De spirrende forhold - snik snak

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. jun 2018, 19:49

Krølle skrev:
Rikke skrev:
Dikus skrev:Jeg bad om skilsmisse på Messenger. Jeg kaster ikke med sten.

Jeg bad om den over en gyserfilm og popcorn. Heller ingen sten herfra :D


Her kom ordet vist første gang i spil til nytåtsmiddag på restaurant. Det var dog en fin aften, men heller ingen sten herfra.


Min standard for ordentlighed er seriøst en kæmpe hæmsko indimellem... men jeg tænker også at i er nogle mennesker jeg i den grad forbinder med ordentlighed, når det handler om andre mennesker og relationer. Og man skal jo netop også være ordentlig overfor sig selv.
Det er bare grænseoverskridende for mig, at være årsag til at ting gør ondt på andre.

Og jeres brud er jo alligevel nogen der er lykkedes på den gode måde - så det er jo slet ikke så dramatisk, som min hjerne gerne vil gøre det til.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Krølle » 17. jun 2018, 19:55

Det vigtigste er faktisk at være ordentlig overfor sig selv - nsvnlig hvis man grundlæggende vægter at være det overfor andre.

Er man i den proces mindre end optimal i ordentlighed overfor andre, hænger det nemlig ofte sammen med, at de - som her - selv har presset citronen for meget.

Sagt på en anden måde; han har været en total røv overfor både dig og drengene. Set i det lys; hvorfor er det, at han alligevel er mere berettiget til ordentlighed end dig?
5
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Madam Pomfrey » 17. jun 2018, 20:35

Jeg bliver stresset af bare at læse om det der... det er et ondt sted at havne, ikke at få gjort sine ting og trække dem ud. Og min første tanke er, hvordan vil han klare sig som uddannet, når det for alvor gælder og man har det fulde ansvar for børns læring
7
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Tilly » 17. jun 2018, 21:24

Tror du han virkelig vil være lærer? Det kan jo være svært at finde motivationen, hvis man er i gang med noget man egentlig ikke har lyst til. Hvis han virkelig VIL sin uddannelse som lærer, så er det da ret problematisk at han ikke kan tage sig sammen til at lægge de nødvendige kræfter i det. Og så er han jo nødt til at prøve at finde ud hvorfor han har så svært ved at tage sig sammen til det.
1
Brugeravatar
Fru Sunshine
Indlæg: 11519
Tilmeldt: 13. aug 2015, 12:31
Kort karma: 1738
Geografisk sted: Vendsyssel
Likede indlæg: 16695

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Fru Sunshine » 18. jun 2018, 04:21

Jeg tænker nok mest, at hvis praktikken stressede ham, så vil han da på ingen måde kunne klare en dagligdag.
Og jeg ville helst være fri for en kollega, for hvem det hele sejler.
1
"Jeg elsker alle farver i verden. Især brun. Det er derfor jeg er det."
Kalenderlågeåbnerbjørnen Bruno.
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf IrmaPigen » 18. jun 2018, 05:20

Dikus skrev:Også mig. Er du sikker på, han er voksen nok til at være din kæreste?


Tænker det samme. Han virker meget umoden. Kan ikke finde ud af lave aftaler (eksemplet med hans mor, og at han ikke helt kan engagere sig til at aftale noget fast med dig i ferien) . Kan ikke finde ud af at lave sine opgaver til tiden så han misser eksaminer (vi taler ikke bare almindelige afleveringer men eksaminer). Han kan heller ikke finde ud af at lave sin aftalte del af et gruppearbejde, selvom han skal stå til ansvar for andre. Han er virkelig sløv og virker ligeglad med alt og er uden ansvarsfølelse.

Du vil gerne snart have flere børn - med ham. Han opfører sig selv som et uansvarligt barn.

Kan du slet ikke se, at det vil være en dødssejler at få barn med ham, og at alt arbejdet kommer til at hænge på dig?Det er virkelig synd for dig, hvis du ikke kan se det.
3
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19609
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2443
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46091

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf LadyFox » 18. jun 2018, 07:02

Dikus skrev:Jeg bad om skilsmisse på Messenger. Jeg kaster ikke med sten.

