Holder du stadig af en eks?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Primerose
Indlæg: 1783
Tilmeldt: 29. dec 2015, 00:54
Kort karma: 468
Likede indlæg: 5009

Re: Holder du stadig af en eks?

Indlægaf Primerose » 11. apr 2018, 13:01

Min sidste eks holder jeg utroligt meget af. Vi var kærester i 4 år, og enedes i sidste ende om at afslutte forholdet men bevare vores stærke søskende-agtige bånd. Vi ses mindst et par gange om måneden og skriver sammen et par gange om ugen. Vi taler om alt og støtter hinanden i tykt og tyndt. Jeg er pt indlagt på hospitalet, og her besøgte han mig også i går til moralsk opbakning og lidt fysioterapi. Han er guld værd.

Mine andre ekskærester har jeg ikke komtakt til, men jeg tænker heller ikke dårligt om nogle af dem. Som udgangspunkt har jeg været god til at finde søde fyre at blive kærester med :)
0
I had the blues because I had no shoes, until a day upon the street I met a man who had no feet.
Brugeravatar
Ado
Indlæg: 12997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 11:28
Kort karma: 3538
Geografisk sted: Korsbæk
Likede indlæg: 55896
Kontakt:

Re: Holder du stadig af en eks?

Indlægaf Ado » 11. apr 2018, 15:26

Næeh.

Eks. 1: Han slog mig. Og han har gjort mange slemme ting i årene derefter. Men jeg ønsker ham intet ondt.

Eks: 2: Han er et sygt svin. Pænt sagt. Jeg har aldrig mødt et menneske før eller efter, der er så forskruet og total forkert sat sammen rent mentalt.

Eks. 3: Han er et godt menneske. Vi havde det godt sammen. Passionen var der bare ikke fra min side. Men det er jo ikke hans skyld. Jeg ved ikke, om jeg ligefrem kan sige, at jeg holder af ham, men jeg hader ham ikke. Han er en ukompliceret del af min fortid.
0
Donna Martin Graduates!
Brugeravatar
Honningprut
Indlæg: 980
Tilmeldt: 7. sep 2015, 10:17
Kort karma: 143
Likede indlæg: 1906

Re: Holder du stadig af en eks?

Indlægaf Honningprut » 11. apr 2018, 15:30

Jeg har en ekskæreste, som jeg stadig holder meget af. Vi havde en stormfuld relation gennem 1½ år. Og ende med at bryde kontakten, fordi vi elskede hinanden for meget, og gjorde hinanden ondt i stedet for godt.

I dag er jeg glad for at det ikke gik. Men jeg ønsker ham alt godt, og at han finder en fantastisk kvinde i sit liv.

Vi hilser nogle gange på hinanden, hvis vi mødes i byen. Men grundet vores stormfulde fortid, har vi bedst af ikke at tale sammen.
0
Jeg sætter nutids-r som det passer mig :fløjt: :slem:
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Holder du stadig af en eks?

Indlægaf LadyFox » 11. apr 2018, 16:10

NejJegErIkkeAsiat skrev:
Jeg har personligt aldrig forstået det med at bevare kontakten til ex'er. Men folk kan selvfølgelig gøre som de har lyst. Jeg synes bare det virker unødvendigt kompliceret...og i det hele taget bare unødvendigt.

Det er vel kun kompliceret hvis en eller begge parter gør det kompliceret?
1
...
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8939
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1517
Likede indlæg: 25614

Re: Holder du stadig af en eks?

Indlægaf Madam Pomfrey » 11. apr 2018, 16:18

Sangius skrev:Jeg har èn ekskæreste, og han er såmen flink. Vi ses i ny og næ gennem venneflokken, og vi kan fint sammen.
Vi er ikke som sådan in touch. Hans nye kæreste - som nu er hans eks - hadede nig af uransagelige årsager. Så i den periode var han sjældent med til fælles venneting, og mistede lidt kontrakten med mange.



Det er altså lidt sært at man prioriterer at bruge så meget energi på at havde så mange negative følelser omkring ens partners fortid, det giver jo ingen mening.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Holder du stadig af en eks?

