udstå andre? Er de alle sammen svin og du er bare glad for at være sluppet væk, eller har du så god smag, at de egentlig er nogle ret behagelige typer trods alt?
Senest rettet af Anonymous 11. apr 2018, 05:44, rettet i alt 1 gang.
0
Brugeravatar
Freya
Indlæg: 660
Tilmeldt: 11. maj 2016, 12:42
Kort karma: 78
Likede indlæg: 1664

Re: Holder du stadig af eks?

Indlægaf Freya » 10. apr 2018, 20:12

Ja ham der er faren til min datter. Hun ligner ham på mange punkter, så det er svært andet:)
Senest rettet af Freya 11. apr 2018, 12:15, rettet i alt 1 gang.
2
Brugeravatar
Neenah
Indlæg: 4428
Tilmeldt: 12. aug 2015, 12:37
Kort karma: 664
Likede indlæg: 7305

Re: Holder du stadig af eks?

Indlægaf Neenah » 10. apr 2018, 20:13

Jeg er ikke venner med nogen af dem. De betyder ikke længere noget for mig, og de har ikke en rolle at spille i mit liv mere. Den seneste er også over fem år siden, så det giver mening.

Jeg var venner med min teenagekæreste i et par år efter han gik fra mig, men i starten var det mest et barnligt håb om at vi ville finde sammen igen. Det gled ud meget udramatisk.
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: Holder du stadig af eks?

Indlægaf LadyFox » 10. apr 2018, 20:18

Jeg har en ekskæreste jeg gerne begravede levende, hvis det ikke havde konsekvenser. Eller overdrivelse fremmerforståelsen, men shit jeg hader den nar.

Så har jeg et par som jeg har et par som jeg er ret neutral med, 3-4 som jeg holder utrolig meget af, Elle måske endda elsker, bare på en anden måde.
0
...
Allmost_Famous
Indlæg: 4178
Tilmeldt: 12. aug 2016, 18:37
Kort karma: 746
Likede indlæg: 17190

Re: Holder du stadig af eks?

Indlægaf Allmost_Famous » 10. apr 2018, 20:22

Det varierer lidt.

Én ekskæreste snakker jeg med i ny og næ, og jeg ønsker ham oprigtigt alt det bedste i verden. Jeg behandlede ham ikke så pænt til sidst, og droppede ham for en anden, så jeg er glad for, at han ikke hader mig. Jeg var dum at give slip på ham på den måde, og han er da heldigvis også lykkeligt gift og har et par skønne børn, så det hele flaskede sig heldigvis for han. Jeg kunne dog godt ønske mig, at hans kone ikke hadede mig på fuld smadder.

En anden eks ønsker jeg heller intet ondt for, men jeg håber godt nok, han er blevet klogere og mere voksen - og at han tager sig godt af sit øvrige afkom, og ikke også ignorerer det, som han gør med sit første.

Resten håber jeg også, har det godt. Det er ikke alle, jeg ville tage initiativ til at hilse på, men den gode tid vi har haft sammen, kommer jo ikke skidt tilbage. De fleste har vist stiftet familie, og har det godt.

Der er ikke nogen, jeg ønsker noget dårligt for.
0
I've said it before and I'll say it again...

:lol:
Selma156
Indlæg: 2344
Tilmeldt: 27. maj 2016, 16:41
Kort karma: 398
Likede indlæg: 6809

Re: Holder du stadig af eks?

Indlægaf Selma156 » 10. apr 2018, 20:30

Jeg har kun få deciderede ekser, og lidt eksflirts.

Jeg snakker ikke med nogen af dem. Jeg er meget følsom og nostalgisk, og dvæler længe ved folk. Det har taget mig årevis at komme over visse personer. Så det fungerer desværre ikke for mig. Jeg laver altid et 'clean cut', uanset hvor meget jeg så stadig elsker vedkommende. Et par af dem har jeg dog på FB, her efter flere år, hvor de så har addet mig. En af dem afslog jeg dog.

Jeg har et par ekser, som er ganske gode og fine mennesker. Så har jeg et par eksflirts, som ikke behandlede mig særlig godt. Og det er sjovt, når man laver et clean cut, vil de fleste komme rendende tilbage, men først, når man ér kommet over dem. Heldigvis. Jeg er ikke skide god til ekser. Jeg ville oprigtigt ønske, at et par af dem stadig var i mit liv. Men jeg duer ikke til at blive friendzonet efter en romantisk relation. Der er mange følelser på spil for mig.
0
Brugeravatar
Guilded_Lily
Indlæg: 12656
Tilmeldt: 12. sep 2015, 09:41
Kort karma: 910
Likede indlæg: 12377

Re: Holder du stadig af eks?