Jeg skrev en SMS til hans ven hvor der stod at han bare kunne sige til min eks at det var slut og han ikke behøvede komme hjem. Jeg har vist også mistet retten til at dømme.
0
...
IrmaPigen
Indlæg: 7785
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf IrmaPigen » 18. jun 2018, 07:49

Marioneta skrev:
IrmaPigen skrev:Kan du slet ikke se, at det vil være en dødssejler at få barn med ham, og at alt arbejdet kommer til at hænge på dig? Det er virkelig synd for dig, hvis du ikke kan se det.


Jeg kan sagtens se det og det er grunden til at jeg skrev herinde for nyligt, at der er nogle realiteter omkring ham, som gør, at plan B om at få barn alene stadig er aktuel.

Samtidig så fortæller en mands karakter bare heller ikke alt. Da min eks var på min kærestes alder, havde han færdiggjort en phd. Da jeg fik barn med ham, stod jeg med alt arbejdet alligevel.

Lige nu har min kæreste oplevet et nederlag med sin uddannelse og jeg afventer hvordan det går. Det skal man have lov til at opleve og betyder ikke nødvendigvis, at man er en dødssejler at være i forhold med. Jeg er mere nysgerrig på hvad der egentligt er grunden til den manglende motivation. Jeg tænker, at der ligger noget bag, som han bør udforske. Det er mere hvordan han reagerer på situationen, som er vigtig, end at han kom i situationen til at starte med.


Hvis jeg skal have barn alene, så er det tidligst til nytår pga. min uddannelses opbygning. Så vi har stadig lidt tid at finde ud af om det er realistisk at få barn sammen. Jeg er dog meget bevidst om, at det ikke lige nu ser særlig realistisk ud, men det er også okay. Så får jeg bare barn alene, som oprindeligt var planen. Jeg er vant til at klare det hele selv, så lige netop det afskrækker mig ikke og det er nok også lige netop grunden til at han stadig får chancen. Worst case scenario er at jeg står med det hele selv. Jamen velkommen til min verden allerede.

Men som landet ligger nu, skal vi ikke have barn. Der skal ske nogle store ændringer, ingen tvivl om det. Det er netop de ændringer jeg er i tvivl om, om han ville kunne lave, men han får chancen et halvt års tid mere. På andre punkter har han rykket sig ret meget og han vil mig tydeligvis rigtigt gerne, så han skal uden tvivl have muligheden for at udvikle sig, så lang tid at jeg også har tiden til det.


Nu ved jeg ikke hvad du mener med "karakter". Men jeg dømmer ikke ud fra hans karakterer på uddannelsen. Jeg knytter min holdning op på hans personlighed. Han virker så en doven hund, der drysser rundt og ikke evner at tage sig sammen til ret meget.

Heller ikke i privatlivet hvor han ikke evner at lave faste aftaler med dig (ferien) eller hans mor, hvor hun hovsa ikke kom på det besøg de havde talt om, fordi han ikke magter at engagere sig og lave faste aftaler.

At det så også betyder han heller ikke kan finde ud at tage sig sammen på studiet når det virkelig gælder, bekræfter mig blot i han i hans personlighed helt generelt er lad, og at han ikke magter at engagere sig i ret meget. Hun lyder faktisk som en doven og passiv teenager på 15.

Jeg forstår virkelig ikke, hvordan du kan holde ham ud. Og jeg synes det er virkelig synd, at du finder dig i hans opførsel, for jeg synes du fortjener noget bedre.
7
Jammerdalen
Indlæg: 776
Tilmeldt: 6. feb 2016, 19:14
Kort karma: 133
Likede indlæg: 1001

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Jammerdalen » 18. jun 2018, 09:56

Nu ved jeg, at man skal passe voldsomt på med at bringe diagnoser på banen herinde, men jeg tænker, at det kan være lige så stigmatiserende at få mærkatet: doven, uansvarlig osv. frem for at have problemer med planlægning, overblik, igangsættelse og motivation. Hvis din kæreste har sidstnævnte, så kan han jo ikke gøre for, at han har svært ved at få det til at fungere.
0
Brugeravatar
girl_beat
Indlæg: 3982
Tilmeldt: 21. sep 2015, 19:24
Kort karma: 406
Likede indlæg: 5211

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf girl_beat » 18. jun 2018, 10:25

Marioneta skrev:Min kæreste er faktisk rigtig dygtig og han har generelt nemt ved studiet. Han kan møde op til almen dannelse uden at læse pensum, men alligevel være meget aktiv i timerne. Vores lærer er ret glad for ham, for han bidrager altid i timerne. Han er vant til at han kan snakke sig ud af alt og har indtil nu ikke lavet noget alene, så jeg tror simpelthen at det kom bag på ham, at det alligevel krævede det, som det gjorde. Jeg foretrækker selv at arbejde alene og valgte selv at lave lave praktikopgaven alene, hvor han var sammen med sin gruppe.