Indlægaf Krølle » 11. apr 2018, 16:31

Madam Pomfrey skrev:
Sangius skrev:Jeg har èn ekskæreste, og han er såmen flink. Vi ses i ny og næ gennem venneflokken, og vi kan fint sammen.
Vi er ikke som sådan in touch. Hans nye kæreste - som nu er hans eks - hadede nig af uransagelige årsager. Så i den periode var han sjældent med til fælles venneting, og mistede lidt kontrakten med mange.



Det er altså lidt sært at man prioriterer at bruge så meget energi på at havde så mange negative følelser omkring ens partners fortid, det giver jo ingen mening.


Følelser giver jo ikke altid mening. Jeg kan forstå, hvorfor man kan føle sig truet, usikker, på gyngende grund etc.- og jeg kan såmænd også forstå, hvad der gør, at man ikke kan håndtere det overskudsagtigt og tøjle følelserne. Det er trist, og jeg kan kun håbe, at man på et tidspunkt får et mere afslappet forhold til det, fordi man må bruge uendeligt meget energi på det, men det gør ikke, at jeg ikke kan forstå, hvad der foregår. Jeg ville bare ikke selv håndtere det sådan, fordi jeg ville se det som et problem hos mig selv og dermed noget, jeg for min egen skyld ville prøve at håndtere anderledes/bedre. Sådan har alle det åbenlyst ikke.

Jeg har mistet kontakten til en eks af den årsag. Hans nye kæreste havde det virkelig stramt med min eksistens, så jeg valgte at trække mig totalt for at undgå at skabe problemer for dem - jeg var dengang ked af, at det skulle være sådan, men omvendt kunnemen sagtens se, at de var gode for hinanden, så jeg ønskede ikke at være en medvirkende faktor til at skabe problemer for dem. 15 år senere er de gift, har børn ego er tilsyneladende glade, så jeg tænker, det var det værd og håber, hun har fået mere ro på ift den slags situationer (som der ikke kan være mange af, eftersom jeg var hans første rigtige kæreste :-D)
2
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: Holder du stadig af en eks?

Indlægaf Krølle » 11. apr 2018, 16:40

Det er for øvrigt tilsyneladende mit lod i eks-relationer ofte at være en, den "nye" ikke er glad for. Det er i hvert fald sket to ud af fire gange - og den sidste eks er så nylig en eks, at han ikke har nået at finde en ny, der kan beslutte, at jeg er bad news. Oh well.

Når hun en dag træder ind på scenen, har jeg tænkt mig fortsat at gøre mit bedste for at få lov til at eksistere. Man kan jo kun håbe, at det lader sig gøre, eftersom jeg i dette tilfælde holder virkelig meget af pågældende eks - vi har været sammen i 11 år, og jeg anser ham for familie. Det ville jeg være ked af at miste, fordi en ny ikke kan sætt sig ind i, at man kan vær det uden at have romantiske følelser for hinanden.
0
Brugeravatar
Mædem
Indlæg: 409
Tilmeldt: 20. okt 2015, 19:24
Kort karma: 43
Likede indlæg: 960

Re: Holder du stadig af en eks?

Indlægaf Mædem » 11. apr 2018, 16:53

Ja, det gør jeg, men på meget forskellige måder.

Eks. 1: Selvom vi var meget unge, kun var sammen henover en sommer og aldrig gik i seng sammen, fordi jeg ikke var klar (og måske heller ikke rigtigt forelsket), så var han min første rigtige, officielle kæreste. Efter at vores korte forhold sluttede, så blev vi bedste venner i stedet for. Her, 12 år efter, er han stadig blandt mine nærmeste venner, og jeg er også blevet gode veninder med hans kone, som han blev gift med i oktober sidste år. Så ham holder jeg selvsagt utroligt meget af, og ville meget nødigt undvære ham i mit liv.

