De spirrende forhold - snik snak

Her kan du snage løs i dine meddebattørers parforhold eller singleliv, og alt hvad der følger med.
IrmaPigen
Indlæg: 7786
Tilmeldt: 17. apr 2016, 06:38
Kort karma: 971
Likede indlæg: 12438

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf IrmaPigen » 27. jun 2018, 18:45

Marioneta skrev:
Undtagelsen skrev:Jeg er glad for at du ikke tog forslaget ilde op.

Det er naturligvis ikke op til mig at sætte reglerne for dine evt lister, men jeg tror det er vigtigt at være 100% ærlig, når man laver dem.
Ikke noget med at "det kunne være meget godt, hvis det lige blev sådan her", "måske i fremtiden" osv. You get the picture.
Råt for usødet. Giver forholdet/din kæreste dig flest bekymringer eller glæder. Man må tage udgangspunkt i hvad man har og om man har lyst til at leve med det. Bliver det (endnu) bedre senere hen, er det bare fantastisk, men det må ikke blive en sovepude.


Det er bare svært at forestille sig hvordan det vil være, hvis vi flyttede sammen. Lige nu bor vi ikke sammen og vores problemer er fortrinsvis imellem os, når vi ikke er sammen. Når vi er sammen, oplever vi ikke problemerne. Derfor har jeg en ide om, at problemerne ikke vil være så store, den dag vi bor sammen, men jeg kan selvfølgelig ikke vide det.


Men din kæreste har jo virkelig meget brug for sit eget space, hvor han kan dovne den og leve i sin egen lille virkelighedsfjerne fantasiverden.

Hvis du spørger mig, kan man ikke leve og bo sammen med sådan en type.
1
Brugeravatar
ina
Indlæg: 2171
Tilmeldt: 9. sep 2015, 12:01
Kort karma: 391
Likede indlæg: 3050

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf ina » 27. jun 2018, 18:50

Q-beben skrev:Jeg har nul tolerance overfor hash/pot/skunk. Jeg kan sagtens følge Marioneta, og det er helt ok at føle det på den måde, hun gør.

Måske føler man ikke selv, at virkningen af hash er der så længe, men der kan være så mange ufede følgevirkninger og risiko for at blive afhængig af det. Sidst men ikke mindst... blir du taget med det i blodet som bilist, koster det kørekortet.


Fair at have nul-tolerance. Men det har Marioneta jo ikke, selvom hun synes han skal lade være. Selvfølgelig er det fair at føle som hun gør, jeg synes bare der måske var værd at overveje om hun kan leve med hash engang imellem eller om hun i virkeligheden har nul-tolerance. Hvis det er det sidste, så må hun jo reagere på det. Hvis det er det første, så skal hun lade ham gøre det uden at snakke om brudt tillid og skyld.
5
Undtagelsen
Indlæg: 2238
Tilmeldt: 17. aug 2015, 17:05
Kort karma: 220
Likede indlæg: 4584

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Undtagelsen » 27. jun 2018, 19:02

Marioneta skrev:
Undtagelsen skrev:Jeg er glad for at du ikke tog forslaget ilde op.

Det er naturligvis ikke op til mig at sætte reglerne for dine evt lister, men jeg tror det er vigtigt at være 100% ærlig, når man laver dem.
Ikke noget med at "det kunne være meget godt, hvis det lige blev sådan her", "måske i fremtiden" osv. You get the picture.
Råt for usødet. Giver forholdet/din kæreste dig flest bekymringer eller glæder. Man må tage udgangspunkt i hvad man har og om man har lyst til at leve med det. Bliver det (endnu) bedre senere hen, er det bare fantastisk, men det må ikke blive en sovepude.


Det er bare svært at forestille sig hvordan det vil være, hvis vi flyttede sammen. Lige nu bor vi ikke sammen og vores problemer er fortrinsvis imellem os, når vi ikke er sammen. Når vi er sammen, oplever vi ikke problemerne. Derfor har jeg en ide om, at problemerne ikke vil være så store, den dag vi bor sammen, men jeg kan selvfølgelig ikke vide det.


Men oplever I så ikke problemerne, fordi det faktisk er så kort tid I er sammen at de ikke når at blive et issue...
Det kan feks ikke være mange krav der bliver stillet til ham, når I ses og det vil jo være væsentligt anderledes med et barn i huset. Der er ting, der bare skal fikses her og nu.

Men Marioneta, det er jo helt op til dig. Det er dig, der skal kunne leve med det - ikke os andre.
Bare du ikke luller dig selv ind i en masse hvis-nu-bare'r.
5
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Q-beben » 23. jul 2018, 06:55

Uhm... har lige været på den mest vidunderlige miniferie med kæresten... Bare os to... uden børn... :) Jeg nød hvert sekund, - det føltes helt magisk... Gode snakke, masser af skøn skøn sex, grin og latter, kulturelle oplevelser, romantik, små overraskelser...