Men måske det også bare skyldes, at han blev oprigtig overrasket over hvor svært det var at lave opgave alene og han ikke havde regnet med matematik ville være så svær og måske består han uden problemer i dag og laver sin opgave i løbet af sommeren uden problemer og så er der jo ikke det vilde at skrive hjem om mere. Men lige nu kan det bare gå begge veje og tiden må vise hvad der sker.


Nu ved jeg ikke, om jeg kommer til at simplificere noget ude af kontekst, men har det markerede ikke været gennemgående i flere aspekter af jeres forhold? :gruble:

At initiativ, planlægning og ansvar for tingenes udførelse ligger meget langt fra ham - og du påtager dig det, fordi du er vant til at klare dig selv? På kort sigt er det nemt for jer begge, fordi I bare gør det, I plejer, men på sigt kan det give en masse frustrationer og en skæv relation, som du - måske - skal have liggende i baghovedet, hvis du seriøst overveje at skabe en familie sammen med ham.
2
I don't mind living in a man's world as long as I can be a woman in it! :-D
Grissebassen
Indlæg: 1997
Tilmeldt: 12. aug 2015, 14:42
Kort karma: 163
Likede indlæg: 3425

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Grissebassen » 18. jun 2018, 10:52

Jeg har ikke været så aktiv herinde på det seneste. Alt er generelt gået rigtig fint mellem mig og min kæreste. Men på den seneste uge er han blevet lidt mentalt fraværende og passiv. Vi er begge super pressede på arbejdet for tiden, og der skal selvfølgelig også være plads til at trække sig lidt ind i sig selv i en kortere periode, når man er i et forhold. Jeg er sikker på, at jeg dårligt ville lægge noget i det, hvis det ikke var fordi jeg også selv er så presset for tiden. Men for satan hvor sætter det mit alarmberedskab i gang og får katastrofetankerne til at forberede mig på et brud og hvordan jeg skal tackle det.
0
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Madam Pomfrey » 18. jun 2018, 11:04

Marioneta skrev:
Både og. Han kan være træg til planlægning, men ikke mht ansvar. Generelt så oplever jeg ikke den mand i det private, som jeg gjorde i studiegruppen. Det er også derfor jeg er i tvivl om hvad der er grunden til hans total manglende motivation mht studiet for sådan er han altså ikke generelt. Han er ikke lad og doven ellers.



Har du spurgt ham hvorfor, sådan nysgerrigt og bekymret? Vi kan jo alle ha noget der skaber nogle blokeringer, tager motivationen og "gidet" fra os.
Det er jo så bare ikke specielt smart i uddannelses øjemed...
Det er jo ikke sikkert han kan give dig et svar, men det kan måske skabe noget reflektion, hvis du tager hul på det.
1
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Madam Pomfrey
Indlæg: 8894
Tilmeldt: 11. aug 2015, 19:29
Kort karma: 1514
Likede indlæg: 25487

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Madam Pomfrey » 18. jun 2018, 18:24

Marioneta skrev:
Madam Pomfrey skrev:
Marioneta skrev:
Både og. Han kan være træg til planlægning, men ikke mht ansvar. Generelt så oplever jeg ikke den mand i det private, som jeg gjorde i studiegruppen. Det er også derfor jeg er i tvivl om hvad der er grunden til hans total manglende motivation mht studiet for sådan er han altså ikke generelt. Han er ikke lad og doven ellers.



Har du spurgt ham hvorfor, sådan nysgerrigt og bekymret? Vi kan jo alle ha noget der skaber nogle blokeringer, tager motivationen og "gidet" fra os.
Det er jo så bare ikke specielt smart i uddannelses øjemed...
Det er jo ikke sikkert han kan give dig et svar, men det kan måske skabe noget reflektion, hvis du tager hul på det.