Eks. 2: Ham her var min første kæmpestore kærlighed. Vi var kærester i 2 år, hvorefter vi gik fra hinanden, fordi vi følte vi skulle to forskellige retninger i livet. Jeg elskede ham stadig, da vi slog op, hvilket betød at bruddet tog meget hårdt på mig, og at der gik en del år, før han sådan for alvor var ude af mit system. Selvom jeg ikke ønsker os sammen længere, så har han stadig en særlig plads hos mig, og jeg holder bestemt af ham.

Eks. 3: Vi var sammen et halvt år, og kombinationen af, at jeg ikke rigtig var vild med ham, og at han som en reaktion på dét behandlede mig dårligt gjorde, at forholdet endte ret dramatisk. Jeg ønsker ham ikke noget ondt, men jeg har heller ikke nogen varme følelser for ham, melidenhed er måske det eneste jeg kan svinge mig op til.
0
Brugeravatar
milisa
Indlæg: 1963
Tilmeldt: 13. aug 2015, 19:43
Kort karma: 421
Likede indlæg: 4834

Re: Holder du stadig af en eks?

Indlægaf milisa » 11. apr 2018, 17:01

Jeg er bedste ven med min eksmand, og vi deler så meget sammen, at jeg havde været jaloux på mig, havde jeg været hans kæreste... Jeg beundrer hende for hendes overskud og ro. Hun har selvfølgelig heller ingen som helst grund til bekymring, men det VED, man jo aldrig som udenforstående. Så jeg er lykkelig for hende og parat til at trække mig med det vuns, skulle hun en dag kræve det - intet væsen kan forlange mere af hende i denne sag. For så vidt angår ham, så er han et dejligt menneske, som jeg meget nødig vil undvære i mit liv. Jeg taler også stadig med hans søskende, hans mor og hans moster og onkel, som jeg alle har på facebook. Så ja, ham holder jeg dælme af. Men aldrig i livet om jeg nogensinde skal være romantisk involveret med ham igen!

Min første ekskæreste er helt speciel i kraft af hans status som den første. Vi er på julekort og fb-venner. Taler stadig med hans mor og bror, som også er på fb.

Sidste eks-kæreste har jeg ikke noget forhold til. Han sårede mig inderligt. Jeg havde længe kontakt til hans forældre og lillebror, men det er gledet ud - faderen og jeg liker dog hinandens opslag i ny og næ, det er hyggeligt.
1
Tally-ho
Straniera
Indlæg: 901
Tilmeldt: 6. aug 2016, 21:46
Kort karma: 64
Likede indlæg: 2660

Re: Holder du stadig af en eks?

Indlægaf Straniera » 11. apr 2018, 17:20

LadyFox skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:
Jeg har personligt aldrig forstået det med at bevare kontakten til ex'er. Men folk kan selvfølgelig gøre som de har lyst. Jeg synes bare det virker unødvendigt kompliceret...og i det hele taget bare unødvendigt.

Det er vel kun kompliceret hvis en eller begge parter gør det kompliceret?


Når jeg kigger på dem, jeg kender, som har bevaret et venskab med en eks, så er det som regel gået meget godt så længe begge parter har været single. Når den ene så har fundet en ny, er det blevet kompliceret, og der er opstået konflikter, både blandt eksterne, men også blandt de nye kærester.

Jeg kan godt forstå dem, der ikke orker, at deres kærester skal være venner med en eks - i mine øjne er et forhold bare nemmere, når ekserne bliver i fortiden.
1
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19643
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2446
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46284

Re: Holder du stadig af en eks?

Indlægaf LadyFox » 11. apr 2018, 17:25

Straniera skrev:
LadyFox skrev:
NejJegErIkkeAsiat skrev:
Jeg har personligt aldrig forstået det med at bevare kontakten til ex'er. Men folk kan selvfølgelig gøre som de har lyst. Jeg synes bare det virker unødvendigt kompliceret...og i det hele taget bare unødvendigt.

Det er vel kun kompliceret hvis en eller begge parter gør det kompliceret?


