Holder du stadig af en eks?

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Aima
Indlæg: 3595
Tilmeldt: 23. aug 2015, 01:43
Kort karma: 1397
Likede indlæg: 15898

Re: Holder du stadig af en eks?

Indlægaf Aima » 14. apr 2018, 03:56

Ja, absolut.

Jeg har to ekser, jeg har kontakt med. Den første og den sidste, faktisk. Den første, som jeg var kæreste med i fire år fra 1996, tænker jeg slet ikke som en ekskæreste, men som en ven. Han skal være far for første gang i år, og jeg var den første der fik det at vide.

Den sidste har jeg et udmærket forhold til, men jeg holder stadig for meget af ham, hvis man kan sige det sådan. Ikke forstået på den måde, at jeg ønsker at være sammen med ham igen, men jeg bekymrer mig for meget om hans ve og vel, og det påvirker mig (meget), når han ikke har det godt. Vores liv sammen endte med et brag, det var hans skyld ubetinget, men det er også ham der har sværest ved at tilgive (sig selv), og acceptere, det hele endte som det gjorde, og det giver ham, her halvandet år senere, ind i mellem stadig nogle nedture. Derudover mangler han mig vist bare som sin personlige projektleder og bedste ven, og mit indtryk er, jeg stadig er hans primære go-to, når læsset vælter, hvadend det så omhandler mig eller alt muligt andet.

Jeg har efter mange overvejelser valgt at acceptere, at jeg stadig har den rolle, men det er ind i mellem energikrævende. Jeg holder så pissemeget af ham, og selvom jeg godt kunne give slip på en masse af de følelser jeg har haft for ham, evner jeg ikke at slække på omsorgen. Oveni rammes jeg ind i mellem stadig af en invasiv vrede og sorg over dét han bød mig, jeg bearbejder stadig, men jeg kan ikke rigtig rette det mod ham, fordi jeg ved, der knuser ham lidt hver gang, og dét får jeg det jo heller ikke bedre af. Tværtimod.
Så, det er uafklaret om vi ender som venner. Jeg håber det, for vi delte liv i 10 år, og jeg har svært ved at forestille mig han ikke fortsat skal have en plads.

Mændene mellem de to ovenstående, er alle særlige for mig, også selvom kontakten er begrænset til fødselsdagshilsener på FB og sådan.
0
I'll stick with hell no's and headphones...
Zoxa
Indlæg: 367
Tilmeldt: 13. jul 2017, 06:04
Kort karma: 22
Geografisk sted: København
Likede indlæg: 593

Re: Holder du stadig af en eks?

Indlægaf Zoxa » 14. apr 2018, 06:49

Ja da, og ses faktisk stadig relativt jævnligt med min allerførste x (vi var sammen 7 år og boede sammen i de 4) også selvom det er over 23 år siden vi gik fra hinanden :-)

Men hans søster og jeg er veninder, så det er ikke så mærkeligt. Hans mor er så i de mellemliggende år flyttet til jylland hvor hun bor ret tæt på noget familie af mig, så vi tager også gerne en kop kaffe når jeg er på de kanter og ringer sammen et par gange om året.
Så det er egentlig hele X-familien jeg stadig holder af :-D
0
Brugeravatar
Mulan
Indlæg: 1764
Tilmeldt: 12. aug 2015, 23:15
Kort karma: 622
Likede indlæg: 6446

Re: Holder du stadig af en eks?