Jeg kan bare så godt li` ham... og “os”, det vi har sammen :)
5
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Krølle » 23. jul 2018, 08:53

Jeg tror, jeg lige så stille kravler ind i denne her tråd. Der har i starten været snak om dens berettigelse, men jeg synes, den er perfekt - jeg anser ikke mig selv for at have en kæreste, men omvendt er relationen på vej et eller andet sted hen, som gør, at jeg absolut heller ikke opfatter mig selv som single. I den limboperiode er “spirende forhold” vist den mest rammende betegnelse :genert:

Personligt kan jeg mærke, at det er om ikke svært så mærkeligt for mig at være del af en relation, hvor interesse, omsorg og omtanke er en naturlig del af at være sammen. Jeg skal virkelig være opmærksom på ikke at lukke af og insistere på “kan selv, vil selv”, fordi jeg de sidste mange år har været vant til, at der kun var mig til at tage vare på mig. Jeg synes jo reelt, det andet er meget federe, så jeg famler mig lidt frem (og til tider tilbage) i forsøget på at overgive både tillid og åbenhed til et andet menneske. Heldigvis er der intet pres, og jeg er desuden ret sikker på, at vi hver især kæmper en lignende kamp i privaten - lykkeligvis ser det ud som om, begge er succesfulde i bestræbelserne, så jeg tror faktisk, vi stille og roligt tager skridt i den gode retning.

Har I andre kæmpet med noget lignende efter mange pr alene eller i et dysfunktionelt forhold?
1
MissB
Indlæg: 2339
Tilmeldt: 30. apr 2017, 20:02
Kort karma: 253
Likede indlæg: 2121

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf MissB » 23. jul 2018, 09:25

Krølle skrev:Jeg tror, jeg lige så stille kravler ind i denne her tråd. Der har i starten været snak om dens berettigelse, men jeg synes, den er perfekt - jeg anser ikke mig selv for at have en kæreste, men omvendt er relationen på vej et eller andet sted hen, som gør, at jeg absolut heller ikke opfatter mig selv som single. I den limboperiode er “spirende forhold” vist den mest rammende betegnelse :genert:

Personligt kan jeg mærke, at det er om ikke svært så mærkeligt for mig at være del af en relation, hvor interesse, omsorg og omtanke er en naturlig del af at være sammen. Jeg skal virkelig være opmærksom på ikke at lukke af og insistere på “kan selv, vil selv”, fordi jeg de sidste mange år har været vant til, at der kun var mig til at tage vare på mig. Jeg synes jo reelt, det andet er meget federe, så jeg famler mig lidt frem (og til tider tilbage) i forsøget på at overgive både tillid og åbenhed til et andet menneske. Heldigvis er der intet pres, og jeg er desuden ret sikker på, at vi hver især kæmper en lignende kamp i privaten - lykkeligvis ser det ud som om, begge er succesfulde i bestræbelserne, så jeg tror faktisk, vi stille og roligt tager skridt i den gode retning.

Har I andre kæmpet med noget lignende efter mange pr alene eller i et dysfunktionelt forhold?


Jeg kan sagtens genkende dine tanker. Jeg var single i over 10 år efter et dysfunktionelt forhold med psykisk vold. Det har kostet mange timer hos mange forskellige psykologer at nå dertil hvor jeg gjorde at jeg turde date og stole på mænd. Og min kæreste er den første jeg har “overgivet” mig til. Han var heldigvis fantasgisk til at tage det i mit tempo, og er det stadig nu her 1,5 år efter, når der dukker grimme minder op.
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Krølle » 23. jul 2018, 09:49

Det jeg er mest overrasket over er faktisk, hvor nemt det er at give slip på gamle erfaringer og mønstre og bare acceptere og være i, at det her er anderledes og nemt.

Jeg kan godt mærke, at gamle erfaringer og usikkerheder dukker op, men allerede efter en måned er det i et helt andet omfang. Jeg har været meget bevidst om, hvorvidt usikkerheden er forårsaget af ting i relationen eller mine egne mønstre, og so far er scoren 0 - 1 mio :genert:

Det fedeste ved at have givet slip og aktivt beslutte at møde verden med tillid er, at det har vist dig berettiget. Det er en essentiel erfaring og gør det nemmere og nemmere for mig at holde fast i, at det ikke er farligt at møde verden uden paraderne helt oppe under hagen.
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Krølle » 23. jul 2018, 14:41

Det er for øvrigt syret. Jeg tænker ikke på mit seneste forhold som dysfunktionelt, men det VAR det jo. Oh, the stories you tell for survival...
0
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Q-beben » 24. jul 2018, 09:05

Krølle skrev:Det er for øvrigt syret. Jeg tænker ikke på mit seneste forhold som dysfunktionelt, men det VAR det jo. Oh, the stories you tell for survival...