Indlægaf Guilded_Lily » 10. apr 2018, 20:31

Jeg taler ind imellem med min ungdomskæreste fra folkeskolen, han har en særlig plads i mit hjerte. Men ellers har jeg absolut intet at gøre med mine to andre ekskærester. Den ene boede jeg sammen med, og da han skred, mistede jeg hele mit fundament ud over familien, så jeg har meget få følelser, andet end en dybt begravet vrede mod ham. Den anden var bare for ung og umoden. Det holdt så også kun et par måneder.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25488

Re: Holder du stadig af eks?

Indlægaf Madam Pomfrey » 10. apr 2018, 20:31

Jeg evner ikke at hade mennesker, og let ikke dem jeg virkeligt har elsket.

Min første kæreste og jeg, vi var sammen i 2½ år, i vores teenager tid, den første store kærlighed, og det var noget helt specielt.
Vi havde kontakt et par år efter vores brud, men han havde det svært, vi gik hver vores vej, og så gled kontakten ud.
Men vi har været fb venner i mange år, og har kunne følge hinanden, familieliv og alt det andet, og inden for det sidste halve år har vi skrevet en del sammen på messenger. Jeg synes det er skønt at kontakten er genoptaget, og jeg håber at vi skal ses igen en dag.
Jeg synes han er et dejligt menneske, og jeg er glad for at han er der igen, på det niveau som det er nu. Jeg har ikke et ønske om at noget opstår imellem os, men jeg kan mærke at jeg stadig holder af ham, for det vi havde, for det han var for mig. Han er bare speciel.


Min eksmand og jeg, vi kan rigtig godt sammen, og vi er enige om at vi vil hinanden det bedste, at vi vil være gode og ordentlige forældre SAMMEN. Og det kan vi. Det har på alle måder været en virkelig svær skilsmisse, men også en rigtig god skilsmisse. Jeg har aldrig været i tvivl om at vi vil, og at vi KAN, og at vi vil lykkes.
jeg kan og vil ikke hade ham, jeg har været og er stadig ked af ting han har gjort og sagt, hans prioriteringer, egoisme, men har også forståelse for at den autisme diagnose han fik efter vi flyttede fra hinanden bærer en del af årsagen. jeg ved og forstår at han ikke gjorde noget af det for at gøre os kede og ulykkelige, og jeg ved at han er ked og ulykkelig over at det blev resultatet.
jeg har fundet mine kanaler når frustrationen bliver for stor, og ellers er jeg ret god til at sige pyt ;) Men jeg må også fravælge ham i perioder, fordi han fylder og kræver for meget af mig, ifht mit overskud, og hvad jeg ellers har jeg SKAL bruge mine ressourcer på.
Jeg har elsket ham i mange år, og selvom ting har været svære har vi også haft det godt sammen, delt mange oplevelser
2
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
TakeAChanceOnMe
Indlæg: 5890
Tilmeldt: 6. aug 2017, 20:04
Kort karma: 831
Geografisk sted: United Kingdom
Likede indlæg: 14701

Re: Holder du stadig af eks?

Indlægaf TakeAChanceOnMe » 10. apr 2018, 20:35

Min første kæreste er jeg ret ligegyldig over - jeg var ikke så gammel igen og han var sådan en rigtig klister-frans.

Den anden ønsker jeg alt godt for og vi er vel egentlig stadig venner. Ikke så tæt, eftersom han synes det er svært at jeg snakker om min nye kæreste og jeg følte mig akavet over hans kommentarer sidst vi sås. Det ville gøre mig utrolig glad, hvis han fandt en kæreste der gjorde ham lykkelig og fik bekræftet ham i alle de gode ting omkring ham selv. Jeg tror at jeg muligvis fik lavet noget rav i den da jeg gik og det gør mig faktisk lidt ked af det. Han har efterfølgende udviklet sig til den person af ham selv han gerne ville være though, så det har været rart at se.

Jeg havde også en ven, som var forelsket og ville være kærester, som lige pludselig ikke mente at vi skulle det mere og var en nar omkring det. Jeg havde egentlig ikke følelser for fyren, men mistede en rigtig god ven. Ham kan jeg godt sidde og grine lidt for mig selv over, når det er nogle ting der går lidt galt for ham.
Det er ikke så flinkt, men han var simpelthen en nar i forhold til at slå op og efterfølgende opførsel sidenhen. Der er også nogle ting jeg har lyst til at råbe af ham hver gang vi ses, men det er mere for ikke at føle mig som den "lille" selvom det reelt er fuldkommen ligegyldigt. Jeg ønsker dog ikke tingene går galt for ham, men det morer mig meget når det gør :genert:
0
Brugeravatar
malou_43
Indlæg: 1676
Tilmeldt: 5. jan 2016, 19:03
Kort karma: 432
Likede indlæg: 3442

Re: Holder du stadig af eks?

Indlægaf malou_43 » 10. apr 2018, 20:54

Jeg har en ekskæreste, jeg altid vil elske, og jeg kan stadig mærke kærligheden til ham. Han er mit livs første og største kærlighed, og han lærte mig at elske og blive elsket.
Vi havde en kærlighed, der for mig ikke bristede, da vi gik fra hinanden. Han døde for halvandet år siden, og det var ubeskriveligt.