Indlægaf Mulan » 14. apr 2018, 07:53

Min første eks fra et længere forhold var ikke særlig rar ved mig og han fylder heldigvis ikke i mit hoved længere. PÅ den ene eller anden måde. Min seneste ex ønsker jeg alt godt for, jeg har ingen vrede mod ham, men jeg nærer ikke noget behov for kontakt med ham. Da vi forsøgte at forblive venner, der handlede vores samtaler altid om at jeg skulle validere hans rolle i vores tidligere forhold. Der kom bare et tidspunkt, hvor jeg egentlig ikke længere syntes, at det var min rolle. Bl.a efter han havde fundet en sød ny pige at dele livet med. Han ændrede også personlighed og der var mange ting, som han havde.. ikke løjet, men forandret sit verdenssyn på for at (i hans hoved) at gøre mig glad. Det gør at jeg ikke stoler på ham og jeg har svært ved at acceptere, hvad min nuværende kæreste siger "at face value". Vi har bare ikke noget at snakke om længere. Jeg giver ham et kram, hilser og spørger ind til ham, når/hvis vi mødes, men det er det.
1
Rosa Espinosa skrev:Ville slet ikke magte en diller, når jeg bare kom efter en dagmartærte.

"thats typical bad male judgment not a cognitive disorder "
Mirabella
Indlæg: 254
Tilmeldt: 2. nov 2016, 20:30
Kort karma: 18
Likede indlæg: 183

Re: Holder du stadig af en eks?

Indlægaf Mirabella » 15. apr 2018, 08:30

Min første store kærlighed jeg mødte som 19årig - det var svært og kompliceret men det var kærlighed som kun en nyforelsket naiv 19årig kan føle den.

Der var en del kulturelle komplikationer med hemmeligheder og svigt - kærligheden forsvandt dog aldrig helt. Som 25årig nåede jeg dog et punkt hvor jeg spurgte mig selv om jeg ønskede en fremtid med ham, på de præmisser som var en del af det og jeg måtte erkende at det ønskede jeg ikke.

I løbet af de sidste 13år har han jævnligt kontaktet mig, fordi han gerne ville mødes og snakke (han er gift og har 2 børn) jeg har dog valgt at ignorere ham, fordi jeg bare ikke ser noget positivt udbytte af at dvæle ved fortiden.

Han tror nok jeg er ligeglad med ham og det var let for mig at give slip - det var det bestemt ikke, men jeg er ikke i tvivl om det var det rigtige. Jeg ved det lyder lidt arrogant, men jeg er slet ikke i tvivl om at jeg var hans "once in a lifetime" - det er bare ikke fair overfor hans familie at jeg har nogen kontakt.
1
Brugeravatar
Tanten
Indlæg: 1926
Tilmeldt: 14. aug 2015, 12:03
Kort karma: 457
Geografisk sted: Aarhus
Likede indlæg: 9628

Re: Holder du stadig af en eks?

Indlægaf Tanten » 15. apr 2018, 09:56

Jeg tænker, det er to helt forskellige foki, om man holder af sine ekser, eller om man har bevaret et venskab med dem - der kan være masser af gode grunde til, ikke at have kontakt, selvom man omfatter dem med kærlige følelser.
3
Brugeravatar
Pawnee_Waffle
Indlæg: 158
Tilmeldt: 26. mar 2018, 22:03
Kort karma: 56
Likede indlæg: 546

Re: Holder du stadig af en eks?

Indlægaf Pawnee_Waffle » 15. apr 2018, 10:38

Eks nr. 1: Min første kæreste, forholdet varede i et par år. Han var på ingen måde god for mig. Fysisk og psykisk vold var en fast del af hverdagen, og jeg var i perioder direkte bange for ham. Med venners opbakning og støtte, lykkedes det mig til sidst at gå. Jeg hader ham ikke i dag, han var bare et sølle menneske der levede et sølle liv. Jeg har ikke talt med ham siden, men har hørt rygter om at han stadig den dag i dag taler utrolig grimt om mig. Det er ret underligt, det er alligevel næsten 15 år siden jeg gik.

Eks nr.2: Vi var unge og forelskede, men jeg var en klaphat der sårede ham for mange gange. Jeg kan stadig få helt ondt i maven når jeg tænker på det. Bruddet var grimt, men vi har siden snakket ud om det. Jeg holder stadig af ham, og jeg smiler ved tanken om at han nu har fået en dejlig kone og det liv han drømte om. Han fortjener det hele. Jeg har ikke snakket med ham i mange år, men hvis jeg mødte ham på gaden, ville jeg give ham et stort knus.