Hvordan var det dysfunktionelt? Altså, hvis det er ok at spørge? :)
0
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Q-beben » 24. jul 2018, 09:16

I mit sidste forhold havde vi konstant konflikter... lige fra starten af og om selv de mindste ting.

Han var en meget konfliktsøgende "alfa-han"... Mærkeligt nok mente han, at det var mig, der var den konfliktsøgende part... Men det er slet ikke noget, jeg har været vant til i mine tidligere forhold - og det ligger heller ikke til min natur :)

Nu her i mit nye forhold... har vi ingen konflikter, og det er bare så lyst og lækkert, når tingene glider så let. Jeg har slet ikke svært ved at nyde det eller vænne mig til det. Jeg værdsætter det rigtig ofte og tænker, at jeg aldrig mere skal i forhold med en konfliktsøgende alfa-han igen :)
1
Brugeravatar
Krølle
Indlæg: 3674
Tilmeldt: 16. aug 2015, 02:48
Kort karma: 1829
Likede indlæg: 14457

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Krølle » 24. jul 2018, 14:48

Q-beben skrev:
Krølle skrev:Det er for øvrigt syret. Jeg tænker ikke på mit seneste forhold som dysfunktionelt, men det VAR det jo. Oh, the stories you tell for survival...


Hvordan var det dysfunktionelt? Altså, hvis det er ok at spørge? :)


Vi var emotionelt et virkeligt dårligt match, men ingen af os erkendte eller tog konsekvensen. Det har givet nogle issues, jeg skal arbejde med, men vi bærer begge ansvar, og vi har også lært sindssygt meget hver især af at være sammen. Jeg fortryder intet forstået på den måde, at jeg gik på det rigtige tidspunkt; sent nok til vitterligt at have prøvet alt og få AL den lærdom med mig, jeg kunne, og tidligt nok til ikke at gå i stykker på en måde, der ikke kunne repareres ved at gå. Der er absolut ingen tvivl og “hvad nu hvis” tilbage, og sorgen over illusionstabet er bearbejdet i de sidste år op til bruddet. Dethavde måske været bedre at gå før, for de sidste år har været hardcore, men jeg tror alligevel på, at jeg ikke var, hvor jeg er lige nu - og elsker! - hvis jeg var gået “før tid”.

Jeg holder - berettiget - fortsat meget af min eks som menneske. Vi var bare ikke gode for hinanden som par.
2
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf LadyFox » 22. okt 2018, 16:52

Rikke skrev:Nå, men det var så rigeligt at skrive i den her tråd. Jinxe jinx :rulle:

Hvad nu? :kram:
1
...
Brugeravatar
Viskelæder
Indlæg: 4601
Tilmeldt: 26. dec 2015, 21:22
Kort karma: 1469
Likede indlæg: 11937

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Viskelæder » 22. okt 2018, 17:00

Øv Rikke, hvad er der sket?
0
Brugeravatar
LadyFox
Indlæg: 19610
Tilmeldt: 27. dec 2015, 19:02
Kort karma: 2444
Geografisk sted: Kbh
Likede indlæg: 46095

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf LadyFox » 22. okt 2018, 17:42

Rikke skrev:Jamen det der med først at hyre ham som håndværker på mit køkken og SÅ begynde at kysse på ham bagefter, når jeg så i weekenden blev nødt til at blive skrap på håndværkeren over, at det skide køkken fandme stadig ikke er færdigt, fordi en aftale åbenbart ikke er en aftale gang på gang...

Ej, det kan jeg godt forstå at du er træt af. Både på grund af køkkenet, men også bare generelt at være i en position hvor du bliver nødt til at være skrap. Øv :(
1
...
Brugeravatar
Q-beben
Indlæg: 1217
Tilmeldt: 23. dec 2015, 11:23
Kort karma: 267
Likede indlæg: 4288

Re: De spirrende forhold - snik snak

Indlægaf Q-beben » 12. dec 2018, 10:02

Ønsker dig alt muligt pøj, pøj med snakken på lørdag. Men husk nu, at der er ingen lovregler for, hvordan man gør tingene, så du behøver ikke at tage snakken nu her. Pyt med, hvad andre "plejer" at gøre. Det er jeres forhold, så I skal gøre, hvad I har lyst til :) Den glemmer jeg selv ret tit :)
0

Tilbage til "Forhold og sex"