Mine to andre ekskærester føler jeg intet for. De behandlede mig rigtig skidt, virkelig skidt, men dem har jeg givet slip på, ligesom følelser for dem, uanset hvilke jeg måtte have for dem :)
2
Brugeravatar
Delfin
Indlæg: 15289
Tilmeldt: 11. aug 2015, 11:05
Kort karma: 1241
Geografisk sted: ..... Casa del Fino
Likede indlæg: 25613

Re: Holder du stadig af eks?

Indlægaf Delfin » 10. apr 2018, 21:20

Jeg havde kontakt med min eksmand, mens vores datter voksede op, og han har også været med til konfirmation og 18 års fødselsdag. Jeg er vel nærmest neutral og har omtalt ham pænt overfor barnet. Han er vores datters far, og har som sådan haft en rolle i vores liv i forhold til samvær. Efter hun er blevet voksen, har jeg ikke haft kontakt og har heller ikke behov for det.

Andre ekser er ude af øje og ude af sind.
0
14 11 14
Summer
Indlæg: 996
Tilmeldt: 18. jun 2017, 20:45
Kort karma: 47
Likede indlæg: 1314

Re: Holder du stadig af eks?

Indlægaf Summer » 10. apr 2018, 21:47

Jeg har kun haft en rigtig kæreste før jeg fandt min nuværende. Jeg vil ikke sige at jeg hader ham, men har intet tilovers for ham. Han behandlede mig bare ikke ordentligt, eller andre kvinder generelt.
0
Brugeravatar
Artem
Indlæg: 8713
Tilmeldt: 5. jul 2017, 22:27
Kort karma: 511
Likede indlæg: 7186

Re: Holder du stadig af eks?

Indlægaf Artem » 10. apr 2018, 22:10

Dem jeg rigtigt har elsket er for evigt. Så jo holder stadig af dem. Hvor der er andre grunde til at vi er ikke er sammen i dag.
0
Hundehoveder og hængerøve, lusede amatører, elendige klamphuggere, latterlige skidesprællere. Talentløse skiderikker, impotente grødbønder, og Socialdemokrater!
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Holder du stadig af eks?

Indlægaf Straniera » 10. apr 2018, 23:29

Jeg er ret ligeglad med mine ekskærester, og snakker ikke med nogen af dem. Det er ikke fordi jeg hader dem, men de er ligesom bare afsluttede kapitler, som jeg ikke har behov for at være i kontakt med.

Jeg har aldrig været sønderknust efter et brud, og som oftest er jeg hurtigt kommet videre, hvilket har generet et par af dem.

Generelt er det min erfaring, at hvis den ene part i et forhold stadig er ven med en eks, så kan det føre til virkelig mange konflikter. Jeg gider ikke selv være i forhold med en, som er ven med en eks, så det er kun fair, at jeg heller ikke selv er det.
1
Brugeravatar
Zonta
Indlæg: 8526
Tilmeldt: 19. mar 2016, 08:36
Kort karma: 1294
Likede indlæg: 15158

Re: Holder du stadig af eks?

Indlægaf Zonta » 11. apr 2018, 00:48

Jeg har haft to (og en halv) kæreste inden min mand.

Eks 1: Vi var sammen i ca. 3 år i vores teenageår. Jeg var monsterforelsket og med dårlig selvtillid, så da klassens populære dreng ville være kærester med mig, sagde jeg pænt ja tak. Han var mig utro flere gange og indrømmede det aldrig, men jeg blev, fordi jeg var sikker på, at der ikke var andre, der ville have mig. Da han slog op, gik vi i samme klasse på gymnasiet. Derfor var vi fornuftige nok til at holde os på god fod og det er vi sådan set stadig, her 10 år senere. Jeg ønsker kun, at det går godt for ham og jeg tror det er gengældt. Hvis vi sås på gaden, ville vi give kram og lige høre hvordan det står til. Ved ikke om jeg som sådan holder af ham, men jeg har heller ikke noget imod ham.

Eks 2: Han er den halve. Vi var aldrig officielt kærester og det var noget on/off, men i flere år efter vores "brud" var jeg sikker på, at vi ville ende op sammen på længere sigt. Jeg tror også det kunne være blevet godt, men vi var alligevel meget forskellige. Ham ville jeg nok ikke hilse på på gaden og jeg holder ikke af ham.

Eks 3: Vi var sammen et lille års tid og jeg vidste godt, at det ikke var ham, jeg skulle giftes med, men vi kunne li' hinanden og hyggede os rigtig meget sammen. Han skred dog med en anden i sidste ende. Jeg ville måske hilse på gaden, hvis jeg så ham og jeg håber det går ham godt, men udover det tror jeg ikke jeg vil sige, at jeg holder af ham. Tænker dog på ham, når jeg hører noget bestemt musik, fordi det er meget tidsspecifikt. Synes det er lidt hyggeligt.
0
J, juli 2018.

Tilbage til "Forhold og sex"