Eks nr.3: Vi var sammen i 2 år, og jeg elskede ham utrolig højt. Vores forhold kom aldrig til at fungere ordentligt på grund af hans autisme som jeg havde meget svært ved at forstå dengang. Jeg er ikke i tvivl om at han også elskede mig, men han kunne ikke finde ud af at vise det, og han kunne ikke forstå rigtig mange ting jeg gjorde og sagde. Det sled mig op, og jeg endte med at gå fra ham fordi jeg så inderligt ønskede en samhørighed som jeg godt vidste, at vi aldrig ville få. Han er et fantastisk dejligt og klogt menneske, og jeg vil altid have ham i mit hjerte. Vi har dog ikke talt sammen de sidste 4 år, og det er også helt ok. Vi er ikke uvenner, men han tager bare ikke initiativ til snak, så det ligger på mig at det er gledet ud. Han nåede at møde min mand og mit ældste barn et par gange til middag, og jeg er sikker på at han var glad på mine vegne.
1
One person's annoying is another's inspiring and heroic.
Brugeravatar
LaScrooge
Indlæg: 7569
Tilmeldt: 9. okt 2015, 08:59
Kort karma: 1897
Likede indlæg: 24590

Re: Holder du stadig af en eks?

Indlægaf LaScrooge » 15. apr 2018, 11:36

Min første rigtige kæreste, som var den første jeg elskede, har jeg ikke set i 10 år eller mere, men jeg holder stadig af ham og håber, det går ham godt.

Nummer to håber jeg har et dårligt liv. Ham gjorde ikke noget ud over at være passiv og mangle integritet, men efter bruddet var han en mega nar der blev ved med at ringe for at snakke om, hvorfor det gik galt, så han kunne undgå at begå de samme fejl med sin næste kæreste - som han i øvrigt var sammen med 2 uger efter jeg endte forholdet. Det var så ting jeg havde prøvet at snakke med ham om i 2 ÅR.

Nummer 3 holder jeg af som ven og jeg er glad for, at han har fundet en dejlig kæreste og har det godt.

Nummer 4 elsker jeg. Det er et nyt brud, 1 måned siden, mig der gik. Tiden vil vise hvad jeg kommer til at føle for ham i fremtiden, det afhænger måske lidt af hvad han gør. Hvis han fx finder sig en ny kæreste og får et barn med hende indenfor de næste to år, kan det godt være at jeg bliver bitter og ender med at ønske ondt over ham. Selvom det ikke er fint.
0
And we both know: I will be delicious
Brugeravatar
billiebean
Indlæg: 3417
Tilmeldt: 11. dec 2015, 11:29
Kort karma: 332
Likede indlæg: 4382

Re: Holder du stadig af en eks?

Indlægaf billiebean » 17. apr 2018, 16:10

Den første rigtige længerevarende kæreste (+10 år siden) er jeg ret neutral overfor. Han har kontaktet mig lidt, men jeg synes det er lige dele akavet og unødvendigt at snakke sammen.

Den anden (+7 år siden) som var et forhold der gik op og ned, har jeg en form for sympati med stadig. Jeg håber han har det godt og er glad. Han er en god dreng, var bare møgforvirret - ligesom jeg nok var. Jeg slog op med ham, og han har ikke kontaktet mig, og jeg kontakter heller ikke ham af respekt for hans nye liv. Han likede dog for nyligt et billede på Instagram, hvor man kunne se, jeg var gravid, så der er sandsynligvis ikke flere hard feelings.
0
Bad Samaritan
Indlæg: 481
Tilmeldt: 1. maj 2017, 19:17
Kort karma: 172
Likede indlæg: 3089

Re: Holder du stadig af en eks?