Når jeg kigger på dem, jeg kender, som har bevaret et venskab med en eks, så er det som regel gået meget godt så længe begge parter har været single. Når den ene så har fundet en ny, er det blevet kompliceret, og der er opstået konflikter, både blandt eksterne, men også blandt de nye kærester.

Jeg kan godt forstå dem, der ikke orker, at deres kærester skal være venner med en eks - i mine øjne er et forhold bare nemmere, når ekserne bliver i fortiden.


Jeg kender rigtig mange tilfælde hvor det fungerer. Jeg er også selv venner med flere ekser, og jeg har aldrig haft kærester der har set det som noget problematisk.
Jeg har så en enkelt "eks" hvis kæreste har forbudt vores venskab, ellers har det faktisk kun været venner som jeg ikke har haft noget med hvis kærester har synes jeg har været noget af det mest ufede lever.

Jeg vil holde på det kun er problematisk hvis nogle der er indblandet gør det problematisk, og det er ikke en selvfølge at nogen gør det, heller ikke nye partnere. Det kan selvfølgelig godt blive problematisk.
0
...
Brugeravatar
Mani
Indlæg: 11296
Tilmeldt: 27. dec 2015, 21:06
Kort karma: 1792
Geografisk sted: Østjylland
Likede indlæg: 23356

Re: Holder du stadig af en eks?

Indlægaf Mani » 11. apr 2018, 17:29

Jeg har gode minder om et par stykker, dårlige om en enkelt og så har jeg et rigtigt godt forhold til en eksflirt. Vi blev heldigvis aldrig officielt kærester, for han er min svoger i dag :genert:
0
'If you get tired, learn to rest, not to quit.'
Brugeravatar
Animi
Indlæg: 7491
Tilmeldt: 24. okt 2015, 14:47
Kort karma: 829
Likede indlæg: 19601

Re: Holder du stadig af en eks?

Indlægaf Animi » 11. apr 2018, 18:28

Med min første ekskæreste, der vil jeg ikke ligefrem sige at jeg holder af ham, fordi vi har ikke talt sammen i 5 år og jeg kender ham ikke som den mand han er i dag. Men han har en speciel plads i mit hjerte, og hvis jeg stødte ind i ham på gaden, ville det da bare være hyggeligt.

Men min anden ekskæreste, der spyttede jeg ham gerne lige i ansigtet hvis jeg så ham på gaden, hvis ikke det var fordi jeg kunne blive meldt for vold...
0
You know what the issue is with this world? Everyone wants a magical solution to their problem, and everyone refuses to believe in magic.
Brugeravatar
Pax Romana
Indlæg: 1490
Tilmeldt: 5. sep 2017, 10:15
Kort karma: 191
Likede indlæg: 4072

Re: Holder du stadig af en eks?

Indlægaf Pax Romana » 11. apr 2018, 18:33

Næ, holder af er nok så meget sagt.
Jeg har altid haft det sådan at, foran mig ligger fremtiden. Bag ligger fortiden. Jeg tager ved lærer af det, der er sket og tager læren med videre ud i fremtiden, men lægger altid fortiden bag mig.
1
Those are my principles, and if you don't like them... well, I have others.
Life begins at the end of your comfort zone.
I don't know where I'm going, but I sure know where I've been.
IrmaPigen
Indlæg: 7796
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 973
Likede indlæg: 12462

Re: Holder du stadig af en eks?

Indlægaf IrmaPigen » 11. apr 2018, 22:04

Dikus skrev:
Pax Romana skrev:Næ, holder af er nok så meget sagt.
Jeg har altid haft det sådan at, foran mig ligger fremtiden. Bag ligger fortiden. Jeg tager ved lærer af det, der er sket og tager læren med videre ud i fremtiden, men lægger altid fortiden bag mig.


Men du har vel andre nære venskaber end kærester?


Så hvis man har nære venskaber, så forpligter det også en til at være ven med sine eks'er?........... Eller hvad?

Beklager, men som det er sket mange gange tidligere, så forstår jeg simpelt hen ikke pointen i dine indlæg.
0

Tilbage til "Forhold og sex"