Jeg har tænkt mig at spørge ham, men ville lige vente til efter reeksamen. Men ja, jeg er både nysgerrig og bekymret, for det var noget jeg oplevede i studiegruppen, og derefter med opgaven og nu med reeksamen. Så det er jo et mønster, som det er oplagt at spørge ind til om han har gjort sig nogle tanker om hvorfor han ikke kan finde motivationen til uddannelsen.


Ikke at jeg skal blande mig, men det går måske meget godt i tråd at spørge ind til de andre ting der udfordrer dig i jeres relation, eller som du undrer dig over i hans relationer til andre i det hele taget. F.x. det med at han ikke får lavet en aftale med sin mor i ferien.
Eller det med at at han ikke rigtig evner eller har lyst til at kommunikere på daglig basis.

Det er måske mere ufarligt at spørge ind til det, reelt undrende, nu hvor du selv har besluttet at det ikke skal være et issue imellem jer, at du har accepteret at det er præmissen. Så kommer det jo netop ikke til at handle om dine behov og forventninger. Men bliver en decideret undren på hvorfor han har det sådan.
0
"Happiness can be found, even in the darkest of times, if one only remembers to turn on the light."
Brugeravatar
Tilly
Indlæg: 5068
Tilmeldt: 14. aug 2015, 15:01
Kort karma: 499
Likede indlæg: 9826

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Tilly » 18. jun 2018, 20:55

Marioneta skrev:
Madam Pomfrey skrev:
Marioneta skrev:
Både og. Han kan være træg til planlægning, men ikke mht ansvar. Generelt så oplever jeg ikke den mand i det private, som jeg gjorde i studiegruppen. Det er også derfor jeg er i tvivl om hvad der er grunden til hans total manglende motivation mht studiet for sådan er han altså ikke generelt. Han er ikke lad og doven ellers.



Har du spurgt ham hvorfor, sådan nysgerrigt og bekymret? Vi kan jo alle ha noget der skaber nogle blokeringer, tager motivationen og "gidet" fra os.
Det er jo så bare ikke specielt smart i uddannelses øjemed...
Det er jo ikke sikkert han kan give dig et svar, men det kan måske skabe noget reflektion, hvis du tager hul på det.


Jeg har tænkt mig at spørge ham, men ville lige vente til efter reeksamen. Men ja, jeg er både nysgerrig og bekymret, for det var noget jeg oplevede i studiegruppen, og derefter med opgaven og nu med reeksamen. Så det er jo et mønster, som det er oplagt at spørge ind til om han har gjort sig nogle tanker om hvorfor han ikke kan finde motivationen til uddannelsen.


Hvordan gik det så med hans reeksamen i dag? :)
0
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Q-beben » 19. jun 2018, 08:53

Har haft en skøn weekend, hvor jeg arbejdede frivilligt som bartender fredag aften/nat.

Jeg havde snakket med min kæreste om, at han ville dukke op i løbet af aftenen. En af mine veninders mand fik nys om det, så han arrangerede spontant fælles spisning med grill og øl for ca. 15 kammerater og inviterede min kæreste, så min kæreste kunne blive "introduceret" for vennekredsen. De havde en super aften, blev selvfølgelig godt fulde, dukkede op i baren sent ud på aftenen og blev til, at vi lukkede. De havde været super gode til at tage imod min kæreste, - nysgerrige, godt humør og inkluderende, så han havde hygget sig helt vildt og lærte bare så mange at kende den aften/nat.

Jeg synes faktisk, det var sejt, at han tog imod invitationen, selvom han ikke kendte en eneste af dem. Jeg er meget udadvendt og har flere vennekredse, hvor vi tilbringer meget tid meget sammen, så det var bare dejligt, at han nød det sådan, for så kan vi have det sammen. Det kunne jeg ikke med min eks-kæreste, som var ret kræsen mht., hvem han ville omgås.

Selvom jeg havde så travlt i den bar, at jeg slet ikke kunne nå at tale med ham eller holde pause, så kunne jeg godt se, at han havde det sjovt :)
6

Tilbage til "Forhold og sex"