Indlægaf Bad Samaritan » 17. apr 2018, 21:51

Adskillige - og to af dem gør jeg en del ud af at følge og se, når jeg er hjemme, selv om det ikke er nær så ofte som jeg gerne ville det...

Før i tiden var jeg vildt god til at fucke forhold op i sådan en grad, at bruddene blev sådan nogle rigtig ugly nogen. Men det er blevet bedre heldigvis - og idag regner jeg netop de to eks'er for værende blandt mine nærmeste venner. Jeg ved ikke, rigtig hvorfor at det er sådan, udover selvfølgelig at de begge to er vildt dejlige mennesker, men måske er det noget med at de hver især udgør de sidste stumper af "det dér liv, jeg havde derhjemme engang" - og det er altså meget rart at komme hjem til. Noget, faktisk...
1
Brugeravatar
Zombie
Indlæg: 5109
Tilmeldt: 16. aug 2015, 14:06
Kort karma: 1219
Likede indlæg: 20819

Re: Holder du stadig af en eks?

Indlægaf Zombie » 18. apr 2018, 08:51

Bad Samaritan skrev:Adskillige - og to af dem gør jeg en del ud af at følge og se, når jeg er hjemme, selv om det ikke er nær så ofte som jeg gerne ville det...

Før i tiden var jeg vildt god til at fucke forhold op i sådan en grad, at bruddene blev sådan nogle rigtig ugly nogen. Men det er blevet bedre heldigvis - og idag regner jeg netop de to eks'er for værende blandt mine nærmeste venner. Jeg ved ikke, rigtig hvorfor at det er sådan, udover selvfølgelig at de begge to er vildt dejlige mennesker, men måske er det noget med at de hver især udgør de sidste stumper af "det dér liv, jeg havde derhjemme engang" - og det er altså meget rart at komme hjem til. Noget, faktisk...


Du må lige sige til, næste gang du skal have god dansk mad og øl. :D
2
aka Forbies

:gammel:
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: Holder du stadig af en eks?

Indlægaf Grissebassen » 19. apr 2018, 10:39

Min eks og jeg var venner i mange år efter vi gik fra hinanden. Og i den periode har jeg bestemt holdt af ham. Vi er ikke venner mere, og jeg synes han er lidt af en klovn nu. Så jeg vil ikke sige, at jeg stadig holder af ham på samme måde. Men jeg ønsker ham bestemt alt det bedste, på en måde, som jeg kun gør for mine tætteste venner.
0
Brugeravatar
Depeche_Mama
Indlæg: 815
Tilmeldt: 29. okt 2016, 17:02
Kort karma: 97
Likede indlæg: 964

Re: Holder du stadig af en eks?

Indlægaf Depeche_Mama » 7. maj 2018, 17:40

Jeg har ikke mange eks’er, har faktisk kun et rigtigt seriøst forhold bag mig, fra før jeg mødte min mand.

Og ham eks’en holder jeg vel på en eller anden måde af, vi var meget unge og ikke altid super gode for hinanden, men samtidig havde vi det sjovt og hyggeligt sammen. Vi var sammen i 5 år og boede sammen i stort set alle årene. Det var mig, der gik fra ham, fordi det pludselig gik op for mig, at vi var for forskellige.

Vi har en sjælden gang i mellem kontakt, sådan a’la at følge hinanden på Insta, og en sjælden gang imellem sende hinanden en ‘hvad så, hvordan går det hele’hilsen.

Vi er TEMMELIGT meget ovre hinanden, jeg har været gift i 7 år, han skal giftes med sin kæreste snart, og vi har begge fået børn. Så det er mere nostalgisk kontakt, fordi vi selvsagt betød meget for hinanden.
Jeg savner ikke ham, men kan faktisk godt savne hans familie stadig, nogle gange. De var edderrøvme søde :-)
0
At vove er at miste fodfæstet for en stund;
Ikke at vove er at miste sig selv.

Tilbage til "Forhold